Hatékonyabb lesz a kommunikáció, ha robotokra bízod? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hatékonyabb lesz a kommunikáció, ha robotokra bízod?

Hatékonyabb lesz a kommunikáció, ha robotokra bízod?

Az automatizálás forradalmasította azokat a területeket, ahol bevezették, és az életnek ma már alig van olyan területe, ami kivonhatná magát a hatása alól. Lehet, hogy elsőre meredeknek tűnik, de az üzleti kommunikáció sem kivétel ez alól.

Ha helyesen használják, a marketingautomatizálás nagy segítség az értékesítési és a marketinges csapatnak, mert leegyszerűsíti a munkájukat. Pontosabban mondva, megkíméli őket a gépies, kreativitást a legkevésbé sem igénylő munkától. Miért nem használja akkor mindenki? Mert rengeteg félreértés kering még most is körülötte, érdemes hát tisztázni, hogy mit jelent automatizálni bizonyos marketinges, illetve értékesítési folyamatokat.

Hatékonyabb a kommunikáció, ha használod a marketingautomatizálást

A marketingautomatizálás egy olyan szoftver használatán alapul, ami lehetővé teszi személyre szabott üzenetek küldését a vásárlóidnak, illetve a potenciális vásárlóidnak. Nem úgy kell elképzelni, mint egy robotot, ami éjjel-nappal, mindenféle logika nélkül árasztja az üzeneteket. A marketingautomatizálás nem jelenti azt sem, hogy ezentúl te leszel az ország legnagyobb spammere. Ugyanis beállítható, hogy a címzett milyen üzenetet kapjon a böngészési szokásai, a vásárlásai alapján, illetve annak alapján, hogy hol tart a vásárlási folyamatban, vagy hogyan használja a weboldaladat.

Ha a tartalom pontosan követi a (potenciális) vásárló érdeklődési körét és igényeit, az pontos célzást jelent, vagyis kiváló eszköz online kommunikáció tökéletesítésére, a konverzió növelésére és az új leadek generálására. De másban is segít: fejleszteni az e-mail kampányokat, a tartalommarketinget, optimalizálni a konverziós rátát.

A marketingautomatizálás előnyei

Legnagyobb előnye, hogy sokkal hatékonyabbá teszi az értékesítők és a marketingesek munkáját. Az emberek imádják a személyre szabott tartalmakat, egy felmérés szerint 6-szor nagyobb bevételt hoznak a személyre szabott e-mailek, mint a hagyományos hírlevelek. Vagyis komoly sikert érhetsz el az online kommunikáció terén. Az, hogy minden személynek manuálisan küldjünk ki üzeneteket, már egy kisvállalkozás esetében is beláthatatlan időt és energiát emésztene fel. Erre jó az automatizálás: az ismétlődő, gépies munkával nem kell foglalkozni.

Mit jelent a gyakorlatban?

Az e-mail kampányok esetében a marketingautomatizálás egyszerű: a rendszerben szereplő címek egy meghatározott logika alapján kapnak automatikus üzeneteket.

Az automatikus üzenetek legfontosabb típusai: 

  • köszöntőlevél: regisztrációkor
  • újabb konverzió: ha a webshopodban vásárolt egy terméket, akkor rövid idő múlva kap egy levelet, amiben a megvásárolthoz jól használható további terméket ajánlasz
  • elhagyott kosár: bepakol egy terméket a kosárba, de nem véglegesíti a vásárlást
  • személyre szabott termékajánlók

Természetesen ezeken kívül még számos formája létezik. Sok vállalkozás használja arra, hogy visszajelzést szerezzen (űrlap kitöltése, vélemény kérése).

Kipróbálnád a marketingautomatizálást?

Elméletileg minden e-mailküldő szoftver lehetőséget ad automatizmusok beállításra. Az idei évtől a Mailchimp ingyenessé tett bizonyos automatizmusokat, ezekről már beszámoltunk itt. Ha eddig még nem használtad, most költségmentesen kipróbálhatod!

A marketingautomatizálás ismét bebizonyította, hogy a személyesség ellenállhatatlan vonzerővel rendelkezik az értékesítésben is. Mi is ezt valljuk, amikor a leghatékonyabb kommunikáció kiépítése érdekében ügyfeleinknek személyes tanácsadást nyújtunk. Itt kérheted>>  :)

További bejegyzések

Hatékony üzleti kommunikáció nyári időszámítás szerint is

Az üzleti kommunikáció terén sosincs megállás. Azt gondolnád, ha itt a nyár, és az ügyfeleid nyaralni mentek, akkor itt az ideje annak is, hogy hátradőlj, és élvezd a napsütést. De a vevőkkel folytatott kommunikáció ilyenkor se állhat le, sőt hasznosabb lehet, mint bármikor. 

Következetes üzleti kommunikáció, de könnyedebb témákról

Olvasom tovább...

A legújabb Facebook képméretek: 2018 – puskázz innen!

Az optimális Facebook képméreteket keresed? Aktualizáltuk a képméretek listáját, hogy 2018-ban is vonzó és figyelemfelkeltő posztokkal és hirdetésekkel öregbítsd a hírneved.

A Facebookon ugyanis nem elég végtelenül kreatívnak lenni: ha nem veszed figyelembe az ajánlott feltöltési méreteket, könnyen értelmezhetetlenné válik a kép. Ezeket a méreteket ráadásul nehéz nyomon követni, mivel a követelmények a kép típusától függően változnak, és maguk ajánlások is gyakran frissülnek (évente akár többször is).

Ezeket a méreteket használd, ha tökéletes Facebook posztot, hirdetést akarsz

Olvasom tovább...

Könnyed szövegírás 3 egyszerű lépésben

A szövegírás sokak számára valóságos küzdelem. Miről írjak? Hogyan írjam meg? Mi legyen benne? Sokszor az üres monitor előtt várunk az isteni szikrára. Aztán beindul a fantázia, és mire észbe kapunk, valami igazán nagyszerű szöveg a végeredmény. Ami érdekes, izgalmas, és elad. Mi kell ahhoz, hogy mindig így menjen?

Hogyan indul be a sikeres szövegírás?

Olvasom tovább...

Hogyan segíts dönteni? Neuro marketingterv a sikeres eladáshoz

Ha a marketingterv műfajára gondolunk, annak célja az, hogy segítsünk az ügyfélnek dönteni. Méghozzá nem akárhogy, hanem ugye „jól”: a vásárlás mellett. Ehhez érdemes a neuro marketingterv fogásait használnod. 

De mi is ez a neuro… izé? Az agykutatás eredményeit a marketing gyakorlatába beépítő módszer. Ezt azonban csak a pontosság kedvéért. Amit igazán érdemes tudnod róla, az most jön.

A neuro marketingterv 4 alapfogása

Olvasom tovább...

Adok vagy kapok? A tartalommarketing dilemmája

Ajándékozni vagy sem: a tudásod díjmentes felkínálását szorgalmazó tartalommarketing nagy kérdését vajon hogyan lehetne úgy megválaszolni, hogy kecske és káposzta szempontja egyaránt rendben legyen? 

Könnyen eldöntheted, hogy mikor mit és mennyit adj oda ingyen, és miért kérj pénzt, ha elolvasod a 2x3-as szabályt alább.

Mehet a tartalommarketing! Ne fukarkodj a tudásoddal, ha...

Olvasom tovább...