Könyvajánló: Rokonszenves közösségi média - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Könyvajánló: Rokonszenves közösségi média

Könyvajánló: Rokonszenves közösségi média

Dave Kerpen, a Likeable Social Media (Rokonszenves közösségi média) szerzője azt javasolja, hogy a szerethetőségre alapozd a marketingstratégiádat. Vajon igaza van?
 

Mire való a közösségi média – és mire nem?

18 módszert mutat be a könyv, és mindegyik tanulsága ugyanaz. A közösségi média nem a kemény eladás terepe, ahol a push marketing, a terméket az ügyfélre „rátoló”, tukmáló eladás működik. 
 
Egészen más az, amire kitalálták. Mégpedig a közönséged megpuhítása, megismerése, az irántad való rokonszenv felkeltése. Itt nem csupán a kommunikáció mennyisége, hanem a minőség, tehát a kommunikáció irányai is fontosak. Konkrétabban: kétirányú kommunikációt kell fenntartanod, beszélgetésbe kell bocsátkoznod a célpiacoddal.
 

Ha el akarsz adni, legyél szerethető!

Dave egy kis történettel indítja a könyvét, ami rögtön segít ráérezni a lényegre.
 
6 órás repülőút után már 1 órája rostokolt az akkoriban legtrendibb Las Vegas-i hotel, az Aria recepciójánál, amikor előhúzta a BlackBerry-jét, hogy hangot adjon a csalódottságának:
 
 „Egyetlen vegasi hotel sem ér meg ilyen hosszú várakozást. 1+ órája várok az Ariánál :(
 
Már önmagában is figyelemreméltó: két perc múlva érkezett Twitteren a válasz az Aria fő versenytársától, a Rio Hoteltől. Na és mit írtak? Még véletlenül sem azt, hogy:  
 
Gyere át, nálunk nincs sor!
 
Mint Dave írja, az üzenet inkább bosszantotta volna, mert a személyre szóló figyelemnek ez a nyomulós (push marketing) formája az internetes zaklatók stílusa, ami a hatás-ellenhatás elve alapján nem vonzalmat gerjeszt, hanem taszít.
 
A Rio rövid üzenetét tanítani lehetne:
 
Sajnáljuk, hogy ilyen rossz tapasztalatban volt részed. Remélhetőleg a kiruccanásod hátralevő része sokkal jobban sikerül!
 
Ez esetben a közösségi média nem a tukmáló eladásra, hanem arra szolgált, hogy a cég meghallgassa, illetve fogékonyságot és együttérzést (empátiát) tanúsítson a megfelelő ember iránt a megfelelő időben és helyen. 
 

Meghallgat – együttérez – válaszol

Ez a nyerő képlet. Dave esetében, aki a következő vegasi útja alkalmával már a Riót választotta, egy pár száz karakter hosszú Twitter-üzenet 600 dollár értékű eladáshoz vezetett. 
 
De ez még semmi. Még mielőtt a Rióhoz megérkezett volna, Dave a Facebookján lájkolta a hotel oldalát, és így 3 500 ismerőse tudomására hozta, hogy kedveli ügyfélbarát hozzáállásukat, reszponzív (válaszolásra készenlétben álló) magatartásukat.
 

Szimpátia vs. reklámbüdzsé

Ha Te hotelt keresel, babakocsit szeretnél vásárolni, vagy egy megbízható fogorvos után böngészel, kinek hinnél inkább? 
 
A fizetett reklámoknak, amik csak a cég marketingre szánt büdzséjéről árulkodnak? Vagy a barátaid érdek nélküli ajánlásának, amit a közösségi média közvetít feléd?
 
Na ugye. Hát röviden ezért és így érdemes ügyfélszerzésre használni a Facebookot, a Twittert és társait.
 

Bizalomépítés felsőfokon

Kedvet kaptál a lehetséges ügyfeleied rokonszenvének felkeltéséhez, ugyanakkor a szakértelmedet is kommunikálni szeretnéd a piacnak? Nézd meg itt, hogyan használható szakértői státuszépítésre a közösségi média!
 

 

 

 

 

 

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...