A Pareto-elv megkérdőjelezhetetlen eredményei - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A Pareto-elv megkérdőjelezhetetlen eredményei

Pareto-elv

A Pareto-elvet már több, mint 100 éve megfogalmazták, és sokan nagy pénzeket kaszálnak a használatával, mert ők arra koncentrálnak, ami a legtöbb pénzt hozza a vállalkozásukba. A Pareto-elv, más néven a 80–20 szabály kimondja, hogy számos jelenség esetén a következmények 80%-a az okok mindössze 20%-ára vezethető vissza.

Gondoltad volna, hogy mocskosul megemelheted a bevételedet, ha figyelsz rá?

Pareto olasz közgazdász alkotta meg azt a matematikai formulát, amellyel az egyenlőtlen vagyoneloszlást írta le, amikor felismerte, hogy a megtermelt javak 80%-a a társadalom 20%-ához kerül a vagyonelosztás során.

A vállalkozók körében egyre tudatosabban alkalmazott elvről van szó, hiszen Te is megfigyelhetsz ilyen összefüggéseket a cégeden belül, pl:


  • Céged bevételének 80%-át általában a vevőid 20%-a adja

  • Értékesítőid 20%-a hozza a megrendelések 80%-át

  • Szolgáltatásaid 20%-át választja meg a vevőid 80%-a

  • Az általad használt értékesítési csatornák 20 %-án keresztül jön a forgalmad 80%-a


Hogyan használhatod fel a Pareto-elvet arra, hogy még több bevételed legyen?

Fókuszálj a fontos dolgokra!

Ha azt látod, hogy néhány ügyfeledtől jönnek a legnagyobb megrendeléseid, akkor nyilván kiemelten kezeld őket. Amikor ők telefonálnak, akkor az összes kollégád tudja, hogy ők VIP ügyfelek, így a legjobb ügyfeleknek kijáró odafigyeléssel beszélnek velük.

Amennyiben van sztár értékesítőd, akkor legalább havonta elismered a teljesítményét a többiek előtt. Nem arra pazarlod a drága idődet, hogy az átlagos képességűeket felzárkóztasd, hanem arra, hogy a legjobbnak segítsél megkönnyíteni a munkáját, hiszen neki zsigerből megy, amivel a többiek vért izzadnak.

Amikor látszik a statisztikáidból, hogy egy adott szolgáltatásodat jóval többször rendelik meg a többinél, akkor ezt tedd jól látható helyre a weblapodon, és ezt kínálják elsők között az értékesítőid is, mert nem véletlen, hogy éppen azt a csomagot kedveli a piac. Érdemes hozzá profi sales oldalt is íratni, mert valószínűleg jóval többet ki lehet belőle hozni egy jól felépített értékesítési üzenettel.

Ha azt veszed észre, hogy a megrendeléseid 80%-a az online kampányokból jön, akkor költsél többet online marketingre:

vásárolj hírlevél megjelenéseket,

keresztmarketingezz, vagy

gyakrabban szervezz online kampányokat a saját listádra.

Hidd el, a látványos eredmények magukért beszélnek, és új lendülettel fogsz nekifutni a feladatoknak, hiszen átértékeled a prioritásaidat, és ismét beleszeretsz a fejős teheneidbe.  Dobay Robi egyik bejegyzésében röviden összefoglalta a szenvedély és a prioritások kapcsolatát, ami nekem nagyon tetszett, mert szemléletes példákat talált hozzá.

Tehát megvannak az erősségeid: tudod, hogy milyen típusú ügyfelek a legelégedettebbek veled, és látod, hogy mely szolgáltatásod a legnépszerűbb az ügyfeleid körében. Miért ne kommunikálnád erősebben ezeket az előnyöket az értékesítési üzeneteidben?

Írjál ezekhez kapcsolódó adwords hirdetéseket,

szervezz rá sms kampányt,

építs erre DM kampányt,

írogass ebben a témában a Facebook-on és a Twitteren, vagy

vedd bele a szlogenedbe.

Kommunikáld ezerrel, hogy miben vagy a legjobb!

Hidd el, a Pareto-elv 1906. óta kiállta már az idők próbáját. Számos könyvet és tanulmányt írtak róla, és vagyonokat építettek a segítségével már eddig is a vállalkozók.

Keresd meg, hogy Te mire tudod felhasználni, és fordítsd a javadra!

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...