Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Miről is van szó? Ne gondolj semmi ördöngösségre, csak sétálj egyet az irodád vagy az otthonod környékén, esetleg menj el kirándulni, vagy találkozz a barátaiddal este, munka után, és máris észreveheted, hogy a hirdetések körülötted mind-mind nyáron is működő marketing eszközök!

De ha most éppen nincs kedved felállni az asztalodtól, akkor olvass tovább, mert megosztok veled néhány ötletes tippet, amivel akár teljesen el is kerülheted az holtszezont.

1. Legyél még láthatóbb!

Nyáron mindenki a szabadban van. Az utcákon, a tereken, a kirándulóhelyeken, a fesztiválokon. Használd ki ezt, és hagyd, hogy a marketing eszközök beszéljenek helyetted! (Több mint 1 tucat kincset érő tippet olvashatsz ehhez itt is.)

Osztogass szórólapot, matricát, esetleg logózott tollat, jegyzettömböt a forgalmas helyeken, amikre természetesen az elérhetőségeidet (a honlapod címét és a telefonszámodat) is nyomtasd rá! 

Együttműködhetsz vendéglátóhelyekkel is, hiszen nyáron mindenki imád a szabadban ebédelni vagy vacsorázni. Beszéld meg a környékbeli éttermekkel, hogy az asztalokon lévő menükártyák közé a Te szórólapodat is tegyék be, és cserébe te is osztogathatod az ő reklámjukat!

2. Adj ajándékot!

Mindenki imád ajándékot kapni, és nem csak karácsonykor. Indíts akciót a honlapodon vagy a Facebook-oldaladon! Minden vásárló, aki a nyár folyamán vesz Tőled valamit, rendelése mellé kaphat valamilyen hangulatos-nyárias plusz meglepetést is. Ez lehet logózott strandtörölköző vagy labda, de kedvezménykupon is a következő nyári vásárlásához.

3. Mozdulj ki az ügyfeleiddel és/vagy a kollégáiddal együtt!

Egy közös ebéd vagy fesztiválélmény a legjobb ügyfeleiddel nagyon sok új impulzust, inspirációt adhat a vállalkozásod fejlesztéséhez, ezért semmiképpen ne hagyd ki! 

Bár a tankönyvi marketing eszközök között ritkán szerepelnek ezek, hidd el, megéri kipróbálni. Ugyanígy érdemes a nyarat arra is kihasználni, hogy a kollégáiddal tovább mélyüljön a jó kapcsolat. Egy szalonnasütés vagy bográcsozás tökéletes alkalom lehet arra, hogy ők is lojálisabbak legyenek feléd, illetve a céged felé.

+1 tipp: Nyári fotópályázat a Facebookon

Hirdess meg a követőidnek nyereményjátékot: töltsék fel a nyaralásuk legemlékezetesebb pillanatait megörökítő fotókat! Akinek a fotóját a legtöbben kedvelik, nyer tőled egy koncert- vagy fesztiváljegyet, esetleg valamelyik termékedet is felajánlhatod. Így rövid idő alatt jelentősen növelheted követőid számát, a már meglévőket pedig még elkötelezettebbé teheted.

Biztosra akarsz menni? Siess a jelentkezéssel Facebook-tréningünkre, hogy közösen felturbózzuk a közösségi marketing eszközök koronázatlan királyát a Te céged számára is!

További bejegyzések

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Olvasom tovább...

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...