Könyvajánló: Rokonszenves közösségi média - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Könyvajánló: Rokonszenves közösségi média

Könyvajánló: Rokonszenves közösségi média

Dave Kerpen, a Likeable Social Media (Rokonszenves közösségi média) szerzője azt javasolja, hogy a szerethetőségre alapozd a marketingstratégiádat. Vajon igaza van?
 

Mire való a közösségi média – és mire nem?

18 módszert mutat be a könyv, és mindegyik tanulsága ugyanaz. A közösségi média nem a kemény eladás terepe, ahol a push marketing, a terméket az ügyfélre „rátoló”, tukmáló eladás működik. 
 
Egészen más az, amire kitalálták. Mégpedig a közönséged megpuhítása, megismerése, az irántad való rokonszenv felkeltése. Itt nem csupán a kommunikáció mennyisége, hanem a minőség, tehát a kommunikáció irányai is fontosak. Konkrétabban: kétirányú kommunikációt kell fenntartanod, beszélgetésbe kell bocsátkoznod a célpiacoddal.
 

Ha el akarsz adni, legyél szerethető!

Dave egy kis történettel indítja a könyvét, ami rögtön segít ráérezni a lényegre.
 
6 órás repülőút után már 1 órája rostokolt az akkoriban legtrendibb Las Vegas-i hotel, az Aria recepciójánál, amikor előhúzta a BlackBerry-jét, hogy hangot adjon a csalódottságának:
 
 „Egyetlen vegasi hotel sem ér meg ilyen hosszú várakozást. 1+ órája várok az Ariánál :(
 
Már önmagában is figyelemreméltó: két perc múlva érkezett Twitteren a válasz az Aria fő versenytársától, a Rio Hoteltől. Na és mit írtak? Még véletlenül sem azt, hogy:  
 
Gyere át, nálunk nincs sor!
 
Mint Dave írja, az üzenet inkább bosszantotta volna, mert a személyre szóló figyelemnek ez a nyomulós (push marketing) formája az internetes zaklatók stílusa, ami a hatás-ellenhatás elve alapján nem vonzalmat gerjeszt, hanem taszít.
 
A Rio rövid üzenetét tanítani lehetne:
 
Sajnáljuk, hogy ilyen rossz tapasztalatban volt részed. Remélhetőleg a kiruccanásod hátralevő része sokkal jobban sikerül!
 
Ez esetben a közösségi média nem a tukmáló eladásra, hanem arra szolgált, hogy a cég meghallgassa, illetve fogékonyságot és együttérzést (empátiát) tanúsítson a megfelelő ember iránt a megfelelő időben és helyen. 
 

Meghallgat – együttérez – válaszol

Ez a nyerő képlet. Dave esetében, aki a következő vegasi útja alkalmával már a Riót választotta, egy pár száz karakter hosszú Twitter-üzenet 600 dollár értékű eladáshoz vezetett. 
 
De ez még semmi. Még mielőtt a Rióhoz megérkezett volna, Dave a Facebookján lájkolta a hotel oldalát, és így 3 500 ismerőse tudomására hozta, hogy kedveli ügyfélbarát hozzáállásukat, reszponzív (válaszolásra készenlétben álló) magatartásukat.
 

Szimpátia vs. reklámbüdzsé

Ha Te hotelt keresel, babakocsit szeretnél vásárolni, vagy egy megbízható fogorvos után böngészel, kinek hinnél inkább? 
 
A fizetett reklámoknak, amik csak a cég marketingre szánt büdzséjéről árulkodnak? Vagy a barátaid érdek nélküli ajánlásának, amit a közösségi média közvetít feléd?
 
Na ugye. Hát röviden ezért és így érdemes ügyfélszerzésre használni a Facebookot, a Twittert és társait.
 

Bizalomépítés felsőfokon

Kedvet kaptál a lehetséges ügyfeleied rokonszenvének felkeltéséhez, ugyanakkor a szakértelmedet is kommunikálni szeretnéd a piacnak? Nézd meg itt, hogyan használható szakértői státuszépítésre a közösségi média!
 

 

 

 

 

 

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...