Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Irigykedtél már valaha a versenytársad online marketing kampányára? Bosszantott, hogy nem neked jutott eszedbe az ötlet? 

Ne ostorozd magad! Lehet, hogy nem is neked kellett volna eszedbe jutnia. Hiszen a Te fejedet a céged mindennapos gondjai-bajai kötik le. A marketinges cégek kreatív koponyáiban viszont már ott lehet a megoldás, ami a Te életedet is megkönnyíti.

Az online marketing nem egyszemélyes küldetés

Egy marketinges csapat attól lesz hatékony, hogy tagjai hozzáadják a saját látásmódjukat, tapasztalataikat a kampányok sikeréhez. Minél sokszínűbb a csapat, annál több a nézőpont, és annál hatásosabb tud lenni az online marketing aktivitás. 

A külső cég szakértői olyan tényezőkre is felhívhatják a figyelmedet, amik a Te radarod alatt simán átsiklanak, hiszen a saját vállalkozásodat nem feltétlenül látod külső szemmel.
 
Félreértés ne essék! Egy-két belső emberrel is sikeres lehet a kampányod. Ebben az esetben azonban vedd figyelembe, hogy rövid idő alatt kialakulhat a simlédereffektus. A látókörnek az a beszűkülése, ami biztosan nem fogja tudni előrébb lendíteni a cégedet. Még veszélyesebb persze az, ha a belső embereid az ügyfél nézőpontját sem tudják már felvenni, és terveik elbuknak a híres „na és akkor mi van?” teszten, amiről itt olvashatsz bővebben.

Belsősökkel a kampányok hamar önismétlésbe fulladhatnak. Hiszen ugyanaz az agy nem tud huszadszorra is az újdonság erejével hatni, amikor ugyanahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz keres átütő ötleteket – legyen bármennyire kreatív is.

Alakzatban repülnek igazán messzire!

Az „egyszemélyes hadsereg” vagy egy kreatív páros könnyen szem elől tudja téveszteni a célt, mert olykor hajlamos „túlkreatívkodni” a megvalósítást. Ezzel szemben egy online marketing csapatban le vannak osztva a részfeladatok. Mindenki a saját területéért felel, és fókuszált figyelemmel, a többiekkel párhuzamosan tud dolgozni. A határidők ellenére ezáltal kisebb a nyomás, és gyorsabb, hatékonyabb a haladás a magasztos végeredmény: az eladás felé.
  
Az online marketing területei közti átjárhatóság és karriermobilizáció (pozícióról pozícióra való fejlődés) révén biztosan akad valaki a csapaton belül, aki be tud ugrani. Ezáltal el lehet érni, hogy a megvalósulás ne szenvedjen csorbát sem időben, sem minőségben.

Az online marketing csapat jót tesz az egészségnek

Mi történik, ha egyetlen marketinges bástyád vagy a kis csapatodból akár csak egy ember is náthás lesz, vagy szabadságra megy? A munkafolyamatok lelassulnak, akadozóbbá válnak. Ezzel szemben a csapatos mozgósulásnak (mobilizációnak) köszönhetően a munkatársak össze tudnak zárni az átmenetileg nem bevethető kolléga helyett.
 
Egy kis csapatnál vagy egyetlen szakembernél nagyobb a kiégés, motivációvesztés veszélye is. A céges csapaton belül több az inger, könnyebb házon belül fejlődni és ezáltal fenntartani az állandó pozitív feszültséget, amelynek hozadéka az eredeti marketingötletekben tud lecsapódni.

Az olcsónak hígabb a leve – és nem csak a levesnél 

Az online marketing napjaink egyik legdinamikusabban változó területe. A trendek követése nem divatmajmolás, hanem alapvető elvárás. Biztosítani, hogy a saját szakembered tudása naprakész legyen: költséges feladat. 
 
A rutinosabb külsős cégek árajánlataiba és ütemezéseibe bele vannak építve az elengedhetetlen képzések és tréningek, amelyek által naprakészen tartják a csapatuk tudását. Megrendelésed által Te is hozzájárulsz a szakemberek képzéséhez, de a költségei nem 100%-ban Téged terhelnek. A naprakész megoldásokból származó nyereséget viszont érezni fogod a pénztárcádon!

Olyasmi is van persze, ami minőségi, és díjmentes is. Kattints a linkre egy ilyen letöltésért, ami sokat segíthet abban, hogy tisztábban láss, és elindulj az online marketing terén!

További bejegyzések

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Olvasom tovább...

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...