Marketing terv tippek, hogy bátrabban tervezz 2018-ra - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Marketing terv tippek, hogy bátrabban tervezz 2018-ra

Marketing terv tippek, hogy bátrabban tervezz 2018-ra

Hamarosan év vége: ideje, hogy a jövő évi céljainkon gondolkodjunk. De részletes marketing terv nélkül még a legszebb szilveszteri fogadalom sem lesz több, mint puszta álmodozás. 

Íme a tippjeink, hogy jobban menjen a tervezés.

Mit gondolj át, mielőtt hozzálátnál a marketing terv megírásához?

1. Kezdd rögtön a célnál! Más szóval: az idei évi bevételed alapján részletesen rögzítsd, hogy milyen eredményt szeretnél jövőre elérni. 

Ha tisztán látod a célt, akkor a marketing terv megírása is egyszerűbb lesz, mert ez csupán az attól elválasztó távolságot bontja le kisebb egységekre, hónapról hónapra vagy akár napról napra megtehető távokra. 

2. Lásd tisztán a célcsoportodat! Itt is konkrétumokat kell megfogalmaznod, minél pontosabban körül kell határolnod a területet, amin fejlődni és/vagy fejleszteni szeretnél. 

Online kommunikációd nem szólhat egyszerre mindenkihez, mert akkor valójában senkit sem szólít meg. Olyan pontosan kell tudnod, hogy kihez, miért és hogyan fogsz beszélni az új évben, mintha az illető személy ott állna előtted.

3. Bontsd le, és számszerűsítsd a célodat! Mert nem javíthatod azt, amit nem mérsz. Sőt: amit nem mérünk, az biztosan hanyatlik, romlik. Mert nem figyelünk rá, és elhanyagoljuk. 

Az online kommunikáció szakértői nem véletlenül kísérleteznek marketing stratégiáik hatásaival egészen odáig menően, hogy egy betűtípus- vagy szórendcsere következményeit is rendszeresen tesztelik. 

Ha tehát megvan a kitűzött cél, akkor azt is tisztázd, hogy hétről hétre, sőt akár napról napra milyen erőfeszítést kell majd tenned azért, hogy el is érd.

4. Építs az erősségeidre! Nem érdemes azzal próbálkoznod, hogy „mindenkinek megfelelj”, mert ilyen ember még nem született a földkerekségen. És nem biztos, hogy Neked éppen az a dolgod ezen a Földön jövőre, hogy egy ilyen eszményi képnek megfelelj.

Ha van rá szabad időd, akkor persze hasznos, hogy önfejlesztéssel, gyengébb pontjaid megerősítésével foglalkozol. Egyébként azonban nem a „sokoldalúan fejlett” Mekk mester ideálját érdemes követned, hanem erősítsd azt, ami most, a jelenben legjobban működik számodra! 

Erről érdemes megkérdezned a legjobb ügyfeleidet, stratégiai partnereidet is: vajon ők mit szeretnek benned a legjobban? Ha megvan a válasz, akkor máris tudod, hogy mi az, amire alapozhatsz – ahelyett hogy a teljesség teljesíthetetlen követelménye miatt ostoroznád magadat.

5. Alakítsd át a célokat cselekvéssé! Ha a marketing terv célja eléggé világos, azt onnan fogod tudni, hogy minden erőfeszítés nélkül vonja maga után a stratégiai lépéseket. A pontosan meghatározott cél automatikusan képes diktálni az eléréséhez szükséges eszközöket: ez a hatékony célkitűzés tesztje.

Hogy mi legyen a következő lépés, ez csak akkor kérdéses, ha nem ismerjük az irányt. Az akcióvá alakítható cél esetében azonban a konkrét stratégia mindössze annyi, hogy a cél és a jelenlegi állapotunk közti távolságot lépésről lépésre csökkentjük az online kommunikáció és az offline marketing rendelkezésre álló taktikai eszközeivel: rendszeres blogolás, hírlevél, Facebook-kommunikáció, kulcsszókutatás, értékesítési szövegek és érkezőoldalak finomítása stb. 

6. Teljesíts mindig többet, mint tegnap! Ennyire „egyszerű” az, hogy fölívelő statisztikájú ember legyél az új évben is, és nem lepusztult, hanyatló irányba terelődjön a sorsod. Mottód legyen mindennap az amerikai katonaságban emlegetett, majd onnan a profi sportba beszivárgott jelmondat: „A könnyű/lazsálós nap tegnap volt!” (Eredetiben: „The easy day was yesterday.” )

Ha a szokásoddá tett, rendszeres cselekvés során folyamatosan méred a hatásokat, és arra koncentrálsz, hogy az elmúlt heti, elmúlt havi eredményhez képest akármilyen kis előrehaladást, növekedést érj el, akkor biztos lehetsz benne, hogy az év végi összesítés is örömet fog okozni. Lesz minek örülöd, amikor szilveszterkor eldurran a pezsgő, és csengő hangon koccan a pohár!

7. Végezd el a díjmentes évtervező képzésünket! Neked megvannak már azok a részletes céljaid a jövő évre, amiket a konkrét, fizikai cselekvések nyelvére le tudsz fordítani, hogy könnyebben elérd őket, és napról napra fejlődj? Vagy egy kis segítséget szeretnél a sikeres tervezéshez? 

Ha szempontokat akarsz kapni a tudatosabb üzleti kommunikációhoz, akkor ezen a linken tanulhatsz többet díjmentesen arról, hogy milyen a biztosan működő marketing terv!

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...