Pinterest, a mindig nyerő ötletautomata: hogyan indítsd be? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Pinterest, a mindig nyerő ötletautomata: hogyan indítsd be?

Pinterest, a mindig nyerő ötletautomata: hogyan indítsd be?

A Pinterest egy olyan közösségi oldal, ahol csak a külsőségek számítanak. Nem hangzik túl jól? Pedig igaz, ráadásul a legkevésbé sem rossz dolog. Sőt, ha egyszerűen és szórakozva akarod céged marketingjét felpörgetni, akkor egyenesen neked találták ki ezt a lehetőséget!

Pinterest, a kollektív agybörze

A közösségi oldal neve egy szóösszetétel, ami a pin = „tűzniˮ és az interest = „érdeklődésˮ szavakból ered. Az oldalon táblákat lehet létrehozni, amikre a felhasználók képeket tűznek

Egy pin képből, leírásból és a forrás linkjéből áll. A szép, kreatív képek itt mindent visznek. Mire lehet ez jó neked a gyakorlatban? Hát arra, hogy pinjeiddel megmutathatod a követőidnek: miért érdemes a márkádat használniuk. 

A képet egyenesen a honlapodról vagy blogodról tűzheted ki. Ezért ha az a Pinteresten megtetszik valakinek, és rákattint, hipp-hopp az oldaladon találja magát. Igen, ez egy ilyen egyszerű marketingeszköz. Még nem használod? :)

Kicsit olyan, mintha otthon lenne egy falitáblád, amire a jobbnál jobb ötleteidet tűzöd fel. Csakhogy itt a saját ötleteid mellett további 150 millió embertől is kaphatsz ihletet. Ez egy igazi kollektív tudatbörze, ahol akár hetekig is körbejár egy-egy jó gondolat. Aligha van jelenleg ennél egyszerűbben hozzáférhető online ihletforrás.

Így bánj a pinekkel

Ha gyorsan le akarsz akasztani magadnak egy jó ötletet, akkor regisztrálj a Pinterestre email- vagy Facebook-fiókoddal, és már jöhet is az ihletgyűjtés!

Tudatosan akarod használni ezt a felületet, és cégedet is népszerűsítenéd?  Törekedj arra, hogy minél többen tűzzék ki, osszák meg, vagyis „pineljék” a tartalmaidat. 

Hogyan kell eljárnod ehhez? Adj kreatív, figyelemfelkeltő neveket a tábláidnak, és lásd el őket a megfelelő kulcsszavakkal! Ezzel máris sokat tettél a márkád népszerűsítéséért. 

Mivel ez a közösségi felület a képekből él, mindig figyelj arra, hogy a legjobb minőségű képet töltsd fel, ami legyen legalább 800x600-as méretű. Itt nem csak a külsőség, de a méret is fontos.

Gyárts, szórakoztass, gyarapíts!

  1. Csinálj táblát a cégedről, termékedről, és szórd tele minőségi tartalmakkal!
  2. Szelektálj: viseld gondját profilodnak – főleg, ha márkádat is népszerűsíted!
  3. Határozd meg célközönségedet, hogy valódi fogyasztókra találj!
  4. Arról se feledkezz meg, hogy ez is egy közösségi médiafelület, ahol gondoskodnod kell a követőid szórakoztatásáról! Hozz létre külön táblákat a könnyed, vicces és egyéb, a márkádhoz közelről-távolról kapcsolódó érdekes témáknak is!

Miközben inspirációt gyűjtesz, szórakozol és másokat szórakoztatsz, a márkádat is népszerűsíted. Ehhez nem kell mást tenned, mint aktívan gyűjtened az ötleteidet a tábláidon, és pinelned a saját oldalaid képeit. Szórakozás és ingyen marketing egyben: ez a Pinterest, amiről ebben a cikkünkben olvashatsz még többet.

Kedvet kaptál egy kis könnyed pinelésre? Gyere el a következő díjmentes előadásra, ahol a Pinterest és az Instagram használatáról lesz szó!

További bejegyzések

3 vadiúj befolyásolási módszer az üzleti kommunikáció területén

Mi a biztos hatás titka az üzleti kommunikáció terén? Mi befolyásol olyankor, amikor igent mondunk egy ajánlatra? Robert B. Cialdini szociálpszichológus a saját bőrén tapasztalta, hogy bizonyos trükköknek nem tud ellenállni. Ezért kutatási célból értékesítési ügynöknek állt be, hogy ellesse a legjobbak szakmai fogásait. Lássuk, mire ment!

Az üzleti kommunikáció mesterfogásai pszichológus szemmel

Olvasom tovább...

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

Becsapós kérdés: miről szól a csábítóan vonzó termékleírás valójában? Vagy másképpen, egy kicsit filozofikusabban kérdezve: miként beszélj a termékedről – vagy a szolgáltatásodról – úgy, hogy a nyelv értéket adjon hozzá az előzetesen létező fizikai valósághoz? Egyszóval:

Milyen az ellenállhatatlan SEO termékleírás?

Olvasom tovább...

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy a tömörség a szövegírás erénye. Ahogy az angol mondja: „Vágjunk a pulykába!ˮ Hogy jó példával járjunk elől, íme a legkönnyebben megjegyezhető szövegírás villámtippek, amik csodákat tesznek az értékesítési szövegeddel, és serkenteni fogják az eladást:

1. A szövegírás alapkérdése: Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ. 

Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing. 

A tartalommarketing titkos tanai

Olvasom tovább...

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

A bullet journal keretet ad nemcsak az üzleti, hanem a magánéleted számára is. Mindent tud, ami ahhoz kell, hogy hosszú távon produktív tudj maradni. Hogy mitől működik? Tőled. A bullet journal olyan eszköz, amelyet tulajdonképpen Te teremtesz magadnak, és Te is tartod életben.

Ha még nem hallottál róla, eláruljuk: egy olyan különleges naplóról van szó, ami első ránézésre pipálgatásra, rajzolgatásra, egy-egy szavas feljegyzések készítésére szolgál. Teszi mindezt olyan kreatív módon, hogy a végén egy egészen komoly önreflexiós képességet (reális önmagadra tekintést) alakíthatsz ki általa. 
Amiért a blogon foglalkozunk vele: kommunikációtervezéshez, tartalomgyártáshoz, szövegírási feladatok ütemezéséhez is remekül használhatod. Megtervezheted például, hogy milyen online kommunikációs trendeket építesz be a marketingedbe.
Mutatjuk a módszert.

Hogy kell ezt csinálni? Bullet journal készítés

Olvasom tovább...

Blogírás ötletek hónapról hónapra

Többet hozhat a rendszeres blogírás a fizetett reklámnál, mert szakértői státuszodat építed, és lojális követőket szerezhetsz vele. Ráadásul a Google-helyezéseddel is csodát tesz, mert a keresőmotor nagyra értékeli a frissülő, releváns tartalmakat. Egyetlen feltétellel. Ha rendszeresen csinálod, és legalább 1 évig kitartasz mellette. 
 
Vállalod a kihívást? Szuper! Akkor olvasd el hozzá ötleteinket, és a cikk végén egy kis letölthető ajándékkal is kedveskedni fogunk Neked. Kíváncsi vagy, mi az? Még ne görgess oda, mert a használatához kell ez az infó is!

Blogírás (legalább) havi egyszer – 12 tématippünk

Olvasom tovább...