Korán kelők előnyben: 5 tuti kampány ötlet karácsonyra - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Korán kelők előnyben: 5 tuti kampány ötlet karácsonyra

Korán kelők előnyben: 5 tuti kampány ötlet karácsonyra

Most érdemes felkészülnöd a szezonok szezonjára az alábbi 10 karácsonyi kampány ötlet alapján, hogy novembertől már csak a megrendelésekkel foglalkozz.

1. A legjobb kampány ötlet: az ajándékozás

Te milyen e-mailt nyitsz meg szívesebben? Aminek a tárgysora vásárlásra buzdít, vagy ami ajándékot kínál? Na ugye. 

Karácsonyra különösen stílszerű az ajándékozásból kiindulni, ezért küldj jó előre ajándék lehetőséget felajánló levelet a listádra a tukmálós ízű akciózás helyett, mert ez jobban hozza a karácsony hangulatát. 

Bónusz haszonnal jár, ha ajánlatodat még inkább személyre szólóvá teszed azzal, hogy egy kis érzelmet csempészel bele. Utalhatsz pl. a címzetthez fűzödő egész éves kapcsolatodra, a márkád és az ügyfél közös történetére vagy más egyéni mozzanatra, ami megdobbantja a szívet

Ha karácsonykor el akarsz adni, akkor a kampány ötlet ne az árleszállításon, hanem a törzsvásárlóidnak kijáró figyelmességen alapuljon!

2. Könnyítsd meg az ügyfeleid dolgát!

Nem kell az ember mogorva zöld szörny, Grincs legyen ahhoz, hogy ne szeresse a karácsonyt – különösen azt a részét, ami az áruházakban való, izzadságszagú tolongással és a vásárlás egyéb kellemetlenségeivel függ össze. 

5 tuti kampány ötlet karácsonyra

Hátradőlős karácsonyt tudsz biztosítani? Nyert ügyed van, mert ezt viszont garantáltan mindenki szereti, még akkor is, ha egyébként fenyőallergiás. Ehhez kínálhatsz stílszerűen előcsomagolt és jó előre leszállított terméket, ajándékötleteket vagy más gyakorlatias segítséget azok számára, akiknek a karácsony stresszt jelent.

Ez esetben nem a lágyabb érzelmi húrokat kell pengetned, mint az 1. kampány ötlet esetében, hanem az akciód által felkínált, tehermentesítő és kapkodásgátló segítség előnyeit érdemes hangsúlyozni.

3. Digitalizáld az ajándékozást!

Hogyan lehet lefordítani a hagyonányos karácsonyi szokásokat az online üzleti kommunikáció nyelvére? Ez az a kérdés, amiből bármelyik sikeres karácsonyi kampány ötlet kiindul. 

Itt van például rögtön az online ajándékozás, ami összegyúrja az előző két tippet. Tedd lehetővé a karácsonyfa körüli csomagcsere digitális változatát, és imádni fognak azok a nagyvonalú lelkek, akik távol élő ismerőseiket, rokonaikat is számon tartják.

4. Keresőoptimalizálj karácsonyra!

Még akkor is, ha egyébként első vagy a Google találati listáján a kulcsszavaidra, érdemes olyan szövegekkel tarkítanod a weboldaladat, amik a top keresések „karácsonyosított” változatára adnak választ. 

Minimum egy karácsonyi hangulatot árasztó értékesítési szöveg, érkezőoldal kötelező, és sokkal fontosabb, mint a fenyőgallyat kitetenni a logód fölé. Ez is éreztetni fogja az érdeklődőkkel, hogy valami trendit, az idei karácsony szelleméhez  igazodót tesznek, ha nálad vásárolnak.

Ha tetszik ez a kampány ötlet, akkor itt lepheted meg magad egy kis karácsonyi SEO-val (a „search engine optimization”, vagyis az alkalomra keresésoptimalizált tartalmak ajándékával)! 

5 tuti kampány ötlet karácsonyra

5. Ne (csak) a terméket add el, hanem a márkádat!

Ha van valami, amit az igényesebb vásárlók nem szívelnek, hát akkor az az, ha úgy érzik, hogy karácsonykor pénztárcájukra halászó ajánlattevők özönlenek rájuk, akik ráadásul  a spórlási vágyat tekintik életük legfőbb mozgatórugójának.

Rakj össze már októberben olyan kampányt, ami jelessel megy át az „ezt bolond lennél kihagyni” teszten, vagyis: alkalmas arra, hogy veszteségérzetet keltsen azokban, akik nem élnek az ajánlattal. 

De itt jön a lényeg: a Hozzád intézett kihívásom az, hogy ezt most ne az árra alapozd!

Az „őrületes leárazás” helyett pozicionáld úgy a márkádat, mint ami egy kívánatos életstílust fejez ki, és egy általánosabb, magasabb eszményhez kapcsolódik (pl. luxus, csábító vonzerő, kaland stb.). Mert erről legalábbis az ünnepi szezonban, a lótás-futással töltött 2017-es év után mindenki úgy ítéli, hogy végre megérdemli, és igaza is van.

Ha ilyen pozitív eszményekkel társítod a márkádat, ez rögtön kimozdítja az érdeklődőket abból a méricskélő-takarékos hozzáállásból, amikor dekára azonos előnyöket kínáló ajánlatokat hasonlítanak össze, hogy a legolcsóbbat válasszák közülük, és ehelyett inkább a képzeletükre hatva tartósan vonzani kezdik őket az ajánlatod és a céged felé.

Nem csak karácsonykor, hanem az év többi részében is tarolni szeretnél az akcióiddal? Ezt az új könyvet ne hagyd ki, ha jól jönne még több kampány ötlet!
 

További bejegyzések

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

Olvasom tovább...

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Marie Kondo, a szervezett terekben rejlő rend és szépség japán múzsája a blogírás terén is hasznos tanácsokat tud adni. Nem mintha az otthoni rendrakás, lomtalanítás művészetéről átnyergelt volna a marketingre. De ha jobban belegondolunk, a szövegírásra is érvényes az, amit a KonMari módszer szabályai az élvezhetőbb élettér kialakítására ajánlanak.

A KonMari szabálytól Einsteinen át a blogírásig

Olvasom tovább...

1 idézet, amit látnod kell, hogy meggyőzően menjen a szövegírás

Mi kell ahhoz, hogy a szövegírás meggyőző legyen, és pár jól összefűzött szó mérhető eredményeket (értsd: pénzt) hozzon a konyhára? 

Körbekérdeztünk csapatunkban, hogy mi a legjobb szövegírók munkáját megihlető tanács, és miért.

Meglepetés-eredmény: a marketingguruk tippjei helyett egy kamaszkori emlék aratta a legnagyobb sikert!

Szövegírás tipp egy ütős mondatban

Olvasom tovább...

Offline üzleti kommunikáció a sikeres kapcsolatépítéshez

Közeledik az ünnepi szezon: remek alkalom kimozdulni, és az üzleti kommunikáció offline frontvonalán beerősíteni a kapcsolatépítést. Egymást érik ilyenkor a karácsonyi és évzáró partik, különféle rendezvények, amiken Neked is érdemes névjegyeddel és széles mosollyal felfegyverkezve részt venned. 
 
Ki tudja, talán éppen egy ilyen alkalom hozza majd a 2018-as év legszuperebb ügyfelét vagy stratégiai partnerét számodra – de csak ha az alábbi kapcsolatépítési tippjeink közül minél többet bevezetsz idén a gyakorlatodba.

Üzleti kommunikáció szemtől szemben: 7 tipp a sikerhez

Olvasom tovább...

Térj a tárgyra! Értékesítési szöveg profi lezárással

Kerülgetik a forró kását, misztikus-varázsolós szövegeket írnak, de az értékesítési szöveg nem erről szól. Az amatőröket onnan ismered fel, hogy sokat köntörfalaznak, amíg a tárgyra térnek, és közben szép lassan elveszítik az Olvasót.

Élére kell állítani a kérdést, mert túl kevés az időd arra, hogy olyanokhoz beszélj, akiknek nincs pénzük a vásárlásra, nem döntőképesek, vagy csak a piacot tesztelik. 

Szép számmal akadnak olyanok is, akik tőled szeretnének ingyen infóhoz jutni a szakterületről, hogy aztán, ha már alaposan kioktattad őket, egy másik értékesítőtől vásároljanak. A legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyen! 

Mi kell hozzá, hogy ne félszeg puhatolózás legyen az értékesítés – akár élőben történik, akár szöveg által, írásban?

Értékesítési szöveg tippek a sikeres lezáráshoz

Olvasom tovább...

A 404-es hibaoldal, amitől vonzó lesz az online kommunikációd

Mikor meglátogatsz egy számodra érdekes weboldalt, biztosan téged sem dob fel, ha nem működik egy link vagy maga az URL cím rossz. Inkább feladod, és kattintasz tovább. Miért lenne ez másképp, ha a saját weboldaladról van szó? Hogyan teheti vonzóbbá az online kommunikációd egy 404-es hibaoldal?

Így tedd egyedivé: design ötletek a 404-es hibaoldalhoz

Olvasom tovább...