Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Hacsak nem unatkozó milliomosoknak értékesítesz, akkor az ügyfélnek mindig sokkal több kívánsága és vágya van, mint amennyinek a kielégítését a rendelkezésére álló forrásokból megengedheti magának. Ezért a célközönséged figyelmesen mérlegelni fogja az ajánlataidat, és emiatt nem bízhatsz mindent csupán a vágykeltő mondatokra.

Ha már beépítetted érkezőoldaladba a korábbi cikkünkben tárgyalt szövegírás fortélyokat, akkor át kell térned azoknak aggályoknak és kételyeknek a megválaszolására, amelyeken elcsúszhat a dolog:

  • vajon a vásárolt áru meg fog felelni az elvárásaimnak?
  • tényleg olyan jó minőségű ez a termék, mint amilyennek mondják?
  • mi biztosít arról, hogy valóban megbízható az ajánlattevő cég?
  • valóban segíteni fog a problémáim megoldásában ez a szolgáltatás?
     

Állj át gondolatban a „pultˮ másik oldalára!

Lássuk az alapokat! Azért vásárolunk bármit is, mert valamilyen problémát akarunk megoldani, életünket szeretnénk jobbítani-szépíteni, vagy önmagunkat akarjuk kifejezni. 

A sikeres érkezőoldal arra az ígéretre épül, hogy minderre a felkínált áru képessé fog tenni. De a puszta ígéret önmagában kevés, ha nem adunk rá valamilyen biztosítékot. 

Ahhoz, hogy ezt megtedd, egyszerre kell ott lenned a „pultˮ mindkét oldalán. Tudnod kell az érdeklődő fejével gondolkodni.

Ne félj, nem magad ellen dolgozol!

Ha szemtől szemben történne az értékesítés, és őszinte az ügyfél, akkor könnyebb lenne. 

A rutinos értékesítők általában nem a kifogásoktól félnek. Sokkal rosszabb a helyzet, ha az érdeklődő nem fogalmaz meg semmilyen fenntartást, hanem csak némán elutasítja az ajánlatot. Hiszen a kérdésekkel legalább kezdeni lehetne valamit!

A szövegírás területén a dolog egy kicsit nehezebb. Nem várhatsz arra, hogy az olvasó feltegye a „vajon-kérdéseketˮ. Hanem az ördög ügyvédjét eljátszva Neked kell feltenned a kérdéseket helyette, hogy megválaszolhasd.

Ebben az alábbi kérdéslista fog segíteni. 

Jegyezd le magadnak a válaszokat, és építsd be a leendő érkezőoldaladba a szövegírás során!

Így fogd ki a kételkedők vitorlájából a szelet

Jegyezd le válaszaidat az alábbi kérdésekre:

  • Honnan tudhatom, hogy ez a termék a megfelelő hozzám hasonló emberek számára?
  • Biztos lehetek abban, hogy ez használható lesz/működni fog abban a különleges helyzetben, amelyben én vagyok?
  • Miért kellene érdekeljen épp ez az ajánlat?
  • Hogyan zajlik a vásárlás? Vajon nem lesznek gondok?
  • Miben különbözik ez a hasonló termékektől, amiket már kipróbáltam, de nem működtek?
  • Mennyibe is kerül? Megéri ezt a pénzt?
  • Visszanyerem-e a befektett pénzt (például az általam kapott érték formájában) a vásárlás után?
  • Ha nem működik, akkor mi történik? Vajon visszaadják a pénzt? És mennyire lesz bonyolult az a folyamat?
  • Mi a biztosíték arra, hogy bízhatok ebben a cégben? Kik ezek egyáltalán?
  • Mik a pró és a kontra érvek a vásárlás kapcsán?
  • Ez az ígéret túl jól hangzik ahhoz, hogy igaz legyen. Mi van emögött?
  • Miért kellene most megvásárolnom, és nem a jövő héten?
  • Mi történik/mi a teendőm abban a pillanatban, amikor eldöntöttem, hogy kérem?
     

Akadályból lépcsőfok a kifogáskezelő szövegírás által

A legjobb módszer a szövegírás sikere érdekében az lesz, ha a válaszodba a kérdés egy részét is belefoglalod. Például: 

„Hogyan lehetek bizos abban, hogy azt kapom, amít itt ígérnek? Mondani én is tudok bármit... Olyan szegény még senki sem volt, hogy ígérni ne tudott volna!ˮ 

Válasz: „15 éves szakmai múltunk van, és ezalatt 1000+ elégedett ügyfélnek tudtunk segíteni abban, hogy elérje a vágyott eredményt.ˮ

Ha a válasz megvan, akkor fogd társalgósra, csevegőre az érkezőoldaladon a hangnemet, és írd le a választ például így:

„Biztos lehet benne, hogy eléri az, amit ígérünk, mert a fitneszprogramunk másfél évtized tapasztalatára épül. Ennek során több mint 1000 ügyfélnek (ezen a ponton még jobb, ha a célközönségedet képviselő, ideális vásárló néhány tulajdonságát is belefoglalod a szövegbe) tudtunk segíteni abban, hogy ledobjon magáról minimum X kilót.ˮ  

Na ehhez persze arra is szükséged lesz, hogy előnyösen tudd bemutatni a szakértői státuszodat alátámasztó érveket. Szerencsére azonban a szezonnyító élő képzésünk épp erről fog szólni. :)

Nézd meg a részleteket a linken, hogy még jobban menjen számodra az akadályokból ugródeszkát varázsoló értékesítési szövegírás!
        

További bejegyzések

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Olvasom tovább...

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...