Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

„Lehet, hogy nem mindenki figyel fel az üzenetedre, de azt garantáltan észreveszik, ha elmulasztod.” Sokan ezzel a hozzáállással küldenek ki az utolsó percben egy sablonos e-mailt, és ezzel elintézettnek veszik a dolgot. 
 
Se nem túl olcsó, se nem kényelmes, de éppen ezért hatásos, ha retró képeslapot, papíralapú, kézzel írott üdvözletet küldesz mindenkinek, aki igazán fontos számodra. A mennyiségi szempontból egyre hatékonyabb, de épp ezért egyre személytelenebb üzleti kommunikáció korában éppen a dolgodnak ez a mesterséges „megnehezítése” tehet feledhetetlenné.
 
De többet tehetsz a teendőlistádon kipipálandó protokollcselekvésnél azáltal is, ha egy nagyobb népszerűséget érdemlő helyi művésztől vagy jótékony célú szervezettől vásárolsz képeslapot. Mert a karitatív gesztus bármilyen szaloncukros és világító orrú rénszarvasos üdvözlőkártyánál százszor tartalmasabb és ünnepibb. Ráadásul az is kiemelhet a decemberben mindent ellepő giccsáradatból, ha nem a szokásos motívumok szerepelnek rajta. 

Csempéssz egyéni részleteket az elektronikus üzenetedbe is!

Ha pedig már nem győzöd kézzel írni, még mindig ott az e-mail. Ez esetben azonban eszedbe ne jusson csoportos üzenettel, körlevéllel „kedveskedni” a címzetteknek! 
 
Érdemes erre külön kitérni, mert még olyan esetek is vannak, amikor a jószándékú karácsonyi üzenetküldő testületileg „kedves ügyfeleink”-et, „kedves partereink”-et emleget, mintha egy bizottsághoz címezné sorait. De gondolj csak bele: a monitor előtt nem egy csoportban ülnek a célpiac szereplői, hanem mindig egyetlen ember olvassa az írásodat!
 
Ideális esetben mindenkinek külön kellene menjen az üzenet, a saját elektronikus postacímére. Emellett pedig néhány olyan személyre szabott sorral is illene kiegészítened, ami a saját tapasztalataidat, értékrendedet és a címzetthez való viszonyodat jeleníti meg.

Az üdvözlőlap még nem minden: használj több csatornát!

Hiába megy ki a sok akciós promólevél, ha nem szabtad hozzájuk ünnepire az érkezőoldaladat. Naprakészség, frissesség benyomását kelti az is, ha néhány ünnepi vizuális elemmel és szöveggel fűszerezed a teljes weboldaladat, és persze ne feledkezz meg a Facebook-borítóképed alkalomhoz igazításáról sem! 
 
Mi több, csakis azáltal keltheted a jól átgondolt, egységes és gondosan aktualizált arculat benyomását, ami szavak nélkül is azt üzeni cégedről, hogy a vezetője és csapata ad magára, ha az üzleti kommunikáció összes, általad használt csatornáján hozod a hangulatot. 
 
Ehhez a YouTube-ra készíthetsz egy olyan videót, amiben az ünnepi jókívánságaidat továbbítod, vagy szervezhetsz egy „Titkos Télapó” típusú ajándékcsere-programot a Facebook-közösséged tagjai számára, és a leghűségesebb ügyfeleidet apróbb ajándékokkal lepheted meg. 
 
De egy dologra figyelj! A weboldalad „karácsonyiasítása” során nem szabad átesned a ló másik oldalára. Mert a villogó lámpák, a kéretlenül beinduló kántálás és a mindent ellepő virtuális hóesés csak megnehezítik a navigálást és ezzel az eladást is. Apró, de jelentésteli jelképek használata ajánlott, méghozzá nem csupán a honlapon, hanem a céged főhadiszállásán is.
 
2018-ra várva újévi céges fogadalmaidat közölheted a blogodban, és így már az is jobban fog csúszni mellette, ha a „csak semmi álszerénység!” mottó jegyében a szövegedet megspékeled egy mutatós infografikával, ami az idei eredményeiteket tálalja a jövőre kitűzött célok mellett..

Közösségi marketing a karácsonyfa alatt?

Végül ugyancsak a többcsatornás üzleti kommunikáció jegyében remekül kihasználhatod azt a körülményt is, hogy ünnepekkor a közönséged tagjai több időt töltenek otthon, a családjukkal, de egyszersmind a laptopjuk és a mobiljuk képernyője előtt is. Mozgasd meg őket egy kicsit! 
 
Egy jól kitalált játék vagy akció az egyirányú reklámüzeneteknél sokkal hatásosabb és emlékezetesebb, mert a célközönséged cselekvő bevonását teszi lehetővé, és ezáltal a közönségből valódi közösséget épít. Ezáltal az ünnepek közötti kommunikációs „holt szezont” a felhasználók által generált tartalmak ünnepévé teheted. 
 
Például felkérheted őket arra, sőt versenyt is szervezhetsz abból, hogy vicces karácsonyi fényképet osszanak meg, vagy receptötleketet küldjenek, és egyáltalán: a saját tapasztalataikról, élményeikről beszéljenek egymással és veled.
 
Kedvet kaptál rá, hogy ceremóniamesterként aktívabban jelen legyél a célközönséged életében? Töltsd le az elektronikus könyvünket arról, hogy miként használd a közösségi médiát az üzleti kommunikáció területén! Hogy jó példával járjunk elöl az ajándékozásban, most akciósan kínáljuk ezt a tudásanyagunkat, hogy az év végi hajrában is tanulj!

 

 

 

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...