A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

Becsapós kérdés: miről szól a csábítóan vonzó termékleírás valójában? Vagy másképpen, egy kicsit filozofikusabban kérdezve: miként beszélj a termékedről – vagy a szolgáltatásodról – úgy, hogy a nyelv értéket adjon hozzá az előzetesen létező fizikai valósághoz? Egyszóval:

Milyen az ellenállhatatlan SEO termékleírás?

Elegendő a luxuséttermek költői alkotásnak is beillő menüjére vagy a csúcsgasztronómia területén elegánsan mozgó borszakértőkre gondolnod, hogy rögtön belásd: a termékleírás lehetővé teheti, hogy magasabb árat szabj, és azt örömmel ki is fizessék Neked. Ha pedig még a keresőoptimalizálás (rövidítve: SEO, az angol Search Engine Optimization kifejezésből) szempontjainak is eleget tesz a weboldaladon közölt termékleírás, akkor a természetes érdeklődésből eredő (organikus) keresések előnyeire is számíthatsz az értékesítésben.

Hogy miért értékesek ezek a nem fizetett hirdetés alapú, hanem „szervesˮ érdeklődésből, információéhségből vagy kíváncsiságból származó keresések? Mert nem a tukmálósnak és kétséges hitelűnek érzékelt reklámok hatására, hanem egy sokkal erősebb emberi késztetésre: a kíváncsiságra, az önálló tájékozódás igényére építenek.

„Tetten ért szavakˮ az üzleti kommunikációban

Ahhoz, hogy az interneten keresők kíváncsiságára, tájékozódási igényére hatni tudj, először is azt kell belátnod, hogy az ellenállhatatlan termékleírás közege, a nyelv sohasem a gondolatok önmagában közömbös, külső csomagolása, hanem külön értékteremtő tényező lehet. 

Talán hallottál róla: az eszkimóknak több tucat szavuk van a hóra, és a világnézetüket befolyásolja, hogy ennek köszönhetően másként, árnyaltabban látják az őket körülvevő valóságot. Más példákat is mondhatnék persze arra, hogy a szavakkal gyógyítani, ölni vagy akár százezres tömegeket is befolyásolni lehet. A lényeg az, hogy a nyelv keretezi az élményeinket. Meghatározza, hogy miként értelmezzük a tapasztalatunkat. 

Saját szakterületünkön, az üzleti kommunikáció, a keresőoptimalizálás és a SEO termékleírás területén ez úgy nyilvánul meg, hogy a nyelv képes a fogyasztói tapasztalat bizonyos összetevőire ráirányítani a figyelmet – és ezzel párhuzamosan el is takarhatja vagy pozitívabb színben tüntetheti fel más, kevésbé előnyös oldalait (pl. az aránylag magas árat).

Elegendő ehhez a csúcsgasztronómia példáját felidézned: az öt Michelin-csillagos éttermek menüjében a termékleírás lehetővé teszi, hogy tudatosabban figyeljünk, jobban értékeljük és élvezzük az érzéki tapasztalatot, mint egyébként tennénk, és ezért hajlandóak legyünk többet fizetni érte.

Túl a nyelv varázsán: vágyak és problémák a SEO termékleírás során

Rendben, de Te mihez kezdj mindezzel, hanem nem sommelier (borszakértő) vagy Michelin-csillagos séf vagy?

Miután megjegyezted, hogy miként használjuk „a nyelv varázsaˮ jelenséget a termékleírás során – röviden: a fogyasztói figyelem tudatos irányítására –, számodra a szabály a következő lesz: „a termékleírásom nem (csak) a termékről szól, hanem az Olvasórólˮ.

A klasszikus marketinges mondás szerint: „A vásárlód nem tízcentis fúrófejet szeretne. Hanem egy tízcentis lyukat szeretne a falba.” 

Ha fúrófejeket forgalmazol, a Te dolgod az, hogy meggyőzd: a célját a legkönnyebben nem kalapáccsal, nem vésővel, nem szöggel éri el, hanem fúróval. Mégpedig éppen azzal, amelyben a Te fúrófejed van.

Más szóval: akkor lesz sikeres a termékleírás, ha nemcsak a fúrófej méretéről, anyagáról, szemmel látható és kézzelfogható tulajdonságairól szól, hanem a vágyról, amit a fúrófej kielégít, illetve a problémáról, amit megold. Extrém példa: akár egészen odáig menően is, hogy a feleséged mennyire felnéz majd Rád (az Olvasóra), amiért ilyen ügyesen megoldottad, hogy kiakassza a falra a nagyitól örökölt házi áldást, és újra a kedvencedet fogja főzni másnap ebédre. :)

(Ha még többet szeretnél tudni a tulajdonságok és előnyök helyes arányáról, akkor nézd meg ezt a cikkünket is a termékleírás „na, és akkor mi van?” tesztjéről!)

Hogyan kérdez, aki Téged keres? Kulcsszókutatás szolgáltatásunk

Végül egy kérdés, amit szándékosan nyitva hagytam. 

Honnan tudhatod meg, hogy milyen „varázsszavakatˮ kell használnod az üzleti kommunikációdban? Se hasra ütéssel, se telepátiával nem fog menni. Ezt meg kell kérdezni a célközönségedtől, vagyis le kell kutatni, hogy a szakterületeddel kapcsolatos szavakra pontosan hány Google-keresés van ma havonta Magyarországon és/vagy a nagyvilágban.

Kincset érő adatsort kaphatsz egy ilyen kutatás eredményeként. Fény derül a TOP 10 kulcsszavadra, ami köré teljes, online és offline értékesítési stratégiádat felépítheted. Hiszen a célcsoportod tudatában ezek a legmeggyőzőbb, mert saját kifejezéseik, amik által a termékedről vagy a szolgáltatásodról gondolkodni és érdeklődni szoktak.

Teendőd? Kérd a speciális szoftverekkel és borotvaéles eszű bölcsészeink csapatával végzett kulcsszókutatás szolgáltatásunkat, hogy megtudd: a Te esetedben konkrétan milyen kulcsszavakra kell alapozzon az ellenállhatatlan termékleírás!

További bejegyzések

3 vadiúj befolyásolási módszer az üzleti kommunikáció területén

Mi a biztos hatás titka az üzleti kommunikáció terén? Mi befolyásol olyankor, amikor igent mondunk egy ajánlatra? Robert B. Cialdini szociálpszichológus a saját bőrén tapasztalta, hogy bizonyos trükköknek nem tud ellenállni. Ezért kutatási célból értékesítési ügynöknek állt be, hogy ellesse a legjobbak szakmai fogásait. Lássuk, mire ment!

Az üzleti kommunikáció mesterfogásai pszichológus szemmel

Olvasom tovább...

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy a tömörség a szövegírás erénye. Ahogy az angol mondja: „Vágjunk a pulykába!ˮ Hogy jó példával járjunk elől, íme a legkönnyebben megjegyezhető szövegírás villámtippek, amik csodákat tesznek az értékesítési szövegeddel, és serkenteni fogják az eladást:

1. A szövegírás alapkérdése: Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ. 

Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing. 

A tartalommarketing titkos tanai

Olvasom tovább...

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

A bullet journal keretet ad nemcsak az üzleti, hanem a magánéleted számára is. Mindent tud, ami ahhoz kell, hogy hosszú távon produktív tudj maradni. Hogy mitől működik? Tőled. A bullet journal olyan eszköz, amelyet tulajdonképpen Te teremtesz magadnak, és Te is tartod életben.

Ha még nem hallottál róla, eláruljuk: egy olyan különleges naplóról van szó, ami első ránézésre pipálgatásra, rajzolgatásra, egy-egy szavas feljegyzések készítésére szolgál. Teszi mindezt olyan kreatív módon, hogy a végén egy egészen komoly önreflexiós képességet (reális önmagadra tekintést) alakíthatsz ki általa. 
Amiért a blogon foglalkozunk vele: kommunikációtervezéshez, tartalomgyártáshoz, szövegírási feladatok ütemezéséhez is remekül használhatod. Megtervezheted például, hogy milyen online kommunikációs trendeket építesz be a marketingedbe.
Mutatjuk a módszert.

Hogy kell ezt csinálni? Bullet journal készítés

Olvasom tovább...

Blogírás ötletek hónapról hónapra

Többet hozhat a rendszeres blogírás a fizetett reklámnál, mert szakértői státuszodat építed, és lojális követőket szerezhetsz vele. Ráadásul a Google-helyezéseddel is csodát tesz, mert a keresőmotor nagyra értékeli a frissülő, releváns tartalmakat. Egyetlen feltétellel. Ha rendszeresen csinálod, és legalább 1 évig kitartasz mellette. 
 
Vállalod a kihívást? Szuper! Akkor olvasd el hozzá ötleteinket, és a cikk végén egy kis letölthető ajándékkal is kedveskedni fogunk Neked. Kíváncsi vagy, mi az? Még ne görgess oda, mert a használatához kell ez az infó is!

Blogírás (legalább) havi egyszer – 12 tématippünk

Olvasom tovább...