Szövegírás trükkök, hogy jobban tarolj a hírleveleiddel - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Szövegírás trükkök, hogy jobban tarolj a hírleveleiddel

Szövegírás trükkök, hogy jobban tarolj a hírleveleiddel

Milyen szövegírás trükkök segítségével fogalmazz a kíváncsiságot garantáltan felkeltő tárgysorokat hírleveleidhez? 
 
Ha ismersz néhány jól működő fogást, máris közelebb fogsz járni a célodhoz: ahhoz, hogy az emailedet egyáltalán megnyissák, és fáradságos szövegírói munkát eredménye ne a levélszemétben landoljon olvasatlanul.

5 tárgysorsablon, amivel gyerekjáték a sikeres szövegírás

Nemhiába a legjobban konvertáló, vagyis a befektetést profitra átváltó marketingcsatorna a hírlevél. Hiszen azonos erőbefektetéssel, egy kattintással küldhetsz ki belőle 10-et vagy 10 000-et, és a nagy számok törvénye Neked fog dolgozni akkor is, ha a tartalma nem éppen a szövegírás csúcsa. 
 
Egyetlen feltétellel: hogy egyáltalán megnyissák. Ehhez pedig olyan tárgysor kell, ami garantáltan felkelti a kíváncsiságot.  De vajon van ilyen?
 
Ha az alábbi 5 sablon valamelyikét használod ahhoz, hogy megírd, azzal legalábbis javítani fogod a megnyitási arányt:
 

1. Kérdést tartalmazó tárgysorok

Miért ujjong örömében az agy, ha kédést lát? Mert rögtön elemében érzi magát, hiszen pontosan arra jött létre, hogy reggeltől estig problémákat oldjon meg. 
 
Egy jól megfogalmazott kérdés ellenállhatatlan, és sokkal jobban megragadja a figyelmünket, mint az előregyártott válaszok.
 
Használd ki ezt a hatást olyan tárgysorokkal, mint például ezek: 
 
Mennyit keres a világ tíz legjobban fizetett topmodellje?
 
Arcformád árulkodik jellemedről – neked kerek, ovális vagy szögletes?
 
A remény hal meg utoljára?
 
Magázódnál a Facebookon?
 
Miért fontos a jó megjelenés az üzleti életben?

 

2. Problémaorientált tárgysorok

Van egy rossz hírem: senkit sem érdekel, hogy Te éppen mit adsz el, vagy a céged hányban alakult. De van egy dolog, ami felkeléstől lefekvésig és azon is túl folyamatosan érdekli az embereket. Mégpedig: önmaguk és a saját problémáik.
 
Kapcsolódj be a címzettnek ebbe az önmagával folytatott beszélgetésébe úgy, hogy a tárgysoroddal eltalálod a problémáját – és sodord tovább ugyanazzal a lendülettel, egy szuszra a felkínált megoldás felé.
 
Példák:
 
A legveszélyesebb fogyókúra tévhitek
 
Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka
 
Így  éri meg rövid távon marketingezni
 
Megnyílt az út a több százezres passzív jövedelemhez

 

3. Előnnyel kecsegtető tárgysorok

Két pont között a legrövidebb út! 
 
Sokszor nem az álmodozó kreatívok lila agymenései hozzák a legjobban a mérhető eredményeket, hanem az, ha egyszerűen és érhetően beírod a tárgysorba a terméked vagy a szolgáltatásod legerősebb előnyét.
 
Számszerűsítsd, konkretizáld, és/vagy említsd azt is, hogy milyen érzést nyújtana számára a megoldás! 
 
Öt másodperces teszt: tudsz olyan mondatot írni, amit akkor kiáltanál a címzettnek, ha azt látnád, hogy épp a peronon szalad a vonat után? Mert manapság ennyire elfoglalt, minden idegszálukkal másfelé forduló emberekhez íródnak az emailek is.
 
Milyen előny állítaná meg útjából?
 

4. Napi aktualitásokat kihasználó tárgysorok

Nyugodtan lehet fanyalogni, de azért használd ki! Lehet, hogy nem rajongsz a napi bulvártémákért, aktualitásokért, ám ez még nem ok arra, hogy bevételtől ess el. Például ha van olyan híresség, aki egy friss hír szerint azzal a problémával küzd, amivel a célcsoportod, akkor arra gyorsan csapj le, mert imádni fogják az olvasóid.
 
Ilyenszerű tárgysorokra gondolok, mint:
 
Lady Gaga arcpirító szerelései

Norbi felháborodott
 
Bunda ismét a 7. adásban?

 

5. Számok a tárgysorban

 
Az első tippben, a kérdést használó tárgysorok kapcsán már érintettem ezt az elvet: az aszimmetrikus, a páratlan és a befejezetlen arra készteti az elmét, hogy bevonódjon a „cselekménybe”. Ezért működnek jól a mesékből is ismert, sarkalatos páratlan számok (3, 7, 101), de az átgondoltságot és megbízhatóságot sugalló kerek számjegyek is (10). Ráadásul a lista mindig sokkal könnyebb, gyorsabb olvasmányt ígér, mint az ömlesztett leírás.
 
Hogyan használd ki tárgysoraiban a számok erejét? Lehete például benne 3 lépés, 5 módszer, 7 kulcs vagy 9 technika – mint ebben az 5 tippet tartalmazó cikkben is, aminek most a végére értél! :)
 
Több email-marketinges tippre vágysz? Gyere el az ingyenes előadásra, hogy megtudd, mit jelent az ütős szövegírás a hírlevelezésben!

 

További bejegyzések

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

Olvasom tovább...

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Marie Kondo, a szervezett terekben rejlő rend és szépség japán múzsája a blogírás terén is hasznos tanácsokat tud adni. Nem mintha az otthoni rendrakás, lomtalanítás művészetéről átnyergelt volna a marketingre. De ha jobban belegondolunk, a szövegírásra is érvényes az, amit a KonMari módszer szabályai az élvezhetőbb élettér kialakítására ajánlanak.

A KonMari szabálytól Einsteinen át a blogírásig

Olvasom tovább...

1 idézet, amit látnod kell, hogy meggyőzően menjen a szövegírás

Mi kell ahhoz, hogy a szövegírás meggyőző legyen, és pár jól összefűzött szó mérhető eredményeket (értsd: pénzt) hozzon a konyhára? 

Körbekérdeztünk csapatunkban, hogy mi a legjobb szövegírók munkáját megihlető tanács, és miért.

Meglepetés-eredmény: a marketingguruk tippjei helyett egy kamaszkori emlék aratta a legnagyobb sikert!

Szövegírás tipp egy ütős mondatban

Olvasom tovább...

Offline üzleti kommunikáció a sikeres kapcsolatépítéshez

Közeledik az ünnepi szezon: remek alkalom kimozdulni, és az üzleti kommunikáció offline frontvonalán beerősíteni a kapcsolatépítést. Egymást érik ilyenkor a karácsonyi és évzáró partik, különféle rendezvények, amiken Neked is érdemes névjegyeddel és széles mosollyal felfegyverkezve részt venned. 
 
Ki tudja, talán éppen egy ilyen alkalom hozza majd a 2018-as év legszuperebb ügyfelét vagy stratégiai partnerét számodra – de csak ha az alábbi kapcsolatépítési tippjeink közül minél többet bevezetsz idén a gyakorlatodba.

Üzleti kommunikáció szemtől szemben: 7 tipp a sikerhez

Olvasom tovább...

Térj a tárgyra! Értékesítési szöveg profi lezárással

Kerülgetik a forró kását, misztikus-varázsolós szövegeket írnak, de az értékesítési szöveg nem erről szól. Az amatőröket onnan ismered fel, hogy sokat köntörfalaznak, amíg a tárgyra térnek, és közben szép lassan elveszítik az Olvasót.

Élére kell állítani a kérdést, mert túl kevés az időd arra, hogy olyanokhoz beszélj, akiknek nincs pénzük a vásárlásra, nem döntőképesek, vagy csak a piacot tesztelik. 

Szép számmal akadnak olyanok is, akik tőled szeretnének ingyen infóhoz jutni a szakterületről, hogy aztán, ha már alaposan kioktattad őket, egy másik értékesítőtől vásároljanak. A legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyen! 

Mi kell hozzá, hogy ne félszeg puhatolózás legyen az értékesítés – akár élőben történik, akár szöveg által, írásban?

Értékesítési szöveg tippek a sikeres lezáráshoz

Olvasom tovább...

A 404-es hibaoldal, amitől vonzó lesz az online kommunikációd

Mikor meglátogatsz egy számodra érdekes weboldalt, biztosan téged sem dob fel, ha nem működik egy link vagy maga az URL cím rossz. Inkább feladod, és kattintasz tovább. Miért lenne ez másképp, ha a saját weboldaladról van szó? Hogyan teheti vonzóbbá az online kommunikációd egy 404-es hibaoldal?

Így tedd egyedivé: design ötletek a 404-es hibaoldalhoz

Olvasom tovább...