Mitől lesz csábító a webszöveg? Tartalommarketing lépésről lépésre - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mitől lesz csábító a webszöveg? Tartalommarketing lépésről lépésre

Mitől lesz csábító a webszöveg? Tartalommarketing lépésről lépésre

Olyan ez, mint az udvarlás! A hatékony tartalommarketing alapja nem az ésszerű meggyőzés, hanem az érzelmekre ható csábítás. De vajon mi kell ahhoz, hogy akár feltett szándéka ellenére is vásárlásra bírd az Olvasódat?

1. Készíts tartalommarketing vudubabát!

A Haitin gyakorolt fekete mágia és a tartalommarketing közös pontja, hogy a „mágus” előbb babát készít az alanyról, akire hatni kíván. Ez a Te esetedben persze nem azt jelenti, hogy tyúkvérbe kellene áztatnod a célközönséged valamelyik tagjának a képmását. De az elv kicsit hasonló. Pontosan magad előtt kell látnod a „célszemélyt”.

Tőlünk is hallhattál már arról, hogy mennyire fontos az ideális olvasó megszólítása. Ebben a cikkben például egyenesen azt hangsúlyoztuk, hogy az értékesítési szöveg se nem Rólad, se nem a termékedről, hanem elsősorban az olvasódról szól.

Ha marketingszöveget írsz, akkor tudnod kell: a célpiacod nem az egész világ. Hanem csak azok az emberek, akiknek a problémájára megoldást tudsz nyújtani. Ezért a tartalommarketing alapszabálya az, hogy elsősorban nem a terméked fontos, hanem a leendő vásárlód problématudata.

Miután tehát magad elé idézted, az olvasódat képviselő „vudubabával” erről a problémáról kell képzeletbeli párbeszédet folytatnod a szövegben: ez a dialógus lesz a tartalom. Ha a fájó pontokat megtalálod, és képes vagy a gyógyírt hihetően felkínálni, akkor már le is győzted a minden irányból áradó reklám által kiváltott spontán reakciót, a hárítást.

2. Szöveget írnál? Előbb lássuk a listád!

Ha szorít a határidő, akkor a legfontosabb, hogy a kapkodás kísértése ellenére akár az utolsó előtti percet is a nyugodt felkészülésre fordítsd. Különben hiába vágsz neki idejekorán a szövegírásnak. Értékes órákat fogsz veszíteni azzal, hogy a mennyezetet bámulod, és „ihletre” vársz.

Tudod, minek a jele az, ha pár percnél hosszabb szüneteket tartasz írás közben? Nincsenek listáid, amikre rápillanthatnál, hogy továbbvigyenek a lezárás felé. Ha volnának, akkor ezeket nézhetnéd a plafon helyett. smiley

Ami segíteni fog a tartalommarketing terén, az a következő négyféle felsorolás, amit az íróasztaladon kell tartanod négy külön lapon:

  • szolgáltatásod vagy terméked objektív tulajdonságai, specifikációi, adatai (pl. „A program pénzügyi beszámolót készít – ennyi meg ennyi idő alatt, ilyen meg ilyen adatokkal.”)
  • minden egyes tulajdonság „lefordítása” valamilyen személyre szabott előnyre (pl. „A program segítségével Ön folyamatos felügyelet alatt tarthatja vállalkozása pénzügyi jelentéseit. Időt és pénzt takarít meg, ami nagyobb kontrollt eredményez, és biztosabb alapokra helyezi a vezetői döntéseit.”)
  • milyen problémák elkerülésében vagy megoldásában segít ez az áru (pl. „50%-kal csökkentheti költségeit és akár 10-20%-kal növelheti bevételeit, így elkerülheti a rossz üzleti döntéseket.”)
  • az olvasó lehetséges ellenérvei, kifogásai és azok magabiztos kezelése (pl. „Kompatibilis a régebbi programjaival, és mindössze 2 óra alatt elsajátítható a használata.”)

3. Optimalizáld keresőkre!

Hiába minden szakmai elfogultság. Ha a tartalommarketing forintokban mérhető sikere a tét, akkor nem a „helyes” kifejezéseket, se nem az idegen szavakat kell használnod, hanem azokat a fordulatokat, amelyekkel az olvasóid szoktak beszélni a területedről.

Kitűnő „nyelvlecke” ehhez, ha a közösségi oldalakon kémkedsz kicsit. Hallgasd ki, hogy kommunikálnak egymást közt a célközönséged tagjai, és ehhez a beszélgetéshez csatlakozz az értékesítési szöveged által!

Ebben az utolsó lépésben tehát, miután pontosan leírtad és megpiszkáltad az ideális olvasód problématudatát (1.), majd pedig a tulajdonságok-előnyök-problémák-kifogások listák alapján kifejtetted, hogy miért éppen Téged érdemes választania (2.), most olvasd újra a műved! 

Egyszerűsítsd, húzd ki a fölösleget, és minden énközpontú, szakbarbár szempontot és szót cserélj le a megfelelő köznyelvi kifejezésekre! Célod az, hogy egy intelligens 12 éves olvasó is simán megértse, amit mondani szeretnél.

Kedvet kaptál az íráshoz, de még egy kis segítségre vágysz? Kattints a linkre, hogy még több gyakorlati tartalommarketing tippet kapj!
 

További bejegyzések

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Olvasom tovább...

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...