Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Ebben a cikkünkben már adtunk egy (szó szerint!) mesés képletet a még vonzóbb blog írás biztosítására. Most ennek kiegészítésére 3 újabb fajtát mutatunk be. A következőket:

1. Társadalmi bizonyíték

„Más is így csinálja.ˮ  

„Ennyi sikeres ember nem tévedhet.ˮ  

Az emberek többsége azt teszi és választja, amiről úgy tudja, hogy a körülötte élők legtöbbje is!

Erre az elvre épülnek az ilyen sorok:

A szimpla módszer, ami már (szakterületed) x számú művelőjének segített abban, hogy…
Miért használja minden (csoport neve, melynek tagjaira az olvasód hasonlítani szeretne) ezt a dolgot – és amiért Neked is kellene!
Csatlakozz (nagy szám) hozzád hasonló emberhez, aki már elérte/megtette/megvette és élvezi (a vágyott dolgot)
(Csinálj valamit) úgy, mint (hiteles tekintélyszemély/híresség neve, akire olvasód felnéz)

2. Félelmet keltő címek

A „félelmetesˮ kategórianév ellenére nem kell rosszra gondolni. Egyszerűen arról van szó, hogy a veszteségtől való félelem még a nyereségvágynál is erősebb motivációs tényező tud lenni. Például:

Ha nem (csinálsz valamit) most, azt később nagyon megbánod
(Szakterületed) legnagyobb hazugsága – és a tények/az igazság...
Ha (nem hallgatsz rám), akkor lemaradsz (a vágyott eredményről)!
A (területed) rejtett kockázatai/buktatói/csapdái

3. Előnyt ígérő csábítás

Ez talán a legkorrektebb megközelítés a blog írás és a cikked elolvastatásának gyakorlatában, mert rögtön előrukkol a haszonnal, amiért megéri. 

Ha ezt a megközelítést szeretnéd használni, akkor ilyeneket írj a hírleveled tárgysorába vagy cikked tetejére:

Hol van (a vágyott eredmény), és hogyan szerezd meg?
Nem kell (probléma/nehézség/kifogás leküzdése) ahhoz, hogy (a vágyott eredmény elérése)
Hogyan lehet Neked is olyan (terméked, árud neve vagy a szolgáltatásod célja), amire igazán büszke lehetsz
Legyen (vágyott eredményed) anélkül, hogy (a cél elérését gátló körülmény, kifogás vagy nehézség)

Vigyázat! Egyetlen szöveg se állhat csak ütős címekből. A hangzatos ígéreteket teljesíteni kell, különben az olvasódat csak felbosszantja a hatásvadász hozzáállás. 

Kattints a linkre, és tudd meg, hogy a szuper címeken kívül mi kell még a blog írás sikeréhez!

További bejegyzések

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Olvasom tovább...

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...