Vállalkozásod elengedhetetlen eszköze: Google kérdőív

Vállalkozásod elengedhetetlen eszköze: Google kérdőív

Vállalkozásod elengedhetetlen eszköze: Google kérdőív

Már több cikkünkben foglalkoztunk a keresőóriás ingyenesen használható és rendkívül hasznos szolgáltatásaival. Nagy előnyük a díjtalan használaton túl abban rejlik, hogy kezelésüket nagyon hamar el lehet sajátítani, ugyanakkor jelentősen fel is gyorsítja a munkát egy-egy Google alkalmazás.

Hogyan aknázd ki a kérdőívekben rejlő lehetőségeket?

A felhasználási módoknak csupán a képzeleted szab határt, azonban vállalkozóként van néhány fontos feladat, amit egyszerűen el tudsz végezni a kérdőívek segítségével.

Piackutatás egy projekt megkezdése (termékbevezetés) előtt
Mielőtt belevágnál egy új szolgáltatásba vagy vállalkozásba, nem árt először egy gyors piackutatást végezni, hogy megtudd, érdemes-e időt és pénzt költened. Kérdőív segítségével felmérheted a piacodat.

Az elengedhetetlen vevővélemény-kérés
Ez egy nélkülözhetetlen feladat a hatékony értékesítéshez, hiszen bármi is legyen a terméked, árulhatsz a túrafelszereléstől a receptkönyvekig akármit, nagyon fontos, hogy tudd, milyen véleménnyel vannak róla vásárlóid. Téged érdekel ügyfeleid véleménye? című cikkünkben részletesen foglalkozunk a témával.

Egyszerű nyereményjátékok
Egyszerű nyereményjáték levezénylésére kiválóan alkalmas. A jelentkező megadja adatait és a helyes választ. Ha olyan a játék, választ tud adni a kérdésre stb.

Szavazás
Ha nem akarsz bonyolultabb alkalmazásokat, pluginokat használni, a Google kérdőív tökéletesen megfelel arra, hogy az olvasóid leadják szavazataikat.

A Google kérdőív 3 fő előnye

Könnyedén, pár kattintással el tudod készíteni.
A kérdőív linkjét beillesztheted weboldaladba, megoszthatod e-mailben vagy a Facebook fiókodban.
A beérkezett adatokat a Google Dokumentumokban egy excel táblában átláthatóan megjeleníti, amit meg is oszthatsz munkatársaiddal.

Kérdőív létrehozása 2 egyszerű lépésben

Ha rendelkezel gmail-es e-mail címmel, vagy használod a Google Apps-et, a kérdőív pár kattintással elkészíthető, és már meg is oszthatod vevőiddel, látogatóiddal.

lépés: nyisd meg a Google Dokumentumokat, és kattints bal oldalon a Létrehozás gombra, majd válaszd az Űrlapot (angol nyelvű verziónál „Form”). Ekkor egy új oldal nyílik meg böngésződben.
lépés: töltsd ki a neked megfelelő kérésekkel, majd kattints a Mentés gombra.
lépés: a felső szürke fejlécben állítsd be, hogy ki láthatja a kérdőívedet.
lépés: a láblécben található linket használd, ha publikálni akarod.

Ezennel elkészült a Kérdőíved. A jobb felső sarokban egyből megoszthatod a Google+- jelzésen, elküldheted e-mailben, vagy a További műveletekre kattintva egy weboldaladba ágyazható kódot is ki tudsz másolni.

Te készítettél már kérdőívet a Google segítségével? Mire használod ezt a szolgáltatást?

Tetszett a cikkünk?

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...