Hatékony szövegírás egyszerűen: az online eladás 1x1-e - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hatékony szövegírás egyszerűen: az online eladás 1x1-e

Hatékony szövegírás egyszerűen: az online eladás 1x1-e

A jó szövegírás titka? Mi sem nyilvánvalóbb. 

Egy mondatban: minden a célközönségedről szól. (Elsősorban) nem az eredetiségről, se nem a kreativitásról. Hanem az eladásról. 

De vajon mi következik ebből a gyakorlatban?

Szövegírás szabályok a sikeres eladáshoz

• Tedd jobbá az emberek életét!

Marketingszöveged fő témája az legyen, hogy mennyivel jobb lesz ezután az Olvasód élete, ha megvette vagy kipróbálta, feliratkozott stb. 

Olyan ez, mintha időutazós sci-fit írnál, amiben ráadásul az Olvasód szemével nézed a világot. Azt a jövőbeni állapotot írd le, amiben a Te segítségeddel fogja találni magát. Más szóval:

• Járjon jól, ha Rád hallgat!

Ehhez mindig az áru tulajdonságaiból vezesd le az előnyeit. Ne az előnyökből a tulajdonságokat.

Pl. időmenedzsment appot árulsz elfoglalt cégvezetőknek? Akkor az elején ne a műszaki apróságokat részletezd. Csak miután az előbbi szabály szerint szépen megrajzoltad az utópiádat a gondtalan életről, térhetsz rá arra, hogy ezt milyen zseniális szakmai újítások teszik lehetővé a termékedben. 

Bővebben itt olvashatsz a helyes sorrendről.

• Folytass párbeszédet!

Mert a monológ még a színházban is unalmas. Hát még a szövegírás terén! 
 
Egy jó beszélgetésre azonban mindenki kapható. Mi kell ehhez? Kérdések. Szövegedet építsd az Olvasó kérdéseinek megválaszolására! Kiindulhatsz az ügyfeleid leggyakoribb kérdéseiből

De ha erről még nincs elég tapasztalatod, akkor el is képzelheted, hogy Te mi iránt érdeklődnél elsősorban, ha a Marsról csöppennél ide, és semmit se értenél a témából. 

Ha egy ilyen „öninterjút” sikeresen lejegyzel, akkor a végén már csak az akciógombot, a Vedd meg!-et kell odabiggyesztened.

• Építsd a piramist!

Nem kell egyiptomi fáraó legyél hozzá. Hanem arról van szó, hogy a csúccsal kezdődjön a szövegírás. Ugye milyen jól hangzik? ;) 

Előbb mindig a lényeg, aztán a részletek. Indíts kevés szóval, és ha az Olvasód „horogra akadt”, jöhet a bőbeszédű kifejtés, amit egyébként úgyse hallgatna meg.

Hosszas bevezetők helyett rögtön az elején mondd el a legfontosabbat röviden. Aztán a következő szinten támaszd alá, amit mondtál a valamivel bővebb magyarázattal. A piramis legalján a forrásokat, az adatokat, a tényeket és a számokat is érdemes odatenni, hogy ésszerűen támogasd az alapjában mindig érzelmi döntést. 

Ha mindez megvan, zárul is a kör. Jöhet a visszacsatolás az elejéhez egy rövid összefoglalóval, amiben a kiindulópont felvetéseit újra említed. És sutty!, mint a villám, máris lecsaphatsz a lezárással: a vásárlásra való felszólítással. 

Többet szeretnél tudni a sikeres online eladásról? Regisztrálj most a díjmentes szövegírás képzésre!

További bejegyzések

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Irigykedtél már valaha a versenytársad online marketing kampányára? Bosszantott, hogy nem neked jutott eszedbe az ötlet? 

Ne ostorozd magad! Lehet, hogy nem is neked kellett volna eszedbe jutnia. Hiszen a Te fejedet a céged mindennapos gondjai-bajai kötik le. A marketinges cégek kreatív koponyáiban viszont már ott lehet a megoldás, ami a Te életedet is megkönnyíti.

Az online marketing nem egyszemélyes küldetés

Olvasom tovább...

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...

Végre a Te vállalkozásod is élvezheti az Instagram előnyeit

Az Instagram fejlesztői újabb ötletekkel álltak elő, hogy minél hatékonyabban tudj kommunikálni a leendő és a meglévő ügyfeleiddel. 

Mivel mostanra szinte nemzedéki hovatartozástól függetlenül mindennapi életünk részévé vált a közösségi média, népszerűséged növeléséhez elkerülhetetlen, hogy Te is jelen legyél általa az online világban, és folyamatosan kommunikálj a vevőiddel. 

Az Instagram segít, hogy legszebb fényében mutasd be portékádat

Olvasom tovább...