Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Online Kommunikáció Kisokos

A Google Adsense szolgáltatásával a honlapod témájához kapcsolódó hirdetéseket tehetsz az oldaladra, ezekért a Google fizet neked. Az Adsense hirdetés azért jobb, mint a többi reklám, mert a honlapod látogatói a reklám célcsoportjának tagjai, így számukra is releváns a hirdetés. A bevétel kifizetése csekken vagy banki átutaláson keresztül történik.

Az Adwords a Google szolgáltatása: kulcsszavaidra hirdetést adhatsz fel, melyek segítségével előre léphetsz a keresőben. Az Adwords hirdetéseket általában a találati lista elején látod, halvány háttérszínnel elválasztva a többi keresési találattól.
Ahhoz, hogy Adwords hirdetést adj fel, először ki kell választanod honlapod legfontosabb kulcsszavait.

A Webszöveg Átvilágítás segítségével megtudhatod azt is, hogy milyen kulcsszavakra lenne érdemes Adwords kampányt indítanod.

 

 

Mini verziói a PC-ken használt szoftvereknek, programok, melyekkel az okostelefonok nélkülözhetetlen eszközzé váltak. A telefon alap operációs rendszerén kívül mindent az applikációk, röviden appok használatával oldhatunk meg. Legnépszerűbb applikációk például: naptár, zenelejátszás, térkép, időjárás-előrejelzés. 
Rovatunkban jól működő applikációkat ajánlunk elfoglalt vezetőknek, nézd meg az egyik válogatásunkat itt: hasznos applikációk.

Azt mutatja, hogy a megnyitott hírlevélben hányan kattintottak a linkre. Jó kattintási aránynak számítanak a 2-3% feletti értékek.

bannerek azok a sávok a honlap tetején, oldalán vagy alján, ahol legtöbbször reklám helyezkedik el. Ez a reklám tartozhat az adott oldal tulajdonosához, vagy lehet külső cégé is. Blogoddal, weblapoddal bevételre tehetsz szert más cég bannerének megjelentetésével, ám a zavaró banner hirdetésekkel el is riaszthatod látogatóidat.

A B2B (Business to Business) kommunikáció azt jelenti, amikor a céged másik vállalatoknak értékesít, szemben a B2C (Business to Consumer) kommunikációval, amikor egyedi vásárlók alkotják a célcsoportot. Természetesen máshogy érdemes kommunikálni cégek irányába, hiszen más problémákra kínálsz megoldást, mint az egyedi vásárlók esetében.

A B2C kommunikáció a klasszikus reklámozást fedi: a termék gyártója, a szolgáltatást kínáló cég marketingtevékenységet fejt ki eladásai növelésére.

Az értékesítési szöveg lezárása: azonnali cselekvésre szólítja fel az olvasót. Általában egy felszólító módú igét tartalmaz: “vedd meg”, “vedd fel a kapcsolatot”, “töltsd le”. Neked is érdemes egyértelműen megkérnded az érdeklődődet, hogy tegye meg, amit szeretnél, például iratkozzon fel vagy vásároljon.

 

A célközönség vagy célcsoport azon személyek csoportja, akiknek el akarjuk adni a termékünket. A célcsoport minél pontosabb meghatározása igen fontos feladat, hiszen minél jobban feltérképezzük a potenciális vásárlóinkat, annál hatékonyabban talál célba az üzenetünk. Akár több kisebb célközönséget is meghatározhatunk. A “mindenki” semmi esetre sem működő opció, mivel túlságosan nagy költséggel ér el túlságosan kicsi eredményt.

A tagek segítségével gyorsan tudunk tájékozódni arról, hogy miről is szól egy adott szöveg, illetve segít összekötni a hasonló tematikájú bejegyzéseket. A weboldal tartalmára jellemző címkék, illetve a felhasználók által a leggyakrabban keresett szövegbeli szavak grafikus ábrázolása a címkefelhő.

A Cookie a webszerver által küldött, változó tartalmú  információcsomag, amely lehetőséget biztosít a felhasználó bizonyos adatainak a lekérdezésére. Ilyen adatok az érintett felhasználó érdeklődési köre, internethasználati szokásai, honlap-látogatási története. A böngészők lehetővé teszik a sütik letiltását, amivel ugyan védhetjük személyes adatainkat, de bizonyos weboldalak használhatóságát korlátozhatja.

 

A copywriter angol szó legközelebbi magyar megfelelője a szövegíró, de ennél talán pontosabb a reklámszövegíró kifejezés. Az a személy, aki kreatív, hatásos, figyelemfelkeltő aloldalakat, cikkeket, blogbejegyzéseket készít neked, ezzel segítve terméked értékesítését.

A CPC rövidítés kattintás alapú fizetést vagy bevételt takar. Ha te hirdetsz – például az Adwords-ben – akkor te fizeted a CPC-t, amikor pedig az oldaladon jelenteted meg más cég hirdetését, akkor ők fizetik neked.
Ha az Adwords hirdetések a kulcsszavakra igazított értékesítési oldalakat kezded reklámozni, akkor annak egyik előnye, hogy lejjebb tudod alkudni a kulcsszavak CPC-jét (azt az összeget, amit egyetlen kattintásért fizetsz).

A weboldalad látogatóinak extra lökésre van szüksége ahhoz, hogy megadják az e-mail címüket. Mi a leghatékonyabb feliratkozási csali? Egy letölthető e-book, tanulmány, videó vagy hanganyag, vásárlási utalvány, esetleg termékminta beváltja a hozzá fűzött reményeket.

 

A Google Adwords egyik funkciója: olyan automatikusan generált linkek, amelyek a hirdetések alatt jelennek meg. A linkek a hirdető weboldalán található releváns tartalomra mutatnak. Ha a hirdetés szövege jó, a dinamikus sitelink tovább ösztönöz a weboldal felkeresésére.

 

A direkt marketing az ügyfelekkel való közvetlen kommunikáció, mely különböző eszközökkel valósulhat meg: levél (DM), telemarketing, házhoz érkező szórólapok, katalógusok. Az online kommunikáción szempontjából a DM levél a legfontosabb, a listaépítést és a hírlevélküldést te is kifizetődő eszközként használhatod ügyfélköröd megtartására és kiszélesítésére.

A domainnév (vagy tartománynév) az internetre csatlakozó számítógépek azonosítására szolgáló egyedi név. Tulajdonképpen a csak számjegyekből álló IP-címet teszi könnyen megjegyezhetővé.

Egy domain több részből áll. A részeket címkéknek nevezzük, és ponttal választjuk el őket, például langmar.hu Ebben a domainben a .hu egy felső szintű tartománynév, egy országazonosító, míg a langmar egy másodszintű domainnév, ez az internetcím tulajdonosát azonosítja.

 

Az elmetérkép, vagyis mindmap remek módszer gondolataid rendezésére egy adott témával kapcsolatban. Lényege, hogy a témával összefüggő minden információt egy lapra írsz fel, címszavakban. A címszavakat altémákba osztod, így teszi átláthatóvá az elmetérkép a szerteágazó problémákat is, ezért hasznos összetett projektek megoldásához, de cikkek, előadások készítésének első lépéseként is. Érdemes színeket használnod, hogy még jobban elkülönüljenek egymástól az egyes altémák.

Az emotikon vagy hangulatjel egy karaktersorozat, amelyik emberi arcot idéz, és valamilyen érzelmet fejez ki. Célja egyértelművé tenni a szöveges tartalmat. A leggyakrabban használt emotikonok:  :-) :) :-( :( >:-( :-O

Az emoji nem írásjelekből épül fel, hanem önálló kicsi kép, amelyet egy listából kiválasztva a szövegbe illeszthetünk. Lehetnek arckifejezések, állatok, növények, hétköznapi tárgyak stb.

 

Az Etarget egy kattintás alapú (PPC, azaz Pay Per Click) online hirdetési rendszer, amelyen lehetőség van tartalmi hálózati és kereső hirdetések menedzselésére, hasonlóan a Google Adwordshöz. A szöveges hirdetésekhez illusztrációk is hozzárendelhetők, a konverziókat pedig az oldalon keresztül is mérhetjük.

Az e-mail kampány az online marketing, vagy direkt marketing egyik legismertebb eszköze. Lényege, hogy folyamatosan épülő adatbázisunk (például hírlevélre feliratkozottak) tagjainak bizalomépítő és egyben értékesítési célú e-mail sorozatot küldünk. A hírlevelünk formátuma lehet egyszerű szöveg, HTML, vagy a kettő kombinációja. Az e-mailek kiküldéséhez profi hírlevélküldőrendszert használunk, ami méri a levélbejutási, levélmegnyitási, kattintási és leiratkozási arányt.

Az értékesítési szöveg vagy sales jól bevált módja a termékek hatékony reklámozásának. A jól működő értékesítési szöveg figyelemfelkeltő, a vásárlóra fókuszál, felébreszti benne a szükséget a vásárlásra. A sales megannyi eszköze közé tartozik az érzelmekre való hatás, és a közvetlen megszólítás, melyekkel magához láncolja az olvasót.
Az értékesítési szöveg megírásához könnyen megtanulható modelleket alkalmazhatsz, hogy megemeled online kommunikációt hatékonyságát.

Facebook-kommunikációnak nevezünk minden olyan kommunikációt, mely a legnépszerűbb közösségi oldalon keresztül történik. Kommunikálhatunk felhasználóként és céges Facebook-profillal. A kommunikáció célja, hogy minél több rajongó megismerje cégünk szolgáltatásait, és a rajongókból ügyfeleket neveljünk a bizalomépítés eszközeivel, alkalmazásokkal vagy Facebook hirdetésekkel.

A Facebookon lehetőségünk van hirdetési kampányokat létrehozni. A kampányok lehetnek kattintás alapúak (PPC, azaz Pay Per Click) vagy fejleszthetünk alkalmazást is. A hagyományos ASU (Facebook Ad Space Unit – a jobb oldali sávban megjelenő 135 karakteres szöveg és a hozzá tartozó illusztráció) mellett most már lehetőségünk van Szponzorált hírt és Promotált hirdetést is feladni.

A Cloud-szolgáltatások, vagy magyarul: a felhő alapú alkalmazások, olyan online szerverek, ahol nem a felhasználó hardverén tárolják az adatot, hanem egy külső szerveren, amelyhez bármikor, bárhol hozzáférhetnek a célszemélyek a regisztrációt követően. Ilyen például a Dropbox vagy a Google Drive is.

Az érdeklődők megtalálása és összegyűjtése a hatékony üzlet alapja, mivel a feliratkozókból vásárlók, ügyfelek lesznek. A feliratkozók gyűjtése az elérhetőségük, általában e-mail címük megszerzését jelenti. 

Az FTP, vagyis File Transfer Protocol, egy olyan kapcsolat szerver és kliens között, ami lehetővé teszi a különböző gépek közti egyszerű információcserét, így például a letöltést, feltöltést. Az FTP szerver lehet nyilvános, vagy azonosítóhoz kötött.

A gerillamarketing a nem megszokott, elsősorban alacsony költségvetésű, vagy annak hatását keltő BTL marketing kampányok összefoglaló neve.  A gerillamarketing kerüli a hagyományos hirdetési felületeken történő hirdetést, rendszerint meghökkentő, figyelemfelkeltő, újszerű. Csak haladóknak javasolt technika, hiszen igen nagy kreativitást igényel, hogy olyan gerillamarketing kampányelemeket rakjunk össze, amit mindenki önként és dalolva oszt meg ismerőseivel.

A Google Drive a Gmail fiókhoz tartozó online tárhely, ahová feltölthetünk videókat, képeket, dokumentumokat. A Drive-ban többek között megtalálható a korábbi Google Docs is, ami lehetőséget biztosít arra, hogy egymástól független számítógépen dolgozó felhasználók egy időben szerkesszenek vagy olvassanak gépükön egy anyagot.

A Google ingyenes szolgáltatása, amelyik a weboldal látogatóiról és azok weboldalon belüli aktivitásáról készít statisztikákat. Segítségével optimalizálni tudjuk a webes kampányokat, mivel rengeteg információt prezentál a látogatóinkról: nem, életkor, érdeklődési kör, a meglátogatott oldalak és az ott eltöltött idő. Megtudhatjuk, hányan látogatják weboldalunkat, vannak-e új látogatók, a régiek mennyire hűségesek, mely fő keresőszavakra jöttek az oldalunkra, milyen internetes csatornán érkeztek.

 

A hagyományos marketing játékszabályait sutba vágó üzleti stratégia, mely a drágán megvásárolt, de lassú és bizonytalan hatású reklámfelületek (rádió, újság, tévé) helyett az organikus (szájreklámszerű) és virális (egymást „megfertőző” felhasználók általi) növekedésre törekszik. Általában elmondható, hogy terepe a közösségi média, de szívesen használja az e-mail marketinget és a keresőoptimalizálást is. Módszereiről itt írtunk bővebben.

Függőleges (és néha vízszintes) navigáció egy weboldalon. Az üzleti weboldalak tervezésénél fontos kérdés, hogy mennyit hajlandó egy felhasználó görgetni, vagyis maximálisan milyen hosszú lehet az oldal. Régebben a webergonómia szószólói azt tanácsolták, hogy szinte semennyit ne kelljen görgetni az oldalon, de ma már úgy tűnik, bármilyen hosszú lehet a weboldal, mert az emberek görgetési hajlandósága folyamatosan nő. A kínai webáruházakban például 8-szor hosszabb oldalakat találunk, mint európai társaiknál.

Három párhuzamos, vízszintes vonal - ma már szinte minden weboldalon találkozunk a stilizált hamburgerrel, ami általában a menüt jelöli. Bár sokáig kifogásolták a használatát, értelmezhetetlennek, láthatatlannak minősíteték, egyre jobban terjedt, és úgy tűnik, beépült

Egyre több közösségi platformon a kettőskereszttel, vagyis hash-sel (#) jelölt szavak klikkelhetővé váltak. A hashtag egy olyan szó, amelyik első karaktere előtt kettőskereszt áll. Ha egy közösségi felületen ( Facebook, Pinterest,Twitter, Tumblr, Instagram) bármelyik szó elé beírod a # jelet, akkor az kereshetővé válik: ráklikkelve megtalálod az összes hasonló témájú bejegyzést. Fontos, hogy csak egyetlen szót lehet taggelni, kifejezéseket nem (ha mégis kifejezéseket szeretnél, egybe kell írni a szavakat, ékezet és más írásjelek nélkül).
A hashtag hasznos azok számára, akik közösséget szeretnének bővíteni (hogy népszerűsítsék terméküket, szolgáltatásukat). Ha például cipőket árulsz, akkor betaggelheted a #cipő, #sportcipő, #tűsarkú szavakat, illetve azt a releváns szót, ami a márkádat képviseli. Leíró jellegű hashtagekkel új embereket érhetsz el, népszerűbbé teheted a posztjaidat

A hideghívás, más néven cold call, a telemarketing egyik legfőbb eszköze. Az értékesítő telefonon felhívja a potenciális ügyfelet, hogy egy szolgáltatásra felhívja a figyelmét. A legtöbb esetben ajándékot kínálnak az ideális ügyfeleknek, ha válaszol néhány kérdésre, vagy hajlandó részt venni egy termékbemutatón. A hideghívás elsődleges célja a lehetséges vevők szűrése, akikből később a marketing és az értékesítés ügyfelet nevel.

Egy termék, szolgáltatás körül gerjesztett tudatos médiafelhajtás. A hype-ot generálók célja a fogyasztásra buzdítás olyan módon, hogy a terméket az adott fogyasztói csoporton belül vonzónak, divatosnak tüntetik fel.

Ahhoz, hogy a weboldalunk felkerüljön a Google találati listájára, legelőször is a Google-nek indexelnie kell az oldalt. Ha ez nem történik meg, az oldal nem lesz látható a keresőmotor számára, vagyis gyakorlatilag senki sem fog rátalálni. A Google minden általa felfedezett oldalt feltérképez, vagyis elemzi és tárolja az ott talált szövegeket, majd ennek alapján egy indexet készít róla. A keresőoptimalizálás szempontjából az indexelés kulcsfontosságú tényező.

2016-ban taroló marketing trend, amelyik a szájreklám erejére épít. Feladata, hogy beazonosítsa azokat a személyeket, akik befolyásukkal hatást gyakorolhatnak a potenciális vásárlókra: ők a közösségi hálózatok véleményvezérei. Hogyan építheti be a stratégiájába egy hazai kkv? Erről itt olvashatsz.

Infoterméknek nevezzük a számítógépen olvasható tanulmányokat, videó- vagy hanganyagokat. Bárki egyszerűen árusíthat információs terméket (infoterméket), hiszen csak internetkapcsolat kell hozzá, és némi kreativitás a szöveg megírásához.

Az infotermékek nagy előnye, hogy megvásárlás után azonnal elkezdhető a tanulás, sőt még környezetbarát is, hiszen nem szükséges hozzá papír.

Ha villámgyorsan akarod átadni az üzenetedet, az infografikát neked találták ki. Ez a képformátumú dokumentum az információt képekkel, grafikonokkal és fotókkal illusztrálva teszi átláthatóvá és könnyen befogadhatóvá. Elsősorban azokban az esetekben ajánlott, amikor komplex folyamatokat, összehasonlításokat vagy egy termék működését kell elmagyarázni. Hihetetlen sikere az emberi agy működésén alapul: 6000-szer gyorsabban dolgozzuk fel a képi információt, mint a szövegeset.

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weboldal keresőmotoros jelenlétének javítását jeleni. Célja, hogy a weboldal minél előkelőbb helyet foglaljon el az organikus (vagyis nem fizetett) találatok között. A keresőoptimalizálás sok-sok tényezőt kell figyelembe vegyen: a kulcsszavakat, a látogatók viselkedését, a célközönség preferált keresőit és természetesen a keresőmotorok működését. Mivel a keresőmotorokat folyamatosan fejlesztik, a keresőoptimalizálás szakemberei árgus szemekkel követik az algoritmus-frissítéseket.

A blogbejegyzésekhez, közösségi portálokra feltöltött tartalmakhoz kapcsolódó megjegyzés. A felhasználó azonnal reagálhat a látottak, olvasottak tartalmára.

 

Ha sikeres vállalkozást üzemeltetsz, biztos te is rendszeresen kommunikálsz vásárlóiddal, és tudod, hogy ennek első lépése a kommunikációtervezés. Ebbe az online kommunikáció több típusa is beletartozik, úgy mint a blogkommunikáció, a rendszeres hírlevél küldés tervezése, és az oldalad folyamatos frissítése.

A Facebook kommunikációtervezés például egy olyan eszköz, amely segíti a szakértői státusz növelését.

A konkurenciaelemzés az azonos területen tevékenykedő cégek alapos megismerése, forrásaik, kommunikációjuk, eredményeik értékelése.
A konkurensek megismerésének és a hatékony webes kampány és kommunikáció megtervezésének elengedhetetlen feltétele a konkurenciaelemzés készítése.

A konverzió az az esemény, amikor egy, a hirdetésére kattintó felhasználó előrébb lép az értékesítési folyamatunkban (például feliratkozik a hírlevélre, letölt egy tanulmányt, regisztrál egy rendezvényre, vagy vásárol a weblapon keresztül). Konverzióról akkor beszélünk, ha a hirdetésre leadott kattintás egy értékes tevékenységet eredményez, mely közelebb visz minket ahhoz, hogy vásárlóvá léptessük elő a potenciális ügyfelet.

Adott átkattintásra vetítve hány konverzió érkezik. A konverziós rátát úgy számoljuk ki, hogy a konverziókat elosztjuk a kattintások számával.

A közösségi média egy olyan médiaeszköz, ahol cél az interakció, azaz aktivitásra bírjuk a potenciális ügyfeleket folyamatos kommunikációval. A közösség a médiamonológokat dialógusokká, párbeszédekké alakítja.

A kulcsszóhalmozás egy távolról elkerülendő hiba a keresőoptimalizálásban, melyet a Google büntet. Kulcsszóhalmozás alatt azt értjük, hogy a területeden fontos kulcsszavakat sorolod fel egy adott oldalon, releváns tartalom, értelmes szöveg nélkül.
Kifejezetten kulcsszóhalmozásból álló tartalmakkal, linkekkel nem igazán lehet előbbre kerülni a Google találati listában a Penguin nevű algoritmus bevezetése óta.

Ha sok látogatót szeretnénk a weblapunkra, akkor tudnunk kell, hogy milyen szavakra keresnek a potenciális ügyfeleink. Óriási különbségek vannak az azonos jelentéstartalmú szavak szinonimáinak keresési száma között, ezért ideális esetben egy profi kulcsszókutatás előzi meg a kampány megtervezését. A kulcsszókutatás során feltárjuk azokat a lehetséges kulcsszavakat, szóösszetételeket és kifejezéseket, amikre később a kampányt fel tudjuk majd építeni.

A weboldalon az az érkező oldal, amelyre az online hirdetéseink futnak. Minél több érkező oldalad van a különböző kulcsszavakra, annál jobban meg tudod növelni a weblapod hatékonyságát. Az érkező oldalakat a kulcsszavakon kívül lehet célcsoportra is optimalizálni. A termékedet más üzenettel adod el a kisgyerekes anyukáknak, és másfajta előnyöket mutatsz be a nagymamáknak. Minél több ilyen leválogatott célcsoportod van, akit megszólítasz, annál jobban javul a konverzió a különböző aloldalakon.

Olyan személy, aki érdeklődik bizonyos termék vagy szolgáltatás iránt, és ennek már jelét is adta (árajánlatot, termékmintát kért). Még nem vásárló, de az értékesítési folyamatban már előre haladt.

A fogyasztói érdeklődés elindítása, vagyis minél több lead begyűjtése – különböző marketingeszközök segítségével – a későbbi eladások érdekében.

Élethosszig tartó tanulás. A gyermekkortól az időskorig tartó tanulás, művelődés, tapasztalatszerzés. A mai, gyorsan változó világban elengedhetetlenül fontos, hogy folyamatosan reagáljunk az újabb kihívásokra. Ma már nem ér véget a tanulás az iskolapadban, hiszen a sikeres emberek rendszeresen képzik magukat, hogy az élmezőnyben maradjanak.

A link, azaz a hiperhivatkozás a weboldalakat és aloldalakat összekötő eszköz. Megjelenhet önmagában vagy beágyazottan, általában más színnel és aláhúzva tűnik fel egy internetes oldalon.

A hiperhivatkozások fontos eszközei az online kommunikációnak.

Ahhoz, hogy a keresőkben rábukkanjanak az oldal linkjére a látogatók, el kell érni, hogy előkelő helyen szerepeljen az oldal, olyan keresőszavakra vagy kifejezésekre, melyekre a célpiac keres nap mint nap.

Ez a cím tartalmazza a dokumentum eléréséhez szükséges összes információt

A linkcsere a linkgyűjtő oldalak elterjedt módszere a keresőben való előrejutásra, mára eljjárt felette az idő. A linkkatalógusok viszontlinket kértek a honlapod linkjének kihelyezéséért.
Korábban eredményes volt, ha két vállalkozás linket cserélt egymással. Ma már jelentősen veszített értékéből ez a megoldás. A bejövő linkek olyan weboldaladra mutató hivatkozások, melyek egy másik domainről érkeznek.

Szakmai közösségi oldal. Lehetővé teszi, hogy szakmai kapcsolatainkat ápoljuk, új kapcsolatokat létesítsünk, miközben online önéletrajzunkkal munkát is kereshetünk. Leginkább B2B (Business To Business) üzletágakban használt, a felsővezetők keresnek ezen keresztül kapcsolatokat, vagy ellenőriznek le potenciális partnereket.

A linképítés az adott weboldal népszerűsítésére használt eszköz. Célja, hogy a honlap minél előkelőbb helyen szerepeljen a keresők találati listáján, ezt linkgyűjtő és tematikus oldalakon való linkkihelyezéssel érhető el. A linképítés szabályai a Google változtatásainak megfelelően gyakran frissülnek, korábban jól működő trükkök egy idő után semmit sem érnek.
A linképítés nem olyan egyszerű feladat, mint azt néhányan elsőre gondolnák. Nem véletlen, hogy a legtöbb weboldal tulajdonos kiadja a munkát linképítéssel foglalkozó szakembereknek. Egy profi csapat nem csupán az időmegtakarítás miatt hatalmas előny a cégeknek. Egy jó szakember sokkal értékesebb linkeket képes építeni, hiszen pontosan tisztában van minden linképítéssel kapcsolatos szabállyal.

 

A potenciális vevők, a vállalkozásod iránt érdeklődők listája a vállalkozásod legértékesebb kincse. A listaépítésbe befektetett munka megtérül a kampányok során. Egy vonzó ajánlattal a weboldaladon értékes e-mail címek sokaságát gyűjtheted be.

A marketing szót sokan csak a reklámmal azonosítják, pedig a reklámot megelőző piackutatás, a termék vagy szolgáltatás célközönségre szabása, az ár kialakítása is épp olyan fontos része a marketingnek, mint a kommunikáció maga. Az online marketing elengedhetetlen eleme a honlapon történő kommunikáció, emellett eredményes a rendszeres hírlevél küldés, a blogolás és ma már a közösségi oldalak használata is kiemelkedő jelentőséggel bír.

4P (price, product, placement,  promotion). A marketingeszközök különböző kombinációi.

Olyan szoftver, amely lehetővé teszi az értékesítés és a marketing bizonyos területeinek automatizálását. Elősegíti, hogy a weboldalad látogatóit, a vásárlóidat beállított, személyre szabott üzenetekkel kövesd az eladások növelése érdekében.

A márkaépítés a márka (cég) és a termékek megismertetését, egyedi arculatának kialakítását jelenti. Fontos lépései a célcsoport meghatározása, az egyedi előnyök kommunikálása, a márka folyamatos jelenléte az online és offline porondon.

Az online márkaépítés kiváló eszköze a tartalommarketing, a közösségi oldalakon való kommunikáció és a céges blog írása.

A tartalommarketing azért is hasznos, mert márkaépítésre vagy személyes márka építésére szolgál.

Megmutatja, hányan nyitották meg a hírlevelet. A jó megnyitási arány különböző iparágakban és célközönségeknél eltérő lehet, de általában a 30% meghaladása biztosít arról, hogy elég jó tárgysort írtál a leveledhez.

 

A weboldal forráskódjában szereplő, a felhasználó számára láthatatlan adatok, amelyek a weboldal tartalmáról szolgáltatnak információkat: a tartalom nagyon rövid, de érdekfeszítő összefoglalója, kulcsszavak, milyen gyakran frissítik az oldalt. A meta adatok jelentősen befolyásolják a weboldal megjelenését a keresőmotorok találati listáján.

 

A MESÉL modell egy betűszó, amely egy értékesítési szövegírás modellt takar.

Minősítés: Az első lépés, melynek során kijelölöd a célpiacodat, azaz megmondod, hogy kinek szól az értékesítési szöveged.
Együttérzés: Az olvasó problémájával azonosulsz, részletezed, hogy milyen súlyos ez a megoldadnó élethelyzet.
Segítség: Bemutatod, hogy van megoldás, és jobb, mint az eddig ismert próbálkozások.
Érzelmek: Az olvasó érzelmeire hatva beszélsz a termék előnyeiről, hogy miért jó neki a terméked birtoklása.
Lezárás: Összefoglalva a legfontosabb érveket, ráveszed a cselekvésre az olvasót, vásárlásra buzdítod.

Mobil eszközökre épülő reklámozási gyakorlat, amelynek során a hirdető személyre szabottan küldi el üzenetét a potenciális vásárlónak. Formáját tekintve lehet SMS, MMS, mobil játékon belüli reklám vagy mobil eszközre optimalizált banner. Különösen alkalmas interaktív kampányra, maximális hatósugárral.

A Niche kifejezést olyan piaci szegmensekre értjük, melyek egy szűk, jól körüljárható, a nagyvállalatok számára kevésbé érdekes területet takarnak.

Az átlagos időtartam, amit a felhasználó az oldal megtekintésével tölt el. Megmutatja, hogyan vélekednek a felhasználók egy-egy weboldalunk tartalmáról, érdekli-e őket, elolvassák végig, vagy pár másodperc után elhagyják. Ezt megmutatja Neked a Google Analytics.
Más-más témájú oldalaknál változó lehet az oldalon eltöltött idő, de nagy általánosságban elmondható, hogy érdemes egy perc fölött tartani, és minél magasabbra emelni ezt az értéket.

 

Az online kommunikáció legnagyobb érdeme az interaktivitás. A befogadónak azonnal lehetősége nyílik a visszacsatolásra, így létrejön a kétoldalú, váltakozó kommunikáció.
Gyorsan és költséghatékonyan kommunikálhatsz az interneten leendő és meglévő vásárlóiddal, erre különböző csatornák állnak rendelkezésedre: e-mail, weboldal, közösségi média, hirdetésfelületek.

A Page Rank a Google védjegye, amely egy speciális algoritmus segítségével folyamatosan osztályozza, pontozza azt, hogy mennyit ér kereső, és egyre inkább tartalmi szempontból is weboldal.

2016 áprilisától a nyilvános, lekérdezhető PageRank értékeket a Google lenullázta, a belső érték továbbra is létezik, és az algoritmus fontos része. Hogy vesztettünk vagy nyertünk a PageRank halálával, arról olvashatsz blogunkban.

A popup magyarul elő- vagy felugró ablakot jelent. A gyakorlatban egy internetes oldal megnyitásakor elénk ugró reklámként találkozol vele legtöbbször. Egyre több böngésző letiltja a felugró ablakokat vírusveszély miatt.

Marketingstratégia, melynek célja a konkurenciához mért versenyelőnyök meghatározása. Tudatosítja a vevőkben, hogy miért más, miért egyedi a termékünk. Megadja a választ, hogy miért jobb minőségű a termékünk, és miért vagyunk jobbak a konkurenciánál.

A reklámok szabályozása a célja, mely magában foglalja azt, hogy egy reklám készítésekor mire kell figyelni. Többek között tiltja a személyiségi vagy kisebbségi jogok sértését is. Néhány iparágban komoly korlátokat állít a reklámozók elé.

A sales – vagy magyarul értékesítés – a marketingben az érdeklődők vásárlásra való buzdítását jelenti, melynek különböző eszközei vannak. A sales szöveg gondosan felépített reklámszöveg, mely a vásárlási döntés meghozatalához szükséges fázisokat figyelembe véve tereli az érdeklődőt az olvasgatástól a vásárlásig. Hatékony sales modellek: AIDA, MESÉL, QUEST.

Az ideális sales oldal a célpiac problématudatát erősíti, majd megmutatja, hogy az adott problémára miért az adott termék az egyik legjobb megoldás. Az értékesítési szöveg legfőbb célja az eladás.

A SEM (Search Engine Marketing) az online marketing egyik ágazata, amelynek fő célja a weboldal láthatóságának növelése a keresőmotorok találati listáin. Ehhez felhasználja a keresőoptimalizálást, a fizetett hirdetéseket és a szövegírás.

A SEO (Search Engine Optimization) vagy keresőoptimalizálás célja, hogy weboldalunk egy adott kulcsszóra minél előkelőbb helyet foglaljon el a keresőmotorok (elsősorban a Google) találati listáján. Az emberek legnagyobb része csak az első találati oldalt nézi meg, és az első három hely viszi a kattintások több mint kétharmadát.

A Google találati listáján a találat leíró része, a cím és az URL között található. Feladata, hogy tájékoztasson az adott oldal tartalmáról.  A snippet szövege mindig a keresés pillanatában állítódik össze, de befolyásolható a meta adatok leírás (description) mezőjének megfelelő kitöltésével.

Kéretlen reklámlevél.

A szakértői státuszépítés a bizalom megszerzésének fő eszköze: sikersztorik, elégedett ügyfélvélemények, szakmai tippek és főleg a folyamatos kommunikáció szem előtt tartja a vállalkozásodat. Hiszen az emberek attól vásárolnak, akiben megbíznak.

Hogyan legyél a nagybetűs Szakértő a vásárlóid szemében? Megtudtahod tréningünkön! 

A szerver egy nagy teljesítményű számítógép vagy szoftver, ami lehetővé teszi más számítógépek számára a rajta tárolt adatok felhasználását. A webszerveren keresztül például elérhetünk helyileg vagy más kiszolgálónál tárolt weboldalakat. A mailszerver biztosítja a levelezési szolgáltatást a felhasználók számára.

 

A szövegíró (angolul copywriter) feladata a marketingkommunikáció kategóriájába tartozó szövegek megalkotása: értékesítési szövegek, hírlevelek, blogbejegyzések, közösségi posztok, webszövegek, online reklámok. A szövegíró a tartalmakat mindig a megrendelő igényeihez igazodva hozza létre. A szövegek elsődleges célja a konverzió.

A szövegírás feladata a marketing és az értékesítés segítése, vágykeltés egy adott termék, szolgáltatás iránt. Fő terméke az értékesítési szöveg, emelett blogok, hírlevelek, érkezőoldalak szövege vagy bármilyen reklámszöveg. Angolul copywriting-nak nevezik, aszövegíró pedig copywriter

A megfelelő kulcsszavak használatával kiegészítve a szövegírás a keresőoptimlaizálás egyik eszköze, célja olyan tartalmak létrehozása, amelyek segítségével a weboldal jó helyezést ér el a keresőmotorok találati listáján, és egyben releváns és érdekes információkat nyújt a felhasználóknak.

A szövegírásról rengeteg hasznos tudásanyagot találsz a blogunkban.

 

A reszponzív weboldal tökéletesen alkalmazkodik a megjelenítési felülethez: legyen szó számítógépes monitorról, tabletről vagy okostelefonról, könnyen olvasható és könnyen navigálható, nem kell az átméretezéssel és a görgetéssel vesződni. Mivel a szakemberek egyhangúan a telefonos netezésben látják a jövőt, a reszponzivitás életbevágó tulajdonság lehet.

 

Rugalmas kategorizálás: a címkézés lehetővé teszi, hogy a fogalmakat egyszerre több szempontból osztályozzuk. Egy webszöveghez, blogbejegyzéshez, képhez tetszőleges számú címke (akár kulcsszó) rendelhető, hogy könnyebben azonosítható legyen a tematika vagy kategória. A közösségi oldalakon a taggelés az adott tartalom összekötését jelenti a saját profilunkkal.

Display hirdetés. A weboldalakon megjelenő hirdetés, amely nem keresés hatására jelenik meg, hanem célzottan az oldal látogatóinak szól.

A tartalommarketing alapgondolata, hogy a célközönségnek értékes, releváns és magas minőségű információt kell adni ahhoz, hogy üzleti eredményeket érjünk el. Az online marketingstratégia szerves része, melynek legalapvetőbb része a szövegírás.

A hatékony eladás egyik eszköze. Alapgondolata, hogy a vásárlóinkat végig kell vezessük az egész piramison a csalitól és a belépő terméktől az alapszolgáltatáson át egészen a piramis csúcsáig (prémium termék). Minél több szintje van a piramisnak, egy vásárló annál könnyebben veszi meg az első, és az összes többi utána következő terméket.

Ha szeretnéd felépíteni a saját termékpiramisodat, gyere el a képzésünkre!

160 karakter hosszúságú rövid üzeneteket megjelenítő közösségi oldal.

A UI (User Interface) a felhasználói felület, a UI design a weboldal azon dizájnelemeit fedi le, amelyek lehetővé teszik a kommunikációt a weboldallal, pl. gombok, ikonok, csúszkák (röviden, a kattintható elemek). 
A UX (User Experience) a felhasználói élmény, azok a benyomások, melyek a felhasználót a weboldal látogatása alatt érik. A UX design szakemberek célja javítani a felhasználói élményt, és ezzel növelni a konverziós arányt.

 

(másnéven webcím) az interneten megtalálható szövegek, képek, információk elérési módját meghatározó szabványosított karakterlánc. Például ennek a szócikknek az URL-je: http://langmar.hu/2016/06/28/5-hiba-ami-porig-rombolja-az-ertekesitesi-szoveged

Az online kommunikáció területén belül a B2B (Business to Business) kommunikációt értjük üzleti kommunikáció alatt. Az a kommunikáció, amit ügyfeleiddel, üzleti partnereiddel, célközönségeddel folytatsz. 

Az üzleti célú weboldalak elengedhetetlen kelléke, célja a kapcsolatfelvétel, az ajánlatkérés, a megrendelés. Fontos, hogy kényelmesen és gyorsan ki lehessen tölteni. Szokták még az angol nevével is illetni, ez a form vagy webes form.

Közösségi videómegosztó oldal. Feltölthetjük, megoszthatjuk videóinkat, értékelhetjük mások videóit. Jelentősége egyre nő, mert a Youtube által kínált hirdetési lehetőségekben óriási potenciál van, amióta felvásárolta a Google.

 

A videók előtt látható reklámszpotok, illetve a Youtube felületén a videón vagy a videó mellett elhelyezett Adwords tartalmi hirdetések, amik igazodnak a videó tartalmához, vagy a korábbi keresésekhez.

Webes videótanfolyam, online kurzus.

A weboldalon megtalálható szöveges tartalom.

Az online technológia jelenlegi haladási iránya. Olyan internetes szolgáltatásokat fed, amelyek a felhasználói interakcióra épülnek: a felhasználók hozzák létre, töltik fel, kommentelik, illetve osztják meg a tartalmakat. Tipikus webkettes szolgáltatások a közösségi oldalak, a képmegosztók, a videómegosztók, blogok, fórumok, Wikipédia, aukciós oldalak, de ma már alig van olyan oldal, amely ne építene maga köré közösséget.

Szoftverekhez, illetve weboldalakhoz készült, fogalmak magyarázatát szolgáló, szabadon szerkeszthető dokumentáció. Mivel rendszerint az adott kulcsszóra előre hozza a Google, ezért remek üzleti lehetőség rejlik benne.