Hírlevél – ami a kattintáshoz kell! - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hírlevél – ami a kattintáshoz kell!

Hírlevél – ami a kattintáshoz kell!

Az internetező ember, szörfözve az internet széles óceánján, gyakran feliratkozik olyan hírlevelekre, amelyeknek témái szerencsés esetben csak ideig-óráig érdekli. Rosszabb esetben már abban a pillanatban elfelejtkezik róla, amint rákattintott a „feliratkozom” gombra.

Sajnos, a hírlevélre feliratkozók jó része éppen ezért nem minden esetben nyitja meg, vagy épp olvasatlanul törli az e-maileket, amiket kap. Statisztikák szerint az emberek 10-30%-a nézi meg a hírleveleket. Pedig lehet, ha rákattintana és elolvasná, épp egy olyan lehetőségről, termékről, ajánlatról értesülne, ami hasznára válhat.

Az e-mail-ben küldött marketinganyagok hatékonyságának van azonban néhány olyan módszere, amivel meg is lehet duplázni a hírlevél megnyitásainak arányát. Ahhoz, hogy mi is irányítani tudjuk, vagy legalábbis a lehetőségét megadjuk annak, hogy elolvassák hírlevelünket, egyetlen dologgal tudunk operálni: a tárgymezővel. Nem mindegy, hogy ide mi kerül! Ezt ki kell használni! Ha ide rossz mondat kerül, ha ide rossz kifejezést írunk, rossz hangulatú szóval próbálkozunk, akkor vesztett ügyünk van.

Pedig ez hosszú távon bevételteremtő is lehet, mert ha elolvassák hírlevelünket, akkor jó eséllyel megnő a rendelések száma.
Az internetező, mikor megkapja hírlevelünket, pillanatok alatt eldönti, hogy rákattint, vagy nem, néhány másodperc alatt eldől, hogy potenciális ügyfelünk lesz, vagy eltűnik a süllyesztőben. Két eszköz áll rendelkezésünkre, ami segít kihasználni a tárgymező adta lehetőségeket: a kíváncsiság és az előny felajánlása.

Mit jelent mindez?

A kíváncsiság, úgy gondolom, egyértelmű. Ha már feliratkoztak hírlevelünkre, feltételezzük, hogy valamiféle kíváncsiság vezérelte az internetezőt, ennek a növelése és szinten tartása pedig biztosíték arra, hogy épp egy leendő megrendelő olvassa hírlevelünket.

Ha pedig valaki felajánlja nekünk, hogy tud egy olyan módszert, lehetőséget, taktikát, amivel előnyre tehetünk szert mind az üzleti életben, mind a magánéletünkben, hobbikban, sportban, szerelemben, vagy az élet bármely területén, ki utasítaná vissza?

Ugye, hogy senki!

Olvasd csak el hasonló témában írt bejegyzésemet is – 2012/01/27/hirlevel-elolvassam-ne-olvassam/ – hogy teljesebb képet kapj a hírlevél használhatóságáról.

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...