Így maxold ki a Facebook hirdetést - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

A legnagyobb közösségi média oldal, a Facebook tulajdonosai is bevételből élnek, és hozzád hasonlóan az ő céljuk is a profit maximalizálása. Ezért időről időre módosítanak a különböző algoritmusokon, amivel most már egyértelműen a Facebook hirdetések irányába terelik a céges profillal rendelkezőket.

A minőségi és közérdeklődésre számot tartó tartalom továbbra is elengedhetetlen. Csak édes kiscicákkal vagy szunyókáló kisbaba fotókkal nehéz összeszedni több ezer követőt. De nézzük meg, mit ajánlanak a közösségi média oldal üzemeltetői, hogyan lehetsz te is Facebook hirdetés specialista.

Tudd, hogy mi a célod!

Az első és legfontosabb, hogy legyél tisztában az elérni kívánt eredménnyel. Ha nem vagy tudatában annak, hogy pontosan mi is az a cél, amit egy Facebook hirdetés segítségével meg szeretnél valósítani, akkor nehezebben jönnek majd a megfelelő eredmények. 

Ha már kijelölted a kampányod végcélját, ki tudod választani azt a célcsoportot is, akinek a hirdetést szánod. Ha további követőket szeretnél szerezni az oldaladra, akkor zárd ki a meglévő követőidet a célcsoportból, és állíts be egy úgynevezett „hasonmás” csoportot. Őket a Facebook fogja megtalálni neked úgy, hogy megvizsgálja a jelenlegi követőidet kor-, nem-, családi állapot és érdeklődési kör alapján, majd ugyanilyen típusú embereket keres, akiket vélhetően szintén érdekelhet a te bizniszed. 

Felhívás cselekvésre

A precíz célcsoport meghatározás kihatással lesz a készülő Facebook hirdetés szövegére és kreatív megjelenésére is. Érdemes minél egyszerűbb és közérthetőbb nyelven megfogalmazni a mondandódat, majd pedig egyértelműen leírni, hogy mi az, amit a megcélzott emberektől várunk.

Az egyes szám második személyű megszólítás itt is alapkövetelmény, emellett azonban az is elengedhetetlen egy sikeres Facebook hirdetés elkészítéséhez, hogy a célközönség azonnal tudja,

  1. miről szól a hirdetés,
  2. neki milyen előnye származhat belőle, illetve
  3. mit kell tennie, mi a következő lépés, amit várunk tőle.

Tájékozódj, válogass és tesztelj!

Van még néhány további tippünk, ha valóban sikeres, és az indulásként kitűzött célnak megfelelő Facebook hirdetést szeretnél készíteni:

  1. Tanulmányozd a saját Facebook hírfolyamodban megjelenő hirdetéseket. Melyik ragadja meg a legjobban a figyelmedet? Melyik az, amire biztosan rákattintanál? Nézd meg alaposan, és elemezd ki, vajon miért ennyire magával ragadóak ezek a hirdetések.
  2. Ismered a mondást: „Az éremnek mindig két oldala van”. Lehet, hogy neked tetszik a szöveg, amit megírtál, és szerinted különösen kifejező a kép, amit találtál. De vajon más is így gondolja ezt? Az elkészült Facebook hirdetést mutasd meg egy barátodnak, kollégádnak vagy a családod egy tagjának. Elképzelhető, hogy egészen más nézőpontjaik lesznek.
  3. Használd a Facebook tesztelési lehetőségét. Készíts el két különböző hirdetést ugyanazzal a kreatívval, de eltérő szöveggel. Pár nap alatt kiderül, hogy melyiket érdemes tovább futtatni, melyik hozza a legjobb konverziót.

Állj neki és kezdd el használni a legnagyobb közösségi médiában rejlő lehetőségeket, hiszen hazánkban is a második leglátogatottabb oldal a Facebook, a lakosság több mint fele elérhető rajta keresztül!

Ha azonban úgy érzed, a napi Facebook posztok elkészítésében is elkelne a segítség, igényeld Facebook kommunikáció megtervezése szolgáltatásunkat!

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...