Hírlevél – ami a kattintáshoz kell!

Hírlevél – ami a kattintáshoz kell!

Hírlevél – ami a kattintáshoz kell!

Az internetező ember, szörfözve az internet széles óceánján, gyakran feliratkozik olyan hírlevelekre, amelyeknek témái szerencsés esetben csak ideig-óráig érdekli. Rosszabb esetben már abban a pillanatban elfelejtkezik róla, amint rákattintott a „feliratkozom” gombra.

Sajnos, a hírlevélre feliratkozók jó része éppen ezért nem minden esetben nyitja meg, vagy épp olvasatlanul törli az e-maileket, amiket kap. Statisztikák szerint az emberek 10-30%-a nézi meg a hírleveleket. Pedig lehet, ha rákattintana és elolvasná, épp egy olyan lehetőségről, termékről, ajánlatról értesülne, ami hasznára válhat.

Az e-mail-ben küldött marketinganyagok hatékonyságának van azonban néhány olyan módszere, amivel meg is lehet duplázni a hírlevél megnyitásainak arányát. Ahhoz, hogy mi is irányítani tudjuk, vagy legalábbis a lehetőségét megadjuk annak, hogy elolvassák hírlevelünket, egyetlen dologgal tudunk operálni: a tárgymezővel. Nem mindegy, hogy ide mi kerül! Ezt ki kell használni! Ha ide rossz mondat kerül, ha ide rossz kifejezést írunk, rossz hangulatú szóval próbálkozunk, akkor vesztett ügyünk van.

Pedig ez hosszú távon bevételteremtő is lehet, mert ha elolvassák hírlevelünket, akkor jó eséllyel megnő a rendelések száma.
Az internetező, mikor megkapja hírlevelünket, pillanatok alatt eldönti, hogy rákattint, vagy nem, néhány másodperc alatt eldől, hogy potenciális ügyfelünk lesz, vagy eltűnik a süllyesztőben. Két eszköz áll rendelkezésünkre, ami segít kihasználni a tárgymező adta lehetőségeket: a kíváncsiság és az előny felajánlása.

Mit jelent mindez?

A kíváncsiság, úgy gondolom, egyértelmű. Ha már feliratkoztak hírlevelünkre, feltételezzük, hogy valamiféle kíváncsiság vezérelte az internetezőt, ennek a növelése és szinten tartása pedig biztosíték arra, hogy épp egy leendő megrendelő olvassa hírlevelünket.

Ha pedig valaki felajánlja nekünk, hogy tud egy olyan módszert, lehetőséget, taktikát, amivel előnyre tehetünk szert mind az üzleti életben, mind a magánéletünkben, hobbikban, sportban, szerelemben, vagy az élet bármely területén, ki utasítaná vissza?

Ugye, hogy senki!

Olvasd csak el hasonló témában írt bejegyzésemet is – 2012/01/27/hirlevel-elolvassam-ne-olvassam/ – hogy teljesebb képet kapj a hírlevél használhatóságáról.

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...