Téged érdekel ügyfeleid véleménye?

Téged érdekel ügyfeleid véleménye?

online ertekesites

Bármi is legyen a terméked, árulhatsz a túrafelszereléstől a receptkönyvekig akármit, nagyon fontos, hogy tudd, milyen véleménnyel vannak róla vásárlóid. Egyre többen belátják ezt, és igyekeznek kideríteni, hogy mit gondolnak a fogyasztók. Biztos Te is megfigyelted, hogy egyre több helyen teszik fel neked is a kérdést: “Mi a véleménye x termékről?”

Ez a kérdés a semminél ugyan több, de még nem használja ki a vevővéleményben rejlő óriási potenciált.

Ebből a cikkből megtudhatod, hogy miként kérj vásárlói véleményt, hogyan szerezz minél több és számodra értékes írást, hogyan tudod az értékesítés több területén alkalmazni a megszerzett információt, valamint mik azok a kérdések, melyekkel a leghasználhatóbb véleményeket kapod vevőidtől.

A véleményeket két fő célból kérjük. Az egyik, hogy az értékesítési folyamat során megosszuk leendő vásárlóinkkal, hogy mit gondolnak rólunk az elégedett ügyfeleink, azaz miért választottak minket. A másik pedig az, hogy megtudjuk, min kell változtatunk, hogy még tökéletesebb legyen a termék és az értékesítés.

Sales oldalnál egy jó vélemény olyan hatással van az emberre, mintha egy ismerős ajánlana neki egy jó éttermet vagy a legújabb mozifilmet. Te írhatsz bármennyi pozitívumot a termékedről, néhány jól megfogalmazott, valós vevővélemény sokkal többet számít.

Előfordult már veled, hogy azért vettél meg egy terméket, mert a szomszédod, a rokonod, a munkatársad beszámolt arról, hogy milyen hasznos/szórakozató stb. volt számára? A legtöbbünkkel számtalanszor előfordult már ilyen. Nem véletlen, hogy sok tv reklámot is úgy építenek fel, mintha egy vásárló osztaná meg véleményét a termékről. Sokkal hihetőbb, ha nem Te áradozol a termékedről, hanem egy vevőd.

Két olyan vélemény típus van, ami értékesítésnél igazán jó eredményeket hozhat.

Az egyik a fordított ajánlás, ami szkeptikusan indul, a vásárló kifejti kezdeti félelmeit, bizonytalanságait a termékkel kapcsolatban, majd megcáfolja azokat. Leírja, hogy vásárlás után hogyan változott meg véleménye. Ennek nagy előnye, hogy a bizonytalanság forrása a legtöbb embernél általában megegyezik, így rövid úton hatástalanítani tudod a felmerülő kifogásokat.

A másik, ami történet köré van szőve: “Egyik este, amikor azon gondolkoztam, mit főzek a kényszerdiétán lévő férjemnek, egy banneren megláttam a hirdetésüket a diétás receptkönyvről. Nagyon megörültem, mert így nem kell minden nap fél órát- órát azzal töltenem, hogy változatos ételrecepteket találjak, hiszen a receptkönyvükben minden napra találok izgalmas ételötleteket. A receptek nagyon részletesek, az illusztárciók pedig nagyon gusztusosak.”

Ahogy az értékesítési oldalnál is hatásosak a történetek, a vevői véleménynél is nagyon ütősek. Mindenki szereti a sztorikat, ezzel érdekesebb, izgalmasabb lesz az üzenet.

De van egy kis bökkenő…

Az ügyfeleid azonban nem tudják, hogyan kell jó ajánlást adni. Meg kell tanítanod nekik, segítened kell őket. Kérdezz rá arra, amire kíváncsi vagy. Az a legjobb, ha több kérdést teszel fel, amik egymásra épülve segítik a fogyasztót a véleményezésben. Így nekik könnyebb, neked pedig hatalmad lesz az ajánlások felett.

Nézzünk néhány kérdést, amit feltehetsz ügyfeleidnek:

-         Mi az, ami megakadályozhatta volna a vásárlásban? (ár, kinézet, stílus, stb)

-         Mi volt a fő aggodalma, mielőtt megvásárolta a terméket?

-         Mi tetszik leginkább a termékben?

-         Milyen másik 3 előnyt tudna felsorolni?

-         Ajánlaná másoknak a terméket? Ha igen, miért?

-         Kitől hallott a termékről?

-         Érte bármi negatívum a vásárlási folyamat során?

-         Tudna negatívumot mondani a termékkel kapcsolatban?

Ha több kérdésből áll a véleménykérés, és szeretnéd felhasználni az eladásnál, akkor ezt mondd el az ügyfelednek is. Vannak, akik utálnak referenciát írni, ezért a jó ügyfeleidet kényeztesd el. Beszéld meg 5-10 kedvenc ügyfeleddel telefonon ezeket a kérdéseket, jegyzeteld le a válaszokat felsorolás szerűen. Ennek a jegyzetnek a segítségével már könnyen átfogalmazhatja a saját stílusára a véleményét úgy, hogy összefüggő szöveg legyen. Ha megadta az engedélyét a felhasználáshoz, és megoldható, akkor névvel és fényképpel használd a véleményt - úgy lesz igazán hiteles.

Miután megtervezted a véleménykérést, és túl vagy a béta teszten, akkor érdemes felkeresni először a régi ügyfeleidet, akik akár már többször is vásároltak tőled. A “kérdőív” végén kérdezd meg, hogy mit gondolnak a véleménykérésről. Ha a visszajelzések ezzel kapcsolatban pozitívak, kezdheted publikusan alkalmazni a módszert.

Automatizáld a folyamatot. Webshopnál megszokott dolog, hogy a termékeknél a regisztrált felhasználók pontozhatnak és hozzászólásban elmondhatják véleményüket. Emellett hírlevélküldő szoftveredbe beidőzíthetsz egy levelet, amit vagy a vásárlással egy időben vagy 1-3 nappal később kap meg.

Ha nem csak kérsz, hanem adsz is, sokkal több információhoz juthatsz, sokkal többen fognak reagálni a megkeresésre. Adhatsz fix ajándékot, például egy témába vágó tanulmányt vagy kisorsolhatsz hetente, havonta ajándékot a válaszolóknak.

Magyarországon egyelőre nagyon kevesen használják ki kellőképpen a véleménykérésben rejlő lehetőségeket, pedig ez egy igazi titkos fegyver a versenytársakkal szemben. Nálam a rólam mondták aloldalnak elég kellemes a látogatottsága, és a visszajelzésekből tudom, hogy a legtöbb megrendelőm elolvassa ezt a szerződés a megkötése előtt.

Ha Te is vettél már úgy terméket, hogy a vevővélemények segítettek a döntésed meghozatalában, akkor kérlek nyomj egy lájkot a bejegyzés alján.

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...