SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Google barátunknak az a jó, ha minél jobb minőségű találatokkal tudja kiszolgálni a rajta keresőket. Mert így ő maradhat a világ első számú keresőmotorja. Azért, hogy ezt továbbra is biztosítani tudja, egy folyamatosan tanulni képes algoritmust fejlesztett ki, a RankBraint.

Mi volt előtte? Nem épp agysebészet, se nem űrtechnika. A szoftvermérnökök kipróbáltak egy-egy változtatást a Google keresőalgoritmusában, és megkérdezték a felhasználókat, hogy mit szólnak hozzá. Aztán meg olyan szelek kezdtek fújdogálni a keresőoptimalizálás területén, amikről pl. itt írtunk. 

A RankBraint ma már ezt tesztcsoportos próbálgatások helyett villámgyorsan, magától, sokkal több felhasználó reakciói alapján oldja meg. A túlélőképes változtatásokat megtartja, a többit meg kidobja. 

Ezáltal a találati listák az interneten keresők számára egyre hasznosabbak lesznek, vagyis önmagát képes fejleszteni a rendszer. Körülbelül emiatt volt az evolúció is a földi élet kialakításában annyira sikeres.

Hasznosnak kell lenned, segítsd a felhasználót!

Miről kell szóljon a webszöveged ahhoz, hogy elősorolódjon a RankBrain kritériumai szerint? A problémákról és megoldásokról, amik a célpiacodat érdeklik. 

„Piros pont” jár érte, ha a szöveged hivatkozásokat tartalmaz, forrásokat használ, egyszóval megbízható referenciákat is mutat, kb. mint egy Wikipédia-oldal.

Nem kell azonban hajtogatnod a kulcsszót, mint a pereces. Alma, alma, piros alma, BUMM. Keresőoptimalizálás orrvérzésig… az összes kulcsszóra?! Na hát ezt most sürgősen felejtsd el! Figyelj inkább a fő kérdésre, amiért valaki az oldaladra megy, és arról beszélj érthetően és természetesen

Link hátán link, hivatkozz – magadra is!

Nemcsak az egyetemi professzorok kedvelt szempontja, hogy mennyi lábjegyzet van egy dolgozatban, hanem a Google is figyeli. Kulcsszó helyett az újfajta keresőoptimalizáláshoz inkább arra összpontosíts, hogy jól megszórd linkekkel a szöveget. 

Csak semmi álszerénység. Lehet, hogy az „öndicséret büdös”, de a robotnak nincs szaglása. Az önhivatkozás sem csak a tudományos körökben divat. Utalj vissza magadra, weboldalad más részeire vagy a blogod előző cikkeire, mint fentebb én is tettem. :)

Na de ne csak saját kútfejedből meríts! Elő a hivatalos adatokkal, statisztikákkal, szakértőkkel. Ne a közmondásos „brit tudósokkal”, hanem valódiakkal.

Használj szinonimákat!

...rokon értelmű szavakat, egyenértékű kifejezéseket, hasonló megfogalmazásokat. :)

Nem, ez nem azért kell, hogy mindent háromszor elmondj, és olvashatatlan legyél, mint az előző mondat. Hanem ahhoz, hogy megtörd az egyetlen kulcsszó régi egyeduralmát. Nem annak a bizonyos MXYZPTLK vagy bármilyen más betűkombinációnak a használatára, hanem a kulcsszavaid értelmére és jelentésére kell figyelned, hogy azt minél többféle szempontból tárgyald a szövegekben.

Tegyél közzé rendszeresen minőségi tartalmakat a honlapodon!

Ez a legfontosabb tanulság. Egy marketinges mondás szándékosan eltúlozva fogalmazza meg ezt az üzentet. Hogyaszongya :„Keresd meg, mi a legértékesebb terméked, és add oda ingyen!” Paradox, ugye?

Persze nem eszik ilyen forrón a kását. De gondolj arra, hogy a következő hatást kell elérned a rendszeres cikkírással, heti egyszeri frissüléssel: „Te jó ég! Ha ez az ember így szórja mindkét kézzel a hasznos infót ingyen, hát akkor milyen értékes lehet nála az, amiért még pénzt is kér?!”

És mit érdemes még megjegyezned ebből az egészből? Azt, hogy az Olvasó számára élvezhető tartalom nélkül ma már nincs SEO (keresőoptimalizálás). Optimalizálj emberekre, és csak utána gondolj a robotokra! Ha így teszel, meglátod, hogy szeretni fognak azok a bizonyos robotok is. 

Olyan ez, mint az aranycsinálás eljárása: „ne gondolj közben a fehér elefántra”, és akkor menni fog!


Ha pedig aggódnál a Facebook aktuális változtatásai miatt, gyere el az erről tartott előadásunkra, és tudd meg, hogy kovácsolhatsz belőle előnyt. 

További bejegyzések

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Olvasom tovább...

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...