Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Ha azt szeretnéd, hogy többen kattintsanak a gombjaidra, akkor az értékesítési szövegírás végén, a cselekvésre való felszólítás során a következő szabályokat kell figyelembe venned:

1. Tisztázd a cselevésre való felszólítás célját!

 „Az idő pénzˮ – szögezte le a gyakorlatias Benjamin Franklin. Márpedig ha az olvasód a gombhoz ért, akkor csak minimális idő áll a rendelkezésedre, hogy meggyőzd a kattintásról.

Azért, hogy ezt megtehesd, mindenekelőtt számodra legyen kristálytiszta  a cél. Ennek érdekében válaszolnod kell a következő két kérdésre: „Mi motiválja az olvasót arra, hogy kattintson?ˮ; illetve: „Mihez jut hozzá a címzett a kattintás után?ˮ

2. Fogalmazz (hajszál)pontosan!

 Nem kell félned attól, hogy „szájbarágósnakˮ fog tűnni. Olvasódnak nincs se ideje, se türelme arra, hogy részletesen átgondolja a cselekvés összes lehetséges vonzatát. Neked kell tisztáznod számára: „Ha el szeretnéd érni Y-t, akkor tedd a Z dolgot!ˮ
 
Az akciógombok egyik leggyakoribb hibája a sejtelmes általánosság szokott lenni. Azt mondja: „Vásárold meg! … Töltsd le!ˮ, vagy: „Kattints!ˮ, na de mi is a cselekvés tárgya? Vajon egészen pontosan emlékszik-e még az olvasód a szöveg elejére?
 
Ezért az értékesítési szövegírás alapgondolatát érdemes újra, nagyon röviden, 2-3 szóban megismételni a cselekvésgombnál, anélkül, hogy a CTA, vagyis a „call to actionˮ leírássá duzzadna. Pl. „Duplázd meg a bevételedet 30 nap alatt!ˮ: precíz és szabatos, számszerűen kifejezett értéket ígér a kattintásért cserébe. Más kérdés, hogy ez az ígéret inkább a sci-fi, mint a marketing területére tartozik. :)

3. Emeld ki a konkrét előnyöket!

Mint általában is az értékesítési szövegírás során, a jól „konvertálóˮ, vagyis a kattintást rendelésre átváltó cselekvési gombnál külön rá kell mutatnod arra, hogy milyen kézzelfogható, konkrét előnyökkel jár a címzett számára a kattintás.
 
Például senki sem fog a hírleveledre feliratkozni csak azért, hogy havonta egyszer életjelet kapjon felőled, vagy értesüljön a cégeddel kapcsolatos hírekről, újdonságokról – amik persze, ha őszinték vagyunk, inkább számodra bírnak hírértékkel.
 
Beszélj e helyett arról néhány szóban, hogy milyen problémáját oldja meg, vagy milyen hasznos információt nyújt számára!  Pl. hogyan támogatja abban, hogy fejlessze bizonyos képességeit, segítse döntését az illető szakterületen stb. Ha így teszel, máris egy feliratkozóval több lesz a listádon.

4. Csökkentsd a félelmeit!

 Ha akciógombról van szó, attól még nem kell rögtön az eladásra gondolni; a kettő nem ugyanaz. Az internetes üzleti kommunikáció és értékesítési szövegírás egyik legfontosabb feladata, még az eladás előtt, hogy ellensúlyozza azt a természetes bizalmatlanságot, ami a szemtől szembeni találkozás hiánya miatt fennáll a felek között. 
 
Érdemes ezért a lehető legmagasabb fokú áttekinthetőségre, maradéktalan őszinteségre törekedni, és adott esetben néhány olyan gombot is alkalmazni a szövegben, ami lehetővé teszi a termék kipróbálását, vagy a szolgáltatás előnyeibe való bepillantást, pl. egy ingyenes demóverzió, részlet vagy a használatot bemutató videoklip, ügyfélvéleményeket összegyűjtő aloldal formájában: ilyen gombokat is érdemes időnként „varrniˮ a szövegre. 

5. Egyszerűsítsd le a rendelést!

 Ismered azokat az űrlapokat, amik mindenféle adatot elkérnek, az olvasó cipőméretétől a középiskolai padtársa vezeték- és keresztnevéig, mielőtt egyáltalán vásárolni hagynák? Gondolom, nem szeretnéd a saját dolgodat megnehezíteni, miután az értékesítési szövegírás eljutott a mindent eldöntő pontra, a cselekvésre való felszólításhoz.
 
Hogyan állj el a saját utadból? Utalj a gomb környékén arra, hogy mennyire egyszerűvé tetted a rendelést, úgyhogy az érdeklődőnek nem kell n+1 lépést végrehajtania, mielőtt hozzájutna ahhoz, amit (remélhetőleg) megkívánt. Legyen olyan egyszerű és közvetlen a cselekvés, mint ha leszakítana egy érett gyümölcsöt a fáról!

6. Sürgesd meg!

 A felkiáltójelek halmozása (!!!) önmagában még soha senkit nem késztetett vásárlásra, mégis hemzseg tőle az értékesítési szövegírás jelenlegi gyakorlata. E helyett a suta megoldás helyett alkalmazz inkább (módjával) olyan szavakat, amik a sürgősség, azonnaliság érzetét keltik az olvasódban.
 
Ilyenek pl. a „könnyű … gyors … ingyenes …  itt … most … garantált”. Az első két-három általános varázsszó hatékony problémamegoldást, az olvasó életének megkönnyítését és egyszerűbbé tételét ígéri, a továbbiak sürgős cselekvésre biztatják, a felsorolás végén pedig a bizonytalanságát, szorongásait eloszlató jelző áll. 

Nyomást gyakorolhatsz a hatásvadász, bombasztikus jelzők és írásjelek, a „Kattints most, vagy megbánod!” :) típusú akciógombok helyett úgy is, ha az ajánlatod megfogalmazását a korán kelőknek tett (early bird) árajánlatra, az első 100 vásárlónak járó árengedményre, a férőhelyek korlátozott számára vagy a termék „készlet erejéig” hozzáférhetőségére építed. Stílusosabb és elegánsabb, mint kiabálni az olvasóval a lezárásban.

7. Ismételd át az érveket!

 Ez nem a gomb szövegére, hanem a szövegkörnyezetre vonatkozik. Kíváncsiságot és érdeklődést keltő mondatokkal körülvéve, az értékesítési szövegírás során felvonultatott legütősebb érveidet újraidézve néz ki igazán jól az akciógomb. 
 
Akkor lesz felszólításod a leghatásosabb, ha pozitív ügyfélvéleményekkel van körülvéve, és előtte-utána statisztikai adatok és komolyan gondolt garanciaígéretek teremtik meg a keretet. Mindezek az információk azt támasztják alá ismételten, hogy veszélytelen a rendelés, hiszen ennyi elégedett vevő nem tévedhet.
 
Hogy ne a szomszédba rohanjunk példákért, hanem a magunk háza tájáról hozzunk számokat: mi 2008 óta támogatjuk az értékesítési szövegírás terén 120-nál több stabil partnerünket. Ügyfeleink Magyarország és a nagyvilág több mint 70 városából kerestek fel minket. 9 emberrel, több mint 10 év szakmai tapasztalatával az üzleti kommunikáció 15 területét tudjuk eredményesen kiszolgálni. Hát íme, ilyen statisztikák szerepelhetnek egy jól működő gomb környékén.
 
Mindez rokonszenvesnek tűnik, de tudatában vagy annak, hogy egy jól működő értékesítési szöveg nem csupán a cselekvési gombból áll, és nincs kedved órákon át a villogó kurzor előtt gyötrődni? Hát akkor próbáld ki most a bevezető értékesítési szövegírás szolgáltatásunkat, amihez ajándékba mini e-mailkampány jár!
 
Vagy szeretnéd megtanulni az értékesítési szövegírást? Akkor az erről szóló gyakorlati tréningre foglalj egy helyet!

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...