Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Újdonság az üzleti kommunikációban: Instagram Stories

Talán nem túlzás azt állítani, hogy 2016-ban ez egyik legnagyobb újítás a közösségi média bugyraiban az Instagram Stories bevezetése volt. Ezzel a lépéssel az Instagram beépítette a Snapchetet a saját alkalmazásába. 
Ismered? Elmondjuk, miért érdemes használnod.

Meséld el a saját történeted az Instagrammon!

Olvasom tovább...

Mit tanulhatsz a Facebook legújabb ötletéből

Normális földi halandónak még a töredéke is elérhetetlen álomhatár, erre meg a Facebook mit tesz? Hát csak úgy simán bejelenti a 2 milliárd felhasználót

„Csak úgy simán”?! Ja, pontosabban nem is így, hanem egy olyan megoldással, ami sokat elárul arról a marketinges logikáról, ami világhódító siker és a tízjegyű felhasználói szám hátterében áll.

Amit a Facebook nagyon tud – alkalmazd Te is!

Olvasom tovább...

Miért használd a videót üzleti kommunikációdban

Első hallásra számodra is idegen szónak hat a videomarketing? Sebaj! Ez egy olyan dinamikusan fejlődő, új terület, amihez nincs szükséged különösebb előismeretekre ahhoz, hogy még időben beszállj. Miért lenne érdemes használnod ezt az eszközt üzleti kommunikációdban?
 

Üzleti kommunikáció a videó eszközeivel

Olvasom tovább...

Linképítés? Csak elegánsan: szakértői szövegírással

Kezdjük az elején! Az online üzleti kommunikáció egyik nagy tétje az, hogy előrébb kerülj az internetes keresőkben, és ennek egyik útja a célközönséged által használt kulcsszavak alkalmazása a minőségi, célközönséged igényeire összpontosított szövegírásban. 

A másik út nem más, mint a linképítés, melynek az célja, hogy az oldaladra minél több és minél hitelesebb külső hivatkozás vezessen, azért, hogy ezáltal az oldal látogatottsága növekedjék.

Távolról szemlélve úgy tűnik, hogy ez két külön, párhuzamos út, régebben ugyanis a linképítést főként oly módon gyakorolták, hogy mindenféle linkgyűjtő oldalakra kellett regisztrálni az honlapot, aránylag keveset törődve azzal, hogy azon valóban értékes, minőségi tartalmak legyenek. 

Holott lehetséges egy harmadik megközelítés is.

A szövegírás fordulata a linképítésben

Olvasom tovább...

Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Mára már a legtöbb vállalkozás számára egyértelművé vált a közösségi média ereje, azonban az esetek túlnyomó többségében még mindig a Facebookot tekintik az egyetlen lehetőségnek. Érdemes azonban jobban körbenézni a kihasználható felületek között hiszen a LinkedIn, Instagram vagy a Pinterest is óriási közönséget tud megszólítani.
 

Miért éppen a Pinterestet válasszuk a közösségi média oldalak hada közül?

Olvasom tovább...

Kommunikáció ezerrel: Mailchimp, Facebook, Adwords újdonságok

A Mailchimpet elsősorban a hírlevelek miatt szeretjük, de ezentúl még jobban fogjuk: ingyenessé tette ugyanis az egyik automatizációs marketingeszközét.. Eddig fizetős volt, vagyis csak a 2000 fő feletti listatulajdonosok használhatták.
Hatékony marketingeszközök kisvállalkozásoknak is - ez a Mailchimp új bejelentésének mottója. 
 

Milyen lesz a céges online kommunikáció ezentúl?

Olvasom tovább...

Hogyan hackeld meg a célközönséget üzleti kommunikációdban

Ha nem is kenyered az üzleti kommunikáció, bizonyára ismered a stock fotó fogalmát. Ennek a sok esetben hasznos „vizuális konzerveket” előállító fényképezésnek az a lényege, hogy az illusztrációnak szánt, tömegcikk fényképeket előre elkészítik, majd a képügynökség a saját adattárából, „raktárából” (= stock) árusítja azokat a felhasználóknak.

Az eredmény? A célközönség előre borítékolhatóan mindig ugyanúgy jelenik meg.
 
Ez pedig nem csupán a példaként említett stock fotók problémája, hanem annál tágabb, szemléletbeli kérdés, ami meghatározza az értékesítési szövegírást, üzleti kommunikációdat és egyáltalán ügyfeleid megszólítását.
 
A családok ábrázolása az „egy kisfiú, egy kislány és egy kiskutya” modellt követi. Az üzletemberek kötelezően férfiak, ősz halántékúak, nyakkendősek és komolyak. A nők pedig csakis akkor szerepelnek a képen, ha minimum a szupermodell kategóriába tartoznak.
 
Egy (nagy) gond van csak: hogy mindez ma már köszönőviszonyban sincs a valósággal. Célpiacod egy önmagában rétegzett, sokféle megközelítést, sokféle hangot és sztorit követelő, dinamikus valóság. Ezért azt tanácsolom:

Ne építsd üzleti kommunikációdat sztereotípiákra!

Olvasom tovább...

Miért buknak sokan az online kommunikáción

...avagy hogyan lehet milliókat eltapsolni eredményes online kommunikáció nélkül. A recept egyszerű! 

Akár a weboldaladra érkező rekordszámú látogató ellenére is nulla lehet az eredmény, ha letesztelt webszövegekkel és értékes tartalommal csordultig teli weboldal helyett a fizetett hirdetéseket, hagyományos ügyfélcsalogatást helyezed előtérbe.

Nézzük csak közelebbről, hogy a nagydobra vert (és költséges) hirdetősdi miért nem működik tudástárként működő, SEO-zott (search engine optimization, vagyis keresőoptimalizált) honlap nélkül!
 

Online üzleti kommunikáció a reklámimmunitás korában

Olvasom tovább...

Személyiségjegyek használata üzleti kommunikációdban

Hogyan lehetnél mindenki számára egyszerre érdekes és vonzó üzleti kommunikációddal? 

Jobb, ha máris belátjuk, hogy ez lehetetlen! Soha ne akarj mindenkinek tetszeni, mert csak elveszíted az érdeklődésüket. Gondolj ehelyett inkább az ideális vásárlódra – akinek a jellemzőit az eddigi ügyfélköröd alapján könnyedén összeszedheted.

Ki a kedvenc ügyfeled? Megvan? Ha magad elé képzelted őt, akkor már csak arra van szükség, hogy a nagy Ő személyiségét a  „Nagy Ötök” alapján elemezd, és a „mindenkinek megfelelés” helyett még inkább testre szabd, személyiségéhez igazítsd üzeneteidet.
 

Üzleti kommunikációd felturbózása a Big Five személyiségmodellel

Olvasom tovább...