Mi az értékesítési oldal? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mi az értékesítési oldal?

Mi az értékesítési oldal?

Az értékesítési weboldalak, aloldalak már hosszú évek óta hazánkban is jelen vannak, anélkül hogy az olvasó tudná, hogy a szöveg, amit éppen olvas, egy értékesítési szöveg, ami egy gondosan megtervezett értékesítési gépezet magja.

Személyes tanácsadás során időnként én is tapasztalom egy-egy ügyfelemnél, hogy amikor szóba kerül az értékesítési (sales) oldal fogalma, akkor ezt a témát kicsit körbe kell járni. Mivel ez nem volt érettségi tétel, ezért néhány vállalkozónak csak sejtése van arról, hogy milyen előnyei vannak egy jól strukturált értékesítési oldalnak. Teljesen érthető, hogy még nem épült be a köztudatba az „értékesítési oldal” kifejezés, hiszen ezt elsősorban a marketingesek és az értékesítők használják. Mivel az üzleti kommunikáció alapkövei a marketing, értékesítés és a pszichológia, így ma ezt járjuk kicsit körbe, hiszen egy vállalkozónak ehhez is kell kicsit értenie.

E heti cikkünkből megtudhatod, mi az értékesítési (sales) oldal és hogy miért elengedhetetlen céged számára.

Mit érdemes tudni az értékesítési szövegről?

Az értékesítési (sales) szöveg  általában néhány (pl. 3-4 darab A/4-es) oldal terjedelmű, kiemelésekkel, bekezdésekkel, jól megfogalmazott alcímekkel gazdagított figyelemfelkeltő írás, ami képes arra, hogy felkeltse az olvasóban a terméked megvásárlása iránti vágyat. Az ideális sales oldal a célpiacod problématudatát erősíti, majd megmutatja, hogy az adott problémára miért a Te terméked az egyik legjobb megoldás. Az értékesítési szöveged legfőbb célja az eladás.

Értékesítési szöveg alkalmazása az üzleti kommunikációdban.

„Oké, értem, hogy mi az az értékesítési (sales) szöveg, de hol alkalmazhatom én?”
Ha szolgáltatással foglalkozik céged, akkor mutasd be a szolgáltatásod által nyújtott előnyöket a weboldaladon egy „sales oldal” segítségével. Ma már nem elegendő, hogy leírod, mivel foglalkozol, mit tudsz nyújtani az ügyfeleidnek. Céged kiemelkedő minőségű szolgáltatásait érdekfeszítő stílusban kell bemutatnod potenciális vevőidnek, ezért amíg nincs weboldaladon értékesítési szöveg, addig vevőket veszítesz.

Ha webshopod van vagy csak néhány terméket értékesítesz, mutasd meg lehetséges vevőidnek, hogy miért a Te termékedet vegyék meg, azaz miért tőled szerezzék be az értékes portékát. Egy egyszerű termékbemutató oldallal csak információt adsz át, azonban ha ezt értékesítési szöveg formájában mutatod be, kimutathatóan nagyobb bevételt hoz számodra.

Értékesítési oldalad nem más, egy hatékony üzleti tárgyalás.

Az értékesítési oldalad ideális esetben egy jól felkészült értékesítő munkáját végzi el. Míg egyes iparágakban az üzletkötők személyesen vagy telefonon értékesítenek, addig számos területen ezek kiválthatóak az internetes kommunikáció fortélyaival. Amennyiben egy gondosan megtervezett értékesítési szöveget használsz az értékesítési oldaladon, akkor az értékesítői munkát lerövidítheted, vagy akár ki is válthatod. Ennek az eszköznek abban rejlik az ereje, hogy ezt alkalmazva nem kell minden egyes tárgyaláson vért izzadva a maximumra törekedünk, hiszen értékesítési oldalunk elvégzi helyettünk a feladat oroszlánrészét.

Milyen az ütős értékesítési oldal?

Egy jó értékesítési oldalt élmény olvasni, nem tukmál, nem próbálja meg erőszakosan rávenni az olvasót, hogy vásároljon, hanem észrevétlen pszichológiai praktikákkal megteremti a vágyat, az igényt a termék vagy szolgáltatás iránt. Indulásként az AIDA modellre mindig lehet támaszkodni, hiszen ebből nőtte ki magát a legtöbb sablon.

AIDA, mint
Attention (Figyelem)
Interest (Érdeklődés)
Desire (Vágy)
Action (Akció)

Hozd létre ma első értékesítési oldaladat.

Nem baj, ha még sosem írtál sales szöveget, vagy ha nem vagy kellőképpen gyakorlott, hiszen egy gyenge értékesítési oldal is jobb, mint amikor egyáltalán nincs értékesítési oldalad. Mielőtt hozzáfogsz, érdemes elolvasnod egyik korábbi cikkünket az értékesítési szöveg 4 fontos eleméről.

Ha úgy érzed, hogy elakadtál, ám mégis akarsz egy igazán hatékony értékesítési oldalt,
akkor bízd profikra a szöveg megírását. Mi A/4-es oldalanként 30 ezer forintért vállaljuk ezt a munkát, tehát egy 3 oldalas értékesítési szöveg nettó 90 eFt. Ezt a legtöbb projektben azért igénylik az ügyfeleink, mert ez egy remek befektetés, ami folyamatosan hozza a profitot. Ha neked is segítségre van szükséged, akkor keress meg minket a kapcsolat aloldalon található elérhetőségeink valamelyikén.

Segített cikkünk az értékesítési oldal fogalmának megismerésében?
Kérlek, pipáld be a Rád jellemző választ!

További bejegyzések

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Olvasom tovább...

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...