Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Induljunk el a kályhától! 

Mire való a cím, ha az olvasást olyan csereviszonynak, adok-kapok ügyletnek fogjuk fel, mint amilyen maga az értékesítés is? A válasz: meg kell értetnie az olvasóddal, hogy mit kap cserébe az olvasásnak szentelt értékes idejéért. 

A szövegírás öreg rókái meglehetősen szkeptikusak annak kapcsán, hogy az emberek mennyire hajlandóak olvasni manapság. Kiindulópontnak azt szokták javasolni: „ne feledd, a kutya se kérte, hogy írjál neki!ˮ És akinek ez önmagában még nem lenne eléggé hervasztó, annak ott az a fránya 80/20-as szabály is, ami kimondja, hogy átlagosan 10 emberből 8 olvassa el kizárólag a címet, és 2 „jön továbbˮ veled a szövegbe....

De sebaj, mert az átlagot növelni lehet! Íme, hogyan:

1. Az értékesítési szöveged címe utaljon arra, hogy milyen előnyökben lesz része az olvasónak! Pl. „5 tipp, ami alapján több látogatót hozó címsorokat írhatszˮ

2. Villantsa fel a címed azt, hogy egy kattintás távolságra olyan újdonságok rejlenek, amik eddig nem voltak ismertek a szakterületen! Pl. „Ezek a kulcsszavak működnek a címsorokban legjobban 2018-banˮ

3. Keltse fel már az első érintkezés mondata az olvasó kíváncsiságát, célozva az előnyökre is!  Pl. „Leesik az állad, ha meglátod, mennyire egyszerű ütős címsort írniˮ

A „4 Uˮ elve, avagy a haszontól az egyediségig

Az amerikai AWAI (American Writers & Artists Inc.) értékesítési szövegíró magasiskolája 4 U-ban foglalja össze a titkot:

1. „Utilityˮ, vagyis hasznosság: az értékesítési szöveg címsorának bizonyítania kell az olvasó számára, hogy a tartalom elolvasása praktikusan előnyös lesz.

Gyakorlatias gondolkodók előnyben! Ha megfigyeled a fenti 1–3. példát, közös tulajdonságuk a gyakorlati haszon kiemelése.

2. „Urgencyˮ, azaz sürgősség: a címnek azt kell közvetítenie, hogy rögtön az elolvasása után érdemes kattintani, pl. mert valamilyen újdonságról, időhatáros akcióról, korlátozott készletről, ritkaságról stb. van szó.

3. „Ultra-specificityˮ, lézerpontos konkrétság: mivel a problémamegoldás körül forog szinte minden, de a „mindent megoldóˮ Mekk mesterekben és a mindent gyógyító varázsszerekben (panáceákban) senki sem hisz manapság. 

4. „Unicityˮ mint egyediség: valami kivételes, páratlan és egyedülálló az, amit az olvasás nyomán az érdeklődő megtudhat – ezt kell sugallnia a címnek, hogy kiemelkedjen a manapság mindent elborító reklámzaj áradatából!

Ezek a címtípusok működnek megbízhatóan

1. Leíró címsorok. Mind a keresőmotorok, mind az olvasók számára az a leghasznosabb, ha a sejtelmes-varázsolós, stílusalakzatokban bővelkedő címek helyett konkrét ismertetést kapnak. 

Az előbbi címsorok nem az online-ban, hanem nyomtatásban működnek jobban. Az interneten, ahol az emberek nem „csak úgy olvasgatnakˮ, hanem spéci információkat keresnek, a leírás a nyerő, ami biztosítja az olvasót arról, hogy az általa keresett infó ott van, és csak kattintania kell.

2. A gyakorlati útmutatóba bújtatott értékesítési szöveg, vagyis a „hogyan csináldˮ, „miként érd el 10 lépésbenˮ jellegű cím az a műfaj, amit egyenesen az internetnek találtak ki. Lehet, hogy naiv a kívánság, de kit ne kísértett volna meg az ígéret, hogy néhány szóban megtudhat „mindentˮ, ami ahhoz kell, hogy elérjen valamilyen gyakorlati célt? 

Lehet, hogy az emberi természet lustaságának, és lehet, hogy a gazdasági racionalitás alapelvének köszönhető, ami azt diktálja, hogy minél kisebb erőbefektetéssel minél nagyobb eredményt érjünk el az önérdekkövetés során… De mindenesetre mindenki bukik arra, hogy gyors megoldást kapjon a problémáira!

3. Kérdés vagy felszólítás – egyre megy. Mindkettőben lehet nagyot alkotni, pl. „Szeretnéd megismerni az olvasómágnes címsor titkait?ˮ vagy „Tanuld meg 5 perc alatt, hogy tudsz hatékony címsorokat írni!ˮ 

Ami közös bennük, az nem más, mint a John Caples marketingguru által megfogalmazott szabály, mely szerint „a legjobb címsorok azok, amik az Olvasó hasznából indulnak kiˮ. Az értékesítési szöveg „na, és akkor mi van?” tesztjéről, amivel ennek a szabálynak a betartását bármikor könnyen ellenőrizheted, ebben a cikkben olvashatsz részletesebben.

Mindahányszor úgy érzed, hogy ötlethiány fenyeget, térj vissza erre az alapelvre, és válaszold meg a Caples által javasolt kérdést: „milyen előnyöm származik Nekem ebből?ˮ – lehet, hogy nem tűnik túl fantáziadúsnak és eredetinek, de a vicc az, hogy a szellemeskedő, szójátékos reklámok által uralt jelenlegi terepen is garantáltan jobban teljesítő sort fogsz írni, mint a mezőny 80%-a!

Ha nem a jópofizás, hanem az eladás érdekel, villámgyorsan fejlődhetsz velünk az értékesítési szövegírás terén!

További bejegyzések

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Irigykedtél már valaha a versenytársad online marketing kampányára? Bosszantott, hogy nem neked jutott eszedbe az ötlet? 

Ne ostorozd magad! Lehet, hogy nem is neked kellett volna eszedbe jutnia. Hiszen a Te fejedet a céged mindennapos gondjai-bajai kötik le. A marketinges cégek kreatív koponyáiban viszont már ott lehet a megoldás, ami a Te életedet is megkönnyíti.

Az online marketing nem egyszemélyes küldetés

Olvasom tovább...

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...