SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Google barátunknak az a jó, ha minél jobb minőségű találatokkal tudja kiszolgálni a rajta keresőket. Mert így ő maradhat a világ első számú keresőmotorja. Azért, hogy ezt továbbra is biztosítani tudja, egy folyamatosan tanulni képes algoritmust fejlesztett ki, a RankBraint.

Mi volt előtte? Nem épp agysebészet, se nem űrtechnika. A szoftvermérnökök kipróbáltak egy-egy változtatást a Google keresőalgoritmusában, és megkérdezték a felhasználókat, hogy mit szólnak hozzá. Aztán meg olyan szelek kezdtek fújdogálni a keresőoptimalizálás területén, amikről pl. itt írtunk. 

A RankBraint ma már ezt tesztcsoportos próbálgatások helyett villámgyorsan, magától, sokkal több felhasználó reakciói alapján oldja meg. A túlélőképes változtatásokat megtartja, a többit meg kidobja. 

Ezáltal a találati listák az interneten keresők számára egyre hasznosabbak lesznek, vagyis önmagát képes fejleszteni a rendszer. Körülbelül emiatt volt az evolúció is a földi élet kialakításában annyira sikeres.

Hasznosnak kell lenned, segítsd a felhasználót!

Miről kell szóljon a webszöveged ahhoz, hogy elősorolódjon a RankBrain kritériumai szerint? A problémákról és megoldásokról, amik a célpiacodat érdeklik. 

„Piros pont” jár érte, ha a szöveged hivatkozásokat tartalmaz, forrásokat használ, egyszóval megbízható referenciákat is mutat, kb. mint egy Wikipédia-oldal.

Nem kell azonban hajtogatnod a kulcsszót, mint a pereces. Alma, alma, piros alma, BUMM. Keresőoptimalizálás orrvérzésig… az összes kulcsszóra?! Na hát ezt most sürgősen felejtsd el! Figyelj inkább a fő kérdésre, amiért valaki az oldaladra megy, és arról beszélj érthetően és természetesen

Link hátán link, hivatkozz – magadra is!

Nemcsak az egyetemi professzorok kedvelt szempontja, hogy mennyi lábjegyzet van egy dolgozatban, hanem a Google is figyeli. Kulcsszó helyett az újfajta keresőoptimalizáláshoz inkább arra összpontosíts, hogy jól megszórd linkekkel a szöveget. 

Csak semmi álszerénység. Lehet, hogy az „öndicséret büdös”, de a robotnak nincs szaglása. Az önhivatkozás sem csak a tudományos körökben divat. Utalj vissza magadra, weboldalad más részeire vagy a blogod előző cikkeire, mint fentebb én is tettem. :)

Na de ne csak saját kútfejedből meríts! Elő a hivatalos adatokkal, statisztikákkal, szakértőkkel. Ne a közmondásos „brit tudósokkal”, hanem valódiakkal.

Használj szinonimákat!

...rokon értelmű szavakat, egyenértékű kifejezéseket, hasonló megfogalmazásokat. :)

Nem, ez nem azért kell, hogy mindent háromszor elmondj, és olvashatatlan legyél, mint az előző mondat. Hanem ahhoz, hogy megtörd az egyetlen kulcsszó régi egyeduralmát. Nem annak a bizonyos MXYZPTLK vagy bármilyen más betűkombinációnak a használatára, hanem a kulcsszavaid értelmére és jelentésére kell figyelned, hogy azt minél többféle szempontból tárgyald a szövegekben.

Tegyél közzé rendszeresen minőségi tartalmakat a honlapodon!

Ez a legfontosabb tanulság. Egy marketinges mondás szándékosan eltúlozva fogalmazza meg ezt az üzentet. Hogyaszongya :„Keresd meg, mi a legértékesebb terméked, és add oda ingyen!” Paradox, ugye?

Persze nem eszik ilyen forrón a kását. De gondolj arra, hogy a következő hatást kell elérned a rendszeres cikkírással, heti egyszeri frissüléssel: „Te jó ég! Ha ez az ember így szórja mindkét kézzel a hasznos infót ingyen, hát akkor milyen értékes lehet nála az, amiért még pénzt is kér?!”

És mit érdemes még megjegyezned ebből az egészből? Azt, hogy az Olvasó számára élvezhető tartalom nélkül ma már nincs SEO (keresőoptimalizálás). Optimalizálj emberekre, és csak utána gondolj a robotokra! Ha így teszel, meglátod, hogy szeretni fognak azok a bizonyos robotok is. 

Olyan ez, mint az aranycsinálás eljárása: „ne gondolj közben a fehér elefántra”, és akkor menni fog!


Ha pedig aggódnál a Facebook aktuális változtatásai miatt, gyere el az erről tartott előadásunkra, és tudd meg, hogy kovácsolhatsz belőle előnyt. 

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...

2018-as közösségi média trendek

Ha valaki esetleg még kételkedne a közösségi média valóságalakító erejében, elegendő felidéznie a tavalyi amerikai elnökválasztás esetét. A várt eredmény feje tetejére állításában a Facebooknak oroszlánrésze volt. Sokan még most is felróják Zuckerbergnek, hogy olyan álhírek terjedését tette lehetővé, amik a most a Fehér Házban csücsülő győztesnek kedveztek. (Erről annak idején itt írtunk részletesebben.)

Idén „fokozódik a helyzetˮ a közösségi média fórumain

Olvasom tovább...