Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Rendszeres tartalommarketing-stratégia nélkül nem fog menni a SEO, ha csak arra számítasz, hogy majd a metaadatok közé becsempészed a kulcsszót, lehetőleg minél többször. Sőt, ha ezzel az eszközzel játszol, akár még visszafele is elsülhet a dolog. Az egyetlen releváns metaadat-kategória a leírás, ahol a vevővonzó „varázsigédnek” a műfaj szabályai szerint kell szerepelnie.

Súlyos tévedés az is, ha úgy mész neki, hogy „a több: az több”, és teletöltöd kulcsszóval a leírásokat. Ma már nemigen számít a kulcsszó sűrűsége, kivéve azt az alapkövetelményt persze, hogy egyáltalán szerepeljen az értékesítési szövegedben. Sőt: a túl sűrű használat egyenesen hiba. 

Már nem vagyunk 1997-ben, amikor a „kinek van több betű a honlapján” számított. Ehelyett a természetes, mindennapi beszélt nyelv szempontjai szerinti szövegírás ajánlott. 

A gyakorlatban: írj úgy, ahogy beszélsz, ettől lesz laza a szöveg! Humor és szókimondás, csak pofátlanul és bátran! (De persze mértékkel.)
 
Képzeld magadat tolmácsnak, amikor alkotói műhelyedben a termékleírás vagy az értékesítési szöveg készül! Írj meg minden objektív tulajdonságot a termékről, de tedd hozzá a tapasztalati világ másik felét, a szubjektív féltekét is, ahol az érdeklődők vágyairól, problémáiról és a Te megoldásaidról esik szó. A jó értékesítési szöveg: párbeszéd.

Ezt a legkönnyebben gyakorlati példák, konkrét alkalmazási lehetőségek leírásával valósíthatod meg. A lényegi terméktulajdonsághoz, száraz műszaki leírásokhoz fűzz hozzá mindig néhány mindennapi problémaszitut, két-három olyan praktikus élethelyzetet, amiben a műszaki adat (emberi) jelentéssé válik, és a tény élményszerű, tapasztalati értelmet is kap! 

Egyszerűbben szólva: használd a mesélős szövegírás módszereit, és be fogja hozni a kereséseket! Az alapszabály ugyanis az, hog az Olvasó számára élvezhető tartalom nélkül ma már nincs SEO. Optimalizálj emberekre, és csak utána gondolj a robotokra! Ha így teszel, meglátod, hogy szeretni fognak azok a bizonyos robotok is. 

Kíváncsi vagy rá, hogy még miként hozhatod feljebb honlapodat a keresőben akár önállóan is? Kattints tovább, és sajátítsd el a keresőoptimalizált szövegírás fortélyait!

További bejegyzések

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Olvasom tovább...

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...