7+1 ötlet a hatékonyabb üzleti kommunikációd sikeréért

7+1 ötlet a hatékonyabb üzleti kommunikációd sikeréért

A sikeres üzleti kommunikáció titkaIsmerj meg néhány ötletet a hatékonyabb üzleti kommunikációd érdekében.


Ezeket a fortélyokat Te is alkalmazhatod, hiszen ezek segítségével hatékonyabbá válik a kommunikáció és kevesebb szóval közvetítheted a mondandódat.



Az alábbi 7+1 ötletet biztos hasznosnak fogod találni a következő sales leveled, brossúrád vagy weblapod készítésekor.


1. Kerüld a gyenge igéket

2. Helyezd a leghosszabb mondatrészt az utolsó helyre.

3. A specifikus dolgok meggyőzőbbek.

4. Használj kevesebb igét, hogy elkerüldd önmagad ismétlését.

5. Váltogasd a mondatok hosszát.

6. Legyél rövid és velős.

7. Ne hangsúlyozd túl a nyilvánvalót.


Kerüld a gyenge igéket – van és lenni.

Ezek a lényegtelen igék helyet foglalnak, és csak igazolják, hogy valami létezik. Ne írdd ezt: "Van egy egyszerű trükk, amivel egy unalmas mondatot zseniálissá tudsz változtatni." Hanem írdd azt, hogy: "Egy egyszerű trükkel az unalmas mondatból zseniálisat lehet varázsolni." Nem mindig kell nyelvtanilag hibátlan mondatokat írnod, hiszen sok esetben spórolnod kell a hellyel. (pl egy adwords reklámnál összesen csak 95 karakter áll a rendelkezésedre.)


Helyezd a leghosszabb mondatrészt az utolsó helyre.

Kezdd az egyszerű üzenettel és haladj a bonyolultabb mondanivaló felé. Kevésbé összezavaró, és emlékezetesebb vége lesz a kommunikációnak. Ha van egy ilyen mondatod: "Ő mindig később jött, mint Péter, valamint folyton hangos és unalmas volt." Inkább írdd így: "Ő hangos, unalmas volt, és mindig később jött, mint Péter."


A specifikus dolgok meggyőzőbbek.

Hacsak jogi okokból nem kerülheted el, ne használj olyan gyenge, általános értelmű szavakat, mint a sok, néhány, megközelítőleg, majdnem és hasonlók. Specifikus dolgokkal bebizonyíthatod a célközönségnek, hogy Te tudod, hogy mire képes a terméked, és ezt tesztekre, kísérletekre és eredményekre alapozod.


Használj kevesebb igét, hogy elkerüld önmagad ismétlését.

Egy igével gyakran tökéletesen leírhatod ugyanazt, amit két másikkal. Ahelyett, hogy ezt mondanád: "A számítógép hiba nélkül működött és futottak rajta a programok," használd az egyszerűbb "A számítógép hiba nélkül működött." Vagy a "Kifogyott a tartálya és nem volt több üzemanyaga" helyett inkább így: "Elfogyott az üzemanyaga."


Váltogasd a mondatok hosszát.

Kezdd egy rövid vagy közepes mondattal, utána következzen egy hosszabb, rövid, majd egy közepes. Több ugyanolyan hosszú mondat unalmas lehet. Ezt tetszés szerint kombinálhatod, de kerüld a „torgyáni” körmondatokat. Képzeld el milyen az, amikor valaki egyforma hosszú mondatokban beszél. Ugye milyen gépies?


Olyanok a mondataid, mint az Energizer Nyuszi?

Csak azért, mert jogi, vagy bonyolult műszaki információt kell leírnod, ez még nem azt jelenti, hogy végeláthatatlan mondatokat kell fogalmaznod. Ahelyett, hogy ezt írnád: "A lézersugarak, amelyeknek sok tulajdonságuk van, ami megkülönbözteti őket az általános fénytől, az atomok elektromágneses hullámainak a kibocsátásából származnak." Inkább bontsd részekre, így: "A lézersugaraknak sok tulajdonságuk van, ami megkülönbözteti őket az általános fénytől. Akkor jelentkeznek, amikor az atomok energiát bocsátanak ki elektromágneses hullámok formájában."


Legyél rövid és velős.

Miért használnál 4-5 szavas leírásokat, amikor 1-2 szóval megfogalmazhatod ugyanazt? Az olyan kifejezéseket, mint a "fejlemények következtében" könnyen lecserélheted a "mert" vagy "amióta" szavakra. Okosan kell gazdálkodnod a szavakkal - főleg, ha drága reklámfelületért fizetsz. Aki túl sokat beszél, és közben semmit sem mond, az környezetszennyező. Feleslegesen vágják ki miatta a fákat, hiába gyártják le a szórólapokat, mert senki nem olvassa el az írását.

Ne hangsúlyozd túl a nyilvánvalót.

A többlet jó űrutazáskor, de nem egyértelműen hasznos üzleti kommunikáció fogalmazásakor. A kifejezések, mint az "előre megérezni," "teljesen befejezett," vagy "fontos nélkülözhetetlenség" meg fogják bolondítani az olvasókat és nem fognak semmit sem kommunikálni. Ugyanez elmondható a két egymás melletti szinonimákról, mint az "ötletek és gondolatok" vagy "cselekvés és tettek." Az olvasót összezavarja. Nem tudja, hogy két különböző dolgot akartak-e neki mondani, vagy csak megerősítette az író az egyiket egy fölösleges szinonimával.


A következő alkalommal, ha üzleti kommunikáció összeállításával szenvedsz, egy sales levet kell írnod vagy a weboldaladra akarsz tartalmat írni, akkor kövesd a fent említett szabályokat. Az üzeneted érthetőbb és meggyőzőbb lesz. Ne feledd, 44 betű van a magyar ábécében. Használd őket okosan az üzleti kommunikációdban.




További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...