Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Sejtheted, nem eszik olyan forrón a kását. Pánik helyett lássuk előbb Zuckerberg nyilatkozatát. Lényege az, hogy továbbra is pontosan tudatában van annak, mi tette az általa alapított közösségi oldalt sikeressé. A szeretteinkkel és nem a külöféle vállalatok és márkák képviselőivel való kommunikáció lehetősége. Ehhez képest a személyes hírfolyamokból egyre inkább kiszorítják üzeneteiket a kreatívok által előállított profi tartalmak.

Hogyan jutottunk ide? Elsősorban a videomarketinges megoldások térhódítása által. A nyilvános tartalmaknak ez a kategóriája ugrott mennyiségben a legtöbbet az elmúlt időszakban. De egyébként is: a közösségi média egyre több nyilvános tartalommal telik meg, és kezdi elveszíteni privát jellegét.

Zuckergerg közelebbről meg nem nevezett tudományos kutatásokra hivatkozik, melyek szerint jóllétünket az ismerőseinkkel való facebookos kapcsolattartás támogatja, amit a marketing túlsúlya a hírfolyamunkban veszélyeztetni kezdett. 

A fordulat lényege ezért az lesz, hogy a Facebook többé nem elsősorban abban fog segíteni a felhasználónak, hogy releváns tartalmakat ajánl a figyelmébe a közösségi média mint Nagy Testvér által részletesen megismert és elemzett érdeklődési köre alapján. Ehelyett inkább az „értelmesebb társas interakciókat” segíti majd elő ezentúl.

Na bumm. Eddig a bombhír. Hogyan fordítsuk ezt le emberi nyelvre? Drágul a reklám? :)

Csak semmi pánik! Három új szabály a közösségi média profithozó használatához

Nos, nem feltétlenül kell kedvedet szegje a váratlan bejelentés. Elsősorban egyfajta hangsúlyváltásról van szó: hirdetések helyett a személyes kapcsolatok jönnek elő a hírfolyamban, valamit azoknak a Facebook-csoportoknak a tartalmai, amelyeknek tagja a felhasználó. Ez pedig máris jól körvonalazza a közösségi média használójával mint fogyasztóval kialakítandó kapcsolatod irányát. 

Mi a recept? Rendszeres, de minél kevésbé agresszív, minőségi tartalmakra összpontosító kommunikációddal kell „megszelídítened”, és néhány szellemes ötlet, ajándékozás, versenyeztetés és egyéb marketinges szakmai fogás segítségével lehetőleg a csoportod tagjává kell tenned a célszemélyeket.

Nagyon fontos: a „rendszeres” nem jelenti azt, hogy a mennyiségre kell menned. A kiáramlás egyszerű növelése helyett, amiben a nagy számok törvénye alapján bízhat az ember, az újabb alapszabályok a következők lesznek: 

1. Ne spamelj, hanem problémamegoldó, hasznos tippekkel segítsd a felhasználót, és szerethető tartalmakkal édesgesd magadhoz! 

Apropó „szerethetőség” mint a közösségi siker kulcsa: ha annak idején esetleg elmulasztottad volna, pótold be ennek a stratégiának a megismerését ezzel a blogcikkünkkel! 

2. Figyelj minden eddiginél jobban arra, hogy mire kapsz választ, mire reagálnak az emberek! Ezt az irányt kell követned, vagyis erősítsd azt, ami a reakciók száma és minősége alapján a legjobban működik.

3. Ne csak egyirányú kommunikációt folytass, hanem inkább arra használd ezután a Facebookot, hogy meghallgass, válaszolj és reagálj! 

Végül pedig még egy baráti jótanács. Említettem a videós tartalmak elburjánzását. Ez most a sláger, és ha lépést akarsz tartani a trendekkel akkor nyomatnod kell. Ha pedig lehetőleg egy lépéssel előttük akarsz járni – legalább a hazai közegben –, akkor az élő videó az, amire a legjobban érdemes rámenned. Megjósoltuk már ezt is annó? Meg bizony. :) Nézd csak meg részletesebben ebben az írásban!

Egyszóval továbbra is van itt tengernyi lehetőség. Csak egy kis találékonyságra lesz szükséged, és persze mi is segítünk. 

Több tippre vágysz, hogy miként kerüld meg minőségi tartalmak által az üzleti kommunikációd elé emelt legújabb gátakat? Töltsd le az elektronikus könyvünket, aminek alapján továbbra is akár első számú marketingeszközödként működhet a közösségi média!

 

 

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

2018-as közösségi média trendek

Ha valaki esetleg még kételkedne a közösségi média valóságalakító erejében, elegendő felidéznie a tavalyi amerikai elnökválasztás esetét. A várt eredmény feje tetejére állításában a Facebooknak oroszlánrésze volt. Sokan még most is felróják Zuckerbergnek, hogy olyan álhírek terjedését tette lehetővé, amik a most a Fehér Házban csücsülő győztesnek kedveztek. (Erről annak idején itt írtunk részletesebben.)

Idén „fokozódik a helyzetˮ a közösségi média fórumain

Olvasom tovább...