Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy a tömörség a szövegírás erénye. Ahogy az angol mondja: „Vágjunk a pulykába!ˮ Hogy jó példával járjunk elől, íme a legkönnyebben megjegyezhető szövegírás villámtippek, amik csodákat tesznek az értékesítési szövegeddel, és serkenteni fogják az eladást:

1. A szövegírás alapkérdése: Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek?

Ez egyrészt azért jó kiindulópont, mert az értékesítési szövegírás fő feladata a problémamegoldás, mint arról ebben a cikkünkben is olvashatsz. (De még ne most! smiley)

Másrészt ez a kérdés hajlamossá tesz arra, hogy pontokba foglald a mondanivalódat, és tagoltan felsorold a vásárlásra buzdító ésszerű és persze érzelmi érveket. Ez mindig meggyőzőbb, mint a fellengzős körmondatok, amik mögött valami takargatnivalót, értéknélküliséget lehet sejteni.

2. Nem megy az írás? Készíts öninterjút!

Megsúgom: a fehér papírtól néha még a profi írók is görcsölnek. Mit tehetsz, hogy ne kapj írógörcsöt? Kapd elő a telefonod, és interjúvold meg saját magadat, utána pedig tisztázd le válaszaidat írásban!

A kérdések, amikre válaszolnod kell – a lelki szemeid előtt lebegő célszemély nevében:

  • Miért jó ez a termék nekem?
  • Hogyan szolgálhat ez a javamra?
  • Pontosan miért is vásároljak én éppen tőled?
  • Miért fizessem ki ezt az árat?
  • Mi a garancia?
  • Pontosan mit kapok, ha megveszem a terméket?


3. Butítsd le a szövegedet: indulj a mínusz 1-ről!

Rengeteg értékesítési szöveg tele van szakszavakkal, amiket legfeljebb a területen mozgó versenytársak értenek. Csak az a gond, hogy ők nem fognak vásárolni. Ezért nem is a nulláról kell indulnod, amikor magyarázol, hanem a mínusz 1-ről. 

Félreértés ne essék! Nem azért butítjuk le az értékesítési szöveget, mert az olvasó buta. Hanem mert siet. Nem kérte, hogy írj neki, hanem értékes idejéből szán rád néhány percet. De közben ott pittyeg a Facebookja, csöng a telefonja, vagy sír a gyereke. Nem tud csak rád figyelni. Mondd hát magyarul az idegen szavakat, és irtsd a terjengős kifejezéseket!
 
Társalgási stílusban írni azt jelenti, hogy az értékesítési szöveg nem lenne erőltetett nyelvtörő akkor sem, ha szóban felmondanád. Se nem környékezne felolvasás közben a lila ájulás, mert nincs időd közben levegőt venni.

4. „Ismerd az ellenséged!ˮ

Szun Cu fogalmaz így A háború művészetében. Persze az olvasónk nem ellenség. Sőt! De azért mi is egyfajta hódító hadjáratot indítunk a szövegírás során. Ezért ismernünk kell, hogy kinek a területére merészkedünk.
 
Ez azt jelenti, hogy mindig a célközönséged „nyelvjátékátˮ érdemes játszanod. Más szóval: használd a célcsoportod kifejezéseit! Ezek megismerésére való a kulcsszókutatás szolgáltatásunk (érdeklődj róla itt!), ami megadja számodra a „varázsszavakatˮ.
 
Kincset érő adatsort kapsz eredményeként. Fény derül TOP 10 kulcsszavadra, ami köré teljes, online és offline értékesítési stratégiádat felépítheted. Hiszen a célcsoportod tudatában ezek legmeggyőzőbb, mert saját kifejezéseik. Azok a szavak, amik által a termékedről beszélni, gondolkodni és érdeklődni szoktak.
 
Hasznos lehet az is, ha az internetes fórumokon, Facebook-csoportokban „kihallgatodˮ a kötetlenül zajló beszélgetéseket. Értékesítési szöveged akkor igazán ütős, ha egy ilyen beszélgetésben nem hatna idegenül.

5. Kezeld a kifogást!

Csak az amatőr reménykedik abban, hogy a hátrányok nem fognak az olvasója eszébe jutni. A legjobb értékesítők imádják a kifogásokat, mert alkalmat ad nekik arra, hogy hosszabban és személyre szabottabban kifejtsék a mondanivalójukat.

Warren Buffet, a 20. század legsikeresebb befektetője a részvényesekhez rendszeresen írt leveleiben mindig lefegyverző őszinteséggel beszél már az elején a hátrányokról, problémákról, gondokról. Miért? Mert ezzel bizonyítja a szavahihetőségét, és előkészíti a később bemutatott ígéretei, eredményei, pozitív üzenete lehengerlő hatását.
 
Akár dicsekedhetsz is a hátránnyal vagy a kifogással, ha meg tudod oldani, mert őszintébbnek fogsz tűnni. Nyugodtan indíthatsz azzal, hogy: „nem, ez a szolgáltatás nem fogja lehozni Önnek a csillagot az égrőlˮ. Mert azt viszont, amit már valóban meg tud tenni, jobban elhiszik neked egy ilyen kezdés után.
 
+1 tipp: Sohasem csak az számít, hogy valaki mit mond. Hanem legalább ennyire fontos az is, hogy ki mondja. Mennyire hiteles az, aki kommunikál? Ez a kérdés. Olvass tovább a linken, és megtudod, mi kell ahhoz, hogy szakértői státuszépítéssel támogasd a szövegírás egyperces fortélyait!
 

További bejegyzések

3 vadiúj befolyásolási módszer az üzleti kommunikáció területén

Mi a biztos hatás titka az üzleti kommunikáció terén? Mi befolyásol olyankor, amikor igent mondunk egy ajánlatra? Robert B. Cialdini szociálpszichológus a saját bőrén tapasztalta, hogy bizonyos trükköknek nem tud ellenállni. Ezért kutatási célból értékesítési ügynöknek állt be, hogy ellesse a legjobbak szakmai fogásait. Lássuk, mire ment!

Az üzleti kommunikáció mesterfogásai pszichológus szemmel

Olvasom tovább...

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

Becsapós kérdés: miről szól a csábítóan vonzó termékleírás valójában? Vagy másképpen, egy kicsit filozofikusabban kérdezve: miként beszélj a termékedről – vagy a szolgáltatásodról – úgy, hogy a nyelv értéket adjon hozzá az előzetesen létező fizikai valósághoz? Egyszóval:

Milyen az ellenállhatatlan SEO termékleírás?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ. 

Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing. 

A tartalommarketing titkos tanai

Olvasom tovább...

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

A bullet journal keretet ad nemcsak az üzleti, hanem a magánéleted számára is. Mindent tud, ami ahhoz kell, hogy hosszú távon produktív tudj maradni. Hogy mitől működik? Tőled. A bullet journal olyan eszköz, amelyet tulajdonképpen Te teremtesz magadnak, és Te is tartod életben.

Ha még nem hallottál róla, eláruljuk: egy olyan különleges naplóról van szó, ami első ránézésre pipálgatásra, rajzolgatásra, egy-egy szavas feljegyzések készítésére szolgál. Teszi mindezt olyan kreatív módon, hogy a végén egy egészen komoly önreflexiós képességet (reális önmagadra tekintést) alakíthatsz ki általa. 
Amiért a blogon foglalkozunk vele: kommunikációtervezéshez, tartalomgyártáshoz, szövegírási feladatok ütemezéséhez is remekül használhatod. Megtervezheted például, hogy milyen online kommunikációs trendeket építesz be a marketingedbe.
Mutatjuk a módszert.

Hogy kell ezt csinálni? Bullet journal készítés

Olvasom tovább...

Blogírás ötletek hónapról hónapra

Többet hozhat a rendszeres blogírás a fizetett reklámnál, mert szakértői státuszodat építed, és lojális követőket szerezhetsz vele. Ráadásul a Google-helyezéseddel is csodát tesz, mert a keresőmotor nagyra értékeli a frissülő, releváns tartalmakat. Egyetlen feltétellel. Ha rendszeresen csinálod, és legalább 1 évig kitartasz mellette. 
 
Vállalod a kihívást? Szuper! Akkor olvasd el hozzá ötleteinket, és a cikk végén egy kis letölthető ajándékkal is kedveskedni fogunk Neked. Kíváncsi vagy, mi az? Még ne görgess oda, mert a használatához kell ez az infó is!

Blogírás (legalább) havi egyszer – 12 tématippünk

Olvasom tovább...