A rejtélyes meta adat nyomában - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A rejtélyes meta adat nyomában

A rejtélyes meta adat nyomában

A SEO világán belül a meta adatok kitöltésének témaköre sokak számára rejtélyes dolog.
Webszöveg átvilágításaink során gyakran kerül elő a meta adat fogalma, hiszen az üzleti kommunikáció – és azon belül az online kommunikáció – nem volt érettségi tétel.

Ma már egyre több vállalkozó felismeri, hogy még ha csak minimális szinten is, de befolyásolhatja weboldala keresőkben elfoglalt helyét, ha kitölti a meta adatokat, ezért érdemes ezzel foglalkozni.

Sajnos, sok ügyfelemnél tapasztalom, hogy webmesterük nem megfelelően tölti ki a meta adat mezőket, mert nem ismerik ennek a területnek a fortélyait. Előfordul, hogy üresen hagyják ezeket a kategóriákat, amivel remek lehetőséget mulasztanak el, mert nem kommunikálnak megfelelően a Google robotokkal. Olyanra is van példa, amikor egy rosszul kitöltött meta adat többet árt, mint egy üresen hagyott mező.

Mit jelent a meta adat?
Hogyan állítsd weboldalad szolgálatába?
Milyen meta adat típusok léteznek?

Mindhárom kérdésre kitérünk, de kezdjük a legelején.

Mi az a meta adat, és miért jó weboldalad számára?

A meta adat (angolul meta data) jelentése adat az adatról. A keresők weboldalad szövegét adatok sokaságaként kezeik, a meta adat pedig információt nyújt számukra az adatok sokaságáról, tehát mintegy összefoglalóként is felfogható.
A meta adat nem csak keresőoptimalizálásra használatos eszköz, sok más alkalmazási területe létezik, például a könyvtárakban a könyvekhez tartozó meta adatokat a nyilvántartó kártyán jegyzik fel, pl. a könyv írója, címe, műfaja, hossza stb.

Miért nem látod weboldaladon a meta adatokat?

A meta adatokat csupán weboldalad forráskódja tartalmazza, vizuálisan nem jelenik meg weblapodon.

3 egyszerű lépésben Te is megnézheted weboldalad meta adatait


  1. Nyisd meg weboldaladat.

  2. Egered jobb gombjával kattints egy olyan területre weboldaladon, ahol nincs link, menüpont stb, mert ekkor más lehetőségeket hoz a jobb gombos kattintás.

  3. Kattints az „Oldal forrásának megtekintése” szövegre, s már láthatod is oldalad forráskódját.


A meta adat jelentősége régen és most

Bár pár évvel ezelőtt sokkal nagyobb szerepet tulajdonítottak a SEO szakemberek a meta adatoknak, napjainkban is mindenképpen érdemes megadnod aloldalaid meta adatait.
Ha csak egy hajszálnyi előnyt is jelent számodra konkurenseddel szemben, már megérte két percig a kitöltéssel foglalkoznod. Ráadásul sosem lehet tudni, mikor lesz ismét nagy jelentősége a meta adatnak.

Egy új meta adat típus megjelenése is azt mutatja, hogy a Google egyáltalán nem felejtette el a meta adatokat. Ez az új meta adat a „news_keywords”, ami a Google Hírek találati listáját befolyásolja.

Ismerd meg a meta adat fajtáit

A legismertebb meta adatok a Title (cím), a Description (leírás) és a Keywords (kulcsszavak).

Fontos, hogy minden egyes oldalnak külön meg kell adnod a meta adatait, illetve blogbejegyzésenként is ki kell töltened a meta adatokat.

Title, avagy milyen címet adj aloldalaidnak
Egy ütős Title 3-5 szóból áll, és tartalmazza az adott aloldal kulcsszavát. Ha SEO szempontból is jól írod meg aloldalaid és blogbejegyzéseid címét, akkor nyugodtan add meg azt a címet.
Ennek a bejegyzésnek pl. a Title meta adata: „A rejtélyes meta adat nyomában”.

Description: egy ütős leírás szövegedről
Az ideális Description meta adat 2-3 értelmes, írásjelekkel is tagolt mondatból áll, amely a látogatók számára is készül. A Google-ben ez a szöveg (vagy ennek egy részlete) jelenik majd meg, ha megjelenik az adott tartalom a találati listában. A Description-ben foglald össze röviden, hogy miről szól az adott aloldal, bejegyzés, s ne felejtsd el a kulcsszavaidat sem használni.
Ennek a bejegyzésnek pl. a Description meta adata „Mit jelent a meta adat, s hogyan állítsd weboldald szolgálatába? Ismerd meg cikkünkből a meta adatok fajtáit és alkalmazási területeit”.

Keywords: a kulcsszó mindenek felett
Elképesztően fontos, hogy olyan kulcsszavakat, kifejezéseket adj meg, amik tényleg szerepelnek az oldalon. Ne feledd, a kevesebb néha több. Vannak, akik azt vallják, hogy nyugodtan adj meg akár 10 kulcsszót is, azonban a legtöbb SEO szakember azt vallja, hogy 5 kulcsszónál többet nem érdemes megadni. S ha belegondolsz, egy szöveget elég nehézkes lenne ötnél több kifejezésre optimalizálni.
Ennek a bejegyzésnek pl. a Description meta adatai: „meta adat, meta adatok”.

Meta adatok megadása a gyakorlatban

A legtöbb ingyenes weboldalmotorhoz készítettek olyan SEO plugint, kiegészítőt, amivel könnyedén megadhatod a szöveg feltöltésekor a meta adatokat is.
Kedvenc weblap motorunknál, a Wordpressnél, mi mindig az ingyenes All in One SEO Pack-ot szoktuk javasolni ügyfeleinknek, hiszen itt egy egyszerű felületen, még a szöveg szerkesztésekor meg tudod adni a meta adatokat, s körülbelül 30 másodpercet vesz igénybe ez az egyszerű művelet.

Te odafigyelsz arra, hogy weboldaladon a meta adatok helyesen szerepeljenek?

Ha úgy gondolod, weblappal rendelkező barátaid számára is hasznos ez a bejegyzés, küldd el nekik, biztosan hálásak lesznek az információért.

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...