Hatékony szövegírás egyszerűen: az online eladás 1x1-e - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hatékony szövegírás egyszerűen: az online eladás 1x1-e

Hatékony szövegírás egyszerűen: az online eladás 1x1-e

A jó szövegírás titka? Mi sem nyilvánvalóbb. 

Egy mondatban: minden a célközönségedről szól. (Elsősorban) nem az eredetiségről, se nem a kreativitásról. Hanem az eladásról. 

De vajon mi következik ebből a gyakorlatban?

Szövegírás szabályok a sikeres eladáshoz

• Tedd jobbá az emberek életét!

Marketingszöveged fő témája az legyen, hogy mennyivel jobb lesz ezután az Olvasód élete, ha megvette vagy kipróbálta, feliratkozott stb. 

Olyan ez, mintha időutazós sci-fit írnál, amiben ráadásul az Olvasód szemével nézed a világot. Azt a jövőbeni állapotot írd le, amiben a Te segítségeddel fogja találni magát. Más szóval:

• Járjon jól, ha Rád hallgat!

Ehhez mindig az áru tulajdonságaiból vezesd le az előnyeit. Ne az előnyökből a tulajdonságokat.

Pl. időmenedzsment appot árulsz elfoglalt cégvezetőknek? Akkor az elején ne a műszaki apróságokat részletezd. Csak miután az előbbi szabály szerint szépen megrajzoltad az utópiádat a gondtalan életről, térhetsz rá arra, hogy ezt milyen zseniális szakmai újítások teszik lehetővé a termékedben. 

Bővebben itt olvashatsz a helyes sorrendről.

• Folytass párbeszédet!

Mert a monológ még a színházban is unalmas. Hát még a szövegírás terén! 
 
Egy jó beszélgetésre azonban mindenki kapható. Mi kell ehhez? Kérdések. Szövegedet építsd az Olvasó kérdéseinek megválaszolására! Kiindulhatsz az ügyfeleid leggyakoribb kérdéseiből

De ha erről még nincs elég tapasztalatod, akkor el is képzelheted, hogy Te mi iránt érdeklődnél elsősorban, ha a Marsról csöppennél ide, és semmit se értenél a témából. 

Ha egy ilyen „öninterjút” sikeresen lejegyzel, akkor a végén már csak az akciógombot, a Vedd meg!-et kell odabiggyesztened.

• Építsd a piramist!

Nem kell egyiptomi fáraó legyél hozzá. Hanem arról van szó, hogy a csúccsal kezdődjön a szövegírás. Ugye milyen jól hangzik? ;) 

Előbb mindig a lényeg, aztán a részletek. Indíts kevés szóval, és ha az Olvasód „horogra akadt”, jöhet a bőbeszédű kifejtés, amit egyébként úgyse hallgatna meg.

Hosszas bevezetők helyett rögtön az elején mondd el a legfontosabbat röviden. Aztán a következő szinten támaszd alá, amit mondtál a valamivel bővebb magyarázattal. A piramis legalján a forrásokat, az adatokat, a tényeket és a számokat is érdemes odatenni, hogy ésszerűen támogasd az alapjában mindig érzelmi döntést. 

Ha mindez megvan, zárul is a kör. Jöhet a visszacsatolás az elejéhez egy rövid összefoglalóval, amiben a kiindulópont felvetéseit újra említed. És sutty!, mint a villám, máris lecsaphatsz a lezárással: a vásárlásra való felszólítással. 

Többet szeretnél tudni a sikeres online eladásról? Regisztrálj most a díjmentes szövegírás képzésre!

További bejegyzések

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Olvasom tovább...

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...