Marketing terv tippek, hogy bátrabban tervezz 2018-ra - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Marketing terv tippek, hogy bátrabban tervezz 2018-ra

Marketing terv tippek, hogy bátrabban tervezz 2018-ra

Hamarosan év vége: ideje, hogy a jövő évi céljainkon gondolkodjunk. De részletes marketing terv nélkül még a legszebb szilveszteri fogadalom sem lesz több, mint puszta álmodozás. 

Íme a tippjeink, hogy jobban menjen a tervezés.

Mit gondolj át, mielőtt hozzálátnál a marketing terv megírásához?

1. Kezdd rögtön a célnál! Más szóval: az idei évi bevételed alapján részletesen rögzítsd, hogy milyen eredményt szeretnél jövőre elérni. 

Ha tisztán látod a célt, akkor a marketing terv megírása is egyszerűbb lesz, mert ez csupán az attól elválasztó távolságot bontja le kisebb egységekre, hónapról hónapra vagy akár napról napra megtehető távokra. 

2. Lásd tisztán a célcsoportodat! Itt is konkrétumokat kell megfogalmaznod, minél pontosabban körül kell határolnod a területet, amin fejlődni és/vagy fejleszteni szeretnél. 

Online kommunikációd nem szólhat egyszerre mindenkihez, mert akkor valójában senkit sem szólít meg. Olyan pontosan kell tudnod, hogy kihez, miért és hogyan fogsz beszélni az új évben, mintha az illető személy ott állna előtted.

3. Bontsd le, és számszerűsítsd a célodat! Mert nem javíthatod azt, amit nem mérsz. Sőt: amit nem mérünk, az biztosan hanyatlik, romlik. Mert nem figyelünk rá, és elhanyagoljuk. 

Az online kommunikáció szakértői nem véletlenül kísérleteznek marketing stratégiáik hatásaival egészen odáig menően, hogy egy betűtípus- vagy szórendcsere következményeit is rendszeresen tesztelik. 

Ha tehát megvan a kitűzött cél, akkor azt is tisztázd, hogy hétről hétre, sőt akár napról napra milyen erőfeszítést kell majd tenned azért, hogy el is érd.

4. Építs az erősségeidre! Nem érdemes azzal próbálkoznod, hogy „mindenkinek megfelelj”, mert ilyen ember még nem született a földkerekségen. És nem biztos, hogy Neked éppen az a dolgod ezen a Földön jövőre, hogy egy ilyen eszményi képnek megfelelj.

Ha van rá szabad időd, akkor persze hasznos, hogy önfejlesztéssel, gyengébb pontjaid megerősítésével foglalkozol. Egyébként azonban nem a „sokoldalúan fejlett” Mekk mester ideálját érdemes követned, hanem erősítsd azt, ami most, a jelenben legjobban működik számodra! 

Erről érdemes megkérdezned a legjobb ügyfeleidet, stratégiai partnereidet is: vajon ők mit szeretnek benned a legjobban? Ha megvan a válasz, akkor máris tudod, hogy mi az, amire alapozhatsz – ahelyett hogy a teljesség teljesíthetetlen követelménye miatt ostoroznád magadat.

5. Alakítsd át a célokat cselekvéssé! Ha a marketing terv célja eléggé világos, azt onnan fogod tudni, hogy minden erőfeszítés nélkül vonja maga után a stratégiai lépéseket. A pontosan meghatározott cél automatikusan képes diktálni az eléréséhez szükséges eszközöket: ez a hatékony célkitűzés tesztje.

Hogy mi legyen a következő lépés, ez csak akkor kérdéses, ha nem ismerjük az irányt. Az akcióvá alakítható cél esetében azonban a konkrét stratégia mindössze annyi, hogy a cél és a jelenlegi állapotunk közti távolságot lépésről lépésre csökkentjük az online kommunikáció és az offline marketing rendelkezésre álló taktikai eszközeivel: rendszeres blogolás, hírlevél, Facebook-kommunikáció, kulcsszókutatás, értékesítési szövegek és érkezőoldalak finomítása stb. 

6. Teljesíts mindig többet, mint tegnap! Ennyire „egyszerű” az, hogy fölívelő statisztikájú ember legyél az új évben is, és nem lepusztult, hanyatló irányba terelődjön a sorsod. Mottód legyen mindennap az amerikai katonaságban emlegetett, majd onnan a profi sportba beszivárgott jelmondat: „A könnyű/lazsálós nap tegnap volt!” (Eredetiben: „The easy day was yesterday.” )

Ha a szokásoddá tett, rendszeres cselekvés során folyamatosan méred a hatásokat, és arra koncentrálsz, hogy az elmúlt heti, elmúlt havi eredményhez képest akármilyen kis előrehaladást, növekedést érj el, akkor biztos lehetsz benne, hogy az év végi összesítés is örömet fog okozni. Lesz minek örülöd, amikor szilveszterkor eldurran a pezsgő, és csengő hangon koccan a pohár!

7. Végezd el a díjmentes évtervező képzésünket! Neked megvannak már azok a részletes céljaid a jövő évre, amiket a konkrét, fizikai cselekvések nyelvére le tudsz fordítani, hogy könnyebben elérd őket, és napról napra fejlődj? Vagy egy kis segítséget szeretnél a sikeres tervezéshez? 

Ha szempontokat akarsz kapni a tudatosabb üzleti kommunikációhoz, akkor ezen a linken tanulhatsz többet díjmentesen arról, hogy milyen a biztosan működő marketing terv!

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...