Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

„Lehet, hogy nem mindenki figyel fel az üzenetedre, de azt garantáltan észreveszik, ha elmulasztod.” Sokan ezzel a hozzáállással küldenek ki az utolsó percben egy sablonos e-mailt, és ezzel elintézettnek veszik a dolgot. 
 
Se nem túl olcsó, se nem kényelmes, de éppen ezért hatásos, ha retró képeslapot, papíralapú, kézzel írott üdvözletet küldesz mindenkinek, aki igazán fontos számodra. A mennyiségi szempontból egyre hatékonyabb, de épp ezért egyre személytelenebb üzleti kommunikáció korában éppen a dolgodnak ez a mesterséges „megnehezítése” tehet feledhetetlenné.
 
De többet tehetsz a teendőlistádon kipipálandó protokollcselekvésnél azáltal is, ha egy nagyobb népszerűséget érdemlő helyi művésztől vagy jótékony célú szervezettől vásárolsz képeslapot. Mert a karitatív gesztus bármilyen szaloncukros és világító orrú rénszarvasos üdvözlőkártyánál százszor tartalmasabb és ünnepibb. Ráadásul az is kiemelhet a decemberben mindent ellepő giccsáradatból, ha nem a szokásos motívumok szerepelnek rajta. 

Csempéssz egyéni részleteket az elektronikus üzenetedbe is!

Ha pedig már nem győzöd kézzel írni, még mindig ott az e-mail. Ez esetben azonban eszedbe ne jusson csoportos üzenettel, körlevéllel „kedveskedni” a címzetteknek! 
 
Érdemes erre külön kitérni, mert még olyan esetek is vannak, amikor a jószándékú karácsonyi üzenetküldő testületileg „kedves ügyfeleink”-et, „kedves partereink”-et emleget, mintha egy bizottsághoz címezné sorait. De gondolj csak bele: a monitor előtt nem egy csoportban ülnek a célpiac szereplői, hanem mindig egyetlen ember olvassa az írásodat!
 
Ideális esetben mindenkinek külön kellene menjen az üzenet, a saját elektronikus postacímére. Emellett pedig néhány olyan személyre szabott sorral is illene kiegészítened, ami a saját tapasztalataidat, értékrendedet és a címzetthez való viszonyodat jeleníti meg.

Az üdvözlőlap még nem minden: használj több csatornát!

Hiába megy ki a sok akciós promólevél, ha nem szabtad hozzájuk ünnepire az érkezőoldaladat. Naprakészség, frissesség benyomását kelti az is, ha néhány ünnepi vizuális elemmel és szöveggel fűszerezed a teljes weboldaladat, és persze ne feledkezz meg a Facebook-borítóképed alkalomhoz igazításáról sem! 
 
Mi több, csakis azáltal keltheted a jól átgondolt, egységes és gondosan aktualizált arculat benyomását, ami szavak nélkül is azt üzeni cégedről, hogy a vezetője és csapata ad magára, ha az üzleti kommunikáció összes, általad használt csatornáján hozod a hangulatot. 
 
Ehhez a YouTube-ra készíthetsz egy olyan videót, amiben az ünnepi jókívánságaidat továbbítod, vagy szervezhetsz egy „Titkos Télapó” típusú ajándékcsere-programot a Facebook-közösséged tagjai számára, és a leghűségesebb ügyfeleidet apróbb ajándékokkal lepheted meg. 
 
De egy dologra figyelj! A weboldalad „karácsonyiasítása” során nem szabad átesned a ló másik oldalára. Mert a villogó lámpák, a kéretlenül beinduló kántálás és a mindent ellepő virtuális hóesés csak megnehezítik a navigálást és ezzel az eladást is. Apró, de jelentésteli jelképek használata ajánlott, méghozzá nem csupán a honlapon, hanem a céged főhadiszállásán is.
 
2018-ra várva újévi céges fogadalmaidat közölheted a blogodban, és így már az is jobban fog csúszni mellette, ha a „csak semmi álszerénység!” mottó jegyében a szövegedet megspékeled egy mutatós infografikával, ami az idei eredményeiteket tálalja a jövőre kitűzött célok mellett..

Közösségi marketing a karácsonyfa alatt?

Végül ugyancsak a többcsatornás üzleti kommunikáció jegyében remekül kihasználhatod azt a körülményt is, hogy ünnepekkor a közönséged tagjai több időt töltenek otthon, a családjukkal, de egyszersmind a laptopjuk és a mobiljuk képernyője előtt is. Mozgasd meg őket egy kicsit! 
 
Egy jól kitalált játék vagy akció az egyirányú reklámüzeneteknél sokkal hatásosabb és emlékezetesebb, mert a célközönséged cselekvő bevonását teszi lehetővé, és ezáltal a közönségből valódi közösséget épít. Ezáltal az ünnepek közötti kommunikációs „holt szezont” a felhasználók által generált tartalmak ünnepévé teheted. 
 
Például felkérheted őket arra, sőt versenyt is szervezhetsz abból, hogy vicces karácsonyi fényképet osszanak meg, vagy receptötleketet küldjenek, és egyáltalán: a saját tapasztalataikról, élményeikről beszéljenek egymással és veled.
 
Kedvet kaptál rá, hogy ceremóniamesterként aktívabban jelen legyél a célközönséged életében? Töltsd le az elektronikus könyvünket arról, hogy miként használd a közösségi médiát az üzleti kommunikáció területén! Hogy jó példával járjunk elöl az ajándékozásban, most akciósan kínáljuk ezt a tudásanyagunkat, hogy az év végi hajrában is tanulj!

 

 

 

További bejegyzések

Hatékony üzleti kommunikáció nyári időszámítás szerint is

Az üzleti kommunikáció terén sosincs megállás. Azt gondolnád, ha itt a nyár, és az ügyfeleid nyaralni mentek, akkor itt az ideje annak is, hogy hátradőlj, és élvezd a napsütést. De a vevőkkel folytatott kommunikáció ilyenkor se állhat le, sőt hasznosabb lehet, mint bármikor. 

Következetes üzleti kommunikáció, de könnyedebb témákról

Olvasom tovább...

A legújabb Facebook képméretek: 2018 – puskázz innen!

Az optimális Facebook képméreteket keresed? Aktualizáltuk a képméretek listáját, hogy 2018-ban is vonzó és figyelemfelkeltő posztokkal és hirdetésekkel öregbítsd a hírneved.

A Facebookon ugyanis nem elég végtelenül kreatívnak lenni: ha nem veszed figyelembe az ajánlott feltöltési méreteket, könnyen értelmezhetetlenné válik a kép. Ezeket a méreteket ráadásul nehéz nyomon követni, mivel a követelmények a kép típusától függően változnak, és maguk ajánlások is gyakran frissülnek (évente akár többször is).

Ezeket a méreteket használd, ha tökéletes Facebook posztot, hirdetést akarsz

Olvasom tovább...

Könnyed szövegírás 3 egyszerű lépésben

A szövegírás sokak számára valóságos küzdelem. Miről írjak? Hogyan írjam meg? Mi legyen benne? Sokszor az üres monitor előtt várunk az isteni szikrára. Aztán beindul a fantázia, és mire észbe kapunk, valami igazán nagyszerű szöveg a végeredmény. Ami érdekes, izgalmas, és elad. Mi kell ahhoz, hogy mindig így menjen?

Hogyan indul be a sikeres szövegírás?

Olvasom tovább...

Hogyan segíts dönteni? Neuro marketingterv a sikeres eladáshoz

Ha a marketingterv műfajára gondolunk, annak célja az, hogy segítsünk az ügyfélnek dönteni. Méghozzá nem akárhogy, hanem ugye „jól”: a vásárlás mellett. Ehhez érdemes a neuro marketingterv fogásait használnod. 

De mi is ez a neuro… izé? Az agykutatás eredményeit a marketing gyakorlatába beépítő módszer. Ezt azonban csak a pontosság kedvéért. Amit igazán érdemes tudnod róla, az most jön.

A neuro marketingterv 4 alapfogása

Olvasom tovább...

Adok vagy kapok? A tartalommarketing dilemmája

Ajándékozni vagy sem: a tudásod díjmentes felkínálását szorgalmazó tartalommarketing nagy kérdését vajon hogyan lehetne úgy megválaszolni, hogy kecske és káposzta szempontja egyaránt rendben legyen? 

Könnyen eldöntheted, hogy mikor mit és mennyit adj oda ingyen, és miért kérj pénzt, ha elolvasod a 2x3-as szabályt alább.

Mehet a tartalommarketing! Ne fukarkodj a tudásoddal, ha...

Olvasom tovább...