Könyvajánló: Rokonszenves közösségi média - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Könyvajánló: Rokonszenves közösségi média

Könyvajánló: Rokonszenves közösségi média

Dave Kerpen, a Likeable Social Media (Rokonszenves közösségi média) szerzője azt javasolja, hogy a szerethetőségre alapozd a marketingstratégiádat. Vajon igaza van?
 

Mire való a közösségi média – és mire nem?

18 módszert mutat be a könyv, és mindegyik tanulsága ugyanaz. A közösségi média nem a kemény eladás terepe, ahol a push marketing, a terméket az ügyfélre „rátoló”, tukmáló eladás működik. 
 
Egészen más az, amire kitalálták. Mégpedig a közönséged megpuhítása, megismerése, az irántad való rokonszenv felkeltése. Itt nem csupán a kommunikáció mennyisége, hanem a minőség, tehát a kommunikáció irányai is fontosak. Konkrétabban: kétirányú kommunikációt kell fenntartanod, beszélgetésbe kell bocsátkoznod a célpiacoddal.
 

Ha el akarsz adni, legyél szerethető!

Dave egy kis történettel indítja a könyvét, ami rögtön segít ráérezni a lényegre.
 
6 órás repülőút után már 1 órája rostokolt az akkoriban legtrendibb Las Vegas-i hotel, az Aria recepciójánál, amikor előhúzta a BlackBerry-jét, hogy hangot adjon a csalódottságának:
 
 „Egyetlen vegasi hotel sem ér meg ilyen hosszú várakozást. 1+ órája várok az Ariánál :(
 
Már önmagában is figyelemreméltó: két perc múlva érkezett Twitteren a válasz az Aria fő versenytársától, a Rio Hoteltől. Na és mit írtak? Még véletlenül sem azt, hogy:  
 
Gyere át, nálunk nincs sor!
 
Mint Dave írja, az üzenet inkább bosszantotta volna, mert a személyre szóló figyelemnek ez a nyomulós (push marketing) formája az internetes zaklatók stílusa, ami a hatás-ellenhatás elve alapján nem vonzalmat gerjeszt, hanem taszít.
 
A Rio rövid üzenetét tanítani lehetne:
 
Sajnáljuk, hogy ilyen rossz tapasztalatban volt részed. Remélhetőleg a kiruccanásod hátralevő része sokkal jobban sikerül!
 
Ez esetben a közösségi média nem a tukmáló eladásra, hanem arra szolgált, hogy a cég meghallgassa, illetve fogékonyságot és együttérzést (empátiát) tanúsítson a megfelelő ember iránt a megfelelő időben és helyen. 
 

Meghallgat – együttérez – válaszol

Ez a nyerő képlet. Dave esetében, aki a következő vegasi útja alkalmával már a Riót választotta, egy pár száz karakter hosszú Twitter-üzenet 600 dollár értékű eladáshoz vezetett. 
 
De ez még semmi. Még mielőtt a Rióhoz megérkezett volna, Dave a Facebookján lájkolta a hotel oldalát, és így 3 500 ismerőse tudomására hozta, hogy kedveli ügyfélbarát hozzáállásukat, reszponzív (válaszolásra készenlétben álló) magatartásukat.
 

Szimpátia vs. reklámbüdzsé

Ha Te hotelt keresel, babakocsit szeretnél vásárolni, vagy egy megbízható fogorvos után böngészel, kinek hinnél inkább? 
 
A fizetett reklámoknak, amik csak a cég marketingre szánt büdzséjéről árulkodnak? Vagy a barátaid érdek nélküli ajánlásának, amit a közösségi média közvetít feléd?
 
Na ugye. Hát röviden ezért és így érdemes ügyfélszerzésre használni a Facebookot, a Twittert és társait.
 

Bizalomépítés felsőfokon

Kedvet kaptál a lehetséges ügyfeleied rokonszenvének felkeltéséhez, ugyanakkor a szakértelmedet is kommunikálni szeretnéd a piacnak? Nézd meg itt, hogyan használható szakértői státuszépítésre a közösségi média!
 

 

 

 

 

 

További bejegyzések

Hatékony üzleti kommunikáció nyári időszámítás szerint is

Az üzleti kommunikáció terén sosincs megállás. Azt gondolnád, ha itt a nyár, és az ügyfeleid nyaralni mentek, akkor itt az ideje annak is, hogy hátradőlj, és élvezd a napsütést. De a vevőkkel folytatott kommunikáció ilyenkor se állhat le, sőt hasznosabb lehet, mint bármikor. 

Következetes üzleti kommunikáció, de könnyedebb témákról

Olvasom tovább...

A legújabb Facebook képméretek: 2018 – puskázz innen!

Az optimális Facebook képméreteket keresed? Aktualizáltuk a képméretek listáját, hogy 2018-ban is vonzó és figyelemfelkeltő posztokkal és hirdetésekkel öregbítsd a hírneved.

A Facebookon ugyanis nem elég végtelenül kreatívnak lenni: ha nem veszed figyelembe az ajánlott feltöltési méreteket, könnyen értelmezhetetlenné válik a kép. Ezeket a méreteket ráadásul nehéz nyomon követni, mivel a követelmények a kép típusától függően változnak, és maguk ajánlások is gyakran frissülnek (évente akár többször is).

Ezeket a méreteket használd, ha tökéletes Facebook posztot, hirdetést akarsz

Olvasom tovább...

Könnyed szövegírás 3 egyszerű lépésben

A szövegírás sokak számára valóságos küzdelem. Miről írjak? Hogyan írjam meg? Mi legyen benne? Sokszor az üres monitor előtt várunk az isteni szikrára. Aztán beindul a fantázia, és mire észbe kapunk, valami igazán nagyszerű szöveg a végeredmény. Ami érdekes, izgalmas, és elad. Mi kell ahhoz, hogy mindig így menjen?

Hogyan indul be a sikeres szövegírás?

Olvasom tovább...

Hogyan segíts dönteni? Neuro marketingterv a sikeres eladáshoz

Ha a marketingterv műfajára gondolunk, annak célja az, hogy segítsünk az ügyfélnek dönteni. Méghozzá nem akárhogy, hanem ugye „jól”: a vásárlás mellett. Ehhez érdemes a neuro marketingterv fogásait használnod. 

De mi is ez a neuro… izé? Az agykutatás eredményeit a marketing gyakorlatába beépítő módszer. Ezt azonban csak a pontosság kedvéért. Amit igazán érdemes tudnod róla, az most jön.

A neuro marketingterv 4 alapfogása

Olvasom tovább...

Adok vagy kapok? A tartalommarketing dilemmája

Ajándékozni vagy sem: a tudásod díjmentes felkínálását szorgalmazó tartalommarketing nagy kérdését vajon hogyan lehetne úgy megválaszolni, hogy kecske és káposzta szempontja egyaránt rendben legyen? 

Könnyen eldöntheted, hogy mikor mit és mennyit adj oda ingyen, és miért kérj pénzt, ha elolvasod a 2x3-as szabályt alább.

Mehet a tartalommarketing! Ne fukarkodj a tudásoddal, ha...

Olvasom tovább...