Hatékonyabb lesz a kommunikáció, ha robotokra bízod? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hatékonyabb lesz a kommunikáció, ha robotokra bízod?

Hatékonyabb lesz a kommunikáció, ha robotokra bízod?

Az automatizálás forradalmasította azokat a területeket, ahol bevezették, és az életnek ma már alig van olyan területe, ami kivonhatná magát a hatása alól. Lehet, hogy elsőre meredeknek tűnik, de az üzleti kommunikáció sem kivétel ez alól.

Ha helyesen használják, a marketingautomatizálás nagy segítség az értékesítési és a marketinges csapatnak, mert leegyszerűsíti a munkájukat. Pontosabban mondva, megkíméli őket a gépies, kreativitást a legkevésbé sem igénylő munkától. Miért nem használja akkor mindenki? Mert rengeteg félreértés kering még most is körülötte, érdemes hát tisztázni, hogy mit jelent automatizálni bizonyos marketinges, illetve értékesítési folyamatokat.

Hatékonyabb a kommunikáció, ha használod a marketingautomatizálást

A marketingautomatizálás egy olyan szoftver használatán alapul, ami lehetővé teszi személyre szabott üzenetek küldését a vásárlóidnak, illetve a potenciális vásárlóidnak. Nem úgy kell elképzelni, mint egy robotot, ami éjjel-nappal, mindenféle logika nélkül árasztja az üzeneteket. A marketingautomatizálás nem jelenti azt sem, hogy ezentúl te leszel az ország legnagyobb spammere. Ugyanis beállítható, hogy a címzett milyen üzenetet kapjon a böngészési szokásai, a vásárlásai alapján, illetve annak alapján, hogy hol tart a vásárlási folyamatban, vagy hogyan használja a weboldaladat.

Ha a tartalom pontosan követi a (potenciális) vásárló érdeklődési körét és igényeit, az pontos célzást jelent, vagyis kiváló eszköz online kommunikáció tökéletesítésére, a konverzió növelésére és az új leadek generálására. De másban is segít: fejleszteni az e-mail kampányokat, a tartalommarketinget, optimalizálni a konverziós rátát.

A marketingautomatizálás előnyei

Legnagyobb előnye, hogy sokkal hatékonyabbá teszi az értékesítők és a marketingesek munkáját. Az emberek imádják a személyre szabott tartalmakat, egy felmérés szerint 6-szor nagyobb bevételt hoznak a személyre szabott e-mailek, mint a hagyományos hírlevelek. Vagyis komoly sikert érhetsz el az online kommunikáció terén. Az, hogy minden személynek manuálisan küldjünk ki üzeneteket, már egy kisvállalkozás esetében is beláthatatlan időt és energiát emésztene fel. Erre jó az automatizálás: az ismétlődő, gépies munkával nem kell foglalkozni.

Mit jelent a gyakorlatban?

Az e-mail kampányok esetében a marketingautomatizálás egyszerű: a rendszerben szereplő címek egy meghatározott logika alapján kapnak automatikus üzeneteket.

Az automatikus üzenetek legfontosabb típusai: 

  • köszöntőlevél: regisztrációkor
  • újabb konverzió: ha a webshopodban vásárolt egy terméket, akkor rövid idő múlva kap egy levelet, amiben a megvásárolthoz jól használható további terméket ajánlasz
  • elhagyott kosár: bepakol egy terméket a kosárba, de nem véglegesíti a vásárlást
  • személyre szabott termékajánlók

Természetesen ezeken kívül még számos formája létezik. Sok vállalkozás használja arra, hogy visszajelzést szerezzen (űrlap kitöltése, vélemény kérése).

Kipróbálnád a marketingautomatizálást?

Elméletileg minden e-mailküldő szoftver lehetőséget ad automatizmusok beállításra. Az idei évtől a Mailchimp ingyenessé tett bizonyos automatizmusokat, ezekről már beszámoltunk itt. Ha eddig még nem használtad, most költségmentesen kipróbálhatod!

A marketingautomatizálás ismét bebizonyította, hogy a személyesség ellenállhatatlan vonzerővel rendelkezik az értékesítésben is. Mi is ezt valljuk, amikor a leghatékonyabb kommunikáció kiépítése érdekében ügyfeleinknek személyes tanácsadást nyújtunk. Itt kérheted>>  :)

További bejegyzések

Térj a tárgyra! Értékesítési szöveg profi lezárással

Kerülgetik a forró kását, misztikus-varázsolós szövegeket írnak, de az értékesítési szöveg nem erről szól. Az amatőröket onnan ismered fel, hogy sokat köntörfalaznak, amíg a tárgyra térnek, és közben szép lassan elveszítik az Olvasót.

Élére kell állítani a kérdést, mert túl kevés az időd arra, hogy olyanokhoz beszélj, akiknek nincs pénzük a vásárlásra, nem döntőképesek, vagy csak a piacot tesztelik. 

Szép számmal akadnak olyanok is, akik tőled szeretnének ingyen infóhoz jutni a szakterületről, hogy aztán, ha már alaposan kioktattad őket, egy másik értékesítőtől vásároljanak. A legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyen! 

Mi kell hozzá, hogy ne félszeg puhatolózás legyen az értékesítés – akár élőben történik, akár szöveg által, írásban?

Értékesítési szöveg tippek a sikeres lezáráshoz

Olvasom tovább...

A 404-es hibaoldal, amitől vonzó lesz az online kommunikációd

Mikor meglátogatsz egy számodra érdekes weboldalt, biztosan téged sem dob fel, ha nem működik egy link vagy maga az URL cím rossz. Inkább feladod, és kattintasz tovább. Miért lenne ez másképp, ha a saját weboldaladról van szó? Hogyan teheti vonzóbbá az online kommunikációd egy 404-es hibaoldal?

Így tedd egyedivé: design ötletek a 404-es hibaoldalhoz

Olvasom tovább...

Szövegírás ötparancsolat az ütős promólevélhez

Ha a szövegírás leghatékonyabb műfaját keresed, akkor a promólevéllel máris megtaláltad. 

Múlt heti cikkemben olvashattál néhány tárgysorötletet, ami a megnyitást garantálja. Ehhez teszek most hozzá még 3 tippet a tárgysor kapcsán és 4 tanácsot, ami a leveledet még olvasmányosabbá varázsolja. 

Hírleveles szövegírás öt egyszerű lépésben

Olvasom tovább...

Szövegírás trükkök, hogy jobban tarolj a hírleveleiddel

Milyen szövegírás trükkök segítségével fogalmazz a kíváncsiságot garantáltan felkeltő tárgysorokat hírleveleidhez? 
 
Ha ismersz néhány jól működő fogást, máris közelebb fogsz járni a célodhoz: ahhoz, hogy az emailedet egyáltalán megnyissák, és fáradságos szövegírói munkát eredménye ne a levélszemétben landoljon olvasatlanul.

5 tárgysorsablon, amivel gyerekjáték a sikeres szövegírás

Olvasom tovább...