Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

A bullet journal keretet ad nemcsak az üzleti, hanem a magánéleted számára is. Mindent tud, ami ahhoz kell, hogy hosszú távon produktív tudj maradni. Hogy mitől működik? Tőled. A bullet journal olyan eszköz, amelyet tulajdonképpen Te teremtesz magadnak, és Te is tartod életben.

Ha még nem hallottál róla, eláruljuk: egy olyan különleges naplóról van szó, ami első ránézésre pipálgatásra, rajzolgatásra, egy-egy szavas feljegyzések készítésére szolgál. Teszi mindezt olyan kreatív módon, hogy a végén egy egészen komoly önreflexiós képességet (reális önmagadra tekintést) alakíthatsz ki általa. 
Amiért a blogon foglalkozunk vele: kommunikációtervezéshez, tartalomgyártáshoz, szövegírási feladatok ütemezéséhez is remekül használhatod. Megtervezheted például, hogy milyen online kommunikációs trendeket építesz be a marketingedbe.
Mutatjuk a módszert.

Hogy kell ezt csinálni? Bullet journal készítés

Először is szerezz be magadnak egy kis, naplónak szánt noteszt vagy füzetet. Ezekben többnyire nincsenek megszámozva az oldalak, ezért mielőtt még bármibe belekezdenél, érdemes a számozással indítanod. Ez teszi lehetővé, hogy a könnyebb átláthatóság érdekében tartalomjegyzéket készíts a bullet journal elejére. 

Hogy nézzen ki? Az egész kis naplót csinálhatod minimál stílusban vagy kreatív rajzokkal és formákkal tarkítva. A lényeg, hogy Te vagy a saját kis bullet journal világod ura, és ott tényleg mindent úgy alakíthatsz, ahogy csak tetszik.

Amennyiben saját céget viszel, tekints erre a részre úgy, mint a vállalkozásod motorjára. Lelkiismeretesen írj fel mindent, ami eszedbe jut, mert óriási energiákat szabadít fel, hogy minden teendődet rendszerezve papírra veted, és ezt a többletenergiát vállalkozásod fejlesztésére fordíthatod.


Éves feljegyzések
: ide írd fel a hónapokat és azokat az eseményeket, amikről tudod, hogy biztosan meg fognak történni. Így több hónapra előre is tudsz tervezni magadnak.


Havi feljegyzések: bal oldalra írd fel a napokat, és melléjük írhatod az aznapra tervezett marketingkampányokat, hirdetéseidet, posztjaidat, hírleveleidet, blogjaidat stb.


Napi feljegyzések: ide jöhetnek az aktuális feladataid, programjaid, előadásaid, tárgyalásaid stb.

 

Használj szórakoztató bullet journal eszközöket!

Hogy a szürke rutinba mindig becsempéssz egy kis szívmelengető kreativitást, kezdd el interaktív módon használni bullet journal noteszedet. Ha valamit megcsináltál, kipipálhatod, áthúzhatod egy x-szel, vagy megjelölheted bárhogy, a lényeg: használd rendszeresen! 
Ezzel egyrészt jelzed magad felé, hogy képes vagy a dolgokat kézben és rendben tartani. Másrészt egy feladat elvégzésének tudatosításával a megelégedés és a siker jóleső érzései születnek meg benned, amik továbbhaladásra ösztönöznek.

Ugyanígy különböző kreatív megjelöléseket használhatsz a prioritások, még el nem végzett feladatok és a születőfélben levő ötletek feltüntetésére. 
Ha van olyan feladat, amit nem tudtál elvégezni az adott napon, akkor egy jobbra mutató nyilacskával jelezheted, hogy ez átkerült egy jövőbeni napra. Ha ezt a feladatot egész hónapban nem sikerül elvégezned, akkor a következő havi feljegyzésnél egy balra mutató nyilacskával jelölheted, hogy van egy múlt hónapból várakozó feladat, amit még meg kell oldanod.

Kövesd nyomon szokásaidat a bullet journal segítségével

Ha megszeretted ezt a kis eszközt, a kommunikációd megtervezésén kívül más célok érdekében is bevetheted. 

Külön rovatokba szedheted mindennapi szokásaidat, amik kapcsán fejlődni szeretnél. Felírhatod például, hogy ma csak egy kocka csokit ettél, másnap pedig, hogy bevágtad az egész táblát. Rovatot vezethetsz a vízivási szokásaidról, a testedzések gyakoriságáról vagy arról, hogy mennyire voltál hatékony aznap.

Feljegyezheted, hogy miben szeretnél még fejlődni, és mi mindent kell ehhez megtenned.

Pár hónap múlva egy hihetetlenül részletesen kidolgozott önismereti térképet tarthatsz a kezedben, ami tele van jobbnál jobb, már megvalósított vagy még megvalósításra váró ötletekkel.
 

Hogy érezted magad egy adott napon?

Javasolt ennek a mérésére egy koordinátarendszert készítened, amin a hónap összes napja szerepel az x tengelyen, az y tengelyt pedig -10-től (ami a borzalmas) +10-ig (ami az extatikus mámor) oszd fel. Ezen mindennap jelöld be, hogyan érezted magad reggel, délben és este. 
Lehetséges, hogy hullámvasútszerű ábrát fogsz kapni a hónap végére. És miért hasznos neked amellett, hogy érdekes ez a kísérlet? Azért, mert például a csokifogyasztási szokásaidat vagy azt, hogy mennyire voltál hatékony egy adott napon, mind-mind összemérheted azzal, hogy lelkileg milyen állapotban voltál akkor. 
Ez sok mindent elárul majd rólad, és sokat segíthet a további terveid megvalósításában. Valójában bármire is használod, mert a bullet journal nagyon hasznos lehet, ha a gazdája lelkiismeretes. Amennyiben vállalkozásod vezetésére is kiterjeszted a használatát, jókora löketet adhatsz hatékonysági mutatóidnak.

Reméljük, tetszett ez a szokásostól eltérő blogbejegyzés! 

Ha a terveid között szerepel a Facebook-kommunikációd erősítése is, akkor mindenképpen ott a helyed a Facebook Túlélőtréningen. 



A képek forrása: Pinterest

További bejegyzések

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Olvasom tovább...