Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Ha azt szeretnéd, hogy többen kattintsanak a gombjaidra, akkor az értékesítési szövegírás végén, a cselekvésre való felszólítás során a következő szabályokat kell figyelembe venned:

1. Tisztázd a cselevésre való felszólítás célját!

 „Az idő pénzˮ – szögezte le a gyakorlatias Benjamin Franklin. Márpedig ha az olvasód a gombhoz ért, akkor csak minimális idő áll a rendelkezésedre, hogy meggyőzd a kattintásról.

Azért, hogy ezt megtehesd, mindenekelőtt számodra legyen kristálytiszta  a cél. Ennek érdekében válaszolnod kell a következő két kérdésre: „Mi motiválja az olvasót arra, hogy kattintson?ˮ; illetve: „Mihez jut hozzá a címzett a kattintás után?ˮ

2. Fogalmazz (hajszál)pontosan!

 Nem kell félned attól, hogy „szájbarágósnakˮ fog tűnni. Olvasódnak nincs se ideje, se türelme arra, hogy részletesen átgondolja a cselekvés összes lehetséges vonzatát. Neked kell tisztáznod számára: „Ha el szeretnéd érni Y-t, akkor tedd a Z dolgot!ˮ
 
Az akciógombok egyik leggyakoribb hibája a sejtelmes általánosság szokott lenni. Azt mondja: „Vásárold meg! … Töltsd le!ˮ, vagy: „Kattints!ˮ, na de mi is a cselekvés tárgya? Vajon egészen pontosan emlékszik-e még az olvasód a szöveg elejére?
 
Ezért az értékesítési szövegírás alapgondolatát érdemes újra, nagyon röviden, 2-3 szóban megismételni a cselekvésgombnál, anélkül, hogy a CTA, vagyis a „call to actionˮ leírássá duzzadna. Pl. „Duplázd meg a bevételedet 30 nap alatt!ˮ: precíz és szabatos, számszerűen kifejezett értéket ígér a kattintásért cserébe. Más kérdés, hogy ez az ígéret inkább a sci-fi, mint a marketing területére tartozik. :)

3. Emeld ki a konkrét előnyöket!

Mint általában is az értékesítési szövegírás során, a jól „konvertálóˮ, vagyis a kattintást rendelésre átváltó cselekvési gombnál külön rá kell mutatnod arra, hogy milyen kézzelfogható, konkrét előnyökkel jár a címzett számára a kattintás.
 
Például senki sem fog a hírleveledre feliratkozni csak azért, hogy havonta egyszer életjelet kapjon felőled, vagy értesüljön a cégeddel kapcsolatos hírekről, újdonságokról – amik persze, ha őszinték vagyunk, inkább számodra bírnak hírértékkel.
 
Beszélj e helyett arról néhány szóban, hogy milyen problémáját oldja meg, vagy milyen hasznos információt nyújt számára!  Pl. hogyan támogatja abban, hogy fejlessze bizonyos képességeit, segítse döntését az illető szakterületen stb. Ha így teszel, máris egy feliratkozóval több lesz a listádon.

4. Csökkentsd a félelmeit!

 Ha akciógombról van szó, attól még nem kell rögtön az eladásra gondolni; a kettő nem ugyanaz. Az internetes üzleti kommunikáció és értékesítési szövegírás egyik legfontosabb feladata, még az eladás előtt, hogy ellensúlyozza azt a természetes bizalmatlanságot, ami a szemtől szembeni találkozás hiánya miatt fennáll a felek között. 
 
Érdemes ezért a lehető legmagasabb fokú áttekinthetőségre, maradéktalan őszinteségre törekedni, és adott esetben néhány olyan gombot is alkalmazni a szövegben, ami lehetővé teszi a termék kipróbálását, vagy a szolgáltatás előnyeibe való bepillantást, pl. egy ingyenes demóverzió, részlet vagy a használatot bemutató videoklip, ügyfélvéleményeket összegyűjtő aloldal formájában: ilyen gombokat is érdemes időnként „varrniˮ a szövegre. 

5. Egyszerűsítsd le a rendelést!

 Ismered azokat az űrlapokat, amik mindenféle adatot elkérnek, az olvasó cipőméretétől a középiskolai padtársa vezeték- és keresztnevéig, mielőtt egyáltalán vásárolni hagynák? Gondolom, nem szeretnéd a saját dolgodat megnehezíteni, miután az értékesítési szövegírás eljutott a mindent eldöntő pontra, a cselekvésre való felszólításhoz.
 
Hogyan állj el a saját utadból? Utalj a gomb környékén arra, hogy mennyire egyszerűvé tetted a rendelést, úgyhogy az érdeklődőnek nem kell n+1 lépést végrehajtania, mielőtt hozzájutna ahhoz, amit (remélhetőleg) megkívánt. Legyen olyan egyszerű és közvetlen a cselekvés, mint ha leszakítana egy érett gyümölcsöt a fáról!

6. Sürgesd meg!

 A felkiáltójelek halmozása (!!!) önmagában még soha senkit nem késztetett vásárlásra, mégis hemzseg tőle az értékesítési szövegírás jelenlegi gyakorlata. E helyett a suta megoldás helyett alkalmazz inkább (módjával) olyan szavakat, amik a sürgősség, azonnaliság érzetét keltik az olvasódban.
 
Ilyenek pl. a „könnyű … gyors … ingyenes …  itt … most … garantált”. Az első két-három általános varázsszó hatékony problémamegoldást, az olvasó életének megkönnyítését és egyszerűbbé tételét ígéri, a továbbiak sürgős cselekvésre biztatják, a felsorolás végén pedig a bizonytalanságát, szorongásait eloszlató jelző áll. 

Nyomást gyakorolhatsz a hatásvadász, bombasztikus jelzők és írásjelek, a „Kattints most, vagy megbánod!” :) típusú akciógombok helyett úgy is, ha az ajánlatod megfogalmazását a korán kelőknek tett (early bird) árajánlatra, az első 100 vásárlónak járó árengedményre, a férőhelyek korlátozott számára vagy a termék „készlet erejéig” hozzáférhetőségére építed. Stílusosabb és elegánsabb, mint kiabálni az olvasóval a lezárásban.

7. Ismételd át az érveket!

 Ez nem a gomb szövegére, hanem a szövegkörnyezetre vonatkozik. Kíváncsiságot és érdeklődést keltő mondatokkal körülvéve, az értékesítési szövegírás során felvonultatott legütősebb érveidet újraidézve néz ki igazán jól az akciógomb. 
 
Akkor lesz felszólításod a leghatásosabb, ha pozitív ügyfélvéleményekkel van körülvéve, és előtte-utána statisztikai adatok és komolyan gondolt garanciaígéretek teremtik meg a keretet. Mindezek az információk azt támasztják alá ismételten, hogy veszélytelen a rendelés, hiszen ennyi elégedett vevő nem tévedhet.
 
Hogy ne a szomszédba rohanjunk példákért, hanem a magunk háza tájáról hozzunk számokat: mi 2008 óta támogatjuk az értékesítési szövegírás terén 120-nál több stabil partnerünket. Ügyfeleink Magyarország és a nagyvilág több mint 70 városából kerestek fel minket. 9 emberrel, több mint 10 év szakmai tapasztalatával az üzleti kommunikáció 15 területét tudjuk eredményesen kiszolgálni. Hát íme, ilyen statisztikák szerepelhetnek egy jól működő gomb környékén.
 
Mindez rokonszenvesnek tűnik, de tudatában vagy annak, hogy egy jól működő értékesítési szöveg nem csupán a cselekvési gombból áll, és nincs kedved órákon át a villogó kurzor előtt gyötrődni? Hát akkor próbáld ki most a bevezető értékesítési szövegírás szolgáltatásunkat, amihez ajándékba mini e-mailkampány jár!
 
Vagy szeretnéd megtanulni az értékesítési szövegírást? Akkor az erről szóló gyakorlati tréningre foglalj egy helyet!

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...

2018-as közösségi média trendek

Ha valaki esetleg még kételkedne a közösségi média valóságalakító erejében, elegendő felidéznie a tavalyi amerikai elnökválasztás esetét. A várt eredmény feje tetejére állításában a Facebooknak oroszlánrésze volt. Sokan még most is felróják Zuckerbergnek, hogy olyan álhírek terjedését tette lehetővé, amik a most a Fehér Házban csücsülő győztesnek kedveztek. (Erről annak idején itt írtunk részletesebben.)

Idén „fokozódik a helyzetˮ a közösségi média fórumain

Olvasom tovább...