Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Sejtheted, nem eszik olyan forrón a kását. Pánik helyett lássuk előbb Zuckerberg nyilatkozatát. Lényege az, hogy továbbra is pontosan tudatában van annak, mi tette az általa alapított közösségi oldalt sikeressé. A szeretteinkkel és nem a külöféle vállalatok és márkák képviselőivel való kommunikáció lehetősége. Ehhez képest a személyes hírfolyamokból egyre inkább kiszorítják üzeneteiket a kreatívok által előállított profi tartalmak.

Hogyan jutottunk ide? Elsősorban a videomarketinges megoldások térhódítása által. A nyilvános tartalmaknak ez a kategóriája ugrott mennyiségben a legtöbbet az elmúlt időszakban. De egyébként is: a közösségi média egyre több nyilvános tartalommal telik meg, és kezdi elveszíteni privát jellegét.

Zuckergerg közelebbről meg nem nevezett tudományos kutatásokra hivatkozik, melyek szerint jóllétünket az ismerőseinkkel való facebookos kapcsolattartás támogatja, amit a marketing túlsúlya a hírfolyamunkban veszélyeztetni kezdett. 

A fordulat lényege ezért az lesz, hogy a Facebook többé nem elsősorban abban fog segíteni a felhasználónak, hogy releváns tartalmakat ajánl a figyelmébe a közösségi média mint Nagy Testvér által részletesen megismert és elemzett érdeklődési köre alapján. Ehelyett inkább az „értelmesebb társas interakciókat” segíti majd elő ezentúl.

Na bumm. Eddig a bombhír. Hogyan fordítsuk ezt le emberi nyelvre? Drágul a reklám? :)

Csak semmi pánik! Három új szabály a közösségi média profithozó használatához

Nos, nem feltétlenül kell kedvedet szegje a váratlan bejelentés. Elsősorban egyfajta hangsúlyváltásról van szó: hirdetések helyett a személyes kapcsolatok jönnek elő a hírfolyamban, valamit azoknak a Facebook-csoportoknak a tartalmai, amelyeknek tagja a felhasználó. Ez pedig máris jól körvonalazza a közösségi média használójával mint fogyasztóval kialakítandó kapcsolatod irányát. 

Mi a recept? Rendszeres, de minél kevésbé agresszív, minőségi tartalmakra összpontosító kommunikációddal kell „megszelídítened”, és néhány szellemes ötlet, ajándékozás, versenyeztetés és egyéb marketinges szakmai fogás segítségével lehetőleg a csoportod tagjává kell tenned a célszemélyeket.

Nagyon fontos: a „rendszeres” nem jelenti azt, hogy a mennyiségre kell menned. A kiáramlás egyszerű növelése helyett, amiben a nagy számok törvénye alapján bízhat az ember, az újabb alapszabályok a következők lesznek: 

1. Ne spamelj, hanem problémamegoldó, hasznos tippekkel segítsd a felhasználót, és szerethető tartalmakkal édesgesd magadhoz! 

Apropó „szerethetőség” mint a közösségi siker kulcsa: ha annak idején esetleg elmulasztottad volna, pótold be ennek a stratégiának a megismerését ezzel a blogcikkünkkel! 

2. Figyelj minden eddiginél jobban arra, hogy mire kapsz választ, mire reagálnak az emberek! Ezt az irányt kell követned, vagyis erősítsd azt, ami a reakciók száma és minősége alapján a legjobban működik.

3. Ne csak egyirányú kommunikációt folytass, hanem inkább arra használd ezután a Facebookot, hogy meghallgass, válaszolj és reagálj! 

Végül pedig még egy baráti jótanács. Említettem a videós tartalmak elburjánzását. Ez most a sláger, és ha lépést akarsz tartani a trendekkel akkor nyomatnod kell. Ha pedig lehetőleg egy lépéssel előttük akarsz járni – legalább a hazai közegben –, akkor az élő videó az, amire a legjobban érdemes rámenned. Megjósoltuk már ezt is annó? Meg bizony. :) Nézd csak meg részletesebben ebben az írásban!

Egyszóval továbbra is van itt tengernyi lehetőség. Csak egy kis találékonyságra lesz szükséged, és persze mi is segítünk. 

Több tippre vágysz, hogy miként kerüld meg minőségi tartalmak által az üzleti kommunikációd elé emelt legújabb gátakat? Töltsd le az elektronikus könyvünket, aminek alapján továbbra is akár első számú marketingeszközödként működhet a közösségi média!

 

 

További bejegyzések

Hatékony üzleti kommunikáció nyári időszámítás szerint is

Az üzleti kommunikáció terén sosincs megállás. Azt gondolnád, ha itt a nyár, és az ügyfeleid nyaralni mentek, akkor itt az ideje annak is, hogy hátradőlj, és élvezd a napsütést. De a vevőkkel folytatott kommunikáció ilyenkor se állhat le, sőt hasznosabb lehet, mint bármikor. 

Következetes üzleti kommunikáció, de könnyedebb témákról

Olvasom tovább...

A legújabb Facebook képméretek: 2018 – puskázz innen!

Az optimális Facebook képméreteket keresed? Aktualizáltuk a képméretek listáját, hogy 2018-ban is vonzó és figyelemfelkeltő posztokkal és hirdetésekkel öregbítsd a hírneved.

A Facebookon ugyanis nem elég végtelenül kreatívnak lenni: ha nem veszed figyelembe az ajánlott feltöltési méreteket, könnyen értelmezhetetlenné válik a kép. Ezeket a méreteket ráadásul nehéz nyomon követni, mivel a követelmények a kép típusától függően változnak, és maguk ajánlások is gyakran frissülnek (évente akár többször is).

Ezeket a méreteket használd, ha tökéletes Facebook posztot, hirdetést akarsz

Olvasom tovább...

Könnyed szövegírás 3 egyszerű lépésben

A szövegírás sokak számára valóságos küzdelem. Miről írjak? Hogyan írjam meg? Mi legyen benne? Sokszor az üres monitor előtt várunk az isteni szikrára. Aztán beindul a fantázia, és mire észbe kapunk, valami igazán nagyszerű szöveg a végeredmény. Ami érdekes, izgalmas, és elad. Mi kell ahhoz, hogy mindig így menjen?

Hogyan indul be a sikeres szövegírás?

Olvasom tovább...

Hogyan segíts dönteni? Neuro marketingterv a sikeres eladáshoz

Ha a marketingterv műfajára gondolunk, annak célja az, hogy segítsünk az ügyfélnek dönteni. Méghozzá nem akárhogy, hanem ugye „jól”: a vásárlás mellett. Ehhez érdemes a neuro marketingterv fogásait használnod. 

De mi is ez a neuro… izé? Az agykutatás eredményeit a marketing gyakorlatába beépítő módszer. Ezt azonban csak a pontosság kedvéért. Amit igazán érdemes tudnod róla, az most jön.

A neuro marketingterv 4 alapfogása

Olvasom tovább...

Adok vagy kapok? A tartalommarketing dilemmája

Ajándékozni vagy sem: a tudásod díjmentes felkínálását szorgalmazó tartalommarketing nagy kérdését vajon hogyan lehetne úgy megválaszolni, hogy kecske és káposzta szempontja egyaránt rendben legyen? 

Könnyen eldöntheted, hogy mikor mit és mennyit adj oda ingyen, és miért kérj pénzt, ha elolvasod a 2x3-as szabályt alább.

Mehet a tartalommarketing! Ne fukarkodj a tudásoddal, ha...

Olvasom tovább...