Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy a tömörség a szövegírás erénye. Ahogy az angol mondja: „Vágjunk a pulykába!ˮ Hogy jó példával járjunk elől, íme a legkönnyebben megjegyezhető szövegírás villámtippek, amik csodákat tesznek az értékesítési szövegeddel, és serkenteni fogják az eladást:

1. A szövegírás alapkérdése: Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek?

Ez egyrészt azért jó kiindulópont, mert az értékesítési szövegírás fő feladata a problémamegoldás, mint arról ebben a cikkünkben is olvashatsz. (De még ne most! smiley)

Másrészt ez a kérdés hajlamossá tesz arra, hogy pontokba foglald a mondanivalódat, és tagoltan felsorold a vásárlásra buzdító ésszerű és persze érzelmi érveket. Ez mindig meggyőzőbb, mint a fellengzős körmondatok, amik mögött valami takargatnivalót, értéknélküliséget lehet sejteni.

2. Nem megy az írás? Készíts öninterjút!

Megsúgom: a fehér papírtól néha még a profi írók is görcsölnek. Mit tehetsz, hogy ne kapj írógörcsöt? Kapd elő a telefonod, és interjúvold meg saját magadat, utána pedig tisztázd le válaszaidat írásban!

A kérdések, amikre válaszolnod kell – a lelki szemeid előtt lebegő célszemély nevében:

  • Miért jó ez a termék nekem?
  • Hogyan szolgálhat ez a javamra?
  • Pontosan miért is vásároljak én éppen tőled?
  • Miért fizessem ki ezt az árat?
  • Mi a garancia?
  • Pontosan mit kapok, ha megveszem a terméket?


3. Butítsd le a szövegedet: indulj a mínusz 1-ről!

Rengeteg értékesítési szöveg tele van szakszavakkal, amiket legfeljebb a területen mozgó versenytársak értenek. Csak az a gond, hogy ők nem fognak vásárolni. Ezért nem is a nulláról kell indulnod, amikor magyarázol, hanem a mínusz 1-ről. 

Félreértés ne essék! Nem azért butítjuk le az értékesítési szöveget, mert az olvasó buta. Hanem mert siet. Nem kérte, hogy írj neki, hanem értékes idejéből szán rád néhány percet. De közben ott pittyeg a Facebookja, csöng a telefonja, vagy sír a gyereke. Nem tud csak rád figyelni. Mondd hát magyarul az idegen szavakat, és irtsd a terjengős kifejezéseket!
 
Társalgási stílusban írni azt jelenti, hogy az értékesítési szöveg nem lenne erőltetett nyelvtörő akkor sem, ha szóban felmondanád. Se nem környékezne felolvasás közben a lila ájulás, mert nincs időd közben levegőt venni.

4. „Ismerd az ellenséged!ˮ

Szun Cu fogalmaz így A háború művészetében. Persze az olvasónk nem ellenség. Sőt! De azért mi is egyfajta hódító hadjáratot indítunk a szövegírás során. Ezért ismernünk kell, hogy kinek a területére merészkedünk.
 
Ez azt jelenti, hogy mindig a célközönséged „nyelvjátékátˮ érdemes játszanod. Más szóval: használd a célcsoportod kifejezéseit! Ezek megismerésére való a kulcsszókutatás szolgáltatásunk (érdeklődj róla itt!), ami megadja számodra a „varázsszavakatˮ.
 
Kincset érő adatsort kapsz eredményeként. Fény derül TOP 10 kulcsszavadra, ami köré teljes, online és offline értékesítési stratégiádat felépítheted. Hiszen a célcsoportod tudatában ezek legmeggyőzőbb, mert saját kifejezéseik. Azok a szavak, amik által a termékedről beszélni, gondolkodni és érdeklődni szoktak.
 
Hasznos lehet az is, ha az internetes fórumokon, Facebook-csoportokban „kihallgatodˮ a kötetlenül zajló beszélgetéseket. Értékesítési szöveged akkor igazán ütős, ha egy ilyen beszélgetésben nem hatna idegenül.

5. Kezeld a kifogást!

Csak az amatőr reménykedik abban, hogy a hátrányok nem fognak az olvasója eszébe jutni. A legjobb értékesítők imádják a kifogásokat, mert alkalmat ad nekik arra, hogy hosszabban és személyre szabottabban kifejtsék a mondanivalójukat.

Warren Buffet, a 20. század legsikeresebb befektetője a részvényesekhez rendszeresen írt leveleiben mindig lefegyverző őszinteséggel beszél már az elején a hátrányokról, problémákról, gondokról. Miért? Mert ezzel bizonyítja a szavahihetőségét, és előkészíti a később bemutatott ígéretei, eredményei, pozitív üzenete lehengerlő hatását.
 
Akár dicsekedhetsz is a hátránnyal vagy a kifogással, ha meg tudod oldani, mert őszintébbnek fogsz tűnni. Nyugodtan indíthatsz azzal, hogy: „nem, ez a szolgáltatás nem fogja lehozni Önnek a csillagot az égrőlˮ. Mert azt viszont, amit már valóban meg tud tenni, jobban elhiszik neked egy ilyen kezdés után.
 
+1 tipp: Sohasem csak az számít, hogy valaki mit mond. Hanem legalább ennyire fontos az is, hogy ki mondja. Mennyire hiteles az, aki kommunikál? Ez a kérdés. Olvass tovább a linken, és megtudod, mi kell ahhoz, hogy szakértői státuszépítéssel támogasd a szövegírás egyperces fortélyait!
 

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...