SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Google barátunknak az a jó, ha minél jobb minőségű találatokkal tudja kiszolgálni a rajta keresőket. Mert így ő maradhat a világ első számú keresőmotorja. Azért, hogy ezt továbbra is biztosítani tudja, egy folyamatosan tanulni képes algoritmust fejlesztett ki, a RankBraint.

Mi volt előtte? Nem épp agysebészet, se nem űrtechnika. A szoftvermérnökök kipróbáltak egy-egy változtatást a Google keresőalgoritmusában, és megkérdezték a felhasználókat, hogy mit szólnak hozzá. Aztán meg olyan szelek kezdtek fújdogálni a keresőoptimalizálás területén, amikről pl. itt írtunk. 

A RankBraint ma már ezt tesztcsoportos próbálgatások helyett villámgyorsan, magától, sokkal több felhasználó reakciói alapján oldja meg. A túlélőképes változtatásokat megtartja, a többit meg kidobja. 

Ezáltal a találati listák az interneten keresők számára egyre hasznosabbak lesznek, vagyis önmagát képes fejleszteni a rendszer. Körülbelül emiatt volt az evolúció is a földi élet kialakításában annyira sikeres.

Hasznosnak kell lenned, segítsd a felhasználót!

Miről kell szóljon a webszöveged ahhoz, hogy elősorolódjon a RankBrain kritériumai szerint? A problémákról és megoldásokról, amik a célpiacodat érdeklik. 

„Piros pont” jár érte, ha a szöveged hivatkozásokat tartalmaz, forrásokat használ, egyszóval megbízható referenciákat is mutat, kb. mint egy Wikipédia-oldal.

Nem kell azonban hajtogatnod a kulcsszót, mint a pereces. Alma, alma, piros alma, BUMM. Keresőoptimalizálás orrvérzésig… az összes kulcsszóra?! Na hát ezt most sürgősen felejtsd el! Figyelj inkább a fő kérdésre, amiért valaki az oldaladra megy, és arról beszélj érthetően és természetesen

Link hátán link, hivatkozz – magadra is!

Nemcsak az egyetemi professzorok kedvelt szempontja, hogy mennyi lábjegyzet van egy dolgozatban, hanem a Google is figyeli. Kulcsszó helyett az újfajta keresőoptimalizáláshoz inkább arra összpontosíts, hogy jól megszórd linkekkel a szöveget. 

Csak semmi álszerénység. Lehet, hogy az „öndicséret büdös”, de a robotnak nincs szaglása. Az önhivatkozás sem csak a tudományos körökben divat. Utalj vissza magadra, weboldalad más részeire vagy a blogod előző cikkeire, mint fentebb én is tettem. :)

Na de ne csak saját kútfejedből meríts! Elő a hivatalos adatokkal, statisztikákkal, szakértőkkel. Ne a közmondásos „brit tudósokkal”, hanem valódiakkal.

Használj szinonimákat!

...rokon értelmű szavakat, egyenértékű kifejezéseket, hasonló megfogalmazásokat. :)

Nem, ez nem azért kell, hogy mindent háromszor elmondj, és olvashatatlan legyél, mint az előző mondat. Hanem ahhoz, hogy megtörd az egyetlen kulcsszó régi egyeduralmát. Nem annak a bizonyos MXYZPTLK vagy bármilyen más betűkombinációnak a használatára, hanem a kulcsszavaid értelmére és jelentésére kell figyelned, hogy azt minél többféle szempontból tárgyald a szövegekben.

Tegyél közzé rendszeresen minőségi tartalmakat a honlapodon!

Ez a legfontosabb tanulság. Egy marketinges mondás szándékosan eltúlozva fogalmazza meg ezt az üzentet. Hogyaszongya :„Keresd meg, mi a legértékesebb terméked, és add oda ingyen!” Paradox, ugye?

Persze nem eszik ilyen forrón a kását. De gondolj arra, hogy a következő hatást kell elérned a rendszeres cikkírással, heti egyszeri frissüléssel: „Te jó ég! Ha ez az ember így szórja mindkét kézzel a hasznos infót ingyen, hát akkor milyen értékes lehet nála az, amiért még pénzt is kér?!”

És mit érdemes még megjegyezned ebből az egészből? Azt, hogy az Olvasó számára élvezhető tartalom nélkül ma már nincs SEO (keresőoptimalizálás). Optimalizálj emberekre, és csak utána gondolj a robotokra! Ha így teszel, meglátod, hogy szeretni fognak azok a bizonyos robotok is. 

Olyan ez, mint az aranycsinálás eljárása: „ne gondolj közben a fehér elefántra”, és akkor menni fog!


Ha pedig aggódnál a Facebook aktuális változtatásai miatt, gyere el az erről tartott előadásunkra, és tudd meg, hogy kovácsolhatsz belőle előnyt. 

További bejegyzések

3 vadiúj befolyásolási módszer az üzleti kommunikáció területén

Mi a biztos hatás titka az üzleti kommunikáció terén? Mi befolyásol olyankor, amikor igent mondunk egy ajánlatra? Robert B. Cialdini szociálpszichológus a saját bőrén tapasztalta, hogy bizonyos trükköknek nem tud ellenállni. Ezért kutatási célból értékesítési ügynöknek állt be, hogy ellesse a legjobbak szakmai fogásait. Lássuk, mire ment!

Az üzleti kommunikáció mesterfogásai pszichológus szemmel

Olvasom tovább...

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

Becsapós kérdés: miről szól a csábítóan vonzó termékleírás valójában? Vagy másképpen, egy kicsit filozofikusabban kérdezve: miként beszélj a termékedről – vagy a szolgáltatásodról – úgy, hogy a nyelv értéket adjon hozzá az előzetesen létező fizikai valósághoz? Egyszóval:

Milyen az ellenállhatatlan SEO termékleírás?

Olvasom tovább...

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy a tömörség a szövegírás erénye. Ahogy az angol mondja: „Vágjunk a pulykába!ˮ Hogy jó példával járjunk elől, íme a legkönnyebben megjegyezhető szövegírás villámtippek, amik csodákat tesznek az értékesítési szövegeddel, és serkenteni fogják az eladást:

1. A szövegírás alapkérdése: Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ. 

Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing. 

A tartalommarketing titkos tanai

Olvasom tovább...

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

A bullet journal keretet ad nemcsak az üzleti, hanem a magánéleted számára is. Mindent tud, ami ahhoz kell, hogy hosszú távon produktív tudj maradni. Hogy mitől működik? Tőled. A bullet journal olyan eszköz, amelyet tulajdonképpen Te teremtesz magadnak, és Te is tartod életben.

Ha még nem hallottál róla, eláruljuk: egy olyan különleges naplóról van szó, ami első ránézésre pipálgatásra, rajzolgatásra, egy-egy szavas feljegyzések készítésére szolgál. Teszi mindezt olyan kreatív módon, hogy a végén egy egészen komoly önreflexiós képességet (reális önmagadra tekintést) alakíthatsz ki általa. 
Amiért a blogon foglalkozunk vele: kommunikációtervezéshez, tartalomgyártáshoz, szövegírási feladatok ütemezéséhez is remekül használhatod. Megtervezheted például, hogy milyen online kommunikációs trendeket építesz be a marketingedbe.
Mutatjuk a módszert.

Hogy kell ezt csinálni? Bullet journal készítés

Olvasom tovább...