A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

Becsapós kérdés: miről szól a csábítóan vonzó termékleírás valójában? Vagy másképpen, egy kicsit filozofikusabban kérdezve: miként beszélj a termékedről – vagy a szolgáltatásodról – úgy, hogy a nyelv értéket adjon hozzá az előzetesen létező fizikai valósághoz? Egyszóval:

Milyen az ellenállhatatlan SEO termékleírás?

Elegendő a luxuséttermek költői alkotásnak is beillő menüjére vagy a csúcsgasztronómia területén elegánsan mozgó borszakértőkre gondolnod, hogy rögtön belásd: a termékleírás lehetővé teheti, hogy magasabb árat szabj, és azt örömmel ki is fizessék Neked. Ha pedig még a keresőoptimalizálás (rövidítve: SEO, az angol Search Engine Optimization kifejezésből) szempontjainak is eleget tesz a weboldaladon közölt termékleírás, akkor a természetes érdeklődésből eredő (organikus) keresések előnyeire is számíthatsz az értékesítésben.

Hogy miért értékesek ezek a nem fizetett hirdetés alapú, hanem „szervesˮ érdeklődésből, információéhségből vagy kíváncsiságból származó keresések? Mert nem a tukmálósnak és kétséges hitelűnek érzékelt reklámok hatására, hanem egy sokkal erősebb emberi késztetésre: a kíváncsiságra, az önálló tájékozódás igényére építenek.

„Tetten ért szavakˮ az üzleti kommunikációban

Ahhoz, hogy az interneten keresők kíváncsiságára, tájékozódási igényére hatni tudj, először is azt kell belátnod, hogy az ellenállhatatlan termékleírás közege, a nyelv sohasem a gondolatok önmagában közömbös, külső csomagolása, hanem külön értékteremtő tényező lehet. 

Talán hallottál róla: az eszkimóknak több tucat szavuk van a hóra, és a világnézetüket befolyásolja, hogy ennek köszönhetően másként, árnyaltabban látják az őket körülvevő valóságot. Más példákat is mondhatnék persze arra, hogy a szavakkal gyógyítani, ölni vagy akár százezres tömegeket is befolyásolni lehet. A lényeg az, hogy a nyelv keretezi az élményeinket. Meghatározza, hogy miként értelmezzük a tapasztalatunkat. 

Saját szakterületünkön, az üzleti kommunikáció, a keresőoptimalizálás és a SEO termékleírás területén ez úgy nyilvánul meg, hogy a nyelv képes a fogyasztói tapasztalat bizonyos összetevőire ráirányítani a figyelmet – és ezzel párhuzamosan el is takarhatja vagy pozitívabb színben tüntetheti fel más, kevésbé előnyös oldalait (pl. az aránylag magas árat).

Elegendő ehhez a csúcsgasztronómia példáját felidézned: az öt Michelin-csillagos éttermek menüjében a termékleírás lehetővé teszi, hogy tudatosabban figyeljünk, jobban értékeljük és élvezzük az érzéki tapasztalatot, mint egyébként tennénk, és ezért hajlandóak legyünk többet fizetni érte.

Túl a nyelv varázsán: vágyak és problémák a SEO termékleírás során

Rendben, de Te mihez kezdj mindezzel, hanem nem sommelier (borszakértő) vagy Michelin-csillagos séf vagy?

Miután megjegyezted, hogy miként használjuk „a nyelv varázsaˮ jelenséget a termékleírás során – röviden: a fogyasztói figyelem tudatos irányítására –, számodra a szabály a következő lesz: „a termékleírásom nem (csak) a termékről szól, hanem az Olvasórólˮ.

A klasszikus marketinges mondás szerint: „A vásárlód nem tízcentis fúrófejet szeretne. Hanem egy tízcentis lyukat szeretne a falba.” 

Ha fúrófejeket forgalmazol, a Te dolgod az, hogy meggyőzd: a célját a legkönnyebben nem kalapáccsal, nem vésővel, nem szöggel éri el, hanem fúróval. Mégpedig éppen azzal, amelyben a Te fúrófejed van.

Más szóval: akkor lesz sikeres a termékleírás, ha nemcsak a fúrófej méretéről, anyagáról, szemmel látható és kézzelfogható tulajdonságairól szól, hanem a vágyról, amit a fúrófej kielégít, illetve a problémáról, amit megold. Extrém példa: akár egészen odáig menően is, hogy a feleséged mennyire felnéz majd Rád (az Olvasóra), amiért ilyen ügyesen megoldottad, hogy kiakassza a falra a nagyitól örökölt házi áldást, és újra a kedvencedet fogja főzni másnap ebédre. :)

(Ha még többet szeretnél tudni a tulajdonságok és előnyök helyes arányáról, akkor nézd meg ezt a cikkünket is a termékleírás „na, és akkor mi van?” tesztjéről!)

Hogyan kérdez, aki Téged keres? Kulcsszókutatás szolgáltatásunk

Végül egy kérdés, amit szándékosan nyitva hagytam. 

Honnan tudhatod meg, hogy milyen „varázsszavakatˮ kell használnod az üzleti kommunikációdban? Se hasra ütéssel, se telepátiával nem fog menni. Ezt meg kell kérdezni a célközönségedtől, vagyis le kell kutatni, hogy a szakterületeddel kapcsolatos szavakra pontosan hány Google-keresés van ma havonta Magyarországon és/vagy a nagyvilágban.

Kincset érő adatsort kaphatsz egy ilyen kutatás eredményeként. Fény derül a TOP 10 kulcsszavadra, ami köré teljes, online és offline értékesítési stratégiádat felépítheted. Hiszen a célcsoportod tudatában ezek a legmeggyőzőbb, mert saját kifejezéseik, amik által a termékedről vagy a szolgáltatásodról gondolkodni és érdeklődni szoktak.

Teendőd? Kérd a speciális szoftverekkel és borotvaéles eszű bölcsészeink csapatával végzett kulcsszókutatás szolgáltatásunkat, hogy megtudd: a Te esetedben konkrétan milyen kulcsszavakra kell alapozzon az ellenállhatatlan termékleírás!

További bejegyzések

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Olvasom tovább...