Vállalkozásod elengedhetetlen eszköze: Google kérdőív - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Vállalkozásod elengedhetetlen eszköze: Google kérdőív

Vállalkozásod elengedhetetlen eszköze: Google kérdőív

Már több cikkünkben foglalkoztunk a keresőóriás ingyenesen használható és rendkívül hasznos szolgáltatásaival. Nagy előnyük a díjtalan használaton túl abban rejlik, hogy kezelésüket nagyon hamar el lehet sajátítani, ugyanakkor jelentősen fel is gyorsítja a munkát egy-egy Google alkalmazás.

Hogyan aknázd ki a kérdőívekben rejlő lehetőségeket?

A felhasználási módoknak csupán a képzeleted szab határt, azonban vállalkozóként van néhány fontos feladat, amit egyszerűen el tudsz végezni a kérdőívek segítségével.

Piackutatás egy projekt megkezdése (termékbevezetés) előtt
Mielőtt belevágnál egy új szolgáltatásba vagy vállalkozásba, nem árt először egy gyors piackutatást végezni, hogy megtudd, érdemes-e időt és pénzt költened. Kérdőív segítségével felmérheted a piacodat.

Az elengedhetetlen vevővélemény-kérés
Ez egy nélkülözhetetlen feladat a hatékony értékesítéshez, hiszen bármi is legyen a terméked, árulhatsz a túrafelszereléstől a receptkönyvekig akármit, nagyon fontos, hogy tudd, milyen véleménnyel vannak róla vásárlóid. Téged érdekel ügyfeleid véleménye? című cikkünkben részletesen foglalkozunk a témával.

Egyszerű nyereményjátékok
Egyszerű nyereményjáték levezénylésére kiválóan alkalmas. A jelentkező megadja adatait és a helyes választ. Ha olyan a játék, választ tud adni a kérdésre stb.

Szavazás
Ha nem akarsz bonyolultabb alkalmazásokat, pluginokat használni, a Google kérdőív tökéletesen megfelel arra, hogy az olvasóid leadják szavazataikat.

A Google kérdőív 3 fő előnye

Könnyedén, pár kattintással el tudod készíteni.
A kérdőív linkjét beillesztheted weboldaladba, megoszthatod e-mailben vagy a Facebook fiókodban.
A beérkezett adatokat a Google Dokumentumokban egy excel táblában átláthatóan megjeleníti, amit meg is oszthatsz munkatársaiddal.

Kérdőív létrehozása 2 egyszerű lépésben

Ha rendelkezel gmail-es e-mail címmel, vagy használod a Google Apps-et, a kérdőív pár kattintással elkészíthető, és már meg is oszthatod vevőiddel, látogatóiddal.

lépés: nyisd meg a Google Dokumentumokat, és kattints bal oldalon a Létrehozás gombra, majd válaszd az Űrlapot (angol nyelvű verziónál „Form”). Ekkor egy új oldal nyílik meg böngésződben.
lépés: töltsd ki a neked megfelelő kérésekkel, majd kattints a Mentés gombra.
lépés: a felső szürke fejlécben állítsd be, hogy ki láthatja a kérdőívedet.
lépés: a láblécben található linket használd, ha publikálni akarod.

Ezennel elkészült a Kérdőíved. A jobb felső sarokban egyből megoszthatod a Google+- jelzésen, elküldheted e-mailben, vagy a További műveletekre kattintva egy weboldaladba ágyazható kódot is ki tudsz másolni.

Te készítettél már kérdőívet a Google segítségével? Mire használod ezt a szolgáltatást?

Tetszett a cikkünk?

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...