Szövegírás trükkök, hogy jobban tarolj a hírleveleiddel - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Szövegírás trükkök, hogy jobban tarolj a hírleveleiddel

Szövegírás trükkök, hogy jobban tarolj a hírleveleiddel

Milyen szövegírás trükkök segítségével fogalmazz a kíváncsiságot garantáltan felkeltő tárgysorokat hírleveleidhez? 
 
Ha ismersz néhány jól működő fogást, máris közelebb fogsz járni a célodhoz: ahhoz, hogy az emailedet egyáltalán megnyissák, és fáradságos szövegírói munkát eredménye ne a levélszemétben landoljon olvasatlanul.

5 tárgysorsablon, amivel gyerekjáték a sikeres szövegírás

Nemhiába a legjobban konvertáló, vagyis a befektetést profitra átváltó marketingcsatorna a hírlevél. Hiszen azonos erőbefektetéssel, egy kattintással küldhetsz ki belőle 10-et vagy 10 000-et, és a nagy számok törvénye Neked fog dolgozni akkor is, ha a tartalma nem éppen a szövegírás csúcsa. 
 
Egyetlen feltétellel: hogy egyáltalán megnyissák. Ehhez pedig olyan tárgysor kell, ami garantáltan felkelti a kíváncsiságot.  De vajon van ilyen?
 
Ha az alábbi 5 sablon valamelyikét használod ahhoz, hogy megírd, azzal legalábbis javítani fogod a megnyitási arányt:
 

1. Kérdést tartalmazó tárgysorok

Miért ujjong örömében az agy, ha kédést lát? Mert rögtön elemében érzi magát, hiszen pontosan arra jött létre, hogy reggeltől estig problémákat oldjon meg. 
 
Egy jól megfogalmazott kérdés ellenállhatatlan, és sokkal jobban megragadja a figyelmünket, mint az előregyártott válaszok.
 
Használd ki ezt a hatást olyan tárgysorokkal, mint például ezek: 
 
Mennyit keres a világ tíz legjobban fizetett topmodellje?
 
Arcformád árulkodik jellemedről – neked kerek, ovális vagy szögletes?
 
A remény hal meg utoljára?
 
Magázódnál a Facebookon?
 
Miért fontos a jó megjelenés az üzleti életben?

 

2. Problémaorientált tárgysorok

Van egy rossz hírem: senkit sem érdekel, hogy Te éppen mit adsz el, vagy a céged hányban alakult. De van egy dolog, ami felkeléstől lefekvésig és azon is túl folyamatosan érdekli az embereket. Mégpedig: önmaguk és a saját problémáik.
 
Kapcsolódj be a címzettnek ebbe az önmagával folytatott beszélgetésébe úgy, hogy a tárgysoroddal eltalálod a problémáját – és sodord tovább ugyanazzal a lendülettel, egy szuszra a felkínált megoldás felé.
 
Példák:
 
A legveszélyesebb fogyókúra tévhitek
 
Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka
 
Így  éri meg rövid távon marketingezni
 
Megnyílt az út a több százezres passzív jövedelemhez

 

3. Előnnyel kecsegtető tárgysorok

Két pont között a legrövidebb út! 
 
Sokszor nem az álmodozó kreatívok lila agymenései hozzák a legjobban a mérhető eredményeket, hanem az, ha egyszerűen és érhetően beírod a tárgysorba a terméked vagy a szolgáltatásod legerősebb előnyét.
 
Számszerűsítsd, konkretizáld, és/vagy említsd azt is, hogy milyen érzést nyújtana számára a megoldás! 
 
Öt másodperces teszt: tudsz olyan mondatot írni, amit akkor kiáltanál a címzettnek, ha azt látnád, hogy épp a peronon szalad a vonat után? Mert manapság ennyire elfoglalt, minden idegszálukkal másfelé forduló emberekhez íródnak az emailek is.
 
Milyen előny állítaná meg útjából?
 

4. Napi aktualitásokat kihasználó tárgysorok

Nyugodtan lehet fanyalogni, de azért használd ki! Lehet, hogy nem rajongsz a napi bulvártémákért, aktualitásokért, ám ez még nem ok arra, hogy bevételtől ess el. Például ha van olyan híresség, aki egy friss hír szerint azzal a problémával küzd, amivel a célcsoportod, akkor arra gyorsan csapj le, mert imádni fogják az olvasóid.
 
Ilyenszerű tárgysorokra gondolok, mint:
 
Lady Gaga arcpirító szerelései

Norbi felháborodott
 
Bunda ismét a 7. adásban?

 

5. Számok a tárgysorban

 
Az első tippben, a kérdést használó tárgysorok kapcsán már érintettem ezt az elvet: az aszimmetrikus, a páratlan és a befejezetlen arra készteti az elmét, hogy bevonódjon a „cselekménybe”. Ezért működnek jól a mesékből is ismert, sarkalatos páratlan számok (3, 7, 101), de az átgondoltságot és megbízhatóságot sugalló kerek számjegyek is (10). Ráadásul a lista mindig sokkal könnyebb, gyorsabb olvasmányt ígér, mint az ömlesztett leírás.
 
Hogyan használd ki tárgysoraiban a számok erejét? Lehete például benne 3 lépés, 5 módszer, 7 kulcs vagy 9 technika – mint ebben az 5 tippet tartalmazó cikkben is, aminek most a végére értél! :)
 
Több email-marketinges tippre vágysz? Gyere el az ingyenes előadásra, hogy megtudd, mit jelent az ütős szövegírás a hírlevelezésben!

 

További bejegyzések

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Irigykedtél már valaha a versenytársad online marketing kampányára? Bosszantott, hogy nem neked jutott eszedbe az ötlet? 

Ne ostorozd magad! Lehet, hogy nem is neked kellett volna eszedbe jutnia. Hiszen a Te fejedet a céged mindennapos gondjai-bajai kötik le. A marketinges cégek kreatív koponyáiban viszont már ott lehet a megoldás, ami a Te életedet is megkönnyíti.

Az online marketing nem egyszemélyes küldetés

Olvasom tovább...

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...