Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Bizonyára találkoztál már ezzel a betűszóval, amely Specifikus (= pontos), Mérhető, Akcióvá alakítható, Realisztikus, Temporális (= időhöz köthető) célállítást javasol. Akár ezen a blogon is olvashattál nemrég a marketingterv titkairól.

Ez a téma azonban simán van annyira fontos, hogy most az egészet megalapozó szemléletről is hallj néhány szót.

Kezdd rögtön a célnál! Ezzel a provokatív módszerrel zárhatók a legkönnyebben rövidre a felesleges aggodalmaink. Amelia Earhart, a repülőzés amerikai származású női úttörője mondott egyszer valami hasonlót: „A legjobb mód arra, hogy megtedd, az, hogy megteszed!” 

Akár Nike-szlogennek is megtenné, bár kicsit hosszabb annál, hogy „csak csináld!”

Ahogy az íjászatban. Az sem puszta lövöldözésből áll! Hanem az íjász gondolatban már azelőtt a célnál van, hogy íjat fogna kezébe. A húr megfeszítése a nyílvessző célba juttatása: ez már csak „részletkérdés”. 
Szóval a marketingterv alapja a hatékony célkitűzés legyen, a terv, sőt a megvalósítás pedig  „részletkérdés”. Mert mindössze a céltól elválasztó távolságot bontja le egységekre, hónapról hónapra, napról napra megtehető távokra. 

Számos hegymászó a Mount Everesten szó szerint ráfázott arra, hogy nem ragaszkodott az előzetes, napról napra leosztott célkitűzéshez, mert a „pozitív” (vágyvezérelt) gondolkodása által elvakítva nagyobb távot kockáztatott annál, amit a terv megenged.  

A hegycsúcs bűvöletében könnyű megfeledkezni róla, hogy a merész, ugyanakkor reális céljainkat érdemes követni. Erre emlékeztet az okos célkitűzés módszere, a SMART. A mi esetünkben néhány tanulsága: 

  • online kommunikációd nem szólhat egyszerre mindenkihez (és senkihez): annyira pontosan tudnod kell hogy kihez fogsz beszélni, mintha ott állna előtted az illető – S
  • nem csupán nem javíthatod azt, amit nem mérsz, hanem még automatikusan romlani is fog, mert nem figyelsz rá, és elhanyagolod: ezért kell mérhető célt tételezned a marketingedben is – M
  • abból fogod látni, hogy a célod elég világos, hogy nem kell töprengened rajta, miként kezdd el a megvalósítását, más szóval a jó cél nem „szentesíti”, hanem diktálja az eszközöket – A
  • nyugodtan gondolkodj pozitívan, de elsőre azért ne a világbékét és Krőzus vagyonát tűzd ki célul, mert az nem túl reális – R
  • imádnod kell a határidőket, mert a temporális (időbeli) megvalósulás lépései nélkül akár ítéletnapig is halasztódhat a győzelem – T

Többre vagy kíváncsi? Szeretnél egy igazán profi bevételnövelő tervet – és az se baj, ha a szükséges tudást díjmentesen szerezheted meg? Akkor gyere el a marketingterv készítésében segítő előadásra!

A díjmentes előadást követően ügyféltalálkozóra kerül sor, nem akármilyen ötletre alapozva. A GDPR-ről mindenkinek a spam és az adatvédelmi nyilatkozat pontos kidolgozása jut eszébe. Meghívott előadónk viszont teljesen más fénybe állítja a témát.

Róth Dénes arról fog beszélni a Fenyegetésből lehetőség: a GDPR-ről egyszerűen című előadásában, hogy miként lehet hasznot húzni a sokak számára büntetést hozó rendeletből. Nézd meg a részleteket erről az exkluzív rendezvényről itt!

További bejegyzések

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Olvasom tovább...

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...