Hatékonyabb lesz a kommunikáció, ha robotokra bízod? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hatékonyabb lesz a kommunikáció, ha robotokra bízod?

Hatékonyabb lesz a kommunikáció, ha robotokra bízod?

Az automatizálás forradalmasította azokat a területeket, ahol bevezették, és az életnek ma már alig van olyan területe, ami kivonhatná magát a hatása alól. Lehet, hogy elsőre meredeknek tűnik, de az üzleti kommunikáció sem kivétel ez alól.

Ha helyesen használják, a marketingautomatizálás nagy segítség az értékesítési és a marketinges csapatnak, mert leegyszerűsíti a munkájukat. Pontosabban mondva, megkíméli őket a gépies, kreativitást a legkevésbé sem igénylő munkától. Miért nem használja akkor mindenki? Mert rengeteg félreértés kering még most is körülötte, érdemes hát tisztázni, hogy mit jelent automatizálni bizonyos marketinges, illetve értékesítési folyamatokat.

Hatékonyabb a kommunikáció, ha használod a marketingautomatizálást

A marketingautomatizálás egy olyan szoftver használatán alapul, ami lehetővé teszi személyre szabott üzenetek küldését a vásárlóidnak, illetve a potenciális vásárlóidnak. Nem úgy kell elképzelni, mint egy robotot, ami éjjel-nappal, mindenféle logika nélkül árasztja az üzeneteket. A marketingautomatizálás nem jelenti azt sem, hogy ezentúl te leszel az ország legnagyobb spammere. Ugyanis beállítható, hogy a címzett milyen üzenetet kapjon a böngészési szokásai, a vásárlásai alapján, illetve annak alapján, hogy hol tart a vásárlási folyamatban, vagy hogyan használja a weboldaladat.

Ha a tartalom pontosan követi a (potenciális) vásárló érdeklődési körét és igényeit, az pontos célzást jelent, vagyis kiváló eszköz online kommunikáció tökéletesítésére, a konverzió növelésére és az új leadek generálására. De másban is segít: fejleszteni az e-mail kampányokat, a tartalommarketinget, optimalizálni a konverziós rátát.

A marketingautomatizálás előnyei

Legnagyobb előnye, hogy sokkal hatékonyabbá teszi az értékesítők és a marketingesek munkáját. Az emberek imádják a személyre szabott tartalmakat, egy felmérés szerint 6-szor nagyobb bevételt hoznak a személyre szabott e-mailek, mint a hagyományos hírlevelek. Vagyis komoly sikert érhetsz el az online kommunikáció terén. Az, hogy minden személynek manuálisan küldjünk ki üzeneteket, már egy kisvállalkozás esetében is beláthatatlan időt és energiát emésztene fel. Erre jó az automatizálás: az ismétlődő, gépies munkával nem kell foglalkozni.

Mit jelent a gyakorlatban?

Az e-mail kampányok esetében a marketingautomatizálás egyszerű: a rendszerben szereplő címek egy meghatározott logika alapján kapnak automatikus üzeneteket.

Az automatikus üzenetek legfontosabb típusai: 

  • köszöntőlevél: regisztrációkor
  • újabb konverzió: ha a webshopodban vásárolt egy terméket, akkor rövid idő múlva kap egy levelet, amiben a megvásárolthoz jól használható további terméket ajánlasz
  • elhagyott kosár: bepakol egy terméket a kosárba, de nem véglegesíti a vásárlást
  • személyre szabott termékajánlók

Természetesen ezeken kívül még számos formája létezik. Sok vállalkozás használja arra, hogy visszajelzést szerezzen (űrlap kitöltése, vélemény kérése).

Kipróbálnád a marketingautomatizálást?

Elméletileg minden e-mailküldő szoftver lehetőséget ad automatizmusok beállításra. Az idei évtől a Mailchimp ingyenessé tett bizonyos automatizmusokat, ezekről már beszámoltunk itt. Ha eddig még nem használtad, most költségmentesen kipróbálhatod!

A marketingautomatizálás ismét bebizonyította, hogy a személyesség ellenállhatatlan vonzerővel rendelkezik az értékesítésben is. Mi is ezt valljuk, amikor a leghatékonyabb kommunikáció kiépítése érdekében ügyfeleinknek személyes tanácsadást nyújtunk. Itt kérheted>>  :)

További bejegyzések

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...

2018-as közösségi média trendek

Ha valaki esetleg még kételkedne a közösségi média valóságalakító erejében, elegendő felidéznie a tavalyi amerikai elnökválasztás esetét. A várt eredmény feje tetejére állításában a Facebooknak oroszlánrésze volt. Sokan még most is felróják Zuckerbergnek, hogy olyan álhírek terjedését tette lehetővé, amik a most a Fehér Házban csücsülő győztesnek kedveztek. (Erről annak idején itt írtunk részletesebben.)

Idén „fokozódik a helyzetˮ a közösségi média fórumain

Olvasom tovább...

Célállítási szabályok a 2018-as marketing terv megírásához

Először is egyáltalán minek az írott, részletes marketing terv? Mágikus gondolkodásnak tűnik az egész: mintha az, hogy erősen hiszünk valamiben, hozzásegítene a megvalósuláshoz. Van arra egy valamilyen bizonyíték, hogy a tervezés elengedhetetlen a sikerhez? Vagy úgyis csak szerencse kérdése az egész?

Igen, a marketing terv valóban működik!

Olvasom tovább...

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

Olvasom tovább...

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Marie Kondo, a szervezett terekben rejlő rend és szépség japán múzsája a blogírás terén is hasznos tanácsokat tud adni. Nem mintha az otthoni rendrakás, lomtalanítás művészetéről átnyergelt volna a marketingre. De ha jobban belegondolunk, a szövegírásra is érvényes az, amit a KonMari módszer szabályai az élvezhetőbb élettér kialakítására ajánlanak.

A KonMari szabálytól Einsteinen át a blogírásig

Olvasom tovább...