Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Jelenleg 6,3 milliárd e-mail fiók van világszerte, ami 2021-re várhatóan 7,7 milliárdra fog növekedni. Az okostelefont használók száma eléri a 2,4 milliárdot, ami becslések szerint 6,1 milliárdra nő 2020-ra. Az e-mailek 56%-át jelenleg mobilon keresztül nyitják meg.
Ezekre a számokra érdemes odafigyelned online kommunikációdban, hiszen 2018-ban is folyamatos növekedésük várható. Az e-mail marketing használói elsősorban a kis- és középvállalkozások. Ha te is közéjük tartozol, akkor a szakadatlanul emelkedő növekedési ráták jól mutatják, hogy e-mail marketingeddel megéri kiemelten foglalkoznod a jövőben is. Emellett kifizetődő lesz vállalkozásod számára, ha weboldaladat mielőbb mobilnézetre is optimalizálod.

2. Az egyik legnagyobb változás, amit 2018 az online kommunikáció területén hoz

 Ez nem egy olyan trend, amit a marketinges önként elfogad, alkalmazkodva a piac változásaihoz. Ez az Európai Unió által elfogadott és 2018. május 25-ével hatályba lépő új jogszabály, mely egységes adatvédelmi szabályozást vezet be. A neve GDPR, és a természetes személyek adatait kezelő szervezetekre lesz érvényes. A fő alapelv, hogy adatkezelési tevékenységedet és online kommunikációdat az első pillanattól az adatok törléséig úgy kell végigvinned, hogy az a hatóságok felé is igazolható legyen. 

2018. május 25-től tehát a következőkre kell figyelned online kommunikációdban:

 a) a felhasználónak közvetlenül nyilatkoznia kell arról, hogy saját akaratából járul hozzá adatainak felhasználásához
b) biztosítanod kell az adatokhoz való hozzáférést és azok végleges törlésének lehetőségét
c) az adatgyűjtésnek indokoltnak kell lennie, ezért csak a legszükségesebb adatokat kérd el
d) vizsgáld felül címlistáidat: kerüld a vásárolt és automatikusan épített adatbázisokat, használj inkább konverziós lehetőségeket weboldaladon (pl. az adatokat ingyenes tartalomért cserébe kérd el)
Amennyiben nem tartod be a GDPR-t, jelentős büntetést szabhatnak ki rád, ami elérheti a 20 millió eurót vagy az árbevételed 4%-át.

3. Tartalommarketing, az online kommunikáció alapja

Továbbra is ez az a bázis, amire online marketingedet építheted. A felhasználók talán soha nem voltak még olyan tartaloméhesek, mint 2017-ben. Az újévben e tendencia növekedése várható, ezért szolgáld ki rajongóidat minél több minőégi és jól optimalizált szöveggel! Olvass erről többet online kommunikációról szóló írásainkban!

4. Az online marketing új üdvöskéje: az élő videó

 Ma már a videózáshoz szükséges eszközt mindenki a zsebében hordja. Az online marketing legújabb kedvence ezért nem más, mint az élő videó, ahol a márka mögött álló arc előtérbe léphet, és közvetlenül szólhat fogyasztóihoz. Ez nem egy egycsatornás rendszer, hiszen kommentben reagálhatnak nézőid. Sokkal emberibbé, megfoghatóbbá válsz, ha megmutatod magad, és így mesélsz legújabb termékedről. Jó, ha videóidat minden platformra optimalizálod és feliratozva is elérhetővé teszed, hiszen így mobilról menet közben is nyomon követhet közönséged. 

5. Elemezz, elemezz, elemezz!

 Nem, ez a trend mit sem változik 2018-ban, hiszen mára már mindenki tudja, hogy az adatok rejtik a siker kulcsát. Nem véletlen, hogy becslések szerint az adatok megfelelő felhasználása 2020-ra 9,4 milliárd dolláros üzletté növi ki magát a 2016-os 1,7 milliárdoshoz képest.
Az adatok birtokában ismerheted meg igazán a célközönségedet, és csak így tudsz testreszabott lehetőségeket kínálni nekik. Figyelj azonban arra, hogy május 25-től mindezt a megfelelő EU-s jogszabályokat betartva tedd!

+1 És beléptünk a SCI-FI világába

 Az AI, azaz a mesterséges intelligencia félelmetes iramban fejlődik. A legújabb fejlesztésekben az algoritmus már nem az embertől tanul, hanem saját magától, ami egy egészen új és eddig ismeretlen kaput nyit a megoldások széles tárháza felé.
Itt van rögtön a 2018-as év legerősebb trendeleme, a chatbot. Ez a chatprogramokon alapuló algoritmus minden információt megtanul és elment a felhasználókról. E tanulási folyamatnak köszönhetően automatikusan tud olyan ajánlatokat küldeni a potenciális vevőknek, amelyek egyeznek preferenciáikkal, így nem fogják kéretlen hirdetéseknek tekinteni őket. Automatizálja a márka és a fogyasztó közötti kapcsolatot, miközben építi is azt, és valódi márkahűséget gerjeszt. Ha szeretnél lépést tartani 2018-cal, mindenképp tájékozódj a mesterséges intelligencia világáról!
 
Szeretnél eladni a weboldaladon?
Gyere el az Értékesítési szövegírás tréningre, ahonnan kész szöveggel térsz haza.

 

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...