A pingvin, ami megbolygatta az internetet

A pingvin, ami megbolygatta az internetet

A pingvin, ami megbolygatta az internetet

A keresőoptimalizált értékesítési weboldalak, az üzleti weboldalak tulajdonosai igazán meglepődhettek, mert a keresőóriás a Penguin nevű algoritmusával szinte teljes mértékben megváltoztatta az eddig ismert keresőoptimalizálási szokásokat. Rendre hátrautasította  az addig a Google első oldalán található weboldalakat, lefaragott vagy épp ajándékba adott Page Rank értékeket.


Summa summarum, az eddig kulcsszavasra írt tartalmakat nem fogja ezután díjazni a kereső, az eddig pontosan linkelt kulcsszavakat nem feltétlen fogja örömmel indexelni, vagy az eddig kifejezetten kulcsszóhalmozásból álló tartalmakkal, linkekkel nem igazán tudunk előbbre kerülni.

Mit is jelenthet számodra a Google Pingvin (angolul Google Penguin) frissítése?

Ma már nem létezhet weboldal keresőoptimalizálás nélkül, ma már nem tudunk csak és kifejezetten a profin megírt értékesítési szövegre apellálni, ha arról van szó, hogy vevőket szerezzünk. Hiába van ugyanis egy minden szabályoknak megfelelő, úgymond „szem-szájnak ingere” weboldal, hiába árul minőségi terméket, ha arra nem olyan mértékben érkeznek a vevők, ami a vállalkozás profit termeléséhez szükséges lenne.

Ezért ma már senki nem mondhatja nyugodt szívvel, hogy nincs szüksége keresőoptimalizálásra, mert igenis van, az értékesítési szöveg mellett tenni kell azért, hogy megtalálják weboldalad, csak épp meglehet, mostantól más alapokra kell helyezni mindezt.

Ha weboldaladon elsősorban az egyedi, professzionális tartalomra helyezted a hangsúlyt, nem erőltetve a kulcsszavakat, csupán annyit, amennyi amúgy is szükséges a mondanivaló kifejtésére, akkor a Google Pingvin nem találhat semmi hátrasorolni valót weboldalad tartalmában.

Ha a weboldaladra mutató linkek és linkszövegek nincsenek ráerőltetve egy adott, pontosan meghatározott kulcsszóra, hanem olyan szövegkörnyezetbe vannak helyezve, amire többféle variációt is alkalmazol, akkor a Google Pingvin jó eséllyel békén hagyja oldaladat.

Ez csak két szelet, ami alapján – s ezek többnyire feltételezések és az elmúlt néhány napok tapasztalata – újragondolta a Google a keresési listázást. Szentírás nincs, csak alapos tájékozódás és a terep újra felmérése. Egy vonalat azonban továbbra is bátran követhet minden üzleti weboldal tulajdonos: ez az egyediségre, a kreativitásra és a profi értékesítési szövegre való maximális törekvés.

Korábban már írtunk hasonló témájú cikket, amit a blogban megtalálhatsz itt: 2012/05/06/reklamszoveg-amire-harapnak-a-vevok/

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...