Neked csak jó olvasóid vannak?

Neked csak jó olvasóid vannak?

Neked csak jó olvasóid vannak?

Elsőre lehet, hogy furcsán hangzik, de a Te weboldaladnak, blogodnak is vannak “jó” és “rossz” olvasói. Ha bevételre szeretnél szert tenni szövegírás segítségével, nagyon fontos, hogy kik olvassák azokat. Biztosan elégedettséggel tölt el, ha minél több oldalletöltést érsz el egy cikkel, azonban korántsem biztos, hogy kevesebb, minőségi olvasóval ne tudnál jobb konverziót elérni.


Hogy mitől “jó” egy olvasó?

Egy jó olvasó már első látogatásra több percet (témától függően) tölt az oldalon, feliratkozik hírleveledre, értesítődre, lájkolja Facebook oldaladat, hozzászól a bejegyzéseidhez, esetleg még személyesen is megkeres. Ha direkt értékesítesz weboldaladon, vásárol.

Honnan tudod eldönteni, hogy milyen olvasóid vannak?

Hiába van havonta több 1000 látogatód, ha nagy részük csak véletlenül bukkan az oldalra, nem is a te témádra kíváncsi. Ezt nagyon könnyed ki tudod deríteni, csak meg kell nézned a Google Analytics-ben (vagy ha más szolgáltatást használsz, akkor abban), hogy mekkora egy-egy cikkedre a visszafordulási arány (Bounce Rate). Amennyiben ez az arány magas, sok elégedetlen látogatóval van dolgod.
Minden cikkre és aloldalra vonatkozóan nézd meg ezt az arányt és ha 50% felett van, akkor az adott helyen nincs rendben valami.
Azt is tanulságos megvizsgálnod, hogy a látogatók mennyi időt tartózkodnak az adott oldalon. Ebből következtethetsz arra, hogy elolvasták-e a tartalmadat vagy hamar észrevették, hogy nem nekik szól, nem arra voltak kíváncsiak. Ha feltételezzük, hogy tartalmad és weboldalad minősége megfelelő, a látogatókkal van a baj.

Mi lehet az oka annak, hogy nem olvassák el szövegedet?

Három fő ok lehetséges. Az első és egyben a leggyakoribb, hogy nem azok találnak meg, akiknek írsz. Ezt úgy tudod legegyszerűbben kideríteni, hogy megnézed, milyen keresési szavakból érkeznek a látogatóid, mennyi időt töltenek az adott oldalon (ebből következtethetsz arra, vajon elolvasták-e azt), valamint hogy hány másik oldalt látogatnak meg.

A következő lehetséges ok, hogy a tartalmad nem megfelelő minőségű.
Ha az adott cikk túl rövid és nem tartalmaz az olvasó számára elegendő hasznos információt, látogatóid elégedetlenek lesznek és elmennek az oldalról. Ügyelj a helyesírásra és a fogalmazásra is. Hiszen hiába jó az, amiről írsz, ha értelmezhetetlen és zavaróan sok hiba található benne.

A harmadik indok az lehet, hogy a weboldal minősége, kinézete, nem megfelelő, esetleg taszító. Nem csupán a csillogó gif-ek, vibráló színek hathatnak negatívan, az is elképzelhető, hogy weboldalad csupán egy adott böngészőben néz ki rosszul, mert például szétcsúszik a menüje. Érdemes minden lehetséges böngészőben megnézni, hogy mutat a weblapod.

Mit tehetsz, hogy jó olvasóid legyenek többségben?

Az utolsó pontban leírtakat a legegyszerűbb kontroll alatt tartani. Ha nem vagy biztos benne, hogy weboldalad külseje bizalomgerjesztő és szép, kérdezd meg ismerőseidet. Amennyiben bátrabb vagy, akár olvasóidtól is érdeklődhetsz.

Ha elégedett és visszajáró látogatókat szeretnél, elsősorban a jó tartalomra kell koncentrálnod. A profi szövegírás mellett bevethetsz egyéb trükköket is, amikkel elérheted például, hogy hozzászóljanak az adott bejegyzéshez vagy több időt töltsenek az oldalon. A keresőkben elfoglalt helyezésnél ugyanis az is számít, hogy a látogatóid mennyi ideig tartózkodnak a weboldalon.

3+1 tipp a megfelelő szövegíráson túl:



  • Bejegyzések után kérd meg olvasóidat, hogy meséljék el tapasztalataikat, tegyenek fel kérdéseket.

  • Helyezz el a bejegyzés alatt “Kapcsolódó cikkek” box-ot, így elérheted, hogy több időt töltsenek weboldaladon, ne zárják be azonnal.

  • Bejegyzéseidet mindig címkézd és kategorizáld, hogy megkönnyítsd a navigációt. Fontos, hogy releváns szavakat adj meg!

  • Helyezz el képeket, beágyazott videót, szavazást a cikkben. Ettől ugyanis izgalmasabbá válik az oldalad.



Ha sok visszatérő látogatót szeretnél, oda kell figyelned a változatosságra is. Készíts játékokat, szavazást, riportokat, legyen izgalmas az oldalad!

Te figyeled, milyen minőségű látogatói vannak oldaladnak? Milyen egyéb trükköket ismersz?

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...