Így maxold ki a Facebook hirdetést - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

A legnagyobb közösségi média oldal, a Facebook tulajdonosai is bevételből élnek, és hozzád hasonlóan az ő céljuk is a profit maximalizálása. Ezért időről időre módosítanak a különböző algoritmusokon, amivel most már egyértelműen a Facebook hirdetések irányába terelik a céges profillal rendelkezőket.

A minőségi és közérdeklődésre számot tartó tartalom továbbra is elengedhetetlen. Csak édes kiscicákkal vagy szunyókáló kisbaba fotókkal nehéz összeszedni több ezer követőt. De nézzük meg, mit ajánlanak a közösségi média oldal üzemeltetői, hogyan lehetsz te is Facebook hirdetés specialista.

Tudd, hogy mi a célod!

Az első és legfontosabb, hogy legyél tisztában az elérni kívánt eredménnyel. Ha nem vagy tudatában annak, hogy pontosan mi is az a cél, amit egy Facebook hirdetés segítségével meg szeretnél valósítani, akkor nehezebben jönnek majd a megfelelő eredmények. 

Ha már kijelölted a kampányod végcélját, ki tudod választani azt a célcsoportot is, akinek a hirdetést szánod. Ha további követőket szeretnél szerezni az oldaladra, akkor zárd ki a meglévő követőidet a célcsoportból, és állíts be egy úgynevezett „hasonmás” csoportot. Őket a Facebook fogja megtalálni neked úgy, hogy megvizsgálja a jelenlegi követőidet kor-, nem-, családi állapot és érdeklődési kör alapján, majd ugyanilyen típusú embereket keres, akiket vélhetően szintén érdekelhet a te bizniszed. 

Felhívás cselekvésre

A precíz célcsoport meghatározás kihatással lesz a készülő Facebook hirdetés szövegére és kreatív megjelenésére is. Érdemes minél egyszerűbb és közérthetőbb nyelven megfogalmazni a mondandódat, majd pedig egyértelműen leírni, hogy mi az, amit a megcélzott emberektől várunk.

Az egyes szám második személyű megszólítás itt is alapkövetelmény, emellett azonban az is elengedhetetlen egy sikeres Facebook hirdetés elkészítéséhez, hogy a célközönség azonnal tudja,

  1. miről szól a hirdetés,
  2. neki milyen előnye származhat belőle, illetve
  3. mit kell tennie, mi a következő lépés, amit várunk tőle.

Tájékozódj, válogass és tesztelj!

Van még néhány további tippünk, ha valóban sikeres, és az indulásként kitűzött célnak megfelelő Facebook hirdetést szeretnél készíteni:

  1. Tanulmányozd a saját Facebook hírfolyamodban megjelenő hirdetéseket. Melyik ragadja meg a legjobban a figyelmedet? Melyik az, amire biztosan rákattintanál? Nézd meg alaposan, és elemezd ki, vajon miért ennyire magával ragadóak ezek a hirdetések.
  2. Ismered a mondást: „Az éremnek mindig két oldala van”. Lehet, hogy neked tetszik a szöveg, amit megírtál, és szerinted különösen kifejező a kép, amit találtál. De vajon más is így gondolja ezt? Az elkészült Facebook hirdetést mutasd meg egy barátodnak, kollégádnak vagy a családod egy tagjának. Elképzelhető, hogy egészen más nézőpontjaik lesznek.
  3. Használd a Facebook tesztelési lehetőségét. Készíts el két különböző hirdetést ugyanazzal a kreatívval, de eltérő szöveggel. Pár nap alatt kiderül, hogy melyiket érdemes tovább futtatni, melyik hozza a legjobb konverziót.

Állj neki és kezdd el használni a legnagyobb közösségi médiában rejlő lehetőségeket, hiszen hazánkban is a második leglátogatottabb oldal a Facebook, a lakosság több mint fele elérhető rajta keresztül!

Ha azonban úgy érzed, a napi Facebook posztok elkészítésében is elkelne a segítség, igényeld Facebook kommunikáció megtervezése szolgáltatásunkat!

További bejegyzések

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Olvasom tovább...