Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing” - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ. 

Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing. 

A tartalommarketing titkos tanai

Az egész témakör lényege, hogy eljuttassuk üzenetünket a célközönséghez: igazából „csupán” a kommunikáció
 
„Tudunk Neked segíteni ebben problémában, és – a pénzedért cserébe – készséggel állunk a rendelkezésedre.” Eddig tiszta sor. Nincs más dolgunk, mint kiállni a képzeletbeli dombtetőre, és szétkiabálni ezt országnak-világnak. Amivel készen is volnánk.  
 
Csakhogy a helyzet az, hogy több millióan ordítoznak ott hasonló megoldásokról, amelyek közöl ráadásul nem is mindegyik egyformán működőképes. Az eredmény? Egy olyan hallgatóság, amely bizalmatlan, és hovatovább fülvédővel jár. 
 
Ha ezt nem vesszük figyelembe, akkor gyorsan el is érkezünk a kudarcba fulladt, pénznyelő marketing ösvényeire és az olyan elképzelésekhez, melyek szerint „ a marketing fölösleges pénzkidobás”. De van egy másik út is…
 
Noha a közönség nem hajlandó figyelni, attól még igényei és problémái vannak, és ezért keresi a megoldásokat. Nem reklámokat, termékeket és akciós ajánlatokat keres, hanem olyan használható információkat, amelyek segítségével meg tudja oldani a problémáit.
 
Szóval mi is a tartalommarketing – avagy angolul a „content marketing”? Meghatározása szerint: „Egy stratégiai marketingmegközelítés, ami értékes, hasznos, rendszeres tartalmak készítésére és terjesztésére fókuszál a célközönség odavonzása, megszerzése, megtartása és legfőképp a profit növelése érdekében.”
 
Itt a hangsúly az „értékes” szón van. Ha tartalommarketinggel foglalkozunk, akkor olyan tartalmakat készítünk és teszünk közzé rendszeresen, amelyek az olvasó problémájáról és megoldásáról szóló, hasznos információkat tartalmaznak. 
 
Egyszerűen arról van szól, hogy megfordítjuk az áramlásokat. Nem mi tukmálunk, hanem csak könnyen és leginkább ingyenesen hozzáférhetővé teszünk olyan dolgokat, amiket az emberek eleve önszántukból keresnek.
 

A tartalommarketing előnyei

- Bizalomgerjesztő. Mind a régi, mind az új vásárlók értékelni fogják, ha valaki önzetlenül segíteni próbál, és pláne értékelik, ha ez sikerül is. Így sokkal könnyebb új ügyfeleket szerezni, illetve megtartani a régieket.
- Szakértői pozíció. Ugye szívesebben fordulsz ahhoz, aki sok hasznos okosságot tesz közzé egy bizonyos témában? 
- Több bevétel. Nem szükséges ecsetelni, hogy inkább annál vásárolok, aki valóban ért a szakterületéhez, és bizonyítottan segítőkész. 
- Költséghatékony. Nem kerül őrült pénzösszegekbe segíteni az embereknek, és mondjuk egy Facebook- poszt vagy hirdetés teljesítményét nagyon könnyű mérni, illetve korrigálni.  
 

Megjelenési formái

Manapság számos formában közölhetünk hasznos tartalmat a közönség gel. Ezek közül a leggyakoribbak a következők: 
- blogcikkek
- Facebook-bejegyzések
- videók.
- e-bookok, letölthető tanulmányok, magazinok
- podcastok
 

Hogyan kezdj neki?

1. Tisztázd, hogy miben vagy jó! Mit szeretsz csinálni? Minek vagy a szakértője? Ha megvan a válasz, akkor jöhet a 2. lépés. 
 
2. Kezdj el publikálni! Készíts értékes tartalmakat a szakterületed kapcsán!
 
3. Tedd őket könnyen hozzáférhetővé, ahol csak tudod! Facebook-csoportok, blogok, fórumok, kommentek lehetnek erre a legjobb helyszínek. Ahol csak tudsz, csatlakozz be beszélgetésekbe, és kommentelj szakszerűen
 
4.  Csináld addig a fenti 2-3. lépést, amíg már jelentős tömegeket tudsz mozgatni. Könnyen lehet, hogy hamar adminjogot kapsz egy szakmai csoportban, stb.
 
5. Tervezd meg az értékesítési folyamatot! Ne feledd, hogy nem a tartalomkészítés bizniszében vagy, hanem az eladásban. Találd ki, hogy mi felé hogyan tereld a közönséget, és tényleg megnövelheted az eladásaidat!
 
Többet szeretnél tudni a témáról? Jelentkezz 30 napos, díjmentes képzésünkre, amely lépésről lépésre megismertet a tartalommarketing alapjaival.
 
További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...