Az adatbázisépítés legjobb eszköze: csali

Az adatbázisépítés legjobb eszköze: csali

Az adatbázisépítés legjobb eszköze: csali

A csali egy olyan ingyenes termék, esetleg szolgáltatás, amelynek az a célja, hogy felkeltsd magadra célpiacod figyelmét, és a potenciális érdeklődők felé elkezdhess kommunikálni. Ennek révén adatbázist és szakértői státuszt alakíthatsz ki, ám a legfontosabb, hogy hosszú távon egy jól átgondolt ajánlattal vásárlásra ösztönözd az olvasóidat.

Ha értékesíteni szeretnél az interneten, érdemes csaliban gondolkoznod.
Cikkünkből megtudhatod a csalikészítés legfontosabb ismérveit.


Rendben, lesz csalim, de mégis, miről szóljon?”

Gondold végig, mire van szüksége az olvasóidnak. Milyen tudás, információ válna hasznukra? Milyen kérdések, problémák foglalkoztatják őket?
Ne ess abba a hibába, hogy olyan témát választasz, ami téged foglalkoztat, és szívesen írsz róla. Az lebegjen a szemed előtt, hogy olyan tartalmat adj ki a kezeid közül, amire büszke vagy, amiért akár pénzt is kérhetnél, ami hasznos állandó vagy leendő vevőidnek.

A csali formátuma
Manapság egyre szélesebb spektrumban mozog a csalitermékek formátuma. Igazából bármi lehet, a lényeg, hogy a felhasználónak értéket adjon, és Téged szakértőként tüntessen fel.

Néhány ötlet, milyen típusú csalik léteznek:

  • letölthető e-book
  • e-mail-tanfolyam, hírlevél-sorozat
  • videó
  • audió
  • zárt szakmai fórum
  • rendszeresen megjelenő magazin
  • padlóáras szolgáltatás, demó szoftver
  • webinárium
  • teszt

Ha elkészítetted a szuper csalidat, el kell érned, hogy a felhasználók meg akarják szerezni. Tegyél meg mindent ennek érdekében. Reklámozd úgy, mintha el akarnád adni. Készíts egy mini sales szöveget, ahol rábírod az olvasókat arra, hogy jelezzék: a témával kapcsolatban több információt kérnek tőled (azaz feliratkoznak az adatbázisodba).

Mi szerepeljen a csali mini értékesítési szövegében?

Alapul vehetsz egy mesterien kidolgozott sales oldalt is, amit leegyszerűsítesz – azonban ez a néhány információ mindenképpen szerepeljen benne:

  • Kinek szól?

  • Miért jó neki, ha letölti, regisztrál stb.?
  • Mit ajánlasz neki, mi a termék, szolgáltatás?
  • Mik a „nem reagálás” következményei?
  • Hogyan kaphatja meg, mit kell tennie?
  • Okok, amiért azonnal cselekedjen (határidők, bónuszok stb.)

Ne feledd a legfontosabbat: a csali célja nem más, mint adatbázisépítés (az elérhetőség megszerzése), és az, hogy téged szakértőként pozicionáljon.

Te milyen csalira iratkoztál fel legutóbb?
Hírlevél, mini tanfolyam, blogértesítő, webkonferencia, demo szoftver?

 

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...