Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Kellően fontos téma ahhoz, hogy ne hagyjuk kihűlni. Ha az előzményekre is kíváncsi vagy, akkor nézd meg ezt a cikkünket is! 

Az 5 szabály, ami az üzleti kommunikáció profitszerző hatékonyságát biztosítani tudja:

1. Írd le!

Köss önmagaddal szerződést, amiben ígéretet teszel arra, hogy megvalósítod azt, amire vágysz! Ez a saját magaddal aláírt szerződés lesz az alapja annak a táblázatnak, amiben „operacionalizálodˮ a célt.

Mit jelent ez a nagy szó? A konkrét lépések, műveletek meghatározását, amit egy bizonyos cél konkrét elérésére és mérésére használunk. Tehát az üzleti kommunikációs terved megírását, ami a célod meghatározása után következik.

Miért valósul meg jobban az, amit leírtál? Talán valamilyen szómágia működik itt? Dehogy. Sokkal inkább annak köszönhető ez, hogy – akárcsak a két különböző fél által kötött szerződések esetében – az írás nem hagy kibúvókat: akár másra, akár önmagadra irányul, a kötelezettséget vállaló nyilatkozatodat teljesíteni kell!

2. Legyen kipipálható!

Miért fontos ez? Hogy ránézésre azonnal meg tudd állapítani: megvalósult-e már, vagy még dolgoznod kell rajta. Ezáltal a célleírásod hasznos iránytűként fog működni, és nem hagy eltévedni a mindennapi élet zűrzavarában, amelynek véletlenei, túlterheltsége és rohanása mindent megtesz majd azért, hogy eltántorítson utadon.  

3. Imádd a határidőket!

Ha eredményeket akarsz látni, akkor az önmagadnak kitűzött határidők nyomását nem csupán meg kell szoknod, hanem meg is kell szeretned azt az állapotot, amelyben fél szemmel mindig a naptárat, sőt az órát figyeled. Kellemetlennek tűnik, de valójában növeli a hatékonyságodat. 

Próbáld csak ki: már egyetlen munkanapodon is több hasznos munkát fogsz tudni végezni azonos idő alatt, ha beállítod a telefonodon a riasztót arra az időpontra, amikor szigorúan lezárod a napot, és megnyitod a „zavartalan családi (és/vagy magán-) életˮ című fejezetet!

4. Vizualizáld!

Nem babona ez sem. Hanem felkészülés és gyakorlás – fejben. Mivel a gondolatok (a tetteken keresztül!) hatnak a valóságra, és bármely emberi tett gyökere egy-egy gondolat, érdemes követned azoknak a sportolóknak a példáját, akik lelki szemeik előtt végigpörgetik a sikeres játszmát mielőtt a pályára lépénének. Fejben dől el!

5. Legyen számodra reális a kihívás!

Klassz lenne, ha a fenti 1-4. szabályokat követve most a világbéke elérését vagy a globális felmelegedés megállítását tűzhetnénk ki célnak, és garantáltan el is érhetnénk a módszerünknek köszönhetően. Ezek azonban túl nagy célok. (Bár az igazság az, hogy hangyányival közelebb lehetne kerülni akár ezekhez is akkor, ha a fenti lépéseket megtennénk – minél többen.) Idei üzleti célod legyen hát a Hold, mint az elején mondtuk, de azért nem épp a Nap. És így még túl is mehet a kerítésen a dobás!

Kedved támadt a helyesen kijelölt üzleti célhoz az eszközöket is átvenni? Akkor fogadd az ajándékot: jelentkezz erre a díjmentes előadásra a linken, hogy az év mindent eldöntő célegyenesében lekörözd a versenytársaidat profi üzleti kommunikáció által!
 

További bejegyzések

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...