2018-as közösségi média trendek - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

2018-as közösségi média trendek

2018-as közösségi média trendek

Ha valaki esetleg még kételkedne a közösségi média valóságalakító erejében, elegendő felidéznie a tavalyi amerikai elnökválasztás esetét. A várt eredmény feje tetejére állításában a Facebooknak oroszlánrésze volt. Sokan még most is felróják Zuckerbergnek, hogy olyan álhírek terjedését tette lehetővé, amik a most a Fehér Házban csücsülő győztesnek kedveztek. (Erről annak idején itt írtunk részletesebben.)

Idén „fokozódik a helyzetˮ a közösségi média fórumain

Méghozzá nem csupán arról van szó, hogy a hírek özönében az átlagfelhasználó számára egyre nehezebbé válik megkülönböztetni a valódi információt a szándékos megtévesztéstől.
Emellett a minőségi szempont mellett ott a puszta mennyiség is, ami máris lehengerlő, és ami a gyakorlatban azzal a következménnyel jár majd, hogy egyre nehezebb lesz lekötni a felhasználók figyelmét, nem is beszélve arról, hogy rávegyük őket a visszatérésre, elidőzésre, esetleg vásárlásra.

Kiéleződik tehát a harc, amit több fronton egyszerre kell vívnod 2018-ban az online üzleti kommunikáció terén!

Egyrészt Google-re kell optimalizálnod a weboldalad tartalmát, hogy szeressék és ajánlják a keresőmotorok. Másrészt olyan mérnökien pontos hirdetéseket kell szerkesztened, amik a megfelelő felhasználóknál épp a megfelelő pillanatban landolnak, akár a Google Adwords, akár a Facebook a kedvenced, ha kampányolni készülsz. 

Harmadrészt nem szabad megfeledkezned a már az online marketing kezdeteitől érvényes módszerről: ajándék letöltések, díjmentesen felkínált csalitermékek és általában a közkinccsé tett értékes tartalom segítségével e-mail adatbázist kell építened, hogy ne legyél védtelenül kiszolgáltatva a Google- és a Facebook-algoritmusok kénye-kedvének, amik vagy megjelenítenek a felhasználók számára, vagy nem.

Továbbra is érvényes az a szabály is, ami előírja, hogy semmilyen más platformba nem érdemes több tartalmat, időt és pénzt fektetned, mint a sajátodba. Mert például Zuckerberg döntéseit, amiken könnyen elúszhatnak a Facebook-oldaladra fordított erőfeszítéseid, továbbra sem fogod tudni befolyásolni. A helyes stratégia így még a közösségi média intenzív használata mellett is az marad, ha az általad megcélzott felhasználók végső rendeltetési helye, a terelés végpontja a saját weboldalad, ami felett teljes kontrollod van, és ahol meggyőzheted őket arról, hogy előfizessenek a hírleveledre.

Etesd a tartalomfalókat!

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy mobilra kell optimalizálnod, mert az okostelefonok és a kényelmes mobil netezést kínáló díjcsomagok ma már gyakorlatilag mindenki számára elérhetőek. Ezenfelül a célközönséged tagjai sem otthon, a karosszékben ülve különítenek majd el zavartalan időt esténként arra, hogy végre felkeressék a honlapodat, hanem csak mintegy mellékesen, mozgás közben, jártukban-keltükben juthatsz eszükbe valamiről (feltéve, ha szerencséd van).

Ez a mobilra való optimalizálás azonban nemcsak a honlapod dizájnját, képi elrendezését kell érintse a jövőben, hanem az üzeneteid közvetítési módját is. A kilométeres cikkek a mobilképernyőn még hosszabbnak és így nehezebben olvashatónak tűnnek a felhasználók számára, úgyhogy nagyrészt a közösségi média által diktált rövidebb forma lesz az irányadó – legalábbis a jelenlegihez hasonló, feltáró-elemző szövegek kivételével. 

A közösségi média térhódításával függ össze az a jelenség is, hogy a feltöltött tartalmak egyre gyorsabban elavulttá válnak. A tavaly ősszel csupán Európán belül 50 millió egyedi felhasználót elért Snapchat modellje mérvadó. Ez az új közösségi média platform sikerét éppen annak köszönheti, hogy beépíti önmagába a mulandóságot és a folyamatos frissülés követelményét: az itt közölt fényképek és videók csupán 24 órán át elérhetőek, és ettől a mesterséges korlátozástól tűnnek még kívánatosabbnak. 

Nem az örökkévalóságnak dolgozunk

Természetesen az üzleti kommunikációban és a marketingben is hosszú távon kell gondolkodnunk, de a tartalomelemek egyszeri, amortizálódásnak kitett, „itt és mostˮ jellegűek.

Hogy is mondta a pop art meghatározó művésze, Andy Warhol még a 60-as években? „A jövőben mindenki híres lesz 15 percre.ˮ Ezt a 15 percedet kell kiharcolnod idén a közösségi média segítségével is egy mindinkább „figyelemzavarosˮ, türelmetlen közönség megszólítása által.

A legjobb stratégia erre a folyamatos frissítés, vagyis a „tartalomfalók etetéseˮ, illetve a live tartalmak lesznek. Ha igazán naprakész benyomást akarsz kelteni, akkor gondolkodjál el már most azon, hogy miként építhetnéd be marketinges fegyvertáradba az élő közvetítést, a livestreamet!

Apropó, olvastad már a legújabb trendeket felsorakoztató elektronikus könyvünket? Töltsd le az Élet a Facebookon túl című trendkalauzt ezen a linken, hogy időszerű útmutatód legyen idénre a közösségi média használatához!

Szuper előrelátó olvasóink pedig már regisztrálhatnak a márciusi, Facebookról szóló ingyenes előadásunkra. Hogy szegény FB-ot se hagyjuk ki a buliból. :)
 

 

 

 

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...