Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Ha azt szeretnéd, hogy többen kattintsanak a gombjaidra, akkor az értékesítési szövegírás végén, a cselekvésre való felszólítás során a következő szabályokat kell figyelembe venned:

1. Tisztázd a cselevésre való felszólítás célját!

 „Az idő pénzˮ – szögezte le a gyakorlatias Benjamin Franklin. Márpedig ha az olvasód a gombhoz ért, akkor csak minimális idő áll a rendelkezésedre, hogy meggyőzd a kattintásról.

Azért, hogy ezt megtehesd, mindenekelőtt számodra legyen kristálytiszta  a cél. Ennek érdekében válaszolnod kell a következő két kérdésre: „Mi motiválja az olvasót arra, hogy kattintson?ˮ; illetve: „Mihez jut hozzá a címzett a kattintás után?ˮ

2. Fogalmazz (hajszál)pontosan!

 Nem kell félned attól, hogy „szájbarágósnakˮ fog tűnni. Olvasódnak nincs se ideje, se türelme arra, hogy részletesen átgondolja a cselekvés összes lehetséges vonzatát. Neked kell tisztáznod számára: „Ha el szeretnéd érni Y-t, akkor tedd a Z dolgot!ˮ
 
Az akciógombok egyik leggyakoribb hibája a sejtelmes általánosság szokott lenni. Azt mondja: „Vásárold meg! … Töltsd le!ˮ, vagy: „Kattints!ˮ, na de mi is a cselekvés tárgya? Vajon egészen pontosan emlékszik-e még az olvasód a szöveg elejére?
 
Ezért az értékesítési szövegírás alapgondolatát érdemes újra, nagyon röviden, 2-3 szóban megismételni a cselekvésgombnál, anélkül, hogy a CTA, vagyis a „call to actionˮ leírássá duzzadna. Pl. „Duplázd meg a bevételedet 30 nap alatt!ˮ: precíz és szabatos, számszerűen kifejezett értéket ígér a kattintásért cserébe. Más kérdés, hogy ez az ígéret inkább a sci-fi, mint a marketing területére tartozik. :)

3. Emeld ki a konkrét előnyöket!

Mint általában is az értékesítési szövegírás során, a jól „konvertálóˮ, vagyis a kattintást rendelésre átváltó cselekvési gombnál külön rá kell mutatnod arra, hogy milyen kézzelfogható, konkrét előnyökkel jár a címzett számára a kattintás.
 
Például senki sem fog a hírleveledre feliratkozni csak azért, hogy havonta egyszer életjelet kapjon felőled, vagy értesüljön a cégeddel kapcsolatos hírekről, újdonságokról – amik persze, ha őszinték vagyunk, inkább számodra bírnak hírértékkel.
 
Beszélj e helyett arról néhány szóban, hogy milyen problémáját oldja meg, vagy milyen hasznos információt nyújt számára!  Pl. hogyan támogatja abban, hogy fejlessze bizonyos képességeit, segítse döntését az illető szakterületen stb. Ha így teszel, máris egy feliratkozóval több lesz a listádon.

4. Csökkentsd a félelmeit!

 Ha akciógombról van szó, attól még nem kell rögtön az eladásra gondolni; a kettő nem ugyanaz. Az internetes üzleti kommunikáció és értékesítési szövegírás egyik legfontosabb feladata, még az eladás előtt, hogy ellensúlyozza azt a természetes bizalmatlanságot, ami a szemtől szembeni találkozás hiánya miatt fennáll a felek között. 
 
Érdemes ezért a lehető legmagasabb fokú áttekinthetőségre, maradéktalan őszinteségre törekedni, és adott esetben néhány olyan gombot is alkalmazni a szövegben, ami lehetővé teszi a termék kipróbálását, vagy a szolgáltatás előnyeibe való bepillantást, pl. egy ingyenes demóverzió, részlet vagy a használatot bemutató videoklip, ügyfélvéleményeket összegyűjtő aloldal formájában: ilyen gombokat is érdemes időnként „varrniˮ a szövegre. 

5. Egyszerűsítsd le a rendelést!

 Ismered azokat az űrlapokat, amik mindenféle adatot elkérnek, az olvasó cipőméretétől a középiskolai padtársa vezeték- és keresztnevéig, mielőtt egyáltalán vásárolni hagynák? Gondolom, nem szeretnéd a saját dolgodat megnehezíteni, miután az értékesítési szövegírás eljutott a mindent eldöntő pontra, a cselekvésre való felszólításhoz.
 
Hogyan állj el a saját utadból? Utalj a gomb környékén arra, hogy mennyire egyszerűvé tetted a rendelést, úgyhogy az érdeklődőnek nem kell n+1 lépést végrehajtania, mielőtt hozzájutna ahhoz, amit (remélhetőleg) megkívánt. Legyen olyan egyszerű és közvetlen a cselekvés, mint ha leszakítana egy érett gyümölcsöt a fáról!

6. Sürgesd meg!

 A felkiáltójelek halmozása (!!!) önmagában még soha senkit nem késztetett vásárlásra, mégis hemzseg tőle az értékesítési szövegírás jelenlegi gyakorlata. E helyett a suta megoldás helyett alkalmazz inkább (módjával) olyan szavakat, amik a sürgősség, azonnaliság érzetét keltik az olvasódban.
 
Ilyenek pl. a „könnyű … gyors … ingyenes …  itt … most … garantált”. Az első két-három általános varázsszó hatékony problémamegoldást, az olvasó életének megkönnyítését és egyszerűbbé tételét ígéri, a továbbiak sürgős cselekvésre biztatják, a felsorolás végén pedig a bizonytalanságát, szorongásait eloszlató jelző áll. 

Nyomást gyakorolhatsz a hatásvadász, bombasztikus jelzők és írásjelek, a „Kattints most, vagy megbánod!” :) típusú akciógombok helyett úgy is, ha az ajánlatod megfogalmazását a korán kelőknek tett (early bird) árajánlatra, az első 100 vásárlónak járó árengedményre, a férőhelyek korlátozott számára vagy a termék „készlet erejéig” hozzáférhetőségére építed. Stílusosabb és elegánsabb, mint kiabálni az olvasóval a lezárásban.

7. Ismételd át az érveket!

 Ez nem a gomb szövegére, hanem a szövegkörnyezetre vonatkozik. Kíváncsiságot és érdeklődést keltő mondatokkal körülvéve, az értékesítési szövegírás során felvonultatott legütősebb érveidet újraidézve néz ki igazán jól az akciógomb. 
 
Akkor lesz felszólításod a leghatásosabb, ha pozitív ügyfélvéleményekkel van körülvéve, és előtte-utána statisztikai adatok és komolyan gondolt garanciaígéretek teremtik meg a keretet. Mindezek az információk azt támasztják alá ismételten, hogy veszélytelen a rendelés, hiszen ennyi elégedett vevő nem tévedhet.
 
Hogy ne a szomszédba rohanjunk példákért, hanem a magunk háza tájáról hozzunk számokat: mi 2008 óta támogatjuk az értékesítési szövegírás terén 120-nál több stabil partnerünket. Ügyfeleink Magyarország és a nagyvilág több mint 70 városából kerestek fel minket. 9 emberrel, több mint 10 év szakmai tapasztalatával az üzleti kommunikáció 15 területét tudjuk eredményesen kiszolgálni. Hát íme, ilyen statisztikák szerepelhetnek egy jól működő gomb környékén.
 
Mindez rokonszenvesnek tűnik, de tudatában vagy annak, hogy egy jól működő értékesítési szöveg nem csupán a cselekvési gombból áll, és nincs kedved órákon át a villogó kurzor előtt gyötrődni? Hát akkor próbáld ki most a bevezető értékesítési szövegírás szolgáltatásunkat, amihez ajándékba mini e-mailkampány jár!
 
Vagy szeretnéd megtanulni az értékesítési szövegírást? Akkor az erről szóló gyakorlati tréningre foglalj egy helyet!

További bejegyzések

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

Becsapós kérdés: miről szól a csábítóan vonzó termékleírás valójában? Vagy másképpen, egy kicsit filozofikusabban kérdezve: miként beszélj a termékedről – vagy a szolgáltatásodról – úgy, hogy a nyelv értéket adjon hozzá az előzetesen létező fizikai valósághoz? Egyszóval:

Milyen az ellenállhatatlan SEO termékleírás?

Olvasom tovább...

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy a tömörség a szövegírás erénye. Ahogy az angol mondja: „Vágjunk a pulykába!ˮ Hogy jó példával járjunk elől, íme a legkönnyebben megjegyezhető szövegírás villámtippek, amik csodákat tesznek az értékesítési szövegeddel, és serkenteni fogják az eladást:

1. A szövegírás alapkérdése: Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ. 

Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing. 

A tartalommarketing titkos tanai

Olvasom tovább...

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

A bullet journal keretet ad nemcsak az üzleti, hanem a magánéleted számára is. Mindent tud, ami ahhoz kell, hogy hosszú távon produktív tudj maradni. Hogy mitől működik? Tőled. A bullet journal olyan eszköz, amelyet tulajdonképpen Te teremtesz magadnak, és Te is tartod életben.

Ha még nem hallottál róla, eláruljuk: egy olyan különleges naplóról van szó, ami első ránézésre pipálgatásra, rajzolgatásra, egy-egy szavas feljegyzések készítésére szolgál. Teszi mindezt olyan kreatív módon, hogy a végén egy egészen komoly önreflexiós képességet (reális önmagadra tekintést) alakíthatsz ki általa. 
Amiért a blogon foglalkozunk vele: kommunikációtervezéshez, tartalomgyártáshoz, szövegírási feladatok ütemezéséhez is remekül használhatod. Megtervezheted például, hogy milyen online kommunikációs trendeket építesz be a marketingedbe.
Mutatjuk a módszert.

Hogy kell ezt csinálni? Bullet journal készítés

Olvasom tovább...

Blogírás ötletek hónapról hónapra

Többet hozhat a rendszeres blogírás a fizetett reklámnál, mert szakértői státuszodat építed, és lojális követőket szerezhetsz vele. Ráadásul a Google-helyezéseddel is csodát tesz, mert a keresőmotor nagyra értékeli a frissülő, releváns tartalmakat. Egyetlen feltétellel. Ha rendszeresen csinálod, és legalább 1 évig kitartasz mellette. 
 
Vállalod a kihívást? Szuper! Akkor olvasd el hozzá ötleteinket, és a cikk végén egy kis letölthető ajándékkal is kedveskedni fogunk Neked. Kíváncsi vagy, mi az? Még ne görgess oda, mert a használatához kell ez az infó is!

Blogírás (legalább) havi egyszer – 12 tématippünk

Olvasom tovább...