Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy a tömörség a szövegírás erénye. Ahogy az angol mondja: „Vágjunk a pulykába!ˮ Hogy jó példával járjunk elől, íme a legkönnyebben megjegyezhető szövegírás villámtippek, amik csodákat tesznek az értékesítési szövegeddel, és serkenteni fogják az eladást:

1. A szövegírás alapkérdése: Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek?

Ez egyrészt azért jó kiindulópont, mert az értékesítési szövegírás fő feladata a problémamegoldás, mint arról ebben a cikkünkben is olvashatsz. (De még ne most! smiley)

Másrészt ez a kérdés hajlamossá tesz arra, hogy pontokba foglald a mondanivalódat, és tagoltan felsorold a vásárlásra buzdító ésszerű és persze érzelmi érveket. Ez mindig meggyőzőbb, mint a fellengzős körmondatok, amik mögött valami takargatnivalót, értéknélküliséget lehet sejteni.

2. Nem megy az írás? Készíts öninterjút!

Megsúgom: a fehér papírtól néha még a profi írók is görcsölnek. Mit tehetsz, hogy ne kapj írógörcsöt? Kapd elő a telefonod, és interjúvold meg saját magadat, utána pedig tisztázd le válaszaidat írásban!

A kérdések, amikre válaszolnod kell – a lelki szemeid előtt lebegő célszemély nevében:

  • Miért jó ez a termék nekem?
  • Hogyan szolgálhat ez a javamra?
  • Pontosan miért is vásároljak én éppen tőled?
  • Miért fizessem ki ezt az árat?
  • Mi a garancia?
  • Pontosan mit kapok, ha megveszem a terméket?


3. Butítsd le a szövegedet: indulj a mínusz 1-ről!

Rengeteg értékesítési szöveg tele van szakszavakkal, amiket legfeljebb a területen mozgó versenytársak értenek. Csak az a gond, hogy ők nem fognak vásárolni. Ezért nem is a nulláról kell indulnod, amikor magyarázol, hanem a mínusz 1-ről. 

Félreértés ne essék! Nem azért butítjuk le az értékesítési szöveget, mert az olvasó buta. Hanem mert siet. Nem kérte, hogy írj neki, hanem értékes idejéből szán rád néhány percet. De közben ott pittyeg a Facebookja, csöng a telefonja, vagy sír a gyereke. Nem tud csak rád figyelni. Mondd hát magyarul az idegen szavakat, és irtsd a terjengős kifejezéseket!
 
Társalgási stílusban írni azt jelenti, hogy az értékesítési szöveg nem lenne erőltetett nyelvtörő akkor sem, ha szóban felmondanád. Se nem környékezne felolvasás közben a lila ájulás, mert nincs időd közben levegőt venni.

4. „Ismerd az ellenséged!ˮ

Szun Cu fogalmaz így A háború művészetében. Persze az olvasónk nem ellenség. Sőt! De azért mi is egyfajta hódító hadjáratot indítunk a szövegírás során. Ezért ismernünk kell, hogy kinek a területére merészkedünk.
 
Ez azt jelenti, hogy mindig a célközönséged „nyelvjátékátˮ érdemes játszanod. Más szóval: használd a célcsoportod kifejezéseit! Ezek megismerésére való a kulcsszókutatás szolgáltatásunk (érdeklődj róla itt!), ami megadja számodra a „varázsszavakatˮ.
 
Kincset érő adatsort kapsz eredményeként. Fény derül TOP 10 kulcsszavadra, ami köré teljes, online és offline értékesítési stratégiádat felépítheted. Hiszen a célcsoportod tudatában ezek legmeggyőzőbb, mert saját kifejezéseik. Azok a szavak, amik által a termékedről beszélni, gondolkodni és érdeklődni szoktak.
 
Hasznos lehet az is, ha az internetes fórumokon, Facebook-csoportokban „kihallgatodˮ a kötetlenül zajló beszélgetéseket. Értékesítési szöveged akkor igazán ütős, ha egy ilyen beszélgetésben nem hatna idegenül.

5. Kezeld a kifogást!

Csak az amatőr reménykedik abban, hogy a hátrányok nem fognak az olvasója eszébe jutni. A legjobb értékesítők imádják a kifogásokat, mert alkalmat ad nekik arra, hogy hosszabban és személyre szabottabban kifejtsék a mondanivalójukat.

Warren Buffet, a 20. század legsikeresebb befektetője a részvényesekhez rendszeresen írt leveleiben mindig lefegyverző őszinteséggel beszél már az elején a hátrányokról, problémákról, gondokról. Miért? Mert ezzel bizonyítja a szavahihetőségét, és előkészíti a később bemutatott ígéretei, eredményei, pozitív üzenete lehengerlő hatását.
 
Akár dicsekedhetsz is a hátránnyal vagy a kifogással, ha meg tudod oldani, mert őszintébbnek fogsz tűnni. Nyugodtan indíthatsz azzal, hogy: „nem, ez a szolgáltatás nem fogja lehozni Önnek a csillagot az égrőlˮ. Mert azt viszont, amit már valóban meg tud tenni, jobban elhiszik neked egy ilyen kezdés után.
 
+1 tipp: Sohasem csak az számít, hogy valaki mit mond. Hanem legalább ennyire fontos az is, hogy ki mondja. Mennyire hiteles az, aki kommunikál? Ez a kérdés. Olvass tovább a linken, és megtudod, mi kell ahhoz, hogy szakértői státuszépítéssel támogasd a szövegírás egyperces fortélyait!
 

További bejegyzések

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...

Végre a Te vállalkozásod is élvezheti az Instagram előnyeit

Az Instagram fejlesztői újabb ötletekkel álltak elő, hogy minél hatékonyabban tudj kommunikálni a leendő és a meglévő ügyfeleiddel. 

Mivel mostanra szinte nemzedéki hovatartozástól függetlenül mindennapi életünk részévé vált a közösségi média, népszerűséged növeléséhez elkerülhetetlen, hogy Te is jelen legyél általa az online világban, és folyamatosan kommunikálj a vevőiddel. 

Az Instagram segít, hogy legszebb fényében mutasd be portékádat

Olvasom tovább...

15+1 tartalommarketing tipp a sikeres vállalkozáshoz

Tartalommarketing: lehet, hogy sokszor hallottad már a szót, de még nincs pontos fogalmad arról, hogy mi az, és hogyan alkalmazd. Szeretnél hatásosabban kommunikálni a jelenlegi és a reménybeli ügyfeleiddel? Ha igen, akkor máris fejest ugrottál a témába. Olvass tovább!

Tartalommarketing fogások, amiktől profithozó tornádóövezet lesz a nyár

Olvasom tovább...

Hatékony üzleti kommunikáció nyári időszámítás szerint is

Az üzleti kommunikáció terén sosincs megállás. Azt gondolnád, ha itt a nyár, és az ügyfeleid nyaralni mentek, akkor itt az ideje annak is, hogy hátradőlj, és élvezd a napsütést. De a vevőkkel folytatott kommunikáció ilyenkor se állhat le, sőt hasznosabb lehet, mint bármikor. 

Következetes üzleti kommunikáció, de könnyedebb témákról

Olvasom tovább...

A legújabb Facebook képméretek: 2018 – puskázz innen!

Az optimális Facebook képméreteket keresed? Aktualizáltuk a képméretek listáját, hogy 2018-ban is vonzó és figyelemfelkeltő posztokkal és hirdetésekkel öregbítsd a hírneved.

A Facebookon ugyanis nem elég végtelenül kreatívnak lenni: ha nem veszed figyelembe az ajánlott feltöltési méreteket, könnyen értelmezhetetlenné válik a kép. Ezeket a méreteket ráadásul nehéz nyomon követni, mivel a követelmények a kép típusától függően változnak, és maguk ajánlások is gyakran frissülnek (évente akár többször is).

Ezeket a méreteket használd, ha tökéletes Facebook posztot, hirdetést akarsz

Olvasom tovább...