A szárnyaló forgalmat hozó értékesítési szöveg 4 egyszerű eleme

A szárnyaló forgalmat hozó értékesítési szöveg 4 egyszerű eleme

4 egyszerű lépés a briliáns értékesítési szövegért

Személyes eladásnál és értékesítési szöveg írásánál egyaránt megfigyelhető az értékesítési folyamat 4 sarokpontja.

Ha sikeres akarsz lenni az értékesítési szöveg írásában, akkor ezt a négy időtlen mesterfogást neked is érdemes használnod.



  1. Szükséglet elemzés

  2. Szükséglet tudatosítása

  3. Szükséglet megoldása

  4. Szükséglet kielégítése


Nézzük végig ezeket a hasznos lépéseket.

Vajon miként tudnak téged is közelebb vinni a hatékonyabb eladáshoz?


Szükséglet elemzése


Az ügyfeleid szükségleteit kérdőívek, személyes beszélgetések, vagy piackutatás segítségével egyaránt feltérképezheted. Mialatt szükségletek után kutatsz, igények fognak felbukkanni. Szentelj ezeknek a felmerülő igényeknek is nagy figyelmet, hiszen a potenciális vevőid éppannyira az igényeik, mint a szükségleteik alapján cselekednek. A Te céljaid szempontjából az igények és a szükségletek egymással felcserélhetőek, mivel a szükségletek és igények – indokok és mentségek.

A sikeres értékesítési szöveg központjában a vevők kívánságai és szükségletei állnak.

A vevőid azért vásárolnak, mert igényük, vagy szükségük van valamire. Ha valakinek még az okot és a mentséget is meg tudod adni a vásárlásra, akkor ugrásszerűen megnő az esélye annak, hogy az illető tőled fog vásárolni.

Nézzük meg például, hogy az emberek miért vásárolnak mobiltelefont

1.    igénylik ezeket a csúcstechnológiájú termékeket

2.    rokonaik, ismerőseik és kollégáik már vettek ilyen termékeket

A telefonok megvásárlásának mentségei a kényelem és a kommunikáció javítása.

Bár valamennyi mentség jogos és életszerű, a vásárlást motiváló erőteljes tényező azonban mégiscsak az igény (amit fokoz a kollégák új kütyüvel való villogása)


Szükséglet tudatosítása


Először neked kell felismerned a vevőid szükségleteit, hogy ki tudd később ezeket szolgálni. Amikor ezt megtetted, akkor még egy fontos lépés hátravan: tudatosítanod kell a vevődben ezt a szükségletet. Ha nem azonosítottad a valódi szükségletet, vagy nem sikerült jól megvilágítanod, akkor vagy nem tudod majd megkötni az üzletet, vagy megkötöd, de a vevőd nem lesz maximálisan elégedett. Hosszú távon egyik sem jó neked, ezért ezt próbáld elkerülni!


Szükséglet megoldása


Már elvégezted a házi feladatodat: piacot kutattál és felkeltetted az igényt, úgyhogy eljött az ideje, hogy bemutasd a termékedet. A korábbi lépésekben feltártad a szükségleteket, most pedig egy megoldással állsz elő.

Ha fergeteges értékesítő vagy, akkor ezen a ponton még NE a termékeddel rukkolj elő!

De nézzük ezt meg egy cseles kérdésen keresztül.

Vettél már valaha ágyat? Egy új öltönyt? Autót? Szövegírást?

Az a nagy helyzet, hogy a blog olvasói közül soha senki nem venné meg ezeket a termékeket. Egy egészséges éjszakai alvást vettél, mondjuk a Naturhome-tól, magabiztos üzleti megjelenésre volt szükséged, amikor elmentél vásárolni Lacfi Ágival, vagy egy közlekedési lehetőséget kerestél, esetleg profi értékesítési szöveget – amelyek segítségedre lesznek a még nagyobb üzleti siker elérésében.

Egyikünk sem vásárol termékeket. Mindannyian a termékek termékeit vesszük meg, amit haszonnak nevezünk, ezért soha ne a termékkel, hanem a szükséglettel indítsál!

Mindannyian azt a kérdést tesszük fel magunknak a vásárlás előtt, hogy „Miért fogja ez megérni nekem?” Ezért ne vesztegesd arra az idődet, és a potenciális vevőét sem, hogy leírod neki azt, hogy MI a termék. Azt mondd el neki, hogy MIRE képes a terméked, és miért lesz hasznos a számára.


Szükséglet kielégítése


Ha őszintén hiszel a termékedben vagy szolgáltatásodban, ha őszintén jót akarsz tenni a potenciális vevőddel, ha gyarapodni szeretnél a kemény munkádból és erőfeszítéseidből, akkor mindig kérd a megrendelést!

Bármilyen naivnak is tűnhet ez a mondat, mégis néha ledermedünk,  szégyenlősködünk, bénázunk, vagy egyszerűen csak elszúrjuk a dolgot az üzlet megkötésének a küszöbén.

Ha elakadsz, és szeretnél a megrendeléseket hozó a sales oldalad megírásához segítséget kérni, akkor a Szószóró szolgáltatáscsomagommal tudok neked segíteni. Amennyiben belefogsz magad az értékesítési szöveg írásába, és van ezzel kapcsolatos kérdésed, akkor itt a blogban szívesen válaszolok rá.

További bejegyzések

Újratervezés után így indítsd újra az üzleti kommunikációdat

Az elmúlt hetekben gyötrelmes időszakon ment keresztül minden vállalkozó, de szerencsére már érezhető, hogy újraindul az üzleti élet, újraindul az üzleti kommunikáció sok cégnél. Vannak, akik elvesztették mindenüket, mert rossz szektorban voltak, rossz helyen. A legnagyobb vesztesei ennek az őrületnek azok, akik az idegenforgalomban dolgoztak, vagy a turizmusban, esetleg kiállításokat szerveztek. Szívszorító látni, hogy jól prosperáló cégek szűntek meg. Ők most az újratervezésen dolgoznak. Azok, akiknek nem kellett lehúzniuk a rolót, most reménykedve várják, hogy mikor jönnek már végre elő a régi ügyfelek, és mikor tudják újra megközelíteni a tavalyi bevételi számokat.

Olvasom tovább...

Hogyan erősíti az értékesítést a szövegírás?

A szövegírás, a tartalmak rendszeres megjelentetése a weblapodon az eladást megalapozó legfontosabb tényező. Tudnod kell, hogy azok az érdeklődők, akiket bármilyen módszerrel (például hirdetéssel vagy Facebook-posztokkal) a weblapodra tudsz vonzani, csak akkor fognak eléggé megbízni benned ahhoz, hogy vásároljanak, ha valódi szakértőként tekintenek Rád, aki tudását akár díjmentesen is a rendelkezésükre bocsátja, vagyis előbb ad nekik valamit, mielőtt kapni szeretne.

Olvasom tovább...

Most is a folyamatos kommunikáció hozott túlélést - Online Percek

Sok vállalkozában a koronavírus válság kapcsolta fel a lámpát, és ha történetesen eddig nem kommunikált rendszeresen, akkor most elkezdte. Aki az elmúlt hetekben nem frissítette a kommunikációs csatornáit, nem figyelt arra, hogy a legutolsó infók legyenek fent a weboldalán, ahhoz el sem indultak. Mert nem elég jónak lenni...

Olvasom tovább...

Hogyan csinálják a Nagyok? Brand építés tippek az óriásmárkáktól

A brand építés folyamata hosszú, elkötelezett munka. Több, mint egy szerelem, hiszen az csupán fellángolás, múló pillanat. A brand építés inkább egy házasság: folyamatosan kell dolgozni azon, hogy minden nap a lehető legtökéletesebben alakuljon. Hogy hogyan kapaszkodott fel a Nike és a Starbucks versenytársaik fölé? Megmutatjuk!

Olvasom tovább...

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...