A Viber az üzleti kommunikáció új modelljét ígéri - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A Viber az üzleti kommunikáció új modelljét ígéri

A Viber az üzleti kommunikáció új modelljét ígéri

Ingyenes internetes hanghívások és üzenetküldés, ez a Viber. Kevésbé macerás, mint a Skype, az alkalmazás letöltésével ugyanis annyi a teendőnk, hogy beírjuk a telefonszámunkat. A Viber automatikusan detektálja, milyen kontaktjaink vannak már. Ha telefonálni szeretnénk vagy üzenetet küldeni, a Viber-felhasználókkal ez az interneten fog létrejönni – ingyen. Jól hangzik? 800 millió felhasználó már rábólintott. Eljött hát az ideje, hogy az üzleti szféra felé is nyissanak.

Hogyan tud az üzleti kommunikáció úgy működni, mint egy baráti telefonhívás?

Ezentúl a Vibert üzleti ügyekre is használhatjuk. Itt a Viber céges profilja, a Public Accounts: a céged, a márkád éppúgy része lehet egy telefonkönyvnek, mint a legközelebbi rokonok és barátok. A Viber azt ígéri, hogy az üzleti kommunikáció személyes, közvetlen és kreatív lesz. Megszólíthatod a vásárlóidat, illetve ők is beszédbe elegyedhetnek veled. Okosan használva a márkád családtaggá válik, csak rajtad múlik, mennyire szorosra fűzöd a baráti szálakat.

A Facebook elindította videós platformját

A Facebook eddig is mindent megtett azért, hogy a felhasználói videókat töltsenek fel. A vállalkozásokat is erre buzdította, hiszen a feltöltött videókkal lehetett megkapni a legtöbb elérést.
Elindult a Facebook Watch (tulajdonképpen a Facebook tévés változata), ami külön platform, de a Facebook szolgáltatásai között jelenik meg. A Facebook Watch a videós tartalmakat szedi össze egy helyre. Az első számú előny: ha videókat keresel, nem kell őket a posztok közül kimazsoláznod, mert itt egy helyen lesznek. Persze itt is minden személyre szabott lesz, helyet kapnak ajánlások, toplisták: legtöbb hozzászólás, legviccesebb, mit néznek az ismerősök. A második számú előnyt a saját műsorok jelentik, akárcsak egy profi tévécsatorna esetében.

Nézhető mobileszközön, asztali gépen, okostévén. A Facebook Watch egyelőre csak korlátozottan érhető el – az Egyesült Államokban tartózkodó felhasználók egy részének. Ha a teszt jól sikerül, valószínűleg nekünk sem kell túl sokáig várni rá.

Lassú weboldal? Ezentúl a Facebookon sem rúghat labdába

Ismét változik a Facebook hírfolyam-algoritmusa. Arról, hogy a Google nem szereti a lassú weblapokat, már jó ideje tudunk, írtunk róla például itt. Augusztustól a Facebook is hátrányosan fogja kezelni őket, vagyis kevesebb esélyük lesz megjelenni a hírfolyamban.

Az indok a már megszokott: a felhasználói élmény javításának érdekében teszi. Az emberek 40%-a ugyanis maximum 3 másodpercet vár egy oldalra, ezért a Facebook is arra buzdít, hogy gyorsítsunk. Mi történik azokkal, akiknek gyenge internetkapcsolata van? A gyengébb internet kapcsolattal rendelkező felhasználók számára a hírfolyam könnyen betölthető videókat és egyéb posztokat fog megjeleníteni.


Képbe akarsz kerülni az online kommunikációban? 
Gyere el ingyenes előadásunkra szeptember 7-én! 

További bejegyzések

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...

2018-as közösségi média trendek

Ha valaki esetleg még kételkedne a közösségi média valóságalakító erejében, elegendő felidéznie a tavalyi amerikai elnökválasztás esetét. A várt eredmény feje tetejére állításában a Facebooknak oroszlánrésze volt. Sokan még most is felróják Zuckerbergnek, hogy olyan álhírek terjedését tette lehetővé, amik a most a Fehér Házban csücsülő győztesnek kedveztek. (Erről annak idején itt írtunk részletesebben.)

Idén „fokozódik a helyzetˮ a közösségi média fórumain

Olvasom tovább...

Célállítási szabályok a 2018-as marketing terv megírásához

Először is egyáltalán minek az írott, részletes marketing terv? Mágikus gondolkodásnak tűnik az egész: mintha az, hogy erősen hiszünk valamiben, hozzásegítene a megvalósuláshoz. Van arra egy valamilyen bizonyíték, hogy a tervezés elengedhetetlen a sikerhez? Vagy úgyis csak szerencse kérdése az egész?

Igen, a marketing terv valóban működik!

Olvasom tovább...

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

Olvasom tovább...

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Marie Kondo, a szervezett terekben rejlő rend és szépség japán múzsája a blogírás terén is hasznos tanácsokat tud adni. Nem mintha az otthoni rendrakás, lomtalanítás művészetéről átnyergelt volna a marketingre. De ha jobban belegondolunk, a szövegírásra is érvényes az, amit a KonMari módszer szabályai az élvezhetőbb élettér kialakítására ajánlanak.

A KonMari szabálytól Einsteinen át a blogírásig

Olvasom tovább...