Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

„Lehet, hogy nem mindenki figyel fel az üzenetedre, de azt garantáltan észreveszik, ha elmulasztod.” Sokan ezzel a hozzáállással küldenek ki az utolsó percben egy sablonos e-mailt, és ezzel elintézettnek veszik a dolgot. 
 
Se nem túl olcsó, se nem kényelmes, de éppen ezért hatásos, ha retró képeslapot, papíralapú, kézzel írott üdvözletet küldesz mindenkinek, aki igazán fontos számodra. A mennyiségi szempontból egyre hatékonyabb, de épp ezért egyre személytelenebb üzleti kommunikáció korában éppen a dolgodnak ez a mesterséges „megnehezítése” tehet feledhetetlenné.
 
De többet tehetsz a teendőlistádon kipipálandó protokollcselekvésnél azáltal is, ha egy nagyobb népszerűséget érdemlő helyi művésztől vagy jótékony célú szervezettől vásárolsz képeslapot. Mert a karitatív gesztus bármilyen szaloncukros és világító orrú rénszarvasos üdvözlőkártyánál százszor tartalmasabb és ünnepibb. Ráadásul az is kiemelhet a decemberben mindent ellepő giccsáradatból, ha nem a szokásos motívumok szerepelnek rajta. 

Csempéssz egyéni részleteket az elektronikus üzenetedbe is!

Ha pedig már nem győzöd kézzel írni, még mindig ott az e-mail. Ez esetben azonban eszedbe ne jusson csoportos üzenettel, körlevéllel „kedveskedni” a címzetteknek! 
 
Érdemes erre külön kitérni, mert még olyan esetek is vannak, amikor a jószándékú karácsonyi üzenetküldő testületileg „kedves ügyfeleink”-et, „kedves partereink”-et emleget, mintha egy bizottsághoz címezné sorait. De gondolj csak bele: a monitor előtt nem egy csoportban ülnek a célpiac szereplői, hanem mindig egyetlen ember olvassa az írásodat!
 
Ideális esetben mindenkinek külön kellene menjen az üzenet, a saját elektronikus postacímére. Emellett pedig néhány olyan személyre szabott sorral is illene kiegészítened, ami a saját tapasztalataidat, értékrendedet és a címzetthez való viszonyodat jeleníti meg.

Az üdvözlőlap még nem minden: használj több csatornát!

Hiába megy ki a sok akciós promólevél, ha nem szabtad hozzájuk ünnepire az érkezőoldaladat. Naprakészség, frissesség benyomását kelti az is, ha néhány ünnepi vizuális elemmel és szöveggel fűszerezed a teljes weboldaladat, és persze ne feledkezz meg a Facebook-borítóképed alkalomhoz igazításáról sem! 
 
Mi több, csakis azáltal keltheted a jól átgondolt, egységes és gondosan aktualizált arculat benyomását, ami szavak nélkül is azt üzeni cégedről, hogy a vezetője és csapata ad magára, ha az üzleti kommunikáció összes, általad használt csatornáján hozod a hangulatot. 
 
Ehhez a YouTube-ra készíthetsz egy olyan videót, amiben az ünnepi jókívánságaidat továbbítod, vagy szervezhetsz egy „Titkos Télapó” típusú ajándékcsere-programot a Facebook-közösséged tagjai számára, és a leghűségesebb ügyfeleidet apróbb ajándékokkal lepheted meg. 
 
De egy dologra figyelj! A weboldalad „karácsonyiasítása” során nem szabad átesned a ló másik oldalára. Mert a villogó lámpák, a kéretlenül beinduló kántálás és a mindent ellepő virtuális hóesés csak megnehezítik a navigálást és ezzel az eladást is. Apró, de jelentésteli jelképek használata ajánlott, méghozzá nem csupán a honlapon, hanem a céged főhadiszállásán is.
 
2018-ra várva újévi céges fogadalmaidat közölheted a blogodban, és így már az is jobban fog csúszni mellette, ha a „csak semmi álszerénység!” mottó jegyében a szövegedet megspékeled egy mutatós infografikával, ami az idei eredményeiteket tálalja a jövőre kitűzött célok mellett..

Közösségi marketing a karácsonyfa alatt?

Végül ugyancsak a többcsatornás üzleti kommunikáció jegyében remekül kihasználhatod azt a körülményt is, hogy ünnepekkor a közönséged tagjai több időt töltenek otthon, a családjukkal, de egyszersmind a laptopjuk és a mobiljuk képernyője előtt is. Mozgasd meg őket egy kicsit! 
 
Egy jól kitalált játék vagy akció az egyirányú reklámüzeneteknél sokkal hatásosabb és emlékezetesebb, mert a célközönséged cselekvő bevonását teszi lehetővé, és ezáltal a közönségből valódi közösséget épít. Ezáltal az ünnepek közötti kommunikációs „holt szezont” a felhasználók által generált tartalmak ünnepévé teheted. 
 
Például felkérheted őket arra, sőt versenyt is szervezhetsz abból, hogy vicces karácsonyi fényképet osszanak meg, vagy receptötleketet küldjenek, és egyáltalán: a saját tapasztalataikról, élményeikről beszéljenek egymással és veled.
 
Kedvet kaptál rá, hogy ceremóniamesterként aktívabban jelen legyél a célközönséged életében? Töltsd le az elektronikus könyvünket arról, hogy miként használd a közösségi médiát az üzleti kommunikáció területén! Hogy jó példával járjunk elöl az ajándékozásban, most akciósan kínáljuk ezt a tudásanyagunkat, hogy az év végi hajrában is tanulj!

 

 

 

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...