15+1 tartalommarketing tipp a sikeres vállalkozáshoz - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

15+1 tartalommarketing tipp a sikeres vállalkozáshoz

 15+1 tartalommarketing tipp a sikeres vállalkozáshoz

Tartalommarketing: lehet, hogy sokszor hallottad már a szót, de még nincs pontos fogalmad arról, hogy mi az, és hogyan alkalmazd. Szeretnél hatásosabban kommunikálni a jelenlegi és a reménybeli ügyfeleiddel? Ha igen, akkor máris fejest ugrottál a témába. Olvass tovább!

Tartalommarketing fogások, amiktől profithozó tornádóövezet lesz a nyár

1. Az egyik legfontosabb tartalommarketing eszköz a blogod. De miről szóljon? Ne arról blogolj, hogy ki vagy, hanem arról, hogy mihez értesz – és hogyan tudod megoldani az Olvasó problémát! Egyrészt sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudsz erről írni, hiszen a tudás már a fejedben van, másrészt a látogatókat pontosan ez érdekli: szeretnének információhoz jutni; kíváncsiak rá, hogyan lehet nekik egyszerűbb, jobb vagy kényelmesebb az élet.

2. A hét kérdése: Minden héten emelj ki egy kérdést, amire látogatóid kíváncsiak! Ha van már gyakran ismételt kérdések fül az oldaladon, akkor meríthetsz ötleteket onnan, de ha nincs, akkor gyűjtsd össze a vevőid kérdéseit, legyen szó a saját márkádról, általánosságban a termékedről vagy akár a piacodról. Ha a blogolás nem a kedvenc tartalommarketing eszközöd, akkor válaszolj Facebookon vagy akár YouTube-on videobejegyzés formájában. 

3. Kulisszatitkok: Oszd meg látogatóiddal, hogy mi történik a háttérben! Például amikor anyagot választasz, vagy épp a gyártási folyamaton dolgozol, esetleg szakmai konferencián veszel részt, vagy a legújabb tartalommarketing ötleteden dolgozol. Hidd el, érdekelni fogja őket, és ezzel is bizalmat építesz magad iránt, hiszen az érdeklődők látják, mivel és hogyan dolgozol.

4. Készíts tartalommarketing tervet! Tervezd el előre, hogy mikor, melyik felületen és mit fogsz megosztani! Jelölj ki magadnak egy kreatív napot, amikor ezzel foglalkozol, de máskor is legyen nálad kéznél valami (app vagy papíralapú notesz: mindegy, hiszen a tartalom a lényeg!), amire feljegyezheted a hirtelen jött ötleteket. Instagramra érdemes napi háromszor, Facebookra naponta valami érdekeset kitenni, illetve hetente egyszer örvendeztesd meg olvasóidat saját tartalommal blogbejegyzésben is.

5. Az állandóság biztonságot jelent az olvasóid számára. Ha követőid tudják, hogy pl. pénteken mindig kijössz valamilyen újblog bejegyzéssel/recepttel/„hogyan csináld” ötlettel, akkor egy idő után számítani fognak rá(d). A tartalommarketing kommunikációd pontos elnevezése rád van bízva, de lehet például: napi tipped, pénteki idézeted, heti blogod vagy havi ajándékod számukra.

6. Neked van már vevőcsalogató terméked? A tudásod egy-egy ajándékba adott darabkájáért rengetegen feliratkozhatnak hírleveledre, rendszeres követőiddé lehetnek a Facebookon, az Instagramon vagy akár a YouTube-on is. Nem, nem kell ingyen odaadnod a teljes termékedet mindenkinek, de adhatsz nekik olyat, amivel segíted, esetleg sarkallod őket a későbbi vásárlásra. Készíthetsz például felhasználói kézikönyvet, vagy videó formában is bemutathatod, hogyan könnyíti meg terméked/szolgáltatásod az életed, esetleg tarthatsz ingyen tanfolyamot, vagy letölthető e-bookot adhatsz ajándékba. Tartalommarketing szempontból ez remek ürügy az információgyűjtésre, mert ezekért cserébe is fizet a vevő, mégpedig az elérhetőségével.

Tartalommarketing fogások, amiktől profithozó tornádóövezet lesz a nyár

7. Hogyan küldesz hírlevelet? Ha már megvan a potenciális vevőd neve és az e-mail címe, akkor ezt ki is kell használni! Ma már szuper, de ingyenes programok is vannak a neten, amik egy-két kattintásra tömegesen küldik a leveleidet. Ilyen például a Mailchimp, a Mailerlite és a Getresponse is.

8. Automatizálás: Ahogy a hírlevelezést, ugyanúgy sok mást is el tudsz végeztetni vállalkozásodban „robotokkal” a technikának köszönhetően. Így rengeteg időt spórolhatsz meg magadnak, hogy a közvetlenül pénzt hozó munkádra koncentrálhass. Tartalommarketing szempontból nagyon hasznos lehet számodra a Hootsuite vagy a Buffer nevű ingyenes program. Ezekkel Közösségimédia-felületeidet kezelheted egy helyről, sőt előre beállíthatod mit és mikor posztoljon a program helyetted. Tehát ha vacsoraidőben szeretnél valamit kitenni, akkor is nyugodtan leülhetsz a családoddal, mert a program elvégzi a feladatot helyetted.

9. Legyél aktív: folytass párbeszédet! Amit csak tudsz, azt bízd programokra, appokra! De attól még a sikeres tartalommarketing kulcsa a személyes figyelmed és a célcsoportod meghallgatása. Mert annak tagjai reagálni fognak az általad írottakra, lesznek kérdéseik, amikre válaszolnod kell, és megjegyzéseik, amikre reagálnod illik.

10. A honlapod, közösségi oldalaid rólad árulkodnak! Tudtad, hogy összesen 7 másodperced van, hogy esélyed legyen eladni magad? Mert bizony ennyi idő alatt dönt a potenciális vevő, hogy marad-e az oldaladon, vagy elnavigál a versenytársadhoz. Ezért a főoldalodon olyan téma/kép legyen, ami megragadja a látogató figyelmét. 

11. Egy jó kép felérhet ezer szóval! Akkor egy videó vajon hánnyal? A Facebookon ma már lehetőséged van borítóvideót használni az álló borítókép helyett. Ha igazán ügyes vagy, akkor abban a bizonyos 7 másodpercben gyakorlatilag a teljes vállalkozásodat bemutathatod. (Hogy még véletlenül se lődd el a képméretet, olvasd el ehhez a vizuális kommunikáció legfrissebb adatairól szóló tartalommarketing cikkünket is!)

12. Blog helyett vlog: videóban is megoszthatod a mondandódat. Az emberek rohannak, és sokszor nincs idejük olvasni, de egy 2 perces videóban lehetőséged van egy több oldalas szöveg üzenetének pörgős összefoglalására is, mindezt képekkel, zenével, beszámolókkal színezve. Van már YouTube-csatornád? 

13. Mobilbarát weboldal: Reggelente gyakran látni a közlekedő embereket, akik ki sem látszódnak a telefonjuk mögül. Ilyenkor van idejük üzenetekre válaszolni, híreket olvasni. Nagy valószínűséggel a weboldaladat is egy ilyen pillanatban nyitják meg. Fontos, hogy az oldalad mobilbarát verzióban is működjön, különben lemaradhat a képernyőről a döntő információ, vagy ami talán még rosszabb: átláthatatlan lesz az egész oldal. Tudod: 7 másodperced van, ne pazarold el!

14. Harmónia, avagy a saját arculatod építése. Ez a tartalommarketing szempontjából ugyanolyan fontos, mint a szolgáltatásodéból. Ma már elengedhetetlen, hogy minél több csatornán jelen legyél, de az is nagyon fontos, hogy ezek az oldalak egymással harmóniában legyenek mind szín-, mind pedig képi világukban. Ne feledd: azoknak kell tetszenie, akik a vevőid lesznek, úgyhogy gondolkozz az ő fejükkel! Egyébként is ez a tartalommarketing talán legfontosabb tana. 

15. Ne függj a Facebooktól! Mostanában sokat hallani a Facebook szigorúbb szabályozásáról. Rengetegen panaszkodnak, hogy nem tudnak már úgy hirdetni, mint korábban, nincs aktivitás az oldalukon. A jó hír az, hogy voltak vevők a Facebook előtt is, és lesznek utána is. Evezz új vizekre, jelentkezz be más felületekre is, mint amilyen az Instagram vagy akár a Twitter, a Pinterest! Szuper lehetőségeket rejt a Google és a YouTube is.
 

+1: Mik ezek az új esélyek, hogyan élj velük? Kérd a díjmentes, 30 napos oktatóprogramunkat, ha a nyári profitszerzés érdekében vállalod a tartalommarketing kihívását!

További bejegyzések

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Olvasom tovább...