Brandépítés lépésről lépésre - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Brandépítés lépésről lépésre

Brandépítés lépésről lépésre

Fontos, hogy brandépítés esetén szem előtt tartsuk: a fogyasztónknak fogalma sincs arról, mit akarunk neki mutatni. Az egy dolog, hogy mit közvetítünk magunkról, az viszont egy másik, hogy mi áll össze ebből a fogyasztónk fejében rólunk. Márpedig a márkánk elsősorban az utóbbiból épül fel. Mindenki azt akarja, hogy szeressék a brandjét. Ehhez viszont hosszú, alaposan megfontolt út vezet, amihez most összeírtuk a legfontosabb lépéseket.

A brandépítés első lépései

Hogyan tudsz olyan márkát építeni, ami kiemel a versenytársaid közül, és hűséges fogyasztókkal ajándékoz meg? Mindenekelőtt fektess hangsúlyt a PR-odra, hiszen ez elengedhetetlenül fontos minden egyes stratégiai lépésed kialakításánál. Mivel semmilyen információja nincs a jövőbeni fogyasztódnak rólad, kezedben a lehetőség, hogy a lehető legjobb képet formáld meg magadról.

Határozd meg, hogy mi az a fogyasztói igény, probléma, hiány, amire megoldást tudsz kínálni! Ha ezt megtaláltad, vizsgáld meg, hogy pontosan hogyan tudod ezt a márkáddal megtenni? 

Keresd meg a célközönségedet, azaz jövőbeni fogyasztóidat, akiknek igényeit ki szeretnéd szolgálni! Ha mindezzel megvagy, tervezd meg, mi lesz az a fogyasztói élmény, amit vásárlóid a termékeddel vagy szolgáltatásoddal való találkozás után magukkal visznek.

Amikor a fentiekkel már pontosan tisztában vagy, végezz piackutatást, és a fejedben lévő elképzeléseket igazítsd az aktuális piaci trendekhez!

Adatok, mint a brandépítés alapjai

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy milyen versenyelőnyre és profitra tehetnének szert, ha elkezdenék felmérni a piacot és a versenytársakat maguk körül. Sok cégvezető a mai napig nem látja be ennek elsődleges fontosságát. Pedig, ha jó és tartós márkát akarsz építeni, írd fel ezt a legfontosabb teendőid közé: konkurenciaelemzés. Ennek elvégzése a kezdetektől fogva nagyon fontos, hiszen a konkurencia viselkedésének és kommunikációjának elemzésével fogod tudni felépíteni a saját stratégiáidat a pillanatnyi piaci körülményekhez legmegfelelőbb módon igazodva. Emellett fontos, hogy célközönséged viselkedését is nyomon kövesd, hiszen ebből fogod megtudni, milyennek is látnak téged potenciális vevőid.

A brandépítés kivitelezése

Amikor már minden háttérmunkát elvégeztél, jöhet a márkád testet öltése. Ehhez elsősorban egy jó grafikusra és egy jó szövegíróra lesz szükséged. Meg kell tervezned a logódat, a szlogenedet, a weboldaladat, a sales oldalaidat, a branded karakterét. Hogyan tedd mindezt? Úgy, hogy kialakítod azt az attitűdöt, amiért egyáltalán észrevesznek. 

Ehhez fontos, hogy a márkáddal való első találkozás saját élményt adjon, ami érzelmeket vált ki a fogyasztódból, és emlékké alakul benne, megteremtve a lojalitás alapját. Ezzel tudod megalapozni a hosszú távú márkahűséget vásárlóid körében. Milyen érzelmet kelts ehhez az első találkozásnál?

Építsd a márkádat szeretetből!

A szeretetet bármi kiválthatja, egy jó íz, egy különleges illat, egy hatékony használati eszköz, vagy egy szép művészeti alkotás. A jó brandépítés következménye, hogy a márkád érzelmeket tud közvetíteni, amivel a célközönséged tagjai azonosulhatnak. Semmi sem biztosítja jobban számodra a hosszú távú vásárlóhűséget, mint az érzelmi és elsősorban a szeretetalapú kötődés. 

Ennek kialakulásához időre és türelemre lesz szükséged. Mit tehetsz meg időközben ennek érdekében? Lépj elő a félhomályból, és állj ki a célözönséged elé! Ezt személyes márkaépítésnek hívják, aminek már semmi sem szabhat határt a közösségi média csatornáinak köszönhetően. Mesélj magadról, célkitűzéseidről, küldetésedről! Írj le mindent a blogodba, vagy mondd el egy videóban, és tedd fel a YouTube csatornádra! Ha bátran mered vállalni magad, az senkit sem hagy hidegen érzelmileg. Így leszel te a márkád elsődleges úttörője és igazi ikonikus arca!
 

Ha már brandépítés, akkor Facebook! Tudni akarod, hogy a gyakorlatban hogyan használd a Facebookot a céged ismertségének növelésére, követők, vásárlók szerzésére?

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...