Apró lépések a hatékony íráshoz

Apró lépések a hatékony íráshoz

írás

Fél órája bámulod a monitorodat, és még mindig nincs egyetlen épkézláb ötleted sem, hogy miről írj a következő hírleveledben? Kövesd ezt a hét egyszerű lépést, és sokkal hatékonyabban fog menni az írás…



A mögötted álló szakmai tapasztalatoknak köszönhetően sosincs gondod azokkal az emberekkel, akikkel egy kávé mellett beszélgetsz a területedről. Amikor azonban írásban kell kommunikálnod, akkor azon kapod magad, hogy az idő megy, Te pedig nem haladsz.

Rombold le magadban azokat az érzelmi gátakat, amelyek megakadályoznak abban, hogy ugyanolyan jó értékesítési szövegeket és reklámokat írjál, mint amilyen ügyesen értékesíted a szolgáltatásaidat egy megbeszélés alatt.

Hogyan?

Írj úgy, ahogy beszélsz.

Ne keresgéld reményvesztetten a tökéletesnek ígérkező szavakat, hanem maradj a stílusodnál, és add bele az egyéniségedet az írásaidba. A szövegírás csak akkor bonyolult, ha nincsenek letisztulva a gondolataid. Úgy a bizalomépítés is nehezebben megy.

Nem vagy egyedül ezzel a problémával, amit szerencsére 7 egyszerű lépéssel lehet orvosolni.

1. Képzeld magad elé egyik közeli barátodat

A jó írás egyfajta párbeszéd az író és az olvasó között. Te is arra törekszel, hogy gondolatokat ébressz a másik emberben, ezért olyan témáról célszerű beszélgetni vele, ami érdekli őt.

Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket:


  • Milyen stílusban beszélsz az ügyfeleiddel?

  • Milyen szavakat használsz egy megbeszélésen?

  • Miről beszélsz először?

  • Hogyan kelted fel a vágyat a szolgáltatásod iránt?

  • Milyen példákat használsz, hogy megvilágítsd a problémát?

  • Milyen kérdéseket tesznek fel neked ennek kapcsán?

Ha az üzleti találkozóidon laza vagy, akkor ne erőlködj az írásos kommunikációdban se a hivatalos megfogalmazással, mert átjön a monitoron keresztül az izzadságszag.

2. Készíts hangfelvételt

Nem látod magad kívülről? Nem tudod felidézni, hogy milyen vagy a terepen?

Semmi gond! Következő alkalommal, amikor telefonon beszélsz valamelyik ügyfeleddel, akkor vedd fel a beszélgetést, és készíts ebből magadnak egy vázlatot.

Amikor benne van a ritmus a lábadban, akkor nem veszed észre, hogy milyen lépéseket teszel, csak táncolsz. Ugyanez a helyzet a szakterületeddel is: ezer meg egy kérdésre válaszoltál már. Mivel rég óta az iparágadban vagy, ezért nem tudod kívülről nézni, hogy másoknak MI jelenthet problémát. Van egy vakfoltod, amitől nem látod, hogy mit nem értenek az ügyfeleid, hiszen neked magától értetődik minden a rutinod miatt.

3. Add önmagad

Vegyél egy mély lélegzetet, nyugodj le, és add önmagad. Nézz magadba, menj fel a Facebook oldaladra: akinek ennyi barátja van, azt nem véletlenül szeretik az emberek! Jó a stílusod, úgyhogy nyomjad bátran, tetszeni fog az olvasóidnak is.

Használj egyszerű mondatokat, amit a 8 elemit végzett emberek is könnyedén megértenek. Abból még senkinek sem lett baja, hogy közérthetően fogalmazott.

4. Hétköznapi nyelven írj

Lehet, hogy egy szakmai konferencián sokan megértik, ha szakszavakat használsz, de amikor írsz, akkor ezeket inkább kerüld el. Ha úgy érzed, hogy ennek a szónak inkább a külföldi verziója az elterjedt, akkor se ess bele abba a csapdába, hogy csak azt használod. Elsősorban a magyar megfelelőjét írd, és ha nyakatekertnek érzed leírva, akkor egy zárójelbe tedd be a szerinted elterjedt verziót.

5. Ne görcsölj a nyelvtannal

Amikor elbizonytalanodsz egy szóval kapcsolatban, akkor csak menj tovább. Már lendületben vagy, beindultál, mint egy sakknagymester, ne hagyd, hogy egyetlen szó megtörje a lendületedet!

Úgysem fogod 10 perc múlva publikálni az írásodat, jót tesz neki egy éjszakai pihenő, úgyhogy ezeket majd kijavítod utólag. Most arra koncentrálj, hogy a fő gondolatmenetet leírd. Ha ezzel megvagy, akkor ráérsz majd cizellálni, javítgatni, újra szerkeszteni és átírni.

Ahhoz úgyis legalább 17 lépés kell, hogy jobb íróvá válj, most ne arra koncentrálj.

6. Kérj telefonos segítséget

Biztos akarsz lenni benne, hogy az írásodon átsüt a stílusod? Hívd fel az egyik barátodat, és olvasd fel neki a cikkedet. Ha vizuális, akkor küldd el neki e-mailben. Kérjél tőle egy visszajelzést, hogy neki mi a véleménye az írásról. Átjön rajta a stílusod?

7. Olvasd fel hangosan

Mielőtt kiadok egy írást a kezemből, előtte gyakran kell átszerkeszteni. Első lépésben mindig felolvasom hangosan, hiszen így rengeteg bosszúságot megspórolok magamnak.

Próbáld ki, és rögtön látni fogod, amikor egy SZOT véletlenül elírtál, lehagytál egy ékezetet vagy egy írásjelet. Az is gyakran előfordul, hogy a szerkesztés közben kihúzol egy mondatot, ami nélkül egy logikai bukfenc marad két bekezdés között. Ezeket mind javíthatod, ha hallod a mondanivalódat.

Te már magabiztosan használod ezeket a lépéseket, vagy neked is tudtam új szövegírási tippet adni?

Örülök, ha lájkolod, és annak még jobban, ha leírod a véleményedet a cikkről!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...