Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing” - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ. 

Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing. 

A tartalommarketing titkos tanai

Az egész témakör lényege, hogy eljuttassuk üzenetünket a célközönséghez: igazából „csupán” a kommunikáció
 
„Tudunk Neked segíteni ebben problémában, és – a pénzedért cserébe – készséggel állunk a rendelkezésedre.” Eddig tiszta sor. Nincs más dolgunk, mint kiállni a képzeletbeli dombtetőre, és szétkiabálni ezt országnak-világnak. Amivel készen is volnánk.  
 
Csakhogy a helyzet az, hogy több millióan ordítoznak ott hasonló megoldásokról, amelyek közöl ráadásul nem is mindegyik egyformán működőképes. Az eredmény? Egy olyan hallgatóság, amely bizalmatlan, és hovatovább fülvédővel jár. 
 
Ha ezt nem vesszük figyelembe, akkor gyorsan el is érkezünk a kudarcba fulladt, pénznyelő marketing ösvényeire és az olyan elképzelésekhez, melyek szerint „ a marketing fölösleges pénzkidobás”. De van egy másik út is…
 
Noha a közönség nem hajlandó figyelni, attól még igényei és problémái vannak, és ezért keresi a megoldásokat. Nem reklámokat, termékeket és akciós ajánlatokat keres, hanem olyan használható információkat, amelyek segítségével meg tudja oldani a problémáit.
 
Szóval mi is a tartalommarketing – avagy angolul a „content marketing”? Meghatározása szerint: „Egy stratégiai marketingmegközelítés, ami értékes, hasznos, rendszeres tartalmak készítésére és terjesztésére fókuszál a célközönség odavonzása, megszerzése, megtartása és legfőképp a profit növelése érdekében.”
 
Itt a hangsúly az „értékes” szón van. Ha tartalommarketinggel foglalkozunk, akkor olyan tartalmakat készítünk és teszünk közzé rendszeresen, amelyek az olvasó problémájáról és megoldásáról szóló, hasznos információkat tartalmaznak. 
 
Egyszerűen arról van szól, hogy megfordítjuk az áramlásokat. Nem mi tukmálunk, hanem csak könnyen és leginkább ingyenesen hozzáférhetővé teszünk olyan dolgokat, amiket az emberek eleve önszántukból keresnek.
 

A tartalommarketing előnyei

- Bizalomgerjesztő. Mind a régi, mind az új vásárlók értékelni fogják, ha valaki önzetlenül segíteni próbál, és pláne értékelik, ha ez sikerül is. Így sokkal könnyebb új ügyfeleket szerezni, illetve megtartani a régieket.
- Szakértői pozíció. Ugye szívesebben fordulsz ahhoz, aki sok hasznos okosságot tesz közzé egy bizonyos témában? 
- Több bevétel. Nem szükséges ecsetelni, hogy inkább annál vásárolok, aki valóban ért a szakterületéhez, és bizonyítottan segítőkész. 
- Költséghatékony. Nem kerül őrült pénzösszegekbe segíteni az embereknek, és mondjuk egy Facebook- poszt vagy hirdetés teljesítményét nagyon könnyű mérni, illetve korrigálni.  
 

Megjelenési formái

Manapság számos formában közölhetünk hasznos tartalmat a közönség gel. Ezek közül a leggyakoribbak a következők: 
- blogcikkek
- Facebook-bejegyzések
- videók.
- e-bookok, letölthető tanulmányok, magazinok
- podcastok
 

Hogyan kezdj neki?

1. Tisztázd, hogy miben vagy jó! Mit szeretsz csinálni? Minek vagy a szakértője? Ha megvan a válasz, akkor jöhet a 2. lépés. 
 
2. Kezdj el publikálni! Készíts értékes tartalmakat a szakterületed kapcsán!
 
3. Tedd őket könnyen hozzáférhetővé, ahol csak tudod! Facebook-csoportok, blogok, fórumok, kommentek lehetnek erre a legjobb helyszínek. Ahol csak tudsz, csatlakozz be beszélgetésekbe, és kommentelj szakszerűen
 
4.  Csináld addig a fenti 2-3. lépést, amíg már jelentős tömegeket tudsz mozgatni. Könnyen lehet, hogy hamar adminjogot kapsz egy szakmai csoportban, stb.
 
5. Tervezd meg az értékesítési folyamatot! Ne feledd, hogy nem a tartalomkészítés bizniszében vagy, hanem az eladásban. Találd ki, hogy mi felé hogyan tereld a közönséget, és tényleg megnövelheted az eladásaidat!
 
Többet szeretnél tudni a témáról? Jelentkezz 30 napos, díjmentes képzésünkre, amely lépésről lépésre megismertet a tartalommarketing alapjaival.
 
További bejegyzések

3 vadiúj befolyásolási módszer az üzleti kommunikáció területén

Mi a biztos hatás titka az üzleti kommunikáció terén? Mi befolyásol olyankor, amikor igent mondunk egy ajánlatra? Robert B. Cialdini szociálpszichológus a saját bőrén tapasztalta, hogy bizonyos trükköknek nem tud ellenállni. Ezért kutatási célból értékesítési ügynöknek állt be, hogy ellesse a legjobbak szakmai fogásait. Lássuk, mire ment!

Az üzleti kommunikáció mesterfogásai pszichológus szemmel

Olvasom tovább...

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

Becsapós kérdés: miről szól a csábítóan vonzó termékleírás valójában? Vagy másképpen, egy kicsit filozofikusabban kérdezve: miként beszélj a termékedről – vagy a szolgáltatásodról – úgy, hogy a nyelv értéket adjon hozzá az előzetesen létező fizikai valósághoz? Egyszóval:

Milyen az ellenállhatatlan SEO termékleírás?

Olvasom tovább...

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy a tömörség a szövegírás erénye. Ahogy az angol mondja: „Vágjunk a pulykába!ˮ Hogy jó példával járjunk elől, íme a legkönnyebben megjegyezhető szövegírás villámtippek, amik csodákat tesznek az értékesítési szövegeddel, és serkenteni fogják az eladást:

1. A szövegírás alapkérdése: Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek?

Olvasom tovább...

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

A bullet journal keretet ad nemcsak az üzleti, hanem a magánéleted számára is. Mindent tud, ami ahhoz kell, hogy hosszú távon produktív tudj maradni. Hogy mitől működik? Tőled. A bullet journal olyan eszköz, amelyet tulajdonképpen Te teremtesz magadnak, és Te is tartod életben.

Ha még nem hallottál róla, eláruljuk: egy olyan különleges naplóról van szó, ami első ránézésre pipálgatásra, rajzolgatásra, egy-egy szavas feljegyzések készítésére szolgál. Teszi mindezt olyan kreatív módon, hogy a végén egy egészen komoly önreflexiós képességet (reális önmagadra tekintést) alakíthatsz ki általa. 
Amiért a blogon foglalkozunk vele: kommunikációtervezéshez, tartalomgyártáshoz, szövegírási feladatok ütemezéséhez is remekül használhatod. Megtervezheted például, hogy milyen online kommunikációs trendeket építesz be a marketingedbe.
Mutatjuk a módszert.

Hogy kell ezt csinálni? Bullet journal készítés

Olvasom tovább...

Blogírás ötletek hónapról hónapra

Többet hozhat a rendszeres blogírás a fizetett reklámnál, mert szakértői státuszodat építed, és lojális követőket szerezhetsz vele. Ráadásul a Google-helyezéseddel is csodát tesz, mert a keresőmotor nagyra értékeli a frissülő, releváns tartalmakat. Egyetlen feltétellel. Ha rendszeresen csinálod, és legalább 1 évig kitartasz mellette. 
 
Vállalod a kihívást? Szuper! Akkor olvasd el hozzá ötleteinket, és a cikk végén egy kis letölthető ajándékkal is kedveskedni fogunk Neked. Kíváncsi vagy, mi az? Még ne görgess oda, mert a használatához kell ez az infó is!

Blogírás (legalább) havi egyszer – 12 tématippünk

Olvasom tovább...