A vonzó címsor 7 összetevője - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A vonzó címsor 7 összetevője

internetes kommunikáció és a címsor

Ahogy a magánéletedben, az üzleti kommunikációdban is nagyon fontos szerepe van a bemutatkozásnak, hiszen már az első pár pillanatban eldöntöd, hogy érdekel-e egy adott ember. Ugyanígy már egy cikk főcímének elolvasásánál meghozod a döntést, hogy adhat-e értéket számodra az írás, vagy becsukod az oldalt.

Éppen ezért rendkívül fontos, hogyan indítod a cikked, hírleveled, értékesítési oldaladat. Egy ütős címsorral nagy eredményeket érhetsz el, míg egy esetlen főcímmel nem mész semmire.

Mi a főcím célja?

Bizonyára nem okoz meglepetést, hogy a címsor célja nem más, mint hogy eladd vele a továbbolvasást. Ennek érdekében a jó címsor figyelemfelkeltő (akár meghökkentő), kíváncsiságot kelt, tömör, informatív és cselekvésre (olvasásra) késztet.

Nézzük meg, hogyan tudsz igazán hatásos címsort írni néhány bevett trükk segítségével.

A címsor mutasson megoldást az olvasó problémájára

Kézenfekvő módszer az, ha a címsorban tudatod az olvasóval, hogy a cikked elolvasásával megoldást kínálsz egy adott problémájára. Ezzel a problématudatát is erősíted, ami rendkívül fontos szempont, ha el akarod érni, hogy elolvassák a tartalmadat.

Például:

Megtudhatod, hogyan javíthatsz látásodon 1 hónapon belül

A veszteségtől való félelem nagyobb, mint a nyereség iránti vágy

Az emberekben a veszteségtől való félelem sokkal erősebb, mint a nyereség iránti vágy, érdemes ezt a pszichológiai tényt felhasználni. Tudasd az olvasóval, hogy miről marad le, ha nem olvassa el az egész cikket.

Például:

Kimaradnál az év legnagyobb vállalkozói partijából?

A negatív címsor több embert vonz?

Ne félj hangsúlyozni a negatívumokat! A főcím egyik feladat az, hogy lehető legpontosabban betaláljon az olvasót érintő problémába, erre nagyon jó megoldás az, ha arra a fájó pontra koncentrálunk, amire megoldást keres, ahelyett, hogy egyből magát a megoldást kínálnánk.

Például:

3 ok, amiért katasztrófa a házasságod és hogyan javíthatod ki ezeket

A felszólító mód előnyei

Az utasító címsor lényegre törő, cselekvésre buzdít és egyértelműen tudatja az olvasóval, mit kell tennie. Az emberek többsége szereti, ha megmondják neki, mit csináljon, emiatt ezzel a fajta főcímmel igazán sikeres lehetsz.

Például:

Hódítsd vissza a barátnőd 1 hónapon belül!

Nyiss kérdéssel

A kérdéssel egyből bevonjuk az embereket. A kérdéssel kezdődő címsor mindenképpen legyen egyszerű és egyértelműen derüljön ki belőle, milyen témában olvashat tovább.

Lehet eldöntendő kérdés, de akár el is gondolkodtathat.

Például:

Unod már, hogy megbámulnak a testsúlyod miatt?

Miért előnyösebb az üzleti életben az okostelefon?

Használj számokat

A figyelemfelkeltés egyik ősi fegyvere a pontokba szedett érvelés, nem csoda, hogy a médiában hemzsegnek a számoktól a címsorok. Nézd meg bármelyik sikeres magazint, és a főoldalon biztosan találni fogsz számot tartalmazó címet. Miért? Mert könnyen megjegyezhető és tömören összefoglalja, miről is olvashat bővebben.

Például:

12 tipp, hogy a bőröd télen is hidratált legyen

Légy provokatív!

A figyelemfelkeltés egyik legjobb eszköze a provokáció. Ha szokatlan a címsorod, szinte garantált, hogy mindenki kíváncsi lesz tartalmadra.

Például:

Akár el is áshatod magad, ha nem tudsz angolul

A cikkben felsorolt ötleteket kedved szerint kombinálhatod, egyszerre lehet egy cím például provokáló, tartalmazhat számot és lehet kérdő mondat is. A lehetőségeknek csak a képzeleted szab határt.

Érdemes a címsorokkal kísérletezni és mérni a kiváltott hatást, de ez már egy következő cikk témája lesz.

Te mi alapján írod a címsoraidat?

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...