A szárnyaló forgalmat hozó értékesítési szöveg 4 egyszerű eleme

A szárnyaló forgalmat hozó értékesítési szöveg 4 egyszerű eleme

4 egyszerű lépés a briliáns értékesítési szövegért

Személyes eladásnál és értékesítési szöveg írásánál egyaránt megfigyelhető az értékesítési folyamat 4 sarokpontja.

Ha sikeres akarsz lenni az értékesítési szöveg írásában, akkor ezt a négy időtlen mesterfogást neked is érdemes használnod.



  1. Szükséglet elemzés

  2. Szükséglet tudatosítása

  3. Szükséglet megoldása

  4. Szükséglet kielégítése


Nézzük végig ezeket a hasznos lépéseket.

Vajon miként tudnak téged is közelebb vinni a hatékonyabb eladáshoz?


Szükséglet elemzése


Az ügyfeleid szükségleteit kérdőívek, személyes beszélgetések, vagy piackutatás segítségével egyaránt feltérképezheted. Mialatt szükségletek után kutatsz, igények fognak felbukkanni. Szentelj ezeknek a felmerülő igényeknek is nagy figyelmet, hiszen a potenciális vevőid éppannyira az igényeik, mint a szükségleteik alapján cselekednek. A Te céljaid szempontjából az igények és a szükségletek egymással felcserélhetőek, mivel a szükségletek és igények – indokok és mentségek.

A sikeres értékesítési szöveg központjában a vevők kívánságai és szükségletei állnak.

A vevőid azért vásárolnak, mert igényük, vagy szükségük van valamire. Ha valakinek még az okot és a mentséget is meg tudod adni a vásárlásra, akkor ugrásszerűen megnő az esélye annak, hogy az illető tőled fog vásárolni.

Nézzük meg például, hogy az emberek miért vásárolnak mobiltelefont

1.    igénylik ezeket a csúcstechnológiájú termékeket

2.    rokonaik, ismerőseik és kollégáik már vettek ilyen termékeket

A telefonok megvásárlásának mentségei a kényelem és a kommunikáció javítása.

Bár valamennyi mentség jogos és életszerű, a vásárlást motiváló erőteljes tényező azonban mégiscsak az igény (amit fokoz a kollégák új kütyüvel való villogása)


Szükséglet tudatosítása


Először neked kell felismerned a vevőid szükségleteit, hogy ki tudd később ezeket szolgálni. Amikor ezt megtetted, akkor még egy fontos lépés hátravan: tudatosítanod kell a vevődben ezt a szükségletet. Ha nem azonosítottad a valódi szükségletet, vagy nem sikerült jól megvilágítanod, akkor vagy nem tudod majd megkötni az üzletet, vagy megkötöd, de a vevőd nem lesz maximálisan elégedett. Hosszú távon egyik sem jó neked, ezért ezt próbáld elkerülni!


Szükséglet megoldása


Már elvégezted a házi feladatodat: piacot kutattál és felkeltetted az igényt, úgyhogy eljött az ideje, hogy bemutasd a termékedet. A korábbi lépésekben feltártad a szükségleteket, most pedig egy megoldással állsz elő.

Ha fergeteges értékesítő vagy, akkor ezen a ponton még NE a termékeddel rukkolj elő!

De nézzük ezt meg egy cseles kérdésen keresztül.

Vettél már valaha ágyat? Egy új öltönyt? Autót? Szövegírást?

Az a nagy helyzet, hogy a blog olvasói közül soha senki nem venné meg ezeket a termékeket. Egy egészséges éjszakai alvást vettél, mondjuk a Naturhome-tól, magabiztos üzleti megjelenésre volt szükséged, amikor elmentél vásárolni Lacfi Ágival, vagy egy közlekedési lehetőséget kerestél, esetleg profi értékesítési szöveget – amelyek segítségedre lesznek a még nagyobb üzleti siker elérésében.

Egyikünk sem vásárol termékeket. Mindannyian a termékek termékeit vesszük meg, amit haszonnak nevezünk, ezért soha ne a termékkel, hanem a szükséglettel indítsál!

Mindannyian azt a kérdést tesszük fel magunknak a vásárlás előtt, hogy „Miért fogja ez megérni nekem?” Ezért ne vesztegesd arra az idődet, és a potenciális vevőét sem, hogy leírod neki azt, hogy MI a termék. Azt mondd el neki, hogy MIRE képes a terméked, és miért lesz hasznos a számára.


Szükséglet kielégítése


Ha őszintén hiszel a termékedben vagy szolgáltatásodban, ha őszintén jót akarsz tenni a potenciális vevőddel, ha gyarapodni szeretnél a kemény munkádból és erőfeszítéseidből, akkor mindig kérd a megrendelést!

Bármilyen naivnak is tűnhet ez a mondat, mégis néha ledermedünk,  szégyenlősködünk, bénázunk, vagy egyszerűen csak elszúrjuk a dolgot az üzlet megkötésének a küszöbén.

Ha elakadsz, és szeretnél a megrendeléseket hozó a sales oldalad megírásához segítséget kérni, akkor a Szószóró szolgáltatáscsomagommal tudok neked segíteni. Amennyiben belefogsz magad az értékesítési szöveg írásába, és van ezzel kapcsolatos kérdésed, akkor itt a blogban szívesen válaszolok rá.

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...