2018-as közösségi média trendek - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

2018-as közösségi média trendek

2018-as közösségi média trendek

Ha valaki esetleg még kételkedne a közösségi média valóságalakító erejében, elegendő felidéznie a tavalyi amerikai elnökválasztás esetét. A várt eredmény feje tetejére állításában a Facebooknak oroszlánrésze volt. Sokan még most is felróják Zuckerbergnek, hogy olyan álhírek terjedését tette lehetővé, amik a most a Fehér Házban csücsülő győztesnek kedveztek. (Erről annak idején itt írtunk részletesebben.)

Idén „fokozódik a helyzetˮ a közösségi média fórumain

Méghozzá nem csupán arról van szó, hogy a hírek özönében az átlagfelhasználó számára egyre nehezebbé válik megkülönböztetni a valódi információt a szándékos megtévesztéstől.
Emellett a minőségi szempont mellett ott a puszta mennyiség is, ami máris lehengerlő, és ami a gyakorlatban azzal a következménnyel jár majd, hogy egyre nehezebb lesz lekötni a felhasználók figyelmét, nem is beszélve arról, hogy rávegyük őket a visszatérésre, elidőzésre, esetleg vásárlásra.

Kiéleződik tehát a harc, amit több fronton egyszerre kell vívnod 2018-ban az online üzleti kommunikáció terén!

Egyrészt Google-re kell optimalizálnod a weboldalad tartalmát, hogy szeressék és ajánlják a keresőmotorok. Másrészt olyan mérnökien pontos hirdetéseket kell szerkesztened, amik a megfelelő felhasználóknál épp a megfelelő pillanatban landolnak, akár a Google Adwords, akár a Facebook a kedvenced, ha kampányolni készülsz. 

Harmadrészt nem szabad megfeledkezned a már az online marketing kezdeteitől érvényes módszerről: ajándék letöltések, díjmentesen felkínált csalitermékek és általában a közkinccsé tett értékes tartalom segítségével e-mail adatbázist kell építened, hogy ne legyél védtelenül kiszolgáltatva a Google- és a Facebook-algoritmusok kénye-kedvének, amik vagy megjelenítenek a felhasználók számára, vagy nem.

Továbbra is érvényes az a szabály is, ami előírja, hogy semmilyen más platformba nem érdemes több tartalmat, időt és pénzt fektetned, mint a sajátodba. Mert például Zuckerberg döntéseit, amiken könnyen elúszhatnak a Facebook-oldaladra fordított erőfeszítéseid, továbbra sem fogod tudni befolyásolni. A helyes stratégia így még a közösségi média intenzív használata mellett is az marad, ha az általad megcélzott felhasználók végső rendeltetési helye, a terelés végpontja a saját weboldalad, ami felett teljes kontrollod van, és ahol meggyőzheted őket arról, hogy előfizessenek a hírleveledre.

Etesd a tartalomfalókat!

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy mobilra kell optimalizálnod, mert az okostelefonok és a kényelmes mobil netezést kínáló díjcsomagok ma már gyakorlatilag mindenki számára elérhetőek. Ezenfelül a célközönséged tagjai sem otthon, a karosszékben ülve különítenek majd el zavartalan időt esténként arra, hogy végre felkeressék a honlapodat, hanem csak mintegy mellékesen, mozgás közben, jártukban-keltükben juthatsz eszükbe valamiről (feltéve, ha szerencséd van).

Ez a mobilra való optimalizálás azonban nemcsak a honlapod dizájnját, képi elrendezését kell érintse a jövőben, hanem az üzeneteid közvetítési módját is. A kilométeres cikkek a mobilképernyőn még hosszabbnak és így nehezebben olvashatónak tűnnek a felhasználók számára, úgyhogy nagyrészt a közösségi média által diktált rövidebb forma lesz az irányadó – legalábbis a jelenlegihez hasonló, feltáró-elemző szövegek kivételével. 

A közösségi média térhódításával függ össze az a jelenség is, hogy a feltöltött tartalmak egyre gyorsabban elavulttá válnak. A tavaly ősszel csupán Európán belül 50 millió egyedi felhasználót elért Snapchat modellje mérvadó. Ez az új közösségi média platform sikerét éppen annak köszönheti, hogy beépíti önmagába a mulandóságot és a folyamatos frissülés követelményét: az itt közölt fényképek és videók csupán 24 órán át elérhetőek, és ettől a mesterséges korlátozástól tűnnek még kívánatosabbnak. 

Nem az örökkévalóságnak dolgozunk

Természetesen az üzleti kommunikációban és a marketingben is hosszú távon kell gondolkodnunk, de a tartalomelemek egyszeri, amortizálódásnak kitett, „itt és mostˮ jellegűek.

Hogy is mondta a pop art meghatározó művésze, Andy Warhol még a 60-as években? „A jövőben mindenki híres lesz 15 percre.ˮ Ezt a 15 percedet kell kiharcolnod idén a közösségi média segítségével is egy mindinkább „figyelemzavarosˮ, türelmetlen közönség megszólítása által.

A legjobb stratégia erre a folyamatos frissítés, vagyis a „tartalomfalók etetéseˮ, illetve a live tartalmak lesznek. Ha igazán naprakész benyomást akarsz kelteni, akkor gondolkodjál el már most azon, hogy miként építhetnéd be marketinges fegyvertáradba az élő közvetítést, a livestreamet!

Apropó, olvastad már a legújabb trendeket felsorakoztató elektronikus könyvünket? Töltsd le az Élet a Facebookon túl című trendkalauzt ezen a linken, hogy időszerű útmutatód legyen idénre a közösségi média használatához!

Szuper előrelátó olvasóink pedig már regisztrálhatnak a márciusi, Facebookról szóló ingyenes előadásunkra. Hogy szegény FB-ot se hagyjuk ki a buliból. :)
 

 

 

 

További bejegyzések

Hatékony üzleti kommunikáció nyári időszámítás szerint is

Az üzleti kommunikáció terén sosincs megállás. Azt gondolnád, ha itt a nyár, és az ügyfeleid nyaralni mentek, akkor itt az ideje annak is, hogy hátradőlj, és élvezd a napsütést. De a vevőkkel folytatott kommunikáció ilyenkor se állhat le, sőt hasznosabb lehet, mint bármikor. 

Következetes üzleti kommunikáció, de könnyedebb témákról

Olvasom tovább...

A legújabb Facebook képméretek: 2018 – puskázz innen!

Az optimális Facebook képméreteket keresed? Aktualizáltuk a képméretek listáját, hogy 2018-ban is vonzó és figyelemfelkeltő posztokkal és hirdetésekkel öregbítsd a hírneved.

A Facebookon ugyanis nem elég végtelenül kreatívnak lenni: ha nem veszed figyelembe az ajánlott feltöltési méreteket, könnyen értelmezhetetlenné válik a kép. Ezeket a méreteket ráadásul nehéz nyomon követni, mivel a követelmények a kép típusától függően változnak, és maguk ajánlások is gyakran frissülnek (évente akár többször is).

Ezeket a méreteket használd, ha tökéletes Facebook posztot, hirdetést akarsz

Olvasom tovább...

Könnyed szövegírás 3 egyszerű lépésben

A szövegírás sokak számára valóságos küzdelem. Miről írjak? Hogyan írjam meg? Mi legyen benne? Sokszor az üres monitor előtt várunk az isteni szikrára. Aztán beindul a fantázia, és mire észbe kapunk, valami igazán nagyszerű szöveg a végeredmény. Ami érdekes, izgalmas, és elad. Mi kell ahhoz, hogy mindig így menjen?

Hogyan indul be a sikeres szövegírás?

Olvasom tovább...

Hogyan segíts dönteni? Neuro marketingterv a sikeres eladáshoz

Ha a marketingterv műfajára gondolunk, annak célja az, hogy segítsünk az ügyfélnek dönteni. Méghozzá nem akárhogy, hanem ugye „jól”: a vásárlás mellett. Ehhez érdemes a neuro marketingterv fogásait használnod. 

De mi is ez a neuro… izé? Az agykutatás eredményeit a marketing gyakorlatába beépítő módszer. Ezt azonban csak a pontosság kedvéért. Amit igazán érdemes tudnod róla, az most jön.

A neuro marketingterv 4 alapfogása

Olvasom tovább...

Adok vagy kapok? A tartalommarketing dilemmája

Ajándékozni vagy sem: a tudásod díjmentes felkínálását szorgalmazó tartalommarketing nagy kérdését vajon hogyan lehetne úgy megválaszolni, hogy kecske és káposzta szempontja egyaránt rendben legyen? 

Könnyen eldöntheted, hogy mikor mit és mennyit adj oda ingyen, és miért kérj pénzt, ha elolvasod a 2x3-as szabályt alább.

Mehet a tartalommarketing! Ne fukarkodj a tudásoddal, ha...

Olvasom tovább...