Ettől döglik a légy: az ütős értékesítési szöveg alapfogásai - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Ettől döglik a légy: az ütős értékesítési szöveg alapfogásai

Ettől döglik a légy: az ütős értékesítési szöveg alapfogásai

Nem titok: bizalomépítő elemeket rejtünk el a szövegben, és vásárlásra ösztönző módszereket alkalmazunk, mindahányszor az a feladat, hogy a megrendelőnk számára megszülessen a tökéletesen hatékony értékesítési szöveg.

Ami titok, azt nem itt fogjuk elárulni, de tudásunkból adunk egy jókora szeletet, ha kéred. :)

Fülön csíp! Az értékesítési szöveg 3 alapfűszere

A recept úgy kezdődik, hogy vegyél egy dögunalmas értékesítési szöveget, és szórd meg jól a következőkkel:

1. Vágykeltő mondatok

Nem árt, ha említed a célpiacodnak, hogy különleges kiválasztási eljárás nyomán esett rájuk a választás (pl. ez az akció csak az ő szűkebb foglalkozási csoportjuknak szól), és ők az elsők, akik ezt a rövid ideig érvényes ajánlatot kapják.

Általuk nagyra becsült, nemzetközi piacvezető személyiségek ismerik és használják az általad ajánlott megoldást, de ezt egyelőre itt és most csak Te tudod nyújtani. 

Ha nem élnek a lehetőséggel, könnyen csatát veszthetnek az általuk legjobban gyűlölt versenytárssal szemben, ám a készleted nem tart örökké: csak azokat fogod tudni kiszolgálni, akik gyorsan döntenek.

A végén pedig hangsúlyozd, hogy mennyire megkönnyítetted számukra a rendelést. Ideális esetben ezáltal elérhető az úgynevezett „szövegírási csúszdahatás”, amiről részletesebben itt írtunk.

2. Bevált varázsszavak

Íme a lista: KÖNNYŰ, INGYENES, GYORS, GARANTÁLT, MOST és TE.

Használd minél gyakrabban ezeket az értékesítési szöveg során. Például ami a Te/Én arány illet, arra kell törekedned, hogy háromszor olyan gyakran beszélj az olvasódról, mint saját magadról.

Az is fontos, hogy hangsúlyozd, a megoldás karnyújtásnyira/kattintásnyira van (könnyű, gyors és ingyenes), sőt biztosan működik is (garantált), hiszen olyan embereknek próbálsz eladni a neten, akikkel szemtől szemben sohasem találkoztál.

3. Figyelemfenntartó fogások

Egy szuszra nem lehet mindent elmondani. De hogyan érd el azt, hogy egy hosszabb szöveg során fenntartsd az érdeklődést, és egyik rövid bekezdésről a másikra vezesd az olvasódat az értékesítési szöveg során?

Alkalmazz ilyen átkötéseket a blogcikkedben, hírleveledben, hogy fenntartsd az érdeklődést: „de ez még nem minden”, „és itt az ok, amiért még jobban megéri…”, vagy „itt van még 5 jó indok, hogy feliratkozz/rendelj/érdeklődj (lapozz tovább)”!

Egyszerűnek tűnik, pedig nagy hasznot hozhat ez a fogás is: lépten-nyomon visszautalni arra, hogy az Olvasód figyelmére folyamatosan számítasz, és a szövegedben még csak most jön a java (a VÁSÁRLÁS gombra kattintás).

És most a vizsgakérdés: Te vajon jól figyeltél már az elején? 

Bizalomépítő titkokat emlegettem, és azt mondtam, hogy ezekkel még jobban felturbózhatod az eladást. Kattints ide, ha szeretnéd profiktól ellesni az ütős értékesítési szöveg csínját-bínját!

További bejegyzések

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...

2018-as közösségi média trendek

Ha valaki esetleg még kételkedne a közösségi média valóságalakító erejében, elegendő felidéznie a tavalyi amerikai elnökválasztás esetét. A várt eredmény feje tetejére állításában a Facebooknak oroszlánrésze volt. Sokan még most is felróják Zuckerbergnek, hogy olyan álhírek terjedését tette lehetővé, amik a most a Fehér Házban csücsülő győztesnek kedveztek. (Erről annak idején itt írtunk részletesebben.)

Idén „fokozódik a helyzetˮ a közösségi média fórumain

Olvasom tovább...

Célállítási szabályok a 2018-as marketing terv megírásához

Először is egyáltalán minek az írott, részletes marketing terv? Mágikus gondolkodásnak tűnik az egész: mintha az, hogy erősen hiszünk valamiben, hozzásegítene a megvalósuláshoz. Van arra egy valamilyen bizonyíték, hogy a tervezés elengedhetetlen a sikerhez? Vagy úgyis csak szerencse kérdése az egész?

Igen, a marketing terv valóban működik!

Olvasom tovább...

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

Olvasom tovább...

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Marie Kondo, a szervezett terekben rejlő rend és szépség japán múzsája a blogírás terén is hasznos tanácsokat tud adni. Nem mintha az otthoni rendrakás, lomtalanítás művészetéről átnyergelt volna a marketingre. De ha jobban belegondolunk, a szövegírásra is érvényes az, amit a KonMari módszer szabályai az élvezhetőbb élettér kialakítására ajánlanak.

A KonMari szabálytól Einsteinen át a blogírásig

Olvasom tovább...