A pingvin, ami megbolygatta az internetet

A pingvin, ami megbolygatta az internetet

A pingvin, ami megbolygatta az internetet

A keresőoptimalizált értékesítési weboldalak, az üzleti weboldalak tulajdonosai igazán meglepődhettek, mert a keresőóriás a Penguin nevű algoritmusával szinte teljes mértékben megváltoztatta az eddig ismert keresőoptimalizálási szokásokat. Rendre hátrautasította  az addig a Google első oldalán található weboldalakat, lefaragott vagy épp ajándékba adott Page Rank értékeket.


Summa summarum, az eddig kulcsszavasra írt tartalmakat nem fogja ezután díjazni a kereső, az eddig pontosan linkelt kulcsszavakat nem feltétlen fogja örömmel indexelni, vagy az eddig kifejezetten kulcsszóhalmozásból álló tartalmakkal, linkekkel nem igazán tudunk előbbre kerülni.

Mit is jelenthet számodra a Google Pingvin (angolul Google Penguin) frissítése?

Ma már nem létezhet weboldal keresőoptimalizálás nélkül, ma már nem tudunk csak és kifejezetten a profin megírt értékesítési szövegre apellálni, ha arról van szó, hogy vevőket szerezzünk. Hiába van ugyanis egy minden szabályoknak megfelelő, úgymond „szem-szájnak ingere” weboldal, hiába árul minőségi terméket, ha arra nem olyan mértékben érkeznek a vevők, ami a vállalkozás profit termeléséhez szükséges lenne.

Ezért ma már senki nem mondhatja nyugodt szívvel, hogy nincs szüksége keresőoptimalizálásra, mert igenis van, az értékesítési szöveg mellett tenni kell azért, hogy megtalálják weboldalad, csak épp meglehet, mostantól más alapokra kell helyezni mindezt.

Ha weboldaladon elsősorban az egyedi, professzionális tartalomra helyezted a hangsúlyt, nem erőltetve a kulcsszavakat, csupán annyit, amennyi amúgy is szükséges a mondanivaló kifejtésére, akkor a Google Pingvin nem találhat semmi hátrasorolni valót weboldalad tartalmában.

Ha a weboldaladra mutató linkek és linkszövegek nincsenek ráerőltetve egy adott, pontosan meghatározott kulcsszóra, hanem olyan szövegkörnyezetbe vannak helyezve, amire többféle variációt is alkalmazol, akkor a Google Pingvin jó eséllyel békén hagyja oldaladat.

Ez csak két szelet, ami alapján – s ezek többnyire feltételezések és az elmúlt néhány napok tapasztalata – újragondolta a Google a keresési listázást. Szentírás nincs, csak alapos tájékozódás és a terep újra felmérése. Egy vonalat azonban továbbra is bátran követhet minden üzleti weboldal tulajdonos: ez az egyediségre, a kreativitásra és a profi értékesítési szövegre való maximális törekvés.

Korábban már írtunk hasonló témájú cikket, amit a blogban megtalálhatsz itt: 2012/05/06/reklamszoveg-amire-harapnak-a-vevok/

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...