A szárnyaló forgalmat hozó értékesítési szöveg 4 egyszerű eleme

A szárnyaló forgalmat hozó értékesítési szöveg 4 egyszerű eleme

4 egyszerű lépés a briliáns értékesítési szövegért

Személyes eladásnál és értékesítési szöveg írásánál egyaránt megfigyelhető az értékesítési folyamat 4 sarokpontja.

Ha sikeres akarsz lenni az értékesítési szöveg írásában, akkor ezt a négy időtlen mesterfogást neked is érdemes használnod.



  1. Szükséglet elemzés

  2. Szükséglet tudatosítása

  3. Szükséglet megoldása

  4. Szükséglet kielégítése


Nézzük végig ezeket a hasznos lépéseket.

Vajon miként tudnak téged is közelebb vinni a hatékonyabb eladáshoz?


Szükséglet elemzése


Az ügyfeleid szükségleteit kérdőívek, személyes beszélgetések, vagy piackutatás segítségével egyaránt feltérképezheted. Mialatt szükségletek után kutatsz, igények fognak felbukkanni. Szentelj ezeknek a felmerülő igényeknek is nagy figyelmet, hiszen a potenciális vevőid éppannyira az igényeik, mint a szükségleteik alapján cselekednek. A Te céljaid szempontjából az igények és a szükségletek egymással felcserélhetőek, mivel a szükségletek és igények – indokok és mentségek.

A sikeres értékesítési szöveg központjában a vevők kívánságai és szükségletei állnak.

A vevőid azért vásárolnak, mert igényük, vagy szükségük van valamire. Ha valakinek még az okot és a mentséget is meg tudod adni a vásárlásra, akkor ugrásszerűen megnő az esélye annak, hogy az illető tőled fog vásárolni.

Nézzük meg például, hogy az emberek miért vásárolnak mobiltelefont

1.    igénylik ezeket a csúcstechnológiájú termékeket

2.    rokonaik, ismerőseik és kollégáik már vettek ilyen termékeket

A telefonok megvásárlásának mentségei a kényelem és a kommunikáció javítása.

Bár valamennyi mentség jogos és életszerű, a vásárlást motiváló erőteljes tényező azonban mégiscsak az igény (amit fokoz a kollégák új kütyüvel való villogása)


Szükséglet tudatosítása


Először neked kell felismerned a vevőid szükségleteit, hogy ki tudd később ezeket szolgálni. Amikor ezt megtetted, akkor még egy fontos lépés hátravan: tudatosítanod kell a vevődben ezt a szükségletet. Ha nem azonosítottad a valódi szükségletet, vagy nem sikerült jól megvilágítanod, akkor vagy nem tudod majd megkötni az üzletet, vagy megkötöd, de a vevőd nem lesz maximálisan elégedett. Hosszú távon egyik sem jó neked, ezért ezt próbáld elkerülni!


Szükséglet megoldása


Már elvégezted a házi feladatodat: piacot kutattál és felkeltetted az igényt, úgyhogy eljött az ideje, hogy bemutasd a termékedet. A korábbi lépésekben feltártad a szükségleteket, most pedig egy megoldással állsz elő.

Ha fergeteges értékesítő vagy, akkor ezen a ponton még NE a termékeddel rukkolj elő!

De nézzük ezt meg egy cseles kérdésen keresztül.

Vettél már valaha ágyat? Egy új öltönyt? Autót? Szövegírást?

Az a nagy helyzet, hogy a blog olvasói közül soha senki nem venné meg ezeket a termékeket. Egy egészséges éjszakai alvást vettél, mondjuk a Naturhome-tól, magabiztos üzleti megjelenésre volt szükséged, amikor elmentél vásárolni Lacfi Ágival, vagy egy közlekedési lehetőséget kerestél, esetleg profi értékesítési szöveget – amelyek segítségedre lesznek a még nagyobb üzleti siker elérésében.

Egyikünk sem vásárol termékeket. Mindannyian a termékek termékeit vesszük meg, amit haszonnak nevezünk, ezért soha ne a termékkel, hanem a szükséglettel indítsál!

Mindannyian azt a kérdést tesszük fel magunknak a vásárlás előtt, hogy „Miért fogja ez megérni nekem?” Ezért ne vesztegesd arra az idődet, és a potenciális vevőét sem, hogy leírod neki azt, hogy MI a termék. Azt mondd el neki, hogy MIRE képes a terméked, és miért lesz hasznos a számára.


Szükséglet kielégítése


Ha őszintén hiszel a termékedben vagy szolgáltatásodban, ha őszintén jót akarsz tenni a potenciális vevőddel, ha gyarapodni szeretnél a kemény munkádból és erőfeszítéseidből, akkor mindig kérd a megrendelést!

Bármilyen naivnak is tűnhet ez a mondat, mégis néha ledermedünk,  szégyenlősködünk, bénázunk, vagy egyszerűen csak elszúrjuk a dolgot az üzlet megkötésének a küszöbén.

Ha elakadsz, és szeretnél a megrendeléseket hozó a sales oldalad megírásához segítséget kérni, akkor a Szószóró szolgáltatáscsomagommal tudok neked segíteni. Amennyiben belefogsz magad az értékesítési szöveg írásába, és van ezzel kapcsolatos kérdésed, akkor itt a blogban szívesen válaszolok rá.

További bejegyzések

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...