Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Marie Kondo, a szervezett terekben rejlő rend és szépség japán múzsája a blogírás terén is hasznos tanácsokat tud adni. Nem mintha az otthoni rendrakás, lomtalanítás művészetéről átnyergelt volna a marketingre. De ha jobban belegondolunk, a szövegírásra is érvényes az, amit a KonMari módszer szabályai az élvezhetőbb élettér kialakítására ajánlanak.

A KonMari szabálytól Einsteinen át a blogírásig

Marie Kondo jelenleg Tokióban segít ügyfeleinek, hogy a zsúfolt lakásból több szabad teret biztosító otthont alakítsanak ki. Lomtalanítási alapelve egyszerű: dobj ki mindent, ami nem okoz örömet, és/vagy nem hasznos. Csak azt tartsuk meg, amire ténylegesen szükségünk van, és ne vegyük körül magunkat felesleges kacatokkal, úgy selejtezve, hogy nem arra összpontosítunk: mi az, ami már nem kell, hanem inkább arra, hogy mi az, ami örömet okoz.

Ez az ökölszabály a weboldalad fejlesztésére alkalmazva szintén azt követeli meg, hogy kidobj mindent, ami felesleges, illetve ami nem érdekel senkit. Például a menüből hagyd ki, amire a méréseid alapján nem kattintanak, és erősítsd azt, ami működik

Kontraintuitív elv ez persze, vagyis egy kicsit ellentmond annak, amit az ösztönös törekvéseink diktálnak, különösen akkor, ha igényesek vagyunk önmagunkkal szemben. Hogy sokoldalúan fejlettek, „mindenből jók legyünk”. Ehelyett a folyamatos felhalmozás és továbbonyolítás helyett azonban a gyakorlatban éppen az ellenkezője működik. 

Azt kell még jobban hangsúlyozni a kommunikációban, amit már eleve szeretnek az emberek. A weboldalad esetében pedig a legnépszerűbb aloldalakat érdemes még tovább csiszolni, mint Michelangelo elve mondja, aki szerint a tökéletes szobor minden kőben benne van, csak el kell távolítani minden felesleget.

Valami hasonlót mondott egyébként Einstein is. „Mindent le kell egyszerűsíteni, amennyire csak lehet, de nem jobban.” Szép kis tanács! Szövegírás – szövegirtással. Honnan tudhatja az ember például a blogírás során, hogy már eljutott-e erre a pontra?

Hogyan ne essünk át a ló másik oldalára?

Marie azt mondaná, hogy ami nem szerez örömet, vagyis nem szórakoztatja az olvasót, és/vagy nem hasznos, azaz nem sodor ellenállhatatlanul a vásárlásra felszólító lezárás felé, az nyugodtan elhagyható. A bestselleríró Stephen King így fogalmaz: „Nyírd ki a kedvenceidet!” Egyszóval még a kedvenc szójátékodat, grafikai megoldásodat, poénodat se hagyd benne a szövegben vagy a weboldalon, ha az Olvasó mindennél fontosabb szempontjából nézve unalmas, nem visz előrébb, vagy nem ad fontos információt.

Honnan tudhatod, hogy nem egyszerűsítetted le jobban a kelleténél? A tesztkérdés, amit alkalmaznod kell: hogy vajon a mérlegelt részlet, érv vagy termékelőny képes volna-e arra, hogy egy tétovázó olvasót átlendítsen a palánkon, és eljuttasson a vásárláshoz. Egy ilyen érv helyett inkább áldozz fel öt felesleges szellemességet, szakmai pontosítást vagy egyéb sallangot.

Marie Kondo, akitől elindultunk, persze nem csak azt mondja, hogy egyszerűsíts, hanem arra is biztat, hogy rendszerezz. Ennek érdekében a szövegben ki kell emelned azt (például kövér betűkkel), ami lényeges, de figyelve arra, amit a profi színészek mondanak: ha mindent hangsúlyozol, az olyan, mintha semmit se hangsúlyoznál. Ezért kerülendő a blogírás során a felkiáltójelek túlzott használata, halmozása (!!!) is, ami olyan hatást kelt, mintha kiabálnál az olvasóval, amit senki sem szeret.

A weboldaladon a rendszerezés szabálya megköveteli, hogy összeszedd az egy témához kapcsolódó dolgokat, illetve belinkeld őket egy aloldalon, hogy könnyű legyen mindent megtalálni a látogatónak. Ugyanez az elv a blogírás terén alkalmazva: a kiemelések használata mellett szedd pontokba a mondanivalód legalább egy részét, hogy átláhatóbb legyen a szöveg.

Akár KonMari, akár Stephen King: a lényeg az, hogy áramvonanalassá tedd a blogcikkedet és a weboldaladat. És ha már ilyen sok, bár nagyon változatos területeken alkotó szaktekintélyre hivatkoztam ebben a cikkben, hadd idézzem még Bob Bly szövegíró guru rokon gondolatát arról, hogy miből ismered fel, ha elérted a célt. 

Bob szerint a végeredmény legyen olyan, mint egy síkos csúszda, amire ha felültél, nincs többé megállás, mert végig kell siklanod a teljes szövegen vagy kattintgatási folyamaton, a csúszda alján váró lezárásig, ami cselekvésre (pl. vásárlás, feliratkozás) szólít fel. 

Folytasd a tanulást élőben is! Januárban ingyenes előadást tartunk, hogy segítsünk megtervezni az éves online kommunikációdat.

További bejegyzések

Hatékony üzleti kommunikáció nyári időszámítás szerint is

Az üzleti kommunikáció terén sosincs megállás. Azt gondolnád, ha itt a nyár, és az ügyfeleid nyaralni mentek, akkor itt az ideje annak is, hogy hátradőlj, és élvezd a napsütést. De a vevőkkel folytatott kommunikáció ilyenkor se állhat le, sőt hasznosabb lehet, mint bármikor. 

Következetes üzleti kommunikáció, de könnyedebb témákról

Olvasom tovább...

A legújabb Facebook képméretek: 2018 – puskázz innen!

Az optimális Facebook képméreteket keresed? Aktualizáltuk a képméretek listáját, hogy 2018-ban is vonzó és figyelemfelkeltő posztokkal és hirdetésekkel öregbítsd a hírneved.

A Facebookon ugyanis nem elég végtelenül kreatívnak lenni: ha nem veszed figyelembe az ajánlott feltöltési méreteket, könnyen értelmezhetetlenné válik a kép. Ezeket a méreteket ráadásul nehéz nyomon követni, mivel a követelmények a kép típusától függően változnak, és maguk ajánlások is gyakran frissülnek (évente akár többször is).

Ezeket a méreteket használd, ha tökéletes Facebook posztot, hirdetést akarsz

Olvasom tovább...

Könnyed szövegírás 3 egyszerű lépésben

A szövegírás sokak számára valóságos küzdelem. Miről írjak? Hogyan írjam meg? Mi legyen benne? Sokszor az üres monitor előtt várunk az isteni szikrára. Aztán beindul a fantázia, és mire észbe kapunk, valami igazán nagyszerű szöveg a végeredmény. Ami érdekes, izgalmas, és elad. Mi kell ahhoz, hogy mindig így menjen?

Hogyan indul be a sikeres szövegírás?

Olvasom tovább...

Hogyan segíts dönteni? Neuro marketingterv a sikeres eladáshoz

Ha a marketingterv műfajára gondolunk, annak célja az, hogy segítsünk az ügyfélnek dönteni. Méghozzá nem akárhogy, hanem ugye „jól”: a vásárlás mellett. Ehhez érdemes a neuro marketingterv fogásait használnod. 

De mi is ez a neuro… izé? Az agykutatás eredményeit a marketing gyakorlatába beépítő módszer. Ezt azonban csak a pontosság kedvéért. Amit igazán érdemes tudnod róla, az most jön.

A neuro marketingterv 4 alapfogása

Olvasom tovább...

Adok vagy kapok? A tartalommarketing dilemmája

Ajándékozni vagy sem: a tudásod díjmentes felkínálását szorgalmazó tartalommarketing nagy kérdését vajon hogyan lehetne úgy megválaszolni, hogy kecske és káposzta szempontja egyaránt rendben legyen? 

Könnyen eldöntheted, hogy mikor mit és mennyit adj oda ingyen, és miért kérj pénzt, ha elolvasod a 2x3-as szabályt alább.

Mehet a tartalommarketing! Ne fukarkodj a tudásoddal, ha...

Olvasom tovább...