Az adatbázisépítés legjobb eszköze: csali

Az adatbázisépítés legjobb eszköze: csali

Az adatbázisépítés legjobb eszköze: csali

A csali egy olyan ingyenes termék, esetleg szolgáltatás, amelynek az a célja, hogy felkeltsd magadra célpiacod figyelmét, és a potenciális érdeklődők felé elkezdhess kommunikálni. Ennek révén adatbázist és szakértői státuszt alakíthatsz ki, ám a legfontosabb, hogy hosszú távon egy jól átgondolt ajánlattal vásárlásra ösztönözd az olvasóidat.

Ha értékesíteni szeretnél az interneten, érdemes csaliban gondolkoznod.
Cikkünkből megtudhatod a csalikészítés legfontosabb ismérveit.


Rendben, lesz csalim, de mégis, miről szóljon?”

Gondold végig, mire van szüksége az olvasóidnak. Milyen tudás, információ válna hasznukra? Milyen kérdések, problémák foglalkoztatják őket?
Ne ess abba a hibába, hogy olyan témát választasz, ami téged foglalkoztat, és szívesen írsz róla. Az lebegjen a szemed előtt, hogy olyan tartalmat adj ki a kezeid közül, amire büszke vagy, amiért akár pénzt is kérhetnél, ami hasznos állandó vagy leendő vevőidnek.

A csali formátuma
Manapság egyre szélesebb spektrumban mozog a csalitermékek formátuma. Igazából bármi lehet, a lényeg, hogy a felhasználónak értéket adjon, és Téged szakértőként tüntessen fel.

Néhány ötlet, milyen típusú csalik léteznek:

  • letölthető e-book
  • e-mail-tanfolyam, hírlevél-sorozat
  • videó
  • audió
  • zárt szakmai fórum
  • rendszeresen megjelenő magazin
  • padlóáras szolgáltatás, demó szoftver
  • webinárium
  • teszt

Ha elkészítetted a szuper csalidat, el kell érned, hogy a felhasználók meg akarják szerezni. Tegyél meg mindent ennek érdekében. Reklámozd úgy, mintha el akarnád adni. Készíts egy mini sales szöveget, ahol rábírod az olvasókat arra, hogy jelezzék: a témával kapcsolatban több információt kérnek tőled (azaz feliratkoznak az adatbázisodba).

Mi szerepeljen a csali mini értékesítési szövegében?

Alapul vehetsz egy mesterien kidolgozott sales oldalt is, amit leegyszerűsítesz – azonban ez a néhány információ mindenképpen szerepeljen benne:

  • Kinek szól?

  • Miért jó neki, ha letölti, regisztrál stb.?
  • Mit ajánlasz neki, mi a termék, szolgáltatás?
  • Mik a „nem reagálás” következményei?
  • Hogyan kaphatja meg, mit kell tennie?
  • Okok, amiért azonnal cselekedjen (határidők, bónuszok stb.)

Ne feledd a legfontosabbat: a csali célja nem más, mint adatbázisépítés (az elérhetőség megszerzése), és az, hogy téged szakértőként pozicionáljon.

Te milyen csalira iratkoztál fel legutóbb?
Hírlevél, mini tanfolyam, blogértesítő, webkonferencia, demo szoftver?

 

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...