Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing” - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ. 

Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing. 

A tartalommarketing titkos tanai

Az egész témakör lényege, hogy eljuttassuk üzenetünket a célközönséghez: igazából „csupán” a kommunikáció
 
„Tudunk Neked segíteni ebben problémában, és – a pénzedért cserébe – készséggel állunk a rendelkezésedre.” Eddig tiszta sor. Nincs más dolgunk, mint kiállni a képzeletbeli dombtetőre, és szétkiabálni ezt országnak-világnak. Amivel készen is volnánk.  
 
Csakhogy a helyzet az, hogy több millióan ordítoznak ott hasonló megoldásokról, amelyek közöl ráadásul nem is mindegyik egyformán működőképes. Az eredmény? Egy olyan hallgatóság, amely bizalmatlan, és hovatovább fülvédővel jár. 
 
Ha ezt nem vesszük figyelembe, akkor gyorsan el is érkezünk a kudarcba fulladt, pénznyelő marketing ösvényeire és az olyan elképzelésekhez, melyek szerint „ a marketing fölösleges pénzkidobás”. De van egy másik út is…
 
Noha a közönség nem hajlandó figyelni, attól még igényei és problémái vannak, és ezért keresi a megoldásokat. Nem reklámokat, termékeket és akciós ajánlatokat keres, hanem olyan használható információkat, amelyek segítségével meg tudja oldani a problémáit.
 
Szóval mi is a tartalommarketing – avagy angolul a „content marketing”? Meghatározása szerint: „Egy stratégiai marketingmegközelítés, ami értékes, hasznos, rendszeres tartalmak készítésére és terjesztésére fókuszál a célközönség odavonzása, megszerzése, megtartása és legfőképp a profit növelése érdekében.”
 
Itt a hangsúly az „értékes” szón van. Ha tartalommarketinggel foglalkozunk, akkor olyan tartalmakat készítünk és teszünk közzé rendszeresen, amelyek az olvasó problémájáról és megoldásáról szóló, hasznos információkat tartalmaznak. 
 
Egyszerűen arról van szól, hogy megfordítjuk az áramlásokat. Nem mi tukmálunk, hanem csak könnyen és leginkább ingyenesen hozzáférhetővé teszünk olyan dolgokat, amiket az emberek eleve önszántukból keresnek.
 

A tartalommarketing előnyei

- Bizalomgerjesztő. Mind a régi, mind az új vásárlók értékelni fogják, ha valaki önzetlenül segíteni próbál, és pláne értékelik, ha ez sikerül is. Így sokkal könnyebb új ügyfeleket szerezni, illetve megtartani a régieket.
- Szakértői pozíció. Ugye szívesebben fordulsz ahhoz, aki sok hasznos okosságot tesz közzé egy bizonyos témában? 
- Több bevétel. Nem szükséges ecsetelni, hogy inkább annál vásárolok, aki valóban ért a szakterületéhez, és bizonyítottan segítőkész. 
- Költséghatékony. Nem kerül őrült pénzösszegekbe segíteni az embereknek, és mondjuk egy Facebook- poszt vagy hirdetés teljesítményét nagyon könnyű mérni, illetve korrigálni.  
 

Megjelenési formái

Manapság számos formában közölhetünk hasznos tartalmat a közönség gel. Ezek közül a leggyakoribbak a következők: 
- blogcikkek
- Facebook-bejegyzések
- videók.
- e-bookok, letölthető tanulmányok, magazinok
- podcastok
 

Hogyan kezdj neki?

1. Tisztázd, hogy miben vagy jó! Mit szeretsz csinálni? Minek vagy a szakértője? Ha megvan a válasz, akkor jöhet a 2. lépés. 
 
2. Kezdj el publikálni! Készíts értékes tartalmakat a szakterületed kapcsán!
 
3. Tedd őket könnyen hozzáférhetővé, ahol csak tudod! Facebook-csoportok, blogok, fórumok, kommentek lehetnek erre a legjobb helyszínek. Ahol csak tudsz, csatlakozz be beszélgetésekbe, és kommentelj szakszerűen
 
4.  Csináld addig a fenti 2-3. lépést, amíg már jelentős tömegeket tudsz mozgatni. Könnyen lehet, hogy hamar adminjogot kapsz egy szakmai csoportban, stb.
 
5. Tervezd meg az értékesítési folyamatot! Ne feledd, hogy nem a tartalomkészítés bizniszében vagy, hanem az eladásban. Találd ki, hogy mi felé hogyan tereld a közönséget, és tényleg megnövelheted az eladásaidat!
 
Többet szeretnél tudni a témáról? Jelentkezz 30 napos, díjmentes képzésünkre, amely lépésről lépésre megismertet a tartalommarketing alapjaival.
 
További bejegyzések

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...

Végre a Te vállalkozásod is élvezheti az Instagram előnyeit

Az Instagram fejlesztői újabb ötletekkel álltak elő, hogy minél hatékonyabban tudj kommunikálni a leendő és a meglévő ügyfeleiddel. 

Mivel mostanra szinte nemzedéki hovatartozástól függetlenül mindennapi életünk részévé vált a közösségi média, népszerűséged növeléséhez elkerülhetetlen, hogy Te is jelen legyél általa az online világban, és folyamatosan kommunikálj a vevőiddel. 

Az Instagram segít, hogy legszebb fényében mutasd be portékádat

Olvasom tovább...

15+1 tartalommarketing tipp a sikeres vállalkozáshoz

Tartalommarketing: lehet, hogy sokszor hallottad már a szót, de még nincs pontos fogalmad arról, hogy mi az, és hogyan alkalmazd. Szeretnél hatásosabban kommunikálni a jelenlegi és a reménybeli ügyfeleiddel? Ha igen, akkor máris fejest ugrottál a témába. Olvass tovább!

Tartalommarketing fogások, amiktől profithozó tornádóövezet lesz a nyár

Olvasom tovább...

Hatékony üzleti kommunikáció nyári időszámítás szerint is

Az üzleti kommunikáció terén sosincs megállás. Azt gondolnád, ha itt a nyár, és az ügyfeleid nyaralni mentek, akkor itt az ideje annak is, hogy hátradőlj, és élvezd a napsütést. De a vevőkkel folytatott kommunikáció ilyenkor se állhat le, sőt hasznosabb lehet, mint bármikor. 

Következetes üzleti kommunikáció, de könnyedebb témákról

Olvasom tovább...

A legújabb Facebook képméretek: 2018 – puskázz innen!

Az optimális Facebook képméreteket keresed? Aktualizáltuk a képméretek listáját, hogy 2018-ban is vonzó és figyelemfelkeltő posztokkal és hirdetésekkel öregbítsd a hírneved.

A Facebookon ugyanis nem elég végtelenül kreatívnak lenni: ha nem veszed figyelembe az ajánlott feltöltési méreteket, könnyen értelmezhetetlenné válik a kép. Ezeket a méreteket ráadásul nehéz nyomon követni, mivel a követelmények a kép típusától függően változnak, és maguk ajánlások is gyakran frissülnek (évente akár többször is).

Ezeket a méreteket használd, ha tökéletes Facebook posztot, hirdetést akarsz

Olvasom tovább...