Mitől lesz csábító a webszöveg? Tartalommarketing lépésről lépésre - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mitől lesz csábító a webszöveg? Tartalommarketing lépésről lépésre

Mitől lesz csábító a webszöveg? Tartalommarketing lépésről lépésre

Olyan ez, mint az udvarlás! A hatékony tartalommarketing alapja nem az ésszerű meggyőzés, hanem az érzelmekre ható csábítás. De vajon mi kell ahhoz, hogy akár feltett szándéka ellenére is vásárlásra bírd az Olvasódat?

1. Készíts tartalommarketing vudubabát!

A Haitin gyakorolt fekete mágia és a tartalommarketing közös pontja, hogy a „mágus” előbb babát készít az alanyról, akire hatni kíván. Ez a Te esetedben persze nem azt jelenti, hogy tyúkvérbe kellene áztatnod a célközönséged valamelyik tagjának a képmását. De az elv kicsit hasonló. Pontosan magad előtt kell látnod a „célszemélyt”.

Tőlünk is hallhattál már arról, hogy mennyire fontos az ideális olvasó megszólítása. Ebben a cikkben például egyenesen azt hangsúlyoztuk, hogy az értékesítési szöveg se nem Rólad, se nem a termékedről, hanem elsősorban az olvasódról szól.

Ha marketingszöveget írsz, akkor tudnod kell: a célpiacod nem az egész világ. Hanem csak azok az emberek, akiknek a problémájára megoldást tudsz nyújtani. Ezért a tartalommarketing alapszabálya az, hogy elsősorban nem a terméked fontos, hanem a leendő vásárlód problématudata.

Miután tehát magad elé idézted, az olvasódat képviselő „vudubabával” erről a problémáról kell képzeletbeli párbeszédet folytatnod a szövegben: ez a dialógus lesz a tartalom. Ha a fájó pontokat megtalálod, és képes vagy a gyógyírt hihetően felkínálni, akkor már le is győzted a minden irányból áradó reklám által kiváltott spontán reakciót, a hárítást.

2. Szöveget írnál? Előbb lássuk a listád!

Ha szorít a határidő, akkor a legfontosabb, hogy a kapkodás kísértése ellenére akár az utolsó előtti percet is a nyugodt felkészülésre fordítsd. Különben hiába vágsz neki idejekorán a szövegírásnak. Értékes órákat fogsz veszíteni azzal, hogy a mennyezetet bámulod, és „ihletre” vársz.

Tudod, minek a jele az, ha pár percnél hosszabb szüneteket tartasz írás közben? Nincsenek listáid, amikre rápillanthatnál, hogy továbbvigyenek a lezárás felé. Ha volnának, akkor ezeket nézhetnéd a plafon helyett. smiley

Ami segíteni fog a tartalommarketing terén, az a következő négyféle felsorolás, amit az íróasztaladon kell tartanod négy külön lapon:

  • szolgáltatásod vagy terméked objektív tulajdonságai, specifikációi, adatai (pl. „A program pénzügyi beszámolót készít – ennyi meg ennyi idő alatt, ilyen meg ilyen adatokkal.”)
  • minden egyes tulajdonság „lefordítása” valamilyen személyre szabott előnyre (pl. „A program segítségével Ön folyamatos felügyelet alatt tarthatja vállalkozása pénzügyi jelentéseit. Időt és pénzt takarít meg, ami nagyobb kontrollt eredményez, és biztosabb alapokra helyezi a vezetői döntéseit.”)
  • milyen problémák elkerülésében vagy megoldásában segít ez az áru (pl. „50%-kal csökkentheti költségeit és akár 10-20%-kal növelheti bevételeit, így elkerülheti a rossz üzleti döntéseket.”)
  • az olvasó lehetséges ellenérvei, kifogásai és azok magabiztos kezelése (pl. „Kompatibilis a régebbi programjaival, és mindössze 2 óra alatt elsajátítható a használata.”)

3. Optimalizáld keresőkre!

Hiába minden szakmai elfogultság. Ha a tartalommarketing forintokban mérhető sikere a tét, akkor nem a „helyes” kifejezéseket, se nem az idegen szavakat kell használnod, hanem azokat a fordulatokat, amelyekkel az olvasóid szoktak beszélni a területedről.

Kitűnő „nyelvlecke” ehhez, ha a közösségi oldalakon kémkedsz kicsit. Hallgasd ki, hogy kommunikálnak egymást közt a célközönséged tagjai, és ehhez a beszélgetéshez csatlakozz az értékesítési szöveged által!

Ebben az utolsó lépésben tehát, miután pontosan leírtad és megpiszkáltad az ideális olvasód problématudatát (1.), majd pedig a tulajdonságok-előnyök-problémák-kifogások listák alapján kifejtetted, hogy miért éppen Téged érdemes választania (2.), most olvasd újra a műved! 

Egyszerűsítsd, húzd ki a fölösleget, és minden énközpontú, szakbarbár szempontot és szót cserélj le a megfelelő köznyelvi kifejezésekre! Célod az, hogy egy intelligens 12 éves olvasó is simán megértse, amit mondani szeretnél.

Kedvet kaptál az íráshoz, de még egy kis segítségre vágysz? Kattints a linkre, hogy még több gyakorlati tartalommarketing tippet kapj!
 

További bejegyzések

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Irigykedtél már valaha a versenytársad online marketing kampányára? Bosszantott, hogy nem neked jutott eszedbe az ötlet? 

Ne ostorozd magad! Lehet, hogy nem is neked kellett volna eszedbe jutnia. Hiszen a Te fejedet a céged mindennapos gondjai-bajai kötik le. A marketinges cégek kreatív koponyáiban viszont már ott lehet a megoldás, ami a Te életedet is megkönnyíti.

Az online marketing nem egyszemélyes küldetés

Olvasom tovább...

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...

Végre a Te vállalkozásod is élvezheti az Instagram előnyeit

Az Instagram fejlesztői újabb ötletekkel álltak elő, hogy minél hatékonyabban tudj kommunikálni a leendő és a meglévő ügyfeleiddel. 

Mivel mostanra szinte nemzedéki hovatartozástól függetlenül mindennapi életünk részévé vált a közösségi média, népszerűséged növeléséhez elkerülhetetlen, hogy Te is jelen legyél általa az online világban, és folyamatosan kommunikálj a vevőiddel. 

Az Instagram segít, hogy legszebb fényében mutasd be portékádat

Olvasom tovább...