Hatékonyabb lesz a kommunikáció, ha robotokra bízod? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hatékonyabb lesz a kommunikáció, ha robotokra bízod?

Hatékonyabb lesz a kommunikáció, ha robotokra bízod?

Az automatizálás forradalmasította azokat a területeket, ahol bevezették, és az életnek ma már alig van olyan területe, ami kivonhatná magát a hatása alól. Lehet, hogy elsőre meredeknek tűnik, de az üzleti kommunikáció sem kivétel ez alól.

Ha helyesen használják, a marketingautomatizálás nagy segítség az értékesítési és a marketinges csapatnak, mert leegyszerűsíti a munkájukat. Pontosabban mondva, megkíméli őket a gépies, kreativitást a legkevésbé sem igénylő munkától. Miért nem használja akkor mindenki? Mert rengeteg félreértés kering még most is körülötte, érdemes hát tisztázni, hogy mit jelent automatizálni bizonyos marketinges, illetve értékesítési folyamatokat.

Hatékonyabb a kommunikáció, ha használod a marketingautomatizálást

A marketingautomatizálás egy olyan szoftver használatán alapul, ami lehetővé teszi személyre szabott üzenetek küldését a vásárlóidnak, illetve a potenciális vásárlóidnak. Nem úgy kell elképzelni, mint egy robotot, ami éjjel-nappal, mindenféle logika nélkül árasztja az üzeneteket. A marketingautomatizálás nem jelenti azt sem, hogy ezentúl te leszel az ország legnagyobb spammere. Ugyanis beállítható, hogy a címzett milyen üzenetet kapjon a böngészési szokásai, a vásárlásai alapján, illetve annak alapján, hogy hol tart a vásárlási folyamatban, vagy hogyan használja a weboldaladat.

Ha a tartalom pontosan követi a (potenciális) vásárló érdeklődési körét és igényeit, az pontos célzást jelent, vagyis kiváló eszköz online kommunikáció tökéletesítésére, a konverzió növelésére és az új leadek generálására. De másban is segít: fejleszteni az e-mail kampányokat, a tartalommarketinget, optimalizálni a konverziós rátát.

A marketingautomatizálás előnyei

Legnagyobb előnye, hogy sokkal hatékonyabbá teszi az értékesítők és a marketingesek munkáját. Az emberek imádják a személyre szabott tartalmakat, egy felmérés szerint 6-szor nagyobb bevételt hoznak a személyre szabott e-mailek, mint a hagyományos hírlevelek. Vagyis komoly sikert érhetsz el az online kommunikáció terén. Az, hogy minden személynek manuálisan küldjünk ki üzeneteket, már egy kisvállalkozás esetében is beláthatatlan időt és energiát emésztene fel. Erre jó az automatizálás: az ismétlődő, gépies munkával nem kell foglalkozni.

Mit jelent a gyakorlatban?

Az e-mail kampányok esetében a marketingautomatizálás egyszerű: a rendszerben szereplő címek egy meghatározott logika alapján kapnak automatikus üzeneteket.

Az automatikus üzenetek legfontosabb típusai: 

  • köszöntőlevél: regisztrációkor
  • újabb konverzió: ha a webshopodban vásárolt egy terméket, akkor rövid idő múlva kap egy levelet, amiben a megvásárolthoz jól használható további terméket ajánlasz
  • elhagyott kosár: bepakol egy terméket a kosárba, de nem véglegesíti a vásárlást
  • személyre szabott termékajánlók

Természetesen ezeken kívül még számos formája létezik. Sok vállalkozás használja arra, hogy visszajelzést szerezzen (űrlap kitöltése, vélemény kérése).

Kipróbálnád a marketingautomatizálást?

Elméletileg minden e-mailküldő szoftver lehetőséget ad automatizmusok beállításra. Az idei évtől a Mailchimp ingyenessé tett bizonyos automatizmusokat, ezekről már beszámoltunk itt. Ha eddig még nem használtad, most költségmentesen kipróbálhatod!

A marketingautomatizálás ismét bebizonyította, hogy a személyesség ellenállhatatlan vonzerővel rendelkezik az értékesítésben is. Mi is ezt valljuk, amikor a leghatékonyabb kommunikáció kiépítése érdekében ügyfeleinknek személyes tanácsadást nyújtunk. Itt kérheted>>  :)

További bejegyzések

Lájk vagy nem lájk? 7 tipp a közösségi média használatához

Csapjunk hát egyből a lecsóba! Mert ezért jöttél, nem? :) Mi kell hozzá, hogy ne csak a lájkok gyűljenek a Facebook-oldaladon vagy a közösségi média általad használt egyéb felületén, hanem konvertálni, azaz látogatóból vevőt varázsolni is tudj?

Így használd a közösségi média eszközeit ügyfélszerzésre

Olvasom tovább...

Ettől döglik a légy: az ütős értékesítési szöveg alapfogásai

Nem titok: bizalomépítő elemeket rejtünk el a szövegben, és vásárlásra ösztönző módszereket alkalmazunk, mindahányszor az a feladat, hogy a megrendelőnk számára megszülessen a tökéletesen hatékony értékesítési szöveg.

Ami titok, azt nem itt fogjuk elárulni, de tudásunkból adunk egy jókora szeletet, ha kéred. :)

Fülön csíp! Az értékesítési szöveg 3 alapfűszere

Olvasom tovább...

Divatfogalom vagy a marketing jövője? Growth hacking kisokos

Ha elsőre nem ugrik be, hogy ezt most eszik vagy isszák, nem vagy egyedül. Olyan új, hogy magyarul még jóformán szavunk sincs arra, hogy mi is a growth hacking. Mégis egyre többen hisznek abban, hogy ez a „trükkös növekedés” fogja felváltani a hagyományos marketinget.

Hogy mi lesz a jövője (lesz-e egyáltalán?), azt persze nem mi fogjuk ebben a cikkben eldönteni, hanem a piac. De addig is lássuk az új terület fogásait és alapszavait! Ki tudja, talán még hasznot is húzhatsz belőle, ha a versenytársaidnál hamarabb beszállsz…

Growth hacking: a leleményes, kis pénzigényű kreatív ötletek műfaja

Olvasom tovább...

Szövegírás GPS, hogy soha többé ne akadj el alkotás közben

A kész jobb, mint a tökéletes! Sok mindenre igaz az állítás, de talán a szövegírás területén a legigazabb. Sok ígéretes tehetséget a saját, túl magas elvárásai akadályoznak meg az alkotásban, vagy a nem létező, „ideális körülményekre” vár, hogy végre hozzákezdjen az íráshoz.

Miért nem megy a szövegírás, ha maximalista vagy?

Olvasom tovább...

A Viber az üzleti kommunikáció új modelljét ígéri

Ingyenes internetes hanghívások és üzenetküldés, ez a Viber. Kevésbé macerás, mint a Skype, az alkalmazás letöltésével ugyanis annyi a teendőnk, hogy beírjuk a telefonszámunkat. A Viber automatikusan detektálja, milyen kontaktjaink vannak már. Ha telefonálni szeretnénk vagy üzenetet küldeni, a Viber-felhasználókkal ez az interneten fog létrejönni – ingyen. Jól hangzik? 800 millió felhasználó már rábólintott. Eljött hát az ideje, hogy az üzleti szféra felé is nyissanak.

Hogyan tud az üzleti kommunikáció úgy működni, mint egy baráti telefonhívás?

Olvasom tovább...