Hírlevél – ami a kattintáshoz kell! - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hírlevél – ami a kattintáshoz kell!

Hírlevél – ami a kattintáshoz kell!

Az internetező ember, szörfözve az internet széles óceánján, gyakran feliratkozik olyan hírlevelekre, amelyeknek témái szerencsés esetben csak ideig-óráig érdekli. Rosszabb esetben már abban a pillanatban elfelejtkezik róla, amint rákattintott a „feliratkozom” gombra.

Sajnos, a hírlevélre feliratkozók jó része éppen ezért nem minden esetben nyitja meg, vagy épp olvasatlanul törli az e-maileket, amiket kap. Statisztikák szerint az emberek 10-30%-a nézi meg a hírleveleket. Pedig lehet, ha rákattintana és elolvasná, épp egy olyan lehetőségről, termékről, ajánlatról értesülne, ami hasznára válhat.

Az e-mail-ben küldött marketinganyagok hatékonyságának van azonban néhány olyan módszere, amivel meg is lehet duplázni a hírlevél megnyitásainak arányát. Ahhoz, hogy mi is irányítani tudjuk, vagy legalábbis a lehetőségét megadjuk annak, hogy elolvassák hírlevelünket, egyetlen dologgal tudunk operálni: a tárgymezővel. Nem mindegy, hogy ide mi kerül! Ezt ki kell használni! Ha ide rossz mondat kerül, ha ide rossz kifejezést írunk, rossz hangulatú szóval próbálkozunk, akkor vesztett ügyünk van.

Pedig ez hosszú távon bevételteremtő is lehet, mert ha elolvassák hírlevelünket, akkor jó eséllyel megnő a rendelések száma.
Az internetező, mikor megkapja hírlevelünket, pillanatok alatt eldönti, hogy rákattint, vagy nem, néhány másodperc alatt eldől, hogy potenciális ügyfelünk lesz, vagy eltűnik a süllyesztőben. Két eszköz áll rendelkezésünkre, ami segít kihasználni a tárgymező adta lehetőségeket: a kíváncsiság és az előny felajánlása.

Mit jelent mindez?

A kíváncsiság, úgy gondolom, egyértelmű. Ha már feliratkoztak hírlevelünkre, feltételezzük, hogy valamiféle kíváncsiság vezérelte az internetezőt, ennek a növelése és szinten tartása pedig biztosíték arra, hogy épp egy leendő megrendelő olvassa hírlevelünket.

Ha pedig valaki felajánlja nekünk, hogy tud egy olyan módszert, lehetőséget, taktikát, amivel előnyre tehetünk szert mind az üzleti életben, mind a magánéletünkben, hobbikban, sportban, szerelemben, vagy az élet bármely területén, ki utasítaná vissza?

Ugye, hogy senki!

Olvasd csak el hasonló témában írt bejegyzésemet is – 2012/01/27/hirlevel-elolvassam-ne-olvassam/ – hogy teljesebb képet kapj a hírlevél használhatóságáról.

További bejegyzések

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Türelmetleneknek szánt szövegírás villámtippek sorozatunk epizódjában először is eláruljuk Neked, hogy mi az a szabály, amit 10-ből 8 marketinges figyelmen kívül hagy, saját maga és ügyfelei legnagyobb kárára. 

Kíváncsi vagy? Érdemes megnézned, sőt a többi elvet is tartsd idén szem előtt, hogy sikeres évet zárj!

Olvasom tovább...

8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak

Sokszor beszéltünk már az ütős hírlevél gyakorlati felépítéséről, például itt. Lehet, hogy már biztosan sorolod is magadban: fontos, hogy figyelemfelkeltő, frappáns, logikus, könnyen értelmezhető és cselekvésre késztető legyen. :) Azonban tudnod kell, hogy a hírlevél megírása csak a jéghegy csúcsa!

Olvasom tovább...