Blogírás ötletek hónapról hónapra - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Blogírás ötletek hónapról hónapra

Blogírás ötletek hónapról hónapra

Többet hozhat a rendszeres blogírás a fizetett reklámnál, mert szakértői státuszodat építed, és lojális követőket szerezhetsz vele. Ráadásul a Google-helyezéseddel is csodát tesz, mert a keresőmotor nagyra értékeli a frissülő, releváns tartalmakat. Egyetlen feltétellel. Ha rendszeresen csinálod, és legalább 1 évig kitartasz mellette. 
 
Vállalod a kihívást? Szuper! Akkor olvasd el hozzá ötleteinket, és a cikk végén egy kis letölthető ajándékkal is kedveskedni fogunk Neked. Kíváncsi vagy, mi az? Még ne görgess oda, mert a használatához kell ez az infó is!

Blogírás (legalább) havi egyszer – 12 tématippünk

Január
 
Időutazni most már nem fogunk, hogy az év elejét pótoljuk, de stílszerű kiindulópont egy január eleji cikk számára, ha az  újévi fogadalmadról számolsz be. Ne legyen blogba csomagolt reklámüzenet („még nagyobb ügyfélelégedettség” stb.), mert ezt a műfaj nem szereti! 
 
Számolj be inkább nyugodtan a horizonton felsejlő kihívásokról és a csábító fejlődési lehetőségekről, vagy akár személyesebb céljaidról is! Bónusz, hogy az ilyesmi a célok elérésével is csodát tesz, mert az ember tudatában van, hogy ország-világ előtt felvállalta a tervét.
 
Február
 
Mik lesznek a trendek idén a szakterületeden? Elő a kristálygömbbel, és kezdődjön a jóslás! Nyugodtan belevághatsz, mert senki sem fog reklamálni, ha az előrejelzés esetleg nem jön be, sőt: mivel az üzenet befogadói tényként kezdik kezelni, a jóslat sokszor valóra váltja önmagát.
 
Március
 
Tavaszi SALE vizet áraszt! De a megújulások, újrakezdések időszaka is ez. Milyen újdonságok, friss eredmények vannak a szakterületeden? Játszd egy kicsit a tolmácsot és a közvetítőt a szakma és a laikus nagyközönség között! Nem kell pártatlannak lenned, mert az írás egy szóban kifejezve: olvasószolgálat. A frissülés jegyében valamilyen új termékedre, szolgáltatásodra vagy más, a cégeddel kapcsolatos apróbb újdonságra is felhívhatod a figyelmet egy blogcikk erejéig.
 
Április
 
Válaszolj meg egy ügyfeled által feltett kérdést! Dzsoli dzsóker téma, amivel korántsem csak az eredeti kérdező jár jól, hiszen aligha egyetlen személyt érint a probléma. Ráadásul azt is mutatja ez az alműfaj, hogy valóban figyelsz, és kétirányú kommunikációt tartasz fenn azokkal, akik Hozzád fordulnak.
 
Május
 
Melyek a leggyakoribb tévhitek a területeden? A mítoszrombolós alműfaj az előző hónapban megkezdett kommunikációs vonal folytatása lehet, fokozva a kimondatlan üzenetet is, mely szerint az Olvasók pártján állsz, és szakmai tanácsaiddal nem hagyod, hogy a hamis adatok, rossz döntések áldozatai legyenek. 
 
Nyerő kiindulópont azért is, mert az általad gyakorolt bírálat még inkább a területen jártas, kritikai gondolkodásra képes szakértőként tüntet fel.
 
Június

Sztorizz egy jót! Alapszabály, hogy az ember ne (mindig) önmagáról írjon, hanem az íróember életében legfontosabb személyről, az Olvasóról. Blogod is erre az egyetlen célra való, hogy számára hasznos legyél. De ha már megvan a kapcsolat, akkor érdemes elmondanod egy személyes történetet
 
Ha a céged alapítása kalandos volt, esetleg tevékenységi köröd különbözik az eredeti végzettségedtől, vagy nem éppen kékvérűként születtél, de sikerült jobb állapotba felküzdened magad a szakmai életutad során, erre sokan kíváncsiak lehetnek. Hiszen az életben épp elég nehézség van, úgyhogy mindenki imádja a bátorító sikersztorikat. Ügyfeleid közelebb érzik hozzád magukat, ha megosztasz velük ilyen történeteket, és a tiszteletet is növekszik irántad, illetve a céged iránt.
 
Július
 
Ha mostanra merészebb lettél, akkor egy olyan témát ajánlok, ami szuperül működhet, és szinte senki sem nyúl hozzá. Mi volt eddigi legnagyobb szakmai sikered és mi a legnagyobb kudarc, amiből tanultál? Ha a kettőt egy posztban írod meg, akkor alkalmad lesz egy kis dicsekedésre anélkül, hogy visszatetsző legyen. De ami még fontosabb: a kudarcsztori azt is mutatni fogja, hogy tanulásra nyitott, tudásodnak és hozzáértésednek köszönhetően önbizalommal teli szakértő vagy a területeden.
 
Mikor és kinek nem sikerült segítened minden igyekezeted ellenére sem? Mi volt az ok? Esetleg: melyik az a helyzet, amikor a profi is tanácstalan? Vagy: hogyan oldanád meg ma, az azóta szerzett tapasztalatod birtokában az akkori problémát? Kevesen írnak ilyen cikket, mert nincs merszük hozzá, úgyhogy ezzel az elsők között lehetsz.
 
Mindig jó ötlet, de most különösen: olvastasd el a szöveget valakivel, mielőtt közölnéd! Hogy ne menjen mellé, az „őszinteségi roham” műfajú posztokban jobban kell egyensúlyozni, mint az egykerekű biciklin.
 
Augusztus
 
Pró és kontra. Fény és árnyék. Fűzz fel egy posztot arra a logikára, hogy milyen érvek támasztanak alá, és milyen más megfontolások szólnak egy bizonyos vásárlói döntés mellett, illetve ellen! Ez a 360°-os kép ismét bizalmat épít irántad, mint a szakmájához valóban értő és az Olvasója iránt elkötelezett blogger/vállalkozó iránt. 
 
Aki hozott már életében rossz döntést (ugyan ki nem?!), az sokszor komoly, életre szóló fenntartásokkal viselkedik a további vásárlásai kapcsán – akkor is, ha a pénze egyébként megvolna rá. A terméked vagy szolgáltatásod iránt érdeklődő személyek gyakoribb problémája, mint hinnéd, hogy nem tudják pontosan, milyen ismérvek mentén döntsenek. Tanítsd meg őket rájuk! 
 
Alapszabály: ha támogatni szeretnél bizonyos döntést, akkor a lehetséges hátulütőkkel kezd, és az elsöprő előnyökre futtasd ki! Ha pedig bírálsz valamit, akkor a látszólagos előnyöktől vezessen az út a negatívumokhoz.
 
Szeptember 
 
Nem megy a blogírás, mert nincs hozzá eredeti ötlet? Ékeskedj idegen tollakkal!
 
Ha most sokkot kaptál, annak külön örülök, hiszen azt mutatja, hogy tisztában vagy vele: jelöletlen idézetet alkalmazni, mások gondolatait sajátként bemutatni nagyobb bűn, mint ha egy bolti szarka a közértből emelne el egy Túró Rudit. Szellemi lopás.
 
Egyetlen kivétellel: ha a forrást annak rendje és módja szerint jelölöd. Hasznos olvasószolgálat lehet tehát az is, ha ez egyszer nem is saját ötletekre építesz, a területeden megjelent legfontosabb könyveket, blogokat és egyéb tartalmakat tallózod és szemlézed
 
Ugye, így mennyire más? Nézd meg saját példánkat ehhez a blogírás műfajhoz!

Október
 
Egy retró levelezős ötlet, ami rögtön kiemel a hazai prérin. A személyesség a hiteles blogírás kulcsa, ez köztudott. Klasszikus marketinges tanács, hogy az értékesítési szöveg hangulata olyan legyen, mintha egy közeli barátodhoz címzett levelet írnál, akinek segíteni akarsz a problémájában vagy a vásárlásában dönteni. Csak kitörölöd a megszólítást az elejéről, és már kész is a közvetlen, egyszerű, emberi nyelven írt marketingszöveg.
 
Olyat azonban még tudomásom szerint senki sem csinált, hogy ezt az ötletet formájában is megjelenítse. Ha valamelyest is olvasható a kézírásod, akkor kísérletezhetsz azzal, hogy valódi levelet ír pl. a kedvenc ügyfelének vagy a „kedves habozó érdeklődő” megszólítással az ügyféljelölteknek arról, hogy miért lenne érdemes megvenniük tőled valamit. 
 
Kész van? Fotózd le a papírlapot, és lődd fel a blogodra a képet! Feláldoztad ugyan a csak bepötyögött szavakra fogékony keresőoptimalizálás szempontját, de formailag nagyot újítottál, és ezt a piac is díjazni szokta, minimum figyelemmel.
 
November
 
Vissza a jövőbe: a hagyományos levelezősdi területére tett kiruccanás után szemlézd a területeden leghasznosabb appokat!
 
Pl. ha könyvelő vagy, akkor mondd el, hogy Te milyen pénzügyi appokat használsz, ha pedig, mondjuk, személyi edző, akkor a kedvenc fitnesz appjaidról írhatnál. És persze azok a hasznos alkalmazások is beleférnek, amelyek nem kimondottan vágnak a szakmádba, de megkönnyítik az életedet vagy a munkavégzést. Hogy ismét jó példával járjunk elöl, nézd meg majd a linken, hogy mi mit alkottunk ebben a szoftverajánlós blogírás válfajban!
 
December
 
Ajándékötletek, a szakmáddal kapcsolatos „2018 legjobbjai” típusú toplisták, jövő évi vagy akár a következő 5 évre szóló, általánosabb trendjóslatok, általad támogatott jótékonysági akciók, vagy a blogod 1 éves születésnapjának ünneplésére való készülődés kerülhet terítékre. Mostanra azonban már nem is lesz szükséged arra, hogy máshová fordulj ötletekért, mert ennyi gyakorlat után szinte észrevétlenül rutinos blogíróvá váltál.
 
Kedvet kaptál ahhoz, hogy beindítsd, leporold, vagy éppen újult erővel folytasd a blogodat? Ajándékot ígértem hozzá az elején, és már jön is. Egy személyes témanaptár lesz az, amit a kitartó olvasásért is megérdemelsz.
 
Töltsd le ezen a linken a saját, éves és részletes blogterveződet, további hasznos tippekkel, hogy késedelmek és fennakadás nélkül sikerüljön idén számodra a minimum havi egyszeri blogírás! 
 

 

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...