Mutasd, mit tudsz! Brand építés izzadságszag nélkül - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mutasd, mit tudsz! Brand építés izzadságszag nélkül

Mutasd, mit tudsz! Brand építés izzadságszag nélkül

Ha brand építés, akkor kiabáljunk – minél hangosabban? Ez is egy módszer. De ma már fülsiketítő a reklámzaj. Sőt költséges is! De ha nem így, akkor hogyan?

Szakértői státuszra alapozott brand építés

Marketinges körökben kering a mondás: egy agysebésszel nem vitatkozunk árakról. Miért?

Mert szakértővel van dolgunk, akinek a speciális tudását akkor is hajlandók vagyunk megfizetni, ha az összeg borsos.

Szóval amikor igazán számít a vásárlás, akkor nem az árat nézzük, hanem az értéket, amit cserébe kapunk. Ha ez utóbbit magasabbnak érezzük az elköltött pénzénél, akkor bőségesnek tűnik a csere – az ártól függetlenül.

Egyetértesz? Akkor íme három fonáknak tűnő, de remekül működő módszer a tudásod kommunikálása általi brand építés gyakorlatához:

1. Villantsd fel a „gyenge pontjaidat”!

Túl szép, hogy igaz legyen? Akkor talán nem is az. Ugye Te is így szoktál néha gondolkodni akkor, amikor a „mindent megoldóˮ csodaszerekről hallasz?

Annyira szegény még senki nem volt, hogy ígérni ne tudott volna. Csillagot az égről leszedő ígéretek helyett mondj inkább valami tarthatót, és meggyőzőbb leszel!

Hiteles szakértőként nyugodtan említsd meg az ajánlat elején, hogy megoldásaid nem fogják varázsütésre eltünteti az érdeklődők összes lehetséges életproblémáját! 

Ezzel annál szebben kihangsúlyozza majd az értékesítési szöveged a végén, hogy mik azok a gondok, amikben viszont tényleg hatékonyan segítesz.

Nézd meg ezt a cikkünket is a linken, ha többet szeretnél tudni az értékesítési szövegírás gyakorlatáról!

2. Ne add magad olcsón!

Van egy pont, ahol a jó ár már gyanús. Meg amúgy is: aki már az első randevún kapható, azt nem értékelik túl sokra a komolyabban keresők.

Lehet, hogy elsőre kockázatosnak tűnik a magas árszabás. De ha erőforrásaid nem kiapadhatatlanok, és valóban értesz a dolgodhoz, akkor meg kell szűrnöd a vevőket. 

Ha vérprofi vagy, akkor egy idő után úgysem fogsz tudni mindenki kiszolgálni, és nem is az a cél, hogy belegebedj a munkába. Hanem az, hogy jó sokat keress, nemde?

Ezért ne az olcsóságot, a mindenkor elérhetőséget, a maximális „rugalmasságot” és a bármikor/bárkinek rendelkezésre állást kommunikáld magadról! Ha a brand építés a cél, akkor szakmai hitelességedre, profizmusodra essen a hangsúly! 

Arra, hogy a minőségből nem engedsz. Ami miatt bizony vannak olyasmik is, amiket nem vállalsz be. Mert pl. nem vagy hajlandó a termékedből értéket, időt kispórolni csak azért, hogy olcsóbban és nagyobb mennyiségben add el. 

3. „Pazaroldˮ a tudásod!

Mi lebegjen a szemed előtt akkor, amikor a brand építés nemes feladatára gondolsz? Vajon a vásári kofa vagy a higgadt szakértő, aki interjút ad?

Kerüld az „ügyfelet, de most mindenáron!” típusú hozzáállást! Inkább legyél tanácsadó, segítő, szaktekintély, aki elsősorban segíteni és oktatni törekszik! 

Ez sokkal nagyobb bizalmat gerjeszt majd irántad. Főleg akkor, ha nyílt lapokkal játszol, és nem méred dekára az értékes infókat.

Segíts dönteni az érdeklődőknek őszinte eligazítással, és szórd nyugodtan a gyöngyeidet azok elé, akik valóban érdemesek arra, hogy üzletet kössenek Veled!

Ha így teszel, akkor a többiekkel, akiket csak árengedményekkel lehetne meggyőzni (mígnem szép lassan az önköltségi ár közelébe érsz a sok akciózással), nem kell többé törődnöd.

Persze lehet, úgy gondolod, hogy a jó PR fontos, de még nem minden. Tudd meg, igazad van! 

Ezért töltsd le a linken a tanulmányunkat, ami a konkrét eladást is elősegíti a brand építés mellett!

További bejegyzések

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Olvasom tovább...