Neuromarketing, avagy hogyan reagál tudatalattink a reklámokra?

Neuromarketing, avagy hogyan reagál tudatalattink a reklámokra?

Neuromarketing, avagy hogyan reagál tudatalattink a reklámokra?

Az esetek többségében már sok tanácsot leírtam az értékesítési szövegírással, a reklámmarketinggel kapcsolatban, és az üzleti kommunikációról is rengeteg szó esett. Most evezzünk egy kicsit különlegesebb vizekre, nézzük meg, hogy az általunk sikerrel használt reklámszöveg, reklámok és értékesítési szövegek milyen hatással lehetnek tudatalattinkra?


Tudósok csoportjai foglalkoznak agyunk és a hozzá kapcsolt sorozatos döntéshozatalok milyenségével és annak befolyásolásával. Eddig is ismert volt, hogy több reklámcég használ különféle rejtett képi hatásokat azért, hogy a tudatalattit befolyásolva vegyék rá az embereket a vásárlásra.

Napjainkra ez a megoldás továbbfejlődött. Egy olyan speciális szakterületet keltett életre, mint a neuromarketing. A neuromarketing nem más, mint a külső hatásokra adott mentális reakciók megfigyelése különféle módszerekkel, mint a fMRI, aminek segítségével az agytevékenységről alkotnak képet, vagy olyan számítógépes programok, amelyek bevonásával a mimikai változásokat tudják figyelemmel kísérni, majd elemezni. Emellett EEG-vel a szívverést, valamint a légzést, a bőr elektromos ellenállását együttesen figyelik.

A módszer leginkább Amerikában ismert, a ’90-es években találták ki a Harvard Egyetem laboratóriumaiban. 2002 óta használják neuromarketing néven.

A neuromarketinges szakemberek jelenleg reklámszakemberek segítségével próbálnak rájönni arra, milyen agyi tevékenységet váltanak ki a reklámok, mit érzünk, milyen reakciókat adunk akkor, ha tetszik egy termék és annak reklámja – és milyet, ha nem.

Ezek a reakciók biztonsággal meghatározhatók a modern berendezések segítségével, de a vásárlási szándék, a vásárlás folyamata ennél jóval összetettebb. A neuromarketing szakág tudósai szerint, mikor egy nekünk tetsző terméket meglátunk, vér tódul az agykéreg prefrontális részébe. Agyunk ezen része az identitásért, az önmagunkról kialakított képért felelős.

S általában a reklámok ezt próbálják megcélozni, önképünk befolyásolásával akarnak rávenni termékeket megvásárlására, szolgáltatások igénybevételére. Amivel addig nincs is semmi baj, míg nem látjuk a „ló másik oldalát”.

Hogy mennyire gyerekcipőben jár a neuromarketing, bizonyítja az a tény, hogy agyunk kevesebb, mint 3 másodperc alatt hoz különböző döntéseket, amit nagyban befolyásolnak a berögződések, a megszokások, a tanult folyamatok. Ennek ellenére napjainkban az olyan óriáscégek élnek a neuromarketing módszereivel, mint a Google vagy a CBS televízió.

Csatlakozz a Facebook oldalunkhoz, ahol napi szinten olvashatsz érdekességeket az üzleti kommunikáció világából.

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...