7+1 ötlet a hatékonyabb üzleti kommunikációd sikeréért

7+1 ötlet a hatékonyabb üzleti kommunikációd sikeréért

A sikeres üzleti kommunikáció titkaIsmerj meg néhány ötletet a hatékonyabb üzleti kommunikációd érdekében.


Ezeket a fortélyokat Te is alkalmazhatod, hiszen ezek segítségével hatékonyabbá válik a kommunikáció és kevesebb szóval közvetítheted a mondandódat.



Az alábbi 7+1 ötletet biztos hasznosnak fogod találni a következő sales leveled, brossúrád vagy weblapod készítésekor.


1. Kerüld a gyenge igéket

2. Helyezd a leghosszabb mondatrészt az utolsó helyre.

3. A specifikus dolgok meggyőzőbbek.

4. Használj kevesebb igét, hogy elkerüldd önmagad ismétlését.

5. Váltogasd a mondatok hosszát.

6. Legyél rövid és velős.

7. Ne hangsúlyozd túl a nyilvánvalót.


Kerüld a gyenge igéket – van és lenni.

Ezek a lényegtelen igék helyet foglalnak, és csak igazolják, hogy valami létezik. Ne írdd ezt: "Van egy egyszerű trükk, amivel egy unalmas mondatot zseniálissá tudsz változtatni." Hanem írdd azt, hogy: "Egy egyszerű trükkel az unalmas mondatból zseniálisat lehet varázsolni." Nem mindig kell nyelvtanilag hibátlan mondatokat írnod, hiszen sok esetben spórolnod kell a hellyel. (pl egy adwords reklámnál összesen csak 95 karakter áll a rendelkezésedre.)


Helyezd a leghosszabb mondatrészt az utolsó helyre.

Kezdd az egyszerű üzenettel és haladj a bonyolultabb mondanivaló felé. Kevésbé összezavaró, és emlékezetesebb vége lesz a kommunikációnak. Ha van egy ilyen mondatod: "Ő mindig később jött, mint Péter, valamint folyton hangos és unalmas volt." Inkább írdd így: "Ő hangos, unalmas volt, és mindig később jött, mint Péter."


A specifikus dolgok meggyőzőbbek.

Hacsak jogi okokból nem kerülheted el, ne használj olyan gyenge, általános értelmű szavakat, mint a sok, néhány, megközelítőleg, majdnem és hasonlók. Specifikus dolgokkal bebizonyíthatod a célközönségnek, hogy Te tudod, hogy mire képes a terméked, és ezt tesztekre, kísérletekre és eredményekre alapozod.


Használj kevesebb igét, hogy elkerüld önmagad ismétlését.

Egy igével gyakran tökéletesen leírhatod ugyanazt, amit két másikkal. Ahelyett, hogy ezt mondanád: "A számítógép hiba nélkül működött és futottak rajta a programok," használd az egyszerűbb "A számítógép hiba nélkül működött." Vagy a "Kifogyott a tartálya és nem volt több üzemanyaga" helyett inkább így: "Elfogyott az üzemanyaga."


Váltogasd a mondatok hosszát.

Kezdd egy rövid vagy közepes mondattal, utána következzen egy hosszabb, rövid, majd egy közepes. Több ugyanolyan hosszú mondat unalmas lehet. Ezt tetszés szerint kombinálhatod, de kerüld a „torgyáni” körmondatokat. Képzeld el milyen az, amikor valaki egyforma hosszú mondatokban beszél. Ugye milyen gépies?


Olyanok a mondataid, mint az Energizer Nyuszi?

Csak azért, mert jogi, vagy bonyolult műszaki információt kell leírnod, ez még nem azt jelenti, hogy végeláthatatlan mondatokat kell fogalmaznod. Ahelyett, hogy ezt írnád: "A lézersugarak, amelyeknek sok tulajdonságuk van, ami megkülönbözteti őket az általános fénytől, az atomok elektromágneses hullámainak a kibocsátásából származnak." Inkább bontsd részekre, így: "A lézersugaraknak sok tulajdonságuk van, ami megkülönbözteti őket az általános fénytől. Akkor jelentkeznek, amikor az atomok energiát bocsátanak ki elektromágneses hullámok formájában."


Legyél rövid és velős.

Miért használnál 4-5 szavas leírásokat, amikor 1-2 szóval megfogalmazhatod ugyanazt? Az olyan kifejezéseket, mint a "fejlemények következtében" könnyen lecserélheted a "mert" vagy "amióta" szavakra. Okosan kell gazdálkodnod a szavakkal - főleg, ha drága reklámfelületért fizetsz. Aki túl sokat beszél, és közben semmit sem mond, az környezetszennyező. Feleslegesen vágják ki miatta a fákat, hiába gyártják le a szórólapokat, mert senki nem olvassa el az írását.

Ne hangsúlyozd túl a nyilvánvalót.

A többlet jó űrutazáskor, de nem egyértelműen hasznos üzleti kommunikáció fogalmazásakor. A kifejezések, mint az "előre megérezni," "teljesen befejezett," vagy "fontos nélkülözhetetlenség" meg fogják bolondítani az olvasókat és nem fognak semmit sem kommunikálni. Ugyanez elmondható a két egymás melletti szinonimákról, mint az "ötletek és gondolatok" vagy "cselekvés és tettek." Az olvasót összezavarja. Nem tudja, hogy két különböző dolgot akartak-e neki mondani, vagy csak megerősítette az író az egyiket egy fölösleges szinonimával.


A következő alkalommal, ha üzleti kommunikáció összeállításával szenvedsz, egy sales levet kell írnod vagy a weboldaladra akarsz tartalmat írni, akkor kövesd a fent említett szabályokat. Az üzeneted érthetőbb és meggyőzőbb lesz. Ne feledd, 44 betű van a magyar ábécében. Használd őket okosan az üzleti kommunikációdban.




További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...